Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov
Reklama

Skladba podlahy v dřevostavbě nad terénem

Autor: Břetislav Zientek
Datum: 27.07.2019 12:13
uživatel: 126236


Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2
Dobrý den, prosím o radu jakou zvolit skladbu podlahy dřevěné chatky. Momentálně : podlahový rám z fošen 240x50mm s roztečí po 500mm+12mm překližka+28mm smrková podlahová palubka. V plánu: viz. obrázek. Jde mi o maximální využití prostoru(200mm co nejlepšího izolantu?) díky dodatečně vloženému spodnímu záklopu z Cetris desky (měla by stačit proti zemní vlhkosti?). Případná izolace, fólie pod Cetris již nebude možná. OSB pod palubkama by měla plnit funkci parobrzdy. Dřevostavba 5*6m nad provětrávanou mezerou, rekreační využití jaro až podzim.
Díky za Vaše názory Zientek

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Filip Filip04.08.2019 08:26
Břetislav Zientek04.08.2019 07:35
Filip Filip03.08.2019 23:05
Jozef Homola29.07.2019 20:57
Břetislav Zientek29.07.2019 19:00
Jozef Homola29.07.2019 18:46
jenda dibes29.07.2019 18:31
Břetislav Zientek28.07.2019 20:44
jenda dibes27.07.2019 17:40
Břetislav Zientek27.07.2019 12:26
Břetislav Zientek27.07.2019 12:18

Příspěvky
Autor: Filip Filip
Datum: 03.08.2019 23:05 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126822
reakce na ...
Ahoj. Pepa jako obvykle neporadil nic, což mě ani neudivuje.
Ta Vaše chata je klasická konstrukce, která se používala ještě před druhou světovou válkou. Patky, které celou chatu nesly, a současně se tím vyřešila vodorovná hydroizolace. Odvětrávaná mezery pod celou podlahou a jak vidět, tak to přežije hodně. Váš záměr zateplit je chválihodný a celkem nevyhnutelný. TA podlaha se chová přesně jako dřevěná obvodová stěna. Ta stávající konstrukce je v podstatě difuzně otevřená varianta a tu difuzní otevřenost musíte zachovat. Čili po odkrytí nášlapné vrstvy a nosné konstrukce podlahy zkontrolujete vy styku dřeva a betonových patek, zda je tam funkční hydroizolace. Pravděpodobně by to mělo být OK, protože to místo je chráněné před UV zářením a taktéž před přehříváním od slunce. Podle mě je škoda nákladů za bukové hranoly a stačí z nějakého měkkého dřeva. Cetris je dobrá volby, nicméně pro snížení jeho difuzního odporu bych do desek navrtal spoustu malých děr průměru 4 - 5 mm. V celém systému nesmíte aplikovat parotěsnou fólii, zejména dle Vašeho náčrtu. S naprostou jistotou by na ni kondenzovala vodní pára a kondenzát by trvale zhoršoval izolační vlastnosti minerální vlny a taktéž by dlouho netrvalo a vyrašily by plísně.
Správná skladby ze spodní strany je :
Hranoly, Cetris, minerální vlna ( já bych vyplnil celou dutinu, protože cena minerálu je absolutně na minimu ), záklop, na něm případně parozábrana, roznášecí vrstva ( třeba nějaké lamely, vinil a pod. ). Co se týká pocitu tepla ve styku s podlahou, tak vždy záleží na tom, jakou má finální vrstva schopnost vést teplo. Proto byly vynalezeny koberce. A to dávno před Kristem.
Filip

Autor: Břetislav Zientek
Datum: 04.08.2019 07:35 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126236
reakce na ...
Fotogalerie:
Díky. Myslím, že v případě možnosti izolace podlahy při zachování odvětráváné mezery mám již jasno. Jak byste konkrétně řešil druhou možnost (viz. můj minulý příspěvek). Do budoucna v plánu přístavba koupelny již na plnohodnotné beton. desce ve výšce té uvažované taktéž s roštem a izolací v něm. Pro představu foto.

