Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov
Reklama

Betonová podlaha na trámový strop

Autor: Jakub Kubját
Datum: 08.03.2019 08:47
uživatel: 127777


Dobrý den, stavím novostavbu - roubenku, kde mám původně navrženou suchou skladbu stropu/podlahy v podkroví. Původně mělo být řešeno vytápění krbovou vložkou s výměníkem a radiátory, ale z estetického hlediska i komfortu jsme se nakonec rozhodli pro TČ a podlahové topení - v přízemí určitě. Po několika návštěvách u známých, kteří dali v přízemí podlahovku a do patra radiátory a teď toho litují, vážně zvažuji podlahovku i do podkroví. Když jsem si nechal spočítat podlahovku suchým systémem, vyšlo by mne to v patře kolem 150 000 - vyrovnání podlahy, tvrzená vata, systémové desky, rozvody, 2x fermacel do kříže. Zvažuji tedy udělat podlahu betonovou, tam jsem si spočítal náklady folie + beton + roztahání podlahovky (udělám si sám) na cca 50 000, kari sítě prý nejsou potřeba, že přimíchávají nějaké vlákna do betonu. Navíc betonáž mi firma udělá za jeden den + nemusím řešit vyrovnání stropu který má největší rozdíly cca 1,5cm, to raději přidám něco málo za beton. Ta systémovka by trvala mnohonásobně déle. Vlhkosti se nebojím, viděl jsem jaký beton si firma míchá a je to v podstatě už dost zavadlý beton, ze kterého nic neteče. Strop mám řešený trámy výšky 23cm, šířky 20cm, světlá rozteč mezí trámy cca 78cm a nejdelší rozpon trámů bez podepření příčkou nebo sloupem je 3,3m, na tom jsou položeny překládané fošny o síle 3cm a prošroubované vruty k sobě po obou stranách každých cca 30cm. Sílu betonu počítám 6cm, tak aby bylo něco přes 4cm betonu nad podlahovkou 16mm. Řešili byste to v tomto případě také tak, případně jaké jsou vaše poznatky, rady atd.?

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Jiří Kubíček12.03.2019 11:28
Jozef Homola12.03.2019 11:26
metball iGIN12.03.2019 10:33
Jakub Kubját11.03.2019 23:50
Jiří Kubíček11.03.2019 23:29
Jozef Homola11.03.2019 21:09
Jakub Kubját11.03.2019 20:18
Jakub Kubját11.03.2019 20:05
Jiří Kubíček11.03.2019 16:09
Jozef Homola11.03.2019 16:03
Jakub Kubját11.03.2019 14:39
Jiří Kubíček11.03.2019 13:28
Jakub Kubját11.03.2019 09:57
Jakub Kubját10.03.2019 11:05
Filip Filip10.03.2019 10:16
Jakub Kubját10.03.2019 09:54
Filip Filip09.03.2019 10:24

Příspěvky
Autor: metball iGIN
Datum: 12.03.2019 10:33 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 104998
reakce na ...
Ave,
existuje tzv. spřažená dřevobetonová konstrukce.
Pracné jak ďas, ale asi jediné řešení "zaseklé geometrie podkroví"
https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=58267

SFO

PS?
Osobně bych v podkroví roubenky vůbec topení nedával...

PPS:
... spočetl advekci teplého vzduchu z přízemí a podpořil ji cirkulačním venťáskem typu SILENT...

PPPS:
... a jen trochu mudroval, jak "oblbnout" proces kolaudace.

iGoNY

Douška?
Venku bude holomráz v noci jasno, přes den mlha a to nejmíň týden?
Tak holt do děcáku půjde olejový radiátor a manželata se budou muset zahřát nočním pohybem :-)
Třebas "Bílý SEX"? Půlnoční Bílení Bílých Chladných Prostor v Kuchyni?
Hlavně nesmí vrzat SCHODY!!! A postel.

Autor: Jozef Homola
Datum: 12.03.2019 11:26 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Díky, dobrý odkaz.
Spřažený beton je o něčem jiném. "Jak rafinovaně mají rozmístěny ty hřebíky".

Autor: Jakub Kubját
Datum: 11.03.2019 09:57 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 127777
reakce na ...
Uměl by mi ještě někdo říct, jakou tloušťku betonu na trámový strop zvolit? V přízemí kde to bude na betonové desce budu dávat 6cm, ale když to bude na dřevě, které může lehce pracovat tak bude tato síla také dostatečná?

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 11.03.2019 13:28 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Dobrý den, osobní zkušenost s tím nemám, ale máte na mysli podkladní betonovou desku nebo vrchní plovoucí betonovou roznášecí vrstvu ? V prvním případě by měl určit statik, zda náhodou není potřeba udělat např. spražený dřevobetonový strop, ve druhém případě by to mělo ležet na kročejovce s dilatací kolem stěn a tam, by mělo platit to samé jako u jakékoli jiné podlahy, ale stejně by měl statik ověřit, zda to ten strop jako celek unese, ale předpokládám, že ano.

