Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Jedna budova, nebo dvě budovy spojené???

Autor: Karel Novotný
Datum: 13.02.2019 17:11
uživatel: 105816


Zdravím vespolek.

Řeším pojištění nemovitosti a narazil jsem na zajímavý problém... Vlastním rodinný dům do tvaru "L" na který navazuje hospodářský objekt, kde byly stáje a dílny.. Dnes samozřejmě dílny a garáže.. Budovy mají společnou zeď a jsou mezi nimi spojovací dveře... Stáří RD bude možná 200 a více let (kámen + roubená zeď) a technická budova bude cca 100 let stará (cihlová klenba do ocelových profilů, ocelová klenutá okna)

Při pohledu na katastrální mapu je to zakreslené jako jediná budova, bez oddělení čarou, nicméně bez jakýchkoliv bližších informací..

Žádné dokumenty se nedochovaly..

Podle jedné pojišťovny se jedná jako celek o rodinný dům a díky zastavěné ploše přes 500m2 s astronomickou reprodukční hodnotou..

Podle druhé pojišťovny se jedná o dvě nemovitosti...Hlavní stavba a vedlejší stavba...

Co je správně..??? Jak z pohledu třeba placení daně z nemovitosti, tak i z pohledu pojištění.. Nerad bych něco pojistil a pak by pojišťovna vytáhla, že to je špatně..

Díky za názor..

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Libor Kniezek21.02.2019 12:37
Vladimír Buk13.02.2019 17:22

Příspěvky
Autor: Libor Kniezek
Datum: 21.02.2019 12:37 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 127631
reakce na ...
Dobrý den.
Mám shodný názor jako minulý příspěvěk do diskuse.
Jedná se o původní stavbu a její přístavbu, z níž se ale jen část používá a používala k bydlení.
Pokud k tomu nejsou žádné doklady ani dokumentace (a to ani v archivu stav. úřadu) bude třeba udělat dokumentaci skutečného stavu nebo její zjednodušenou verzi a na tuto nějakou formu rekolaudace.

Autor: Vladimír Buk
Datum: 13.02.2019 17:22 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100029
reakce na ...
Jen možno neprofesionální názor.. zkuste to řešit t.zv, rekolaudací objektu, kde musíte nechat zpracovat nějakou jednoduchou dokumentaci s popisem dříve využívaných prostorů a jejich užitím v současně době. Stavební úřad by to měl akceptovat a po rekolaudaci můžete konat další úkony s pojišťovnou a FÚ. Předem však tento postup projednajte s příslušným staveb. úřadem.

odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.