YouTube - mansarda, montaj rigips,…
mansarda, montaj rigips, vata, profile, isover, arabesque
Kam dál pro informace ze stavebnictví
Rubriky:
Dobrý den , chtěl bych se zeptat jak opravit nebo vylepšit zateplení když podle planu se střecha sklada z Bonsky šindel, Lepenka, Prkenné bednění 24mm, vodotěsná izolace- folie PVC , Tepelna izolace Orsil 140mm, Folie PVC , SDK na dřevěny rošt. Ale v druhém plánu je zase něco jiného tak ted nevím jestli je jedna strana dělana tak a druha jinak . viz foto
Stačílo by sundat SDK dodělat latkovy rošt cca o 6cm a mezi něj dat izolaci 6cm ?
Oprava : tak podle toho co jsem koukal tak platí plán kde je cca 120mm izolace s parozabranou
Dobrý den. Resim podobný problém se zateplením vaznice. Nad tim bude nevytapena puda. Jak jste vyřešil vatu a SDK?…
před 3 roky
Když se tam žádná vlhkost přes parotěsnou vrstvu nedostane, tak nemůže nikde nic kondenzovat.
před 3 roky
No to bych asi i měl ale jelikož bude rošt kotveny ke zdi přes přímé závěsy tak budu muset dělat z hodně kusů. A čím…
před 3 roky
205 odpovědí
Zobrazit všechny reakceDobry den, chci udělat u této cihlové stěny 50cm sdk predstenu a dát vatu cca 5cm. Mam dat mezi izolaci a vatu parozabranu? Děkuji
MB Michal Bajger @michal.bajgerZdravím, jak to myslíte mezi izolaci a vatu ? Vata je snad tepelná izolace. Měl byste hlavně uvést přesné složení té uváděné konstrukce a zimní teploty na obou stranách konstrukce.
Dobrý den, pri zatepleni vikyre jsem asi nedomyslel jak uchytim sdk na boky. Muzete mi nejak poradit? Jedine misto kde se da ukotvit sdk je krokev.
Dobrý den, měl bych dotaz ještě ohledně zatepleni zdi koupelny, z jedné strany sdk příčky je zeď spojující další bytový dům. Můžu dát do příčky vatu pro zateplení? Mezi zdi a příčkou bude pak asi ještě cca 30cm mezera. A musím dávat parozabranu?
MB Michal Bajger @michal.bajgerZdravím, jde o to, jaký je vůbec význam nějaké izolace. Jestli je to na té druhé straně zdi ochlazované a jsou tam menší teploty, pak izolace význam má a měla by tam být i na vaši straně parozábrana. Jestli tam jsou podobné teploty jako u vás, tak nemá význam ani tepelná izolace ani parozábrana, jedině, že byste z nějakého důvodu chtěl vylepšit akustiku.
Pak mám ještě dotaz ohledně zateplení podlahy, část vrchní podkroví zasahuje nad navytapenou půdu. Podlaha se skládá z dřevěného roštu mezi ním je vata a zaklopena nějakou drevovlaknitou deskou a na tom bude miralon a laminátová podlaha. Mám dát ze strany půdy parozabranu nebi by měla být až mezi vatou a tou deskou?
MB Michal Bajger @michal.bajgerZdravím, mezi dvěma vytápěnými prostory parozábrana být nemusí, tam kde z některých prostorů vytápěný není, tak by měla být parozábrana na vytápěné straně konstrukce, tedy v tom prostoru pod podkrovím. Jestli se vám střídá vytápěná a nevytápěná část podkroví, tak je nejlepší dát parozábranu rovnou celoplošně do spodního podlaží, které je vytápěné celé.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli nebude nějaký problém když je sdk příčka takto napojena a vata v příčce nekondenzovala někde u parozábrany. Prkna jsou pribite na krokev takže v místě příčky je krokev na ni 8cm PIR a parozabrana a pod ní teda bude vata od té příčky. Pod parozabranou by měla být 1/5 co je nad parozabranou ale jestli to platí i v místě Příčky? Za příčkou je další být ale nevím jaká je tam skladba, vidím je sdk. Moji parozabranu jsem dovedl až na ten sdk. V příčce bude 120 vata pak bych nápojil parozabranu od té mojí u stropu a natáhl k podlaze a dal druhou vrstvu 120 vaty. Nebo dát parozabranu až mezi sdk a vatu?