Autor: Jakub Kubját
Datum: 11.03.2019 14:39 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 127777
reakce na ...
Dobrý den, to druhé. S tím že do toho chci dát podlahové vytápění. Skladby by tedy měla být - vyrovnám výškové rozdíly překládaných fošen nařezanými pásky tvrzené vaty, pak na utlumení hluku celoplošně tvrzená vata 3cm + diletační pásky po obvodu, na to separační folie, hadice podlahovky (přichycení ještě musím domyslet) a pak beton. Otázka zní jakou tloušťku když to bude na dřevěném stropě, který může trochu pracovat v průběhu roku stejně jako celý dům dle vlhkosti a teplot. Únosnost stropu by měla být dostatečná, jak jsem psal strop je - trámy výšky 23cm, šířky 20cm, světlá rozteč mezí trámy cca 78cm a nejdelší rozpon trámů bez podepření příčkou nebo sloupem je 3,3m, na tom jsou položeny překládané fošny o síle 3cm. Pokud bych dal 6cm betonového potěru, tak mi to zhruba vychází kolem 100kg na m2. Otázka je ale zda 6cm na dřevěném stropě stačí stejně jako v přízemí na betonové desce, která se nehne.

Autor: Jozef Homola
Datum: 11.03.2019 16:03 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Pokud Vám mohu něco doporučit, nedávejte beton. Udělejte podlahové topení suchou cestou. Beton v síle 6 cm nesnese na ohyb ani "sám sebe". Nepomůže v této síle ani nějaká kari síť. Beton v této výšce těží z toho, že je uložen na nepoddajné a nepružící podložce a to není v tomto případě splněno.

Autor: Jakub Kubját
Datum: 11.03.2019 20:05 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 127777
reakce na ...
Dobrý den, k tomu jsem psal již ve svém úvodním příspěvku, který toto vlákno zahájil. Suchou cestou to vyjde na 3x vyšší náklady, do toho nejdu, to raději lehká podlaha a radiátory.

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 11.03.2019 16:09 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Zdravím, vy stejně musíte vymyslet uchycení těch trubek a jestli pod separační fólií nebude společně s kročejovkou i EPS, tak přes fólii to nepřichytíte. Takže zbývá buď systémová deska na kročejovce, nebo systémová deska s integrovanou kročejovkou, nebo karisítě, ke kterým trubky přichytíte. Jelikož ta betonová vrstva bude plovoucí a s dilatací kolem stěn a nebude tedy s ničím spojena, pak by měla stačit podle použitého materiálu běžná síla, a jestli bude docházet při velikosti, délce a osové vzdálenosti vašich trámů k nějakému ohybu, to by musel určit a spočítat asi nějaký statik, k tomu se vám od boku těžko někdo vyjádří, názory se na to mohou lišit.

Autor: Jakub Kubját
Datum: 11.03.2019 20:18 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 127777
reakce na ...
Ten beton bude čistě jako roznášecí plovoucí vrstva místo osb nebo fermacelu, nebude se zbytkem konstrukce nijak provázán. Líbí se mi to z těchto důvodů - a) nemusím pracně vyrovnávat podklad, to že bude v některých místech 1 až 1,5cm víc betonu nevyjde dráž než vyrovnání nějakým jiným materiálem a ubude práce s vyrovnáváním, b) dá se do toho dát klasická podlahovka se slušnou akumulací a setrvačností, což v dřevěném domě je žádoucí, c) předpokládám, že beton se bude také lépe chovat z hlediska hlučnosti oproti osb nebo fermacelu, d) nákladově to je za 1/3 oproti suchému systému s podlahovkou, e) rychlost provedení - firma na betonové potěry to má za den hotové. K tomu uchycení hadic - jakékoliv systémové desky atd. jsou dost nákladné řešení. Spíš přemýšlím tou cestou kročejovka, separační folie a na tom hadice podlahovky přichycené ke kari síti. V tom případě by ale kari musely být pod hadicemi na seprační fólii? Tím pádem úplně na spodní straně betonu, takže bez funkce v betonu. Nebo neumím si představit jak bych namotal hadice do požadovaných smyček a teprve pak na ně dával kari?

Autor: Jozef Homola
Datum: 11.03.2019 21:09 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Je to do diskuse zda pro topení v dřevostavbě je vhodné akumulační podlahové topení. "Ze světa" dřevostaveb je to právě naopak.
Beton tedy deska na pružné podložce má daný tzv "štíhlostní poměr" je to vzdálenost k výšce betonu. Tento poměr se v krajních mezích pohybuje od 24 do 30. Takže když to bude například 3500 mm, tak výška betonu 116 mm. Otázka namístě proč? Jednoduše řečeno při průhybu dojde v horní vrstvě k překročení tlaku a beton se bude drtit. Tahová složka se zachytí výztuží ale i tak se budou opakovaně tvořit a rozvíjet mikrotrhinky. Lepší pro laickou představu je si vybetonovat desku 6 cm tlustou, délky 3,5 m a šíře třeba 0,5 a položit ji na dva hranoly na kocích a zkusit na to stoupnout. Ona se zbortí už vlastní vahou natož zatížením nějakým dalším břemenem.

