Přetlakový ventil TUV u kotle DAKON UNICAL 28BT

Rubriky:

Reklama
TH Tomáš Havlík @tomas.havlik před 5 roky17.04.2019 21:55:00
Přetlakový ventil TUV u kotle DAKON UNICAL 28BT

Dobrý den, dával jsem dohromady jeden plynový kotel DAKON UNICAL DUA BT. Nejsem servisní technik, jen se starám o cca 12 ks DAKON DUA kotlů v rodině a ve firmě, od 24R až po 30D.
Měl jsem tady příspěvek ohledně přehřívání primárního okruhu při ohřevu TUV. Vše vyřešilo vyčištění zásobníku, byl totálně zanesen. Pro mne divné, protože se jedná o nový nerezový zásobník, v provozu cca 4 roky, jeden rok bez provozu. Ale způsobuje to kvalita vody, která je čerpána z 35 metrového vrtu a je sice bakteriologicky v pořádku, leč obsahuje nadmíru minerálu.
Můj dnešní dotaz se ale týká něčeho jiného. Při generálce jsem současně upravil přívod studené vody do kotle, tj. zapojil mezi kulové ventily čistící kus a do přívodu dle pokynů výrobce DAKON vsunul taky zpětnou klapku. Problém,, který mi nastal, tkví v tom, že se při ohřevu TUV začne časem otevírat pojistný ventil TUV (8 atm) a propouští se stoupající teplotou TUV poměrně značné množství vody. Ventil byl vyměněn při generálce. Pokud klapka nebyla v přívodu, ventil nepropouštěl. Mám doma a u rodičů stejný kotel (jen provedení BK) a tady klapka také není a ventil nepropouští.
Z hlediska ohřevu vody je to asi logické, protože do řádu studené přívodní vody přetlak způsobený ohřevem vody nemůže unikat, nově zařazená zpětná klapka jej nepustí.
Ptám se tedy prosím:
1. je ta zpětná klapka opravdu tak důležitá? u žádné z instalací DUA BK, které před x léty provedli odborníci-pověřenci výrobce DAKON, není klapka instalována
2. pomůže v případě ponechání klapky zapojit do přívodu za klapkou malou expanzní nádobu?

Moc všem děkuji za případnou reakci.

Vkládání nových příspěvků je dostupné pouze pro přihlášené uživatele

4 odpovědi

Zobrazit všechny reakce
Reklama

Přihlášení

nebo se přihlaste emailem


Nemáte účet?

Vypadá to, že nejste přihlášen