MB Michal Bajger @michal.bajgerZdravím, to je příčka mezi jakými prostory, jaké budou v zimě teploty na obou stranách příčky ?
Dělám ostění střešního okna a spodek a vrch jsem udělal z PIR, bok přemýšlím jestli dát 60 vatu nebo xps, dal bych taky pir ale mám bohužel jen 80. Co by jste zvolil, vatu nebo dát to xps. Samozřejmě to lak přijde zaklopit parozabranou
Dobrý den, dnes jsem přišel na to když jsem sáhl do izolace že je bednění vlhké, může to tak být když mrzlo a pak se oteplilo? Vata je pak také trochu vlhká. Izolace ještě není dodelalana, zatím tam je mezi krokvemi 120mm vata a pod 80mm pir. Sáhl jsem z místa střešního okna, není tam ještě dodelane ostění ani parozabrana
MB Michal Bajger @michal.bajgerZdravím, někudy se tam ta vlhkost dostat musela, takže jedině místy, kde ještě není dodělaná parozábrana nebo nějaká parotěsnící vrstva.
Dobrý den , měl bych dotaz když budu dávat parozábranu v místě na vikíře kde bude 100mm PIR a chtěl bych ještě do špice dat 60mm vatu 0,033 jestli muže přijít parozábrana mezi PIR a vatu nebo by měla jít až pod vatu?
MB Michal Bajger @michal.bajgerZdravím, když porovnám lambdu PIR izolace a té vaty, tak je to, jako kdybyste tam měl cca 15 cm té vaty. Platí pravidlo, že pod parozábranou smí být maximálně 1/4 síly izolace nad parozábranou, což při zaokrouhlení znamená, že té vaty s lambdou 0,033 by pod parozábranou nemělo být více jak 4 cm. Bylo by tedy lepší mít parozábranu až pod vatou,ale zase není úplně ideální uzavírat vatu mezi dvě parotěsné vrstvy, kdy u té první je větší nebezpečí, že se přes ní dostane nějaká vlhkost. Je to na vás, jak se zařídíte.
Pustil jsem se do zateplení vikyre z venkovni strany, dal jsem tam 5cm Xps a zaklopil to 18mm OSB. Bude to takto v pořádku, pomůže to v něčem trochu? Z vnitřní strany dám mezi trámy těch 10cm PIR
MB Michal Bajger @michal.bajgerZdravím, v případě, že tam přijdou PIR desky s parotěsnou ALU fólií, tak pak je to v pořádku.
Zjištoval jsem u DEK ( ti nabízejí také kombinaci PIR desek) jaké zvolit vruty do přímých závěsů a doporučili mi pruměr 8mm a aby byli 4cm v krokvi. Lze tam kde jsou praskliny v krokvi ze spodní strany použít ten boční držak ? Že by se použil přímý závěs tam kde nejsou praskliny ze spod
MB Michal Bajger @michal.bajgerZdravím, snad ty praskliny nejsou tak velké a nebo snad není problém to navrtat tak, abyste nešel do praskliny. Nevidím důvod, proč nedat přímé závěsy všude, pár vrutů můžete vzít pro jistotu i delších, aby se chytil.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat ohledně toho odvětrání jestli je dostačující když se zvolí na přívod a vývod pás od IKO armourvent multi plus jestli budou mít dostatečnou kapacitu nebo zvolit něco jiného? Délka krokví cca 7,5m sklon cc 35st, odvětraná mezera 4cm
MB Michal Bajger @michal.bajgerDobrý den, zkušenost s tím nemám, ale co jsem se díval na různé možnosti pro hřebeny šindelových střech, je to jedna z možností, i když bych se ještě podíval třeba na tyto, kde by podle mne odvětrání fungovalo o něco lépe:
https://www.strefa.cz/stresni-vetraci-pa…
https://www.strefa.cz/vetraci-pas-hreben…
Zdravím, řeším stále zateplení te vaznice a napojení ta parozábrany mezi patry.Když dám kolem te vaznice vatu abych ji trochu zateplil musím dát kolem ta vaznice parozábranu ? Viz foto ono moc nejde napojit vrchni a spondní patro parozábrany aby byla vaznice taky parotěsně zadělaná podlaha nahoře je místy až na vaznici a ke krokvím a k vaznici jsou přidělané prkná které tvoří vlastně podlahu druhého patra, tak kdybych tam chtěl dát folii tak bych ji musel všude nařezat abych se dostal přes prkna a pak by se asi těžko všude parotěsně zalepila kolem prken atd.