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 11.03.2019 23:29 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Vy nemůžete jít s tou podlahou do takové výšky, že by se tam vešla kročejovkla i 4 - 5 cm podlahového EPS ? To řešení s karisítěmi beru jako okrajové, ale jestli nechcete systémovku a ani nemůžete dát do podlahy kročejovku a k tomu EPS, pak vám nic jiného nezbude, a je to jak píšete, nejdříve karisíť a pak na to přijdou přichytit trubky.

Autor: Jakub Kubját
Datum: 11.03.2019 23:50 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 127777
reakce na ...
Výškou skladby nejsem výrazně limitován, takže ano, mohl bych to tam dát. Eps jsem se chtěl v co největší míře vyhnout kvůli hořlavosti, také jakési ekologické stopě a celkově tento materiál nemám rád. Takže raději bych to volil - vyrovnám výškové rozdíly překládaných fošen pásky tvrzené vaty. Na to dám 2-3cm tvrzené vaty + diletační pásky po okrajích kvůli útlumu, separační folii, pak kari sítě kvůli kotvení podlahovky, pak hadice podlahovky, pak na hadice kari jako výstuž kvůli pnutí betonu a beton 6-7cm. Jde mi o to, že tímto způsobem to pořídím komplet za 60 000,- oproti suché skladbě s podlahovkou za 150 000,-. Také myslím akusticky se dostanu na lepší hodnoty, nyní bydlíme v bytě kde je v podlaze roznášení vrstva z osb a v bytě pod námi je slyšet každý těžší krok.

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 12.03.2019 11:28 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Dobrý den, komplikuje se vám ale způsob uložení nebo přichycení těch trubek a na to je nejjednodušší a nejlevnější způsob kombinace kročejovky s podlahovým EPS, který přijde na kročejovku a ke kterému přijdou přes fólii přichytit trubky. Ale to si musíte rozhodnout sám, jaké hledisko je pro vás nejdůležitější.

Autor: Filip Filip
Datum: 09.03.2019 10:24 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126822
reakce na ...
Dobrý den. Lacinější to bude, to je jasné. Nicméně, ve Vaší skladbě nevidím žádnou kročejovou izolaci. Jestli Vám to nebude celý život vadit, tak mě také ne. Nicméně, já bych si ji pro sebe tam dal - cca 3 - 4 cm minerální. Jinak trámy to bez problémů unesou.
Filip

Autor: Jakub Kubját
Datum: 10.03.2019 09:54 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 127777
reakce na ...
Dobrý den, děkuji za reakci: Na tu jsem v příspěvku zapomněl, ale počítám s ní. To je také jeden z důvodů proč se mi víc líbí řešení s betonem, protože si myslím, že 3cm minerál + beton bude i po stránce hluku výrazně lepší než ta suchá skladba. Jen jsem chtěl prokonzultovat zda je to ok z hlediska únosnosti a případně zda není nějaký nedostatek/parametr/úskalí, který jsem zapomněl, nebo opomenul. Ještě by mne zajímalo, zda jsou do toho betonu nutné kari sítě, nebo se opravdu dá spolehnout na ta polymerová vlákna, nebo co to tam v dnešní době přimíchávají.

Autor: Filip Filip
Datum: 10.03.2019 10:16 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126822
reakce na ...
Dobrý den. Nevím, kolik máte místa na skladbu celého systému. Podle mě z hlediska statiky do betonu kari sítě dávat nemusíte. Nicméně, někdy se kari sítě používají ke kotvení hadic podlahového topení. Já jsem dělal dvě varianty jedna s kari sítěmi - zde to bylo pouze na kotvení hadic. Druhá kotvení hadic do EPS pomocí spon. Firmy většinou použijí systémové desky, které jednak izolují a také se do nich zacvaknou -ukotví hadice. Toto řešení je dražší. Jestli Vy tam budete dávat kročejovou izolaci, tak do té se kotvit nedá. Jestli nepoužijete na kročejovou izolaci systémové desky, tak ty kari sítě jsou zřejmě nezbytné.
Filip

Autor: Jakub Kubját
Datum: 10.03.2019 11:05 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 127777
reakce na ...
Dobrý den. Místa mám dost, s tím problém není. Tzn, dát kari hned na minerál a na to hadice a přichytit? Pak by měly jen kotvící funkci. Aby měly i funkci jako výstuha, šlo by že by hadice šly na minerál, na ně kari sítě a nějakými drátky/plastovými zdrhovadly kotvit hadice k síti? Jen mi není jasné ještě, zda po 3cm tvrzeném minerálu můžu chodit při instalaci hadic a sítí, zda se nebude drolit, nemám s ním zkušenost. Systémová deska je z mého hlediska drahá, navíc izolaci tepelnou izolaci nepotřebuji řešit tak intenzivně když pod tím bude vytápěné přízemí.

odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 
Reklama