Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Poradite?

Autor: Jan Dartanan
Datum: 14.02.2019 16:04
uživatel: 129777


Zdravím,
deda asi pred cca 16 lety postavil garaz o rozmerech 12x8 m z Ytongu sirky 20cm,podlaha z velke vrstvy betonu,sedlova strecha.
Chceme si ji predelat k bydleni,site mame kousek.Budu muset vybourat posledni vrstvu betonu cca 8 cm plus pasy pro odpad.Nasledne dam asfalt.nater plus IPU.Musi se snizit strop ,chceme strop a pricky ze sadrokartonu.
Chci se poradit,jakou izolaci zvolit a jeji tloustku.
Jak vytapet budouci dum?
Z diskuzi jsem vycetl,ze by bylo nej izolovat 15cm podlaha,30cm strop,dat trojskla a na zdi se zatim vybodnout.
Topeni elektrokotlem s teplovodnim rozvodem do radiatoru,pritapeni krbem napojeny na radiatory,kombinovany bojler.
Jsem lajk,parkrat jsem byl na brigade na stavbe.Chtel bych co nejvic zvladnout svepomoci,prace se nebojim.
Dekuju predem za Vase rady.

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Libor Kniezek18.02.2019 14:16
Jiří Kubíček15.02.2019 19:31
Jan Dartanan15.02.2019 17:54
Jan Dartanan15.02.2019 17:43
Filip Filip15.02.2019 17:04
Jiří Kubíček15.02.2019 16:48
Jiří Kubíček15.02.2019 16:31
Jan Dartanan15.02.2019 16:17
Jan Dartanan15.02.2019 16:16
Jan Dartanan15.02.2019 16:15
Jiří Kubíček14.02.2019 20:53
Jan Dartanan14.02.2019 18:26
Jiří Kubíček14.02.2019 17:22

Příspěvky
Autor: Libor Kniezek
Datum: 18.02.2019 14:16 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 127631
reakce na ...
Dobrý den.
Dobrý a snad i průměrný projektant je znalý předpisů a norem o kterých vy jako prvostavebník nemáte vůbec potuchy. Jejich nedodržení se pravděpodobně bude projevovat během celé životnosti stavby a bude štvát vás a vaše potomky. Je fajn mít vlastní představu, ale je prospěšné konzultovat je s odborníkem a toto fórum vám projektovou dokumentaci nenahradí.
To je praktický důvod pro projektovou dokumentaci.
To, že by jste měl mít stavební povolení a v budoucnu klid, je druhý důvod.
Rozumím, že fasádu se zateplením chcete z nějakých důvodů dělat později, v tom případě je třeba počítat, že buď budete mít topnou soustavu udělanou na současný stav, tedy pro budoucno předimenzovanou a předraženou, nebo na budoucí stav a pak bude pro současnost nedostatečná. Fssáda vč. zateplení ale není tak výrazná položka na (skoro)novém domku, takže ji doporučuji neodkládat.

Autor: Filip Filip
Datum: 15.02.2019 17:04 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126822
reakce na ...
Dobrý den. Vy prostě stavíte bez stavebního povolení a riskujete, že budete mít opletačky s úřady. To bych řešil jako první věc. Nicméně, to je Vaše věc. Jinak ta přestavba je v podstatě naprosto triviální záležitost. Nejdůležitější je všechno pořádně zateplit. Pak se dostanete na nízké teplené ztráty a bude úplně jedno, čím budete topit. Osobně bych ( asi máte nějaké finanční problémy ) zvolil nejlacinější alternativu celého řešení. To obnáší nejlepší možné zateplení stěn, podlahy a stropu. Izolační materiály jsou nejlacinější stavební materiál. Na podlahové topení bych okamžitě zapomněl a na přípojku plynu taktéž. Ani komín nebude potřeba. Snad jedině v případě, že byste chtěl topit v krbových kamnech. Já bych topil pomocí přímotopů, které budou finančně tak na 15 - 20 % ceny podlahovky s elektrokotlem. Jediná věc, kterou bych hned od prvopočátku namontoval, je topící klimatizace.
Filip