Je potřeba dávat do stropu koupelny kde je izolace parozábrana když je to mezonet a nad koupelnou je ještě podkroví vytápěné a až tam je pak ve střeše parozábrana. A koupelna má nucené odvětrávání
MB Michal Bajger @michal.bajgerZdravím, obecně platí, že mezi dva vytápěné prostory s podobnou vlhkostí se parozábrana dávat nemusí. U koupelny záleží na tom, jak často bude používaná, resp. jak často v ní bude zvýšená vlhkost a jak dobře a rychle bude po použití koupelna vyvětraná. V případě, že nad koupelnou není další koupelna, můžete tam tu parozábranu na stranu spodní koupelny dát, nic tím nezkazíte, ale není to nutnost v případě, že v koupelně bude při použití zvýšená vlhkost třeba jen několik desítek minut denně a po takovém použití a zvýšení vlhkosti bude koupelna co nejdříve řádně vyvětrána a vlhkost se tam vrátí brzy do normálu. Osobně bych třeba do té koupelny tu parozábranu dal, tedy za předpokladu, že nad tím též není koupelna.
Dobry den, nebude promrzat trám v místě te odvětrané mezery když z boku na něm bude už jenom sdk? Jestli nevložit do te odvětrané mezery xps a trochu to zateplit aby tam nedochazelo nějake kondenzovaní nebo něco ?
MB Michal Bajger @michal.bajgerDobrý den, předpokládám, že zevnitř bude ještě všude nějaká parotěsnící vrstva, aby se tam žádná vlhkost dostat nemohl. Jinak ten trám sám o sobě menší tepelný most tvořit bude, když nebude zevnitř všude obalený izolací, ale nebude to nic hrozného, není to kov něco něco, co vede teplo mnohem lépe, to dřevo je jen asi 4x horší, než tepelný izolant. Obavy bych z toho neměl, ale ten proužek XPS tam dát klidně můžete, trošku se to tím vylepší.
Dobry den, sice to bude trochu mimo ale chtěl bych se zeptat jak nejlepe vyřešit tento schod na balkon ? Jestli dát hlinikový parapet nebo dlažbu , ale asi bych chtěl zamezit trochu tepelným mostum tak bych asi dál xps polystyren jako podklad, ale nevím jestli je to vhodne .
MB Michal Bajger @michal.bajgerZdravím, osobně jsem tohle řešit nemusel, ale nějaká svislá nebo vodorovná tepelná izolace je určitě vhodná pro omezení tepelného mostu.
Příčky chytit na CD profily nebo jak to řešit ?
MB Michal Bajger @michal.bajgerZdravím, projděte si nějaké příručky pro sádrokartonáře, ale asi bych to tak udělal, že bych nejdříve UW profil přichytil na CD profily šikmin a pak do nic vložil CW profily.
Dobrý den, tak jsem přistoupil k řešení mezi krokve 120mm vata, pod krokve 60mm PIR a 60mm vata, tak snad se nebude voda srazet když parozabrana bude až mezi 60 vatou a pir. A ještě řeším zúžené místo dole u zdi za kterou je pozednice jestli zeď o trochu snížit ať mi tak nezuzi zateplení když v těch místech má být mezi krokve 120 vata a je tam cca 8cm místo minus ještě 4cm větrací mezera tak tam bude sotva 4cm vaty. Nechci aby v tom místě zeď nějak promrzala a nebo se tam nějak srazela voda, jak to nejlépe vyřeší? t děkuji
MB Michal Bajger @michal.bajgerZdravím, jestli tu zeď nebude zevnitř zateplovat, tak bych ji snížil a zvětšil místo na izolaci (nejlépe tak, aby PIR deska dojela až k pozednici).
Nebude tento trám promrzat když mezi krokvemi v tomto zúženém místě bude cca 6cm vaty?
Jak nejlépe zateplit prostor kolem střešního okna?
MB Michal Bajger @michal.bajgerZdravím, osobní zkušenost s tím nemám, ale zadejte si do googlu "zateplení střešního okna" a projděte si fotografie, uvidíte tam hodně možností, velice dobrým řešením kolem vikýřů a střešních oken jsou PIR desky s ALU fólií, o kterých jsme se už bavili.
Jak nejlíp zateplit mezeru mezi oknem nebo dveřmi a stěnou? Přemyšlel jsem že bych mezeru prekril zbytkem z PIR desky a pak by se to prekrylo oplechováním jak budou dělat novou střechu
MB Michal Bajger @michal.bajgerKlasicky se zateplí špalety oken a dveří. Jaký zvolíte materiál je na vás a na tom, jakou budete chtít povrchovou úpravu.
Musí být na krokvích dřevěné latě a až na ních příme závěsy , nebo můžou být příme závěsy na krokvích přes ktere propýchnu vatu 60 a pak 40mm ? Bojím se aby lat nepraskla a pak SDK nepovolil
MB Michal Bajger @michal.bajgerDobrý den, bavíme se o stropních trámech a o možnosti, že bude vata jak mezi trámy, tak pod trámy ? Kolik tedy té vaty bude dohromady ? Trošku se v tom ztrácím, asi by to chtělo nákres celé té konstrukce. Další věcí je, zda prostor nad touto konstrukcí bude celoročně obýván a vytápěn ? V případě, že ano, obejde se to bez parozábrany a musí se to řešit hlavně po akustické stránce, což znamená minerál v konstrukci (řeší vzduchovou neprůzvučnost) a nahoře ještě na pevné podkladní vrstvě celoplošně položená kročejovka a plovoucí roznášecí vrstva (řeší útlum kročejového hluku).
Dobrý den, tento rok mě čeká realizace zateplení co jsme zde probírali, stále přemýšlím že bych i na spodní patro zvolil na krokve pir desku cca 40mm nebo 60mm. Naposled jsme zvolili vatu 120 mezi krokve 60mm a 40mm vše 0,033. Ale pir se mi líbí kvůli tepelným mostum a snadnější montáží. Bude v zateplení rozdíl když dám120mm mezi krokve pod 40 pir a 60mm vatu? A nepraskne pir deska při té malé tloušťce když se na ní upevní závěsy na CD profily?
MB Michal Bajger @michal.bajgerZdravím, rozdíl v celkových tepelně izolačních vlastnostech mezi 12 cm vaty mezi trámy + 4 cm PIR desky nebo 12 cm vaty + 6 cm vaty bude minimální, prakticky to vyjde nastejno. Jinak 4 cm silná PIR deska zas tak slabá není a má i perodrážku, navíc závěsy budete upevňovat v místě, kde bude pod PIR deskou trám, praskání bych se nějak neobával.
Dobrý den, tento rok mě čeká výměna krytiny a chtěl se zeptat u vikire budu mít na boční straně pir desku 100mm v trojúhelníku mezi trámy, dal dovnitř přes trámy nemůžu nic dát kvůli prostoru a přijde na trámy přímo sdk, bude zateplení postacovat nebo mám zkusit ještě z venkovní strany dát aspoň 40m pir? Pomůže to v něčem?
MB Michal Bajger @michal.bajgerDobrý den, jak to myslíte z venkovní strany, vám by se to tam někam vešlo ? Čím byste to pak obložil, jaké by bylo celé složení té konstrukce, resp. kam přesně byste to chtěl z venkovní strany dát ?
V místě trámů je to zúžené na cca 6-8cm kdyz mám mezi krokvemi 120mm vatu má ji cenu tam cpát aby mi zase netlacila moc na ventilační mezeru, a nebo aby to zase v tomto místě nepromrzalo
Jaké šrouby použít na přichycení PIR ke krokvim?
MB Michal Bajger @michal.bajgerZdravím, používal jsem vruty na torx, ale musíte si pod ně pořídit široké podložky. Ta místě, kde budou vruty s podložkami se pak přelepí páskou na parozábranu.
Tak foto z pokračování, akorát v té špičce to nejde udělat u jednoho kusu tak jsem byl nucen to udělat z několika kousků, jinak to tam nejde dostat. Mám do těch dir mezi těmi kusy dát nějaké kousky a vyplnit pěnou nebo jen vyplnit pěnou? Jestli ty kousky tam budou mít nějaký vliv?