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 14.02.2019 17:22 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Dobrý den, to se jedná o kompletní rekonstrukci celého objektu se zateplování, s vybudováním celého vnitřku, všech sítí atd., a na to byste měl mít projekt, a taky by to mělo jít přes stavební úřad. Těžko vám tady bude někdo popisovat postup celé rekonstrukce. Jestli chcete nějaké rady, měl byste se ptát na jednotlivé dílčí věci.

Co se týká zateplování a podlah, tak máte pravdu, že do podlahy byste měl dát alespoň 15 cm izolace, do stropu klidně 30 cm a nepochopil jsem poznámku s vybodnutím se na zateplování stěn, když nějaký starý 20 cm ytong bude mít jako stěna dost mizerné izolační vlastnosti a určitě byste to zateplit měl a pořádně, stejně jako sokl i pod úroveň zeminy atd. Podlahu asi budete muset vykopat více, jak poslední vrstvu betonu. Měl byste vytvořit podkladní betonovou vrstvu (pod tu by ještě měly přijít veškeré odpady), na to by přišla hydroizolace s izolací proti radonu a tato hydroizolace by měla být napojena na vodorovnou hydroizolaci zdiva, jestli tam nějaká je a předpokládám, že ano, jinak i tu byste měl udělat. Na podkladní vrstvu s hydroizolací by se měly dělat veškeré příčky a teprve mezi příčkami v každé místnosti přijde položit tepelná izolace a na to přijde PE fólie a plovoucí roznášecí vrstva s dilatací kolem stěn, případně i s podlahovým topením, pak už libovolná krytina.

Líbí se mi, jak jste hned rozhodnut pro elektrokotel a ani nevíte, jaké bude mít ten objekt tepelné ztráty a dokonce jste ani nechtěl zateplovat ty slabé stěny, to byste se pak divil, kolik by vás stálo vytápění. Možná se práce nebojíte, ale jde o to, abyste si při té rekonstrukci nenadělal více škod než užitku.

Autor: Jan Dartanan
Datum: 14.02.2019 18:26 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129777
reakce na ...
Dekuji za Vasi odpoved.

Muzu se zeptat,co byste mi doporucil na zatepleni sten a jake by bylo podle Vas nejlepsi topeni ?

Pri vybourani posledni vrstvy betonu(8cm) muzeme zvednout podlahu jeste o cca 20 max 25 cm a prizdit okna,strop garaze je vysoky asi 4m.


Nase situace je takova,ze mame vypracovany projekt s platnym stav.povolenim na prestavbu patra ve vedlejsim objektu.Jenze je to moc nakladna rekonstrukce,podle nabidek firem se nevejdem do 2mil(jedna se o podkrovni byt s cca 200m2 u.p.). a financni pomery v nasi rodine se zmenily.Hypoteku nechceme,respektive nam ji nikdo neda.Tak jsme se rozhodli dal neplatit najem a predelat si "garaz" kolaudovanou jako kulna na drevo na dum.K tomu jsme v ochranem pasmu letiste.

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 14.02.2019 20:53 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
K vytápění můžete zvolit nízkoteplotní radiátory nebo podlahové topení, ale jelikož budete stejně celou podlahu dělat novou, tak bych rovnou volil podlahové topení, vše bude stejné, jen se tam navíc do roznášecí vrstvy (z betonu, anhydritu nebo cementového potěru) přidají trubky, které se přes PE fólii přichytí k tepelné izolaci podlahy a napojí se na rozdělovač a máte topnou soustavu připravenou, chce to jen správně zvolit podle TZ domu a místností rozteč trubek a délku jednotlivých okruhů. Cena trubek a rozdělovače je nízká. Při navýšení až 25 cm by to nebyl problém navařit hydroizolací, dát cca 15 cm tepelné izolace a udělat roznáševí vrstvu, i s krytinou se do toho vejdete. Jenom nevím, jak to chcete udělat s odpady, protože ty patří pod hydroizolaci a nemají v dalších vrstvách podlahy co dělat, tam mohou být trubky pro vodu a případně elektřina.

Co se týká stropu, určitě se vám tam minimálně 30 cm izolace vejde, ale chce to upřesnit celé složení stropní konstrukce, co je nad ním a složení střešního pláště, musí se to udělat tak, aby vám v konstrukce nedocházelo ke kondenzaci vlhkosti. Nevím, co přesně máte ve stěnách za ytong a jaká je jeho lambda, ale vzhledem ke stáří objektu a síle zdiva to bude předpokládám přinejlepším P4, možná P6, takže celkový součinitel prostupu tepla bude někde mezi 0,7 - 0,8 W/m2K, dnešní domy se běžně staví se součinitelem kolem 0,2, takže zateplení si ten dům určitě zaslouží a minimálně 15 cm izolace byste na stěny z venkovní strany měl dát, na sokl alespoň 10 cm. Na ytong je obecně lepší minerál jako tepelná izolace, ale při vaší síle a stáří zdiva v kombinaci 15 - 20 cm izolace můžete klidně použít i obyčejný EPS, z hlediska difúze a případné kondenzace vlhkosti v konstrukci to bude v pořádku, akorát po akustické stránce by to nemuselo být to pravé ořechové, protože zdiva máte slabé a ytong i EPS nejsou dobré akustické izolanty, byl by tedy lepší minerál, ale je dražší, záleží na vás, co si vyberete.

Autor: Jan Dartanan
Datum: 15.02.2019 16:15 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129777
reakce na ...
Tak jsem dnes zacal bourat podlahu,pripojim par foto,at si udelate predstavu.

Diamant.kotoucem si narezu pasy pro odpad a nasledne vybouram.Pak se zaliji betonem a na to pujde hydroizolace s hlinik.folii.

Chci se zeptat,pro izolaci soklu,musim vykopat jamu okolo domu?Pripadne do jake hloubky?

Rozhodli jsme se pro podlahove topeni,co myslite,topit elektrokotlem nebo plyn.kotlem?Pripoji nas na plynovou sit,kdyz dum je sklad dreva?

Dekuji a preji hezky vikend.

Autor: Jan Dartanan
Datum: 15.02.2019 16:16 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129777
reakce na ...
1.foto

Autor: Jan Dartanan
Datum: 15.02.2019 16:17 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129777
reakce na ...
Nejdou mi vlozit obrazky

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 15.02.2019 16:31 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Asi je to bude chtít o něco zmenšit, třeba ve freewarovém prográmku Fotosizer.

Autor: Jan Dartanan
Datum: 15.02.2019 17:43 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129777
reakce na ...
Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2 obrázek č. 3 obrázek č. 4 obrázek č. 5
Fotografie

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 15.02.2019 16:48 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Zdravím, sokl byste měl zateplit i pod úroveň zeminy, v ideálním případě do nezámrzné hloubky, ale minimálně 30 cm pod zeminu by to chtělo. Zde pro inspiraci: https://stavba.tzb-info.cz/tepelne-izolace/4470-tepelna-izolace-soklu-univerzalni-reseni-pro-jednovrstve-i-vicevrstve-steny .