MB Michal Bajger @michal.bajgerDobrý den, každý nevyplněný kousek je tepelný most, takže bych to vypěnil, pak seřízl do roviny a všechny spoje by se měly přelepit páskou na parozábranu. Nejlepší by bylo dát přes vše ještě jednu vrstvu, aby překryla dřevěné konstrukce, ale na bocích už to máte u oken. Jak budete řešit zateplení krokví ?
Jak provizorně zateplit na zimu když mě čeká oprava střechy ale vypadá to až na příští rok a nechci aby zamrzla voda a topení . Přemýšlel jsem že bych dal mezi krokve tu 120 vatu a na vrchní patře aspoň pod krokve bych dal ty pir desky 80mm abych nemusel dávat všude vatu. A přitápěl asi topením aspoň na 5stupnu
MB Michal Bajger @michal.bajgerDobrý den, tu vodu a topení máte i v tom patře pod střechou ?
Chtěl bych jako difuzní folii mezi krokve použít folii Tyvek solid a jako parozábranu Jutafol N150 Reflex ,můžou se použit tyto folie ? Máte zkušenosti s těmito foliemi nebo mužete doporučit jiné ? Díval jsem se i na Guttafol ALU Therm (reflexní) je to taková bublinková a píšou že nahradí 5cm mineralní izolace. děkuji
Tak jsem dnes mluvil s panem Ryplem z estřechy a PIR desky mi rozmlouval že hodně přenašejí hluk a že je složita montaž roštu sdk na ty pir desky a že by tam byli velke tepelné mosty přes ty šrouby na uchycení roštu a PIR . Doporučil mi udělat 3 vrstvy vaty. 120mm mezi krokve, 60mm do kříže do dřevěného roštu, parozábrana a 40mm do roštu pro sdk. Mě ty PIR desky přišla jako nejlepší a nejednoduší pro montáž, sice o hluku ma pravdu ale ty tepelné mosty. To bych možna udělal dole , ale navrchu kde hluk bych tak neřešil když tam je jedna mistnost a je hlavní tam co nejlip zateplit aby tudy neunikalo teplo a zase moc nesnížilo prostor mi vychazi pořad asi nejlip ta PIR.Tak ted nevím
MB Michal Bajger @michal.bajgerDobrý den, samozřejmě to jde řešit i tak, jak radí pan Rypl, každý má trošku jiné zkušenosti a upřednostňuje jiné postupy a materiály, výběr už je jen na vás. PIR desky nejsou akusticky tak dobré jako minerál, ale vy tam minerál mít stejně budete, takže tohle bych neřešil. Ty šrouby budete uchycovat ke krokvím, tedy do dřeva, takže podle mého názoru budou tepelné mosty díky uchycení závěsů minimální, taky bych to nebral jako nějakou zásadní věc. PIR desky mají lepší izolační vlastnosti, rychleji se s nimi pracuje, nemusíte se dělat s parozábranou a celkově vám to zabere méně místa. Každé to řešení má své výhody a nevýhody, co je pro vás lepší, musíte zhodnotit vy sám.
Dnes jsem našel internetu vatu URSA PUREONE SF31 s tepelným odporem 0,031W/m.K tak jsem si říkal jestli to nebude lepší jak ta stříkaná pěna s odporem 0.036 ?
V porovnání s cenou pěna(20cm) cca 80tis.kč
Vata 20cm
Vata URSA PUREONE SF31 120mm 24tis.kč
Vata URSA DSF31H 80mm 15tis.kč
Stále nevím co zvolit pěnu jsem volil z hlediska práce a dobře utěsnění a všude se dostane, ale vata je za poloviční cenu a pracnejsi,nevim jaké jsou další výhody, nevýhody.
Jak to pak vychází z izolačních vlastností co bude vhodnější produkt ve stéjné tlouštce ?
ktera je lepší varianta? aby byli lišty v mezeře na straně izolace. Když budou ve větrací mezeře tak lišty zadělají přistup vzduchu ke krokvým a nebude aspon ta čast odvětrana ale zase by nemuselo v připadě zatečení se dostat voda na krokve v druhem připadě se případna voda dostane až na krokve. Ktere z řešení je lepší?
na youtube jsem viděl jak polaci daji lišty a nastřeli folii
https://www.youtube.com/watch?v=Ex97RDef…
A jak řešit když mezi krokvemi jsou umistěny trubky od topení nebo kabel uloženy v trubce a zasahovali by do izolace ?