Jinak to vytápění by se mělo odvíjet od TZ domu, když budou malé, třeba kolem 3,5 - 4 kW, můžete klidně vytápět elektrokotlem, jestli tedy po vás někdo nebude chtít vyhotovený PENB, protože při vytápění elektřinou byste nesplňovali limit neobnovitelné primární energie a musí se to pak řešit nějakým dalším úsporným zařízením k vytápění nebo ohřevu TV. Když bude mít dům nějaký velký otevřený prostor, dá se pak použít kombinace vytápění elektřinou a do největšího otevřeného prostoru se dá levná klimatizace, což je v principu TČ vzduch/vzduch, v létě chladí a v zimě levně topí, zbytek, kam se teplý vzduch nedostane nebo jen částečně, už dotopíte třeba tím elektrokotlem. Při větších TZ už pak připadá v úvahu klasické TČ vzduch/voda nebo země/voda. Vzhledem k velikosti objektu, kdy budete mít čistou vnitřní vytápěnou plochu kolem 85 m2, bude zateplený strop, podlaha, stěny a budou kvalitní okna, tak budete mít TZ pravděpodobně celkem malé, je dost možné, že do 4 kW, takže bych šel tou cestou teplovodní podlahovky s elektrokotlem (ale lze pak použít jakékoli el. vytápění) + klimatizace do největšího prostoru v domě (zpravidla obývák spojený s kuchyní) + k ohřevu TV buď obyčejný el. bojler nebo při větší spotřebě TV (zpravidla od 4 osob a více) můžete použít bojler s vestavěným TČ nebo klimatizaci napojenou přes výměník na zásobník TV: https://baxx.cz/deleny-ohrivac-teple-vody-swh-200ir-swh-35era . Plyn jestli není do objektu doveden, tak se zpravidla nevyplatí. Když si spočítáte cenu přípojky až do domu, komín pro plynový kotel, kotel s malým minimálním výkonem, aby u domu s malými TZ necykloval, zásobník TV, cenu veškerého materiálu až k rozdělovači podlahovky a cenu práce, budete lehce přes 100 tis., klidně i až 140 tis., a ještě budete mít horší sazbu EE, to už rovnou můžete pořídit nějaké levnější TČ. Vy ale musíte mít ten objekt po rekonstrukci zkolaudovaný jako dům se svojí přípojkou elektřiny, abyste měl vůbec nárok na sazbu D57d pro vytápění elektřinou nebo tepelným čerpadlem.

Autor: Jan Dartanan
Datum: 15.02.2019 17:54 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129777
reakce na ...
Dekuji za cenne informace.

Na obrazku muzete videt sprejem vyznacene mistnosti,chceme obyvaci pokoj spojeny s kuchyni,chodbu do dalsich 3 mistnosti,satny a koupelny.Pres koupenu se pujde do technicke mistnosti uplne vzadu v pravem rohu.

Pripojku el. mame cca 1,5 roku novou.Ta se zavadela kvuli budouci avsak nezrealizovane rekonstrukce ve vedlejsim objektu.

Myslite,ze by slo po rekonstrukci sklad na drevo prekolaudovat na dum?
Bude to potreba?Jsme mala ves,se sousedy problem neni,starosta ma kolaudovany dum jako sachovy klub.Jak jsem uz psal,jsme blizko letiste,defakto v pristavaci zone.

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 15.02.2019 19:31 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Lidé předělávají různé objekty na bydlení, tak obecně by problém neměl být, ale na možnosti a přesné podmínky se musíte informovat na stavebním úřadě, každopádně zkolaudováno jako dům by to být mělo, na to pak navazují další věci, jako je pojištění, daně, zápis v katastru atd., taky stačí nějaký protivný soused, který se může objevit i časem, a budete mít problémy stále. Co se týká sazby EE, tak musíte splňovat nějaké podmínky pro sazbu D57d pro vytápění elektřinou, ale vy tu přípojku, jestli tomu dobře rozumím, máte vedenou na jiný objekt, než který budete rekonstruovat a předělávat k bydlení, takže abyste pak nenarazil, když budete chtít změnit sazbu a topit elektřinou za cenu kWh přes 4,-Kč je nesmysl. Jestli předěláte na vlastní pěst bez povolení na bydlení objekt, který vůbec k bydlení není určen a veden, tak jen vytváříte černou stavbu, a z toho nikdy nekouká nic dobrého.

odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.