MB Michal Bajger @michal.bajgerDobrý den, podle mne je to celkem jedno, použitelná jsou obě řešení, řídil bych se tím, co se vám bude lépe a rychleji dělat. Tam, kde vám vedou nějaké trubky, tak máte dvě možnosti, buď to předělat a vést to jinudy, když je ta možnost, nebo prostě dát izolaci kolem toho, tam kde by bylo nějaké špatně přístupné místo bych to kolem trubek vypěnil.
A jak se řeší odvětrání u tohoto případů kdy je ze střechy vyveden takový vyklenek.? Je potřeba tam taky udělat odvětrání?
MB Michal Bajger @michal.bajgerDobrý den, bude záležet na tom, jak a čím budete chtít ten vikýř zateplit. Třeba na boky vikýře se moc izolace nevejde, takže je k tomu ideální třeba ta PIR deska s integrovanou ALU fólií, protože nepropustí žádnou vlhkost a má lepší lambdu. U stropu vikýře záleží na tom, zda uděláte strop rovný a zbude nad izolací volný prostor nebo zda budete chtít zateplit šikminy vikýře. Na fotkách něco málo pro inspiraci.
Dobrý den, jaké rozměry lišt by jste zvolil pro zajištění difúzní fólie ke krkovy? Děkuji
MB Michal Bajger @michal.bajgerZdravím, to je na vás, co zvolíte, musí to být pevné, ale nemělo by to zabírat moc místa, aby byl prostor co nejvíce vyplněn izolací.
A ventilace by stačila takhle ? nejnižší a nejvyšší bod
Dnes jsem vyzkoušel sundat čast sadrokartonu a koukal jak je to udělane, takže ani ten dřevěný rošt tam není co je v plánech,pak parozábrana nastřelena na krovech bez přelepení, mezera mezi izolaci a nebo vice druhu izolace , mezi deskama izolace kusy co zbyly. Ta parozábrana u toho tramu konči a neni nijak přilepena k tramu nebo spojena se spodkem,jak st to řeší propojení z dalšího patra když tam je ten trám ?
MB Michal Bajger @michal.bajgerDobrý den, je to naprosto nedostatečně provedeno a jestli to na těch fotografiích dobře vidím, tak je izolace i bednění napadeno plísněmi. Ten trám je potřeba řešit v rámci možností, asi bych ho celý překryl parozábranou. Takto na dálku jen podle pár fotografií se provedení různých detailů špatně řeší a celkově je jasné to, co už jsem několikrát psal, že bedněná difúzně uzavřená střecha se z vnitřní strany hodně špatně zatepluje a řeší tak, aby zde nedocházelo ke kondenzaci a tvorbě plísní. Vy jste tam alespoň nějakou parozábranu měl, i když bez odvětrávané mezery nad izolací a špatně provedenou, ale znám případy, kdy si lidé do zabedněné střechy zespoda dali izolaci, přes to pak je palubky nebo sádrokarton, parozábranu odmítali s tím, že za jejich dědů bedněné střechy na plísně netrpěly (ale to nebyly zateplené a prostor pod střechou byl nějak odvětrán), tak proč by tam nyní měla být, a pak se v zimě divili, že ji po stěnách stéká voda a když to za nějaký čas odkryli, všechno bednění bylo plesnivé.
Tak jsem to nějak zakreslil do planu jak vypada realita. Co jsem četl o montáži šindelu na střechu tak se tam musí dávat ty nasavací a odvětravácí otvory a měla by tam byt mezera 5cm. Takže aby byla odětrana mi nezbyde nic jineho než tohle ale pak jsem okraden na izolaci a byl bych na tom stejně asi jako ted,akorat by se mohli vyrušit ty tepelne mosty a zabranit kondenzaci. Nebo když se zvoli ty PIR desky to by pak trochu asi pomhlo. Ale pořad je problem pak se zateplením kolem oken
Zkoušel jsem firmy na stříkánou izolaci a nabídli mi měkkou pěnu a ze se musí dobře utesnit parotesnou folii
MB Michal Bajger @michal.bajgerMěkká stříkaná pěna má malý faktor difúzního odporu, podobný jako minerál a podobné izolační vlastnosti, výborně udělaná parozábrana je nutností, obzvláště u bedněné difúzně uzavřené střechy, a zde právě nevěřím tomu, že se to 100% povede, takže by bylo lepší jako poslední vrstvu přes krokve použít ty PIR desky s ALU fólií, nebo vybudovat pod bedněním odvětrávanou mezeru.
Dobrý den, oba ty způsoby na těch plánech jsou velice podobné, akorát v jednom případě je ještě pod bedněním nějaká PVC fólie a nechápu její význam, když je na bednění lepenka. Jinak oba ty způsoby považuji za špatné. Jde o to, že vy v současné době máte tu střechu z venkovní ochlazované strany úplně difúzně uzavřenou (šindel + lepenka + bednění a někde ještě další PVC fólie pod bedněním), což znamená, že když se vám do střešního pláště dostane nějaká vlhkost, tak pod bedněním zkondenzuje a dost reálně zde hrozí tvorba plísní. Možná namítnete, že tam máte parozábranu, ale ta v reálu zpravidla nikdy nefunguje 100% (bývá provrtaná vruty, občas se někde rozlepí, často je špatně nalepena u stěn - v příloze zasílám fota bedněné střechy s parozábranou, jak to často dopadá), takže je potřeba se nějak jistit. Pro bedněnou střechu je nejlepší řešením nadkrokevní izolace, nebo je velice žádoucí vytvořit pod bedněním odvětrávanou mezeru zpravidla vymezenou pomocí kontaktní difúzní fólie (je potřeba zajistit odvětrání od kraje střechy až po hřeben). Nebo můžete použít materiály, přes které se prakticky vlhkost nedostane (např. PIR desky s integrovanou ALU fólií nebo tvrdou PUR pěnu s uzavřenou buněčnou strukturou). Tak, jak to máte nyní, je to z mého pohledu nevyhovující, jak z difúzního hlediska, tak z tepelně izolačního hlediska a nechci spekulovat o tom, zda vám tam nekondenzuje vlhkost a nevytvářejí se plísně. Nejlepší by bylo vše až k bednění celé strhnout a udělat to znovu způsobem, který bude vyhovující jak z difúzního, tak z izolačního hlediska.
JK Jiří Kubíček @jiri.kubicek951Dobrý den, bohužel střecha je na bytovém domě tak ze z venku zateplovat nemůžu. Na střeše jsou pouze na vrchní straně takové výdechy viz foto. Co jsem koukal vedle tak soused má dole i na vrchu vývody ve střeše což způsobuje asi to odvětrání, nechápu proč to neřešili na celé střeše když je to jeden dům. Oni počítali asi s tím že když dají 120mm izolaci mezi cca 150mm krovy že tam bude nějaká ta mezera a ze to asi stačí. Bohužel folii jsem tam krom parozabrana nikde nenašel tak platí asi ten plán kde není psaná. Ještě jsem zjistil že ve špičce střechy nevím jak se to nazývá není žádná izolace jen parozabrana. A to ještě v místě umístění stožáru byla pofiderne udělaná.
O kondenzaci zatím nevím, byt jsem nedávno koupil a ještě v něm nebydlím
Ale nevím jak bych zateplit tady přes ten trám, je to být s ještě malým podkrovím v druhém patře .
Nevhodný příspěvek
Pokud chcete upozornit redakci na diskusní příspěvek, který svým obsahem porušuje pravidla diskusí na portálu TZB-info, klikněte na tlačítko Odeslat. V diskusích jsou nepřípustné zejména příspěvky vulgární, urážlivé a nesouvisející s tématem dané diskuse.
Vyberte způsob sdílení
Přihlášení
nebo se přihlaste emailem
Nemáte účet?
Vypadá to, že nejste přihlášen
Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.
Technická podpora
Máte potíže s přihlášením, vkládáním příspěvků, nebo se správou vašeho profilu? Napište nám! Uvítáme také připomínky, podněty a nápady k vylepšení diskuzního fóra. Děkujeme.