Autor: Filip Filip
Datum: 04.08.2019 08:26 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126822
reakce na ...
Ahoj. Předpokládám, že přístavba bude vedle stávající chatky.
Abyste mohl udělat železobetonovou desku, tak by bylo potřeba vybrat cca 30 - 40 cm vrchní vrstvy ( ornice ) , a celou plochu pořádně zhutnit. K tomu potřebujete "žabu". Po zhutnění musíte na celou plochu navézt cca 20 - 30 cm drcený kámen frakce min.32 mm. To musíte srovnat a zhutnit těžkou deskou. Teprve po této přípravě můžete betonovat. Deska by neměla být tenčí, jak 15 cm. Deska musí být vyztužena kari sítí oka 15 x 15. Následuje hydroizolace a další konstrukce. Je jasné, že když to bude koupelna, tak musíte mít vyřešen odvod odpadní vody. Pokud tam nebude WC, tak není problém. Pokud ale plánujete WC, tak podle zákona musíte mít žumpu a tu vyvážet.
Mě se ale jako nejjednodušší řešení jeví přístavba stejným způsobem, jako je stávající spodní konstrukce chaty. Čili zabetonujete nějaké patky a okopírujete stávající konstrukci. Dodržte rozteč fošen 50 cm. Na podlahu ( záklop ) dáte dvě vrstvy slepených OSB, aby se vytvořila kompaktní vrstva, která se nebude při zatěžování prohýbat. Následně uděláte hydroizolaci pomocí tekuté lepenky ( já mám výborné zkušenosti s Lepenkou v kýblu od Hasoftu ) a na tuto hydroizolaci normálně nalepíte jak dlažbu na podlahu, tak obkladačky na stěny. Stejnou konstrukci mám jednak v bytě ve starém baráku a taktéž v nově postavené chatě.
Filip

Autor: jenda dibes
Datum: 27.07.2019 17:40 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100322
reakce na ...
Podle mě je to nesmysl .
Pokud to je na rekreaci jaro - podzim , nemá smysl cpát tam tolik izolace .
Udělejte skladbu kdy mezi fošnami nic nedávat , na to prkna uhlopříčně . Na to stačí buď terpapír nebo nějakou parotěsnou folii . Pak na to 2 vrstvy polystyrenu 100z 3cm silného a spáry překládejte(celkem 6cm) . Na to pak 2 vrstvy osb 12mm a také spáry přeložit a sešroubovat . Boční stěny udělat z fošen síly 12cm s izolací a strop stačí těch 15 až 18cm izolace. Duležité je ale dobře zajistit vzduchotěsnost , aby u dveří a oken vám to neprofukovalo . Tam se používají ty samolepící stavební pásky, kterými slepíte paropropustnou venkovní folii a kraje oken atd. . Jakákoliv síla izolace , je k ničenu , když vám se budou zvedat záclony a profukovat tam:-) Okna obyčejná z bau bau 90*120cm.

Autor: Břetislav Zientek
Datum: 28.07.2019 20:44 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126236
reakce na ...
Pane Dibes, chatka už roky stojí a právě, že bývá od země chladno chystám se původní podlahu demontovat a zateplit odspodu. Zvedat výšku podlahy nad podlahový rám již nelze ( dveře atd.). Proto zjišťuji, jak těch 200mm prostoru využít co nejlépe. Díky

Autor: jenda dibes
Datum: 29.07.2019 18:31 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100322
reakce na ...
Tak to mění zásadně situaci . Nevím jak to chcete zespodu zateplit . To musí být strašná práce . Snad jedině odhrnout hlínu od patek a vytvořit tam trochu prostoru na manipulaci .
Proti zemní vlhkosti bych asi nepoužil cetris , ale spíše dal přímo na zem folii a zahrnul ji kačírkem . Tím od země nebude vzlínat vlhkost . Je potřeba , aby to tam větralo.
A jak píši pokud je chatka používána jen na léto a nepočítá se se zimním provozem , nemá smysl moc zateplovat . Maximálně asi těch 10cm vaty .

Autor: Jozef Homola
Datum: 29.07.2019 18:46 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Jsem podobného názoru a nic nepřehánět. Především to musí větrat a minimalizovat možnost nějaké kondenzace a tuíž i ty desky cetris bych nahradil něčím jiným a levnějším s difuzním odporem "nula". Stálo by pouvažovat o tvrdší vatě s kolmými vlákny (samonosná a neslehne), která se tam jednoduše bude přichytávat ve formě předem připraveného panelu třeba s králičím pletivem. Nápad s fólíí na zemi považuji za dobrý nápad, akorát bych pro zatížení použil větší oblázky místo kačírku. Tam se nebude držet vlhkost a i jiné "znečištění" bude ztížené.

Autor: Břetislav Zientek
Datum: 29.07.2019 19:00 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126236
reakce na ...
On ten přístup po demontáži stávající podlahy bude shora celkem dobrý. Možná by nebylo od věci udělat to už projednou pořádně a pro případ přístavby nebo zimního provozu, jak už mi před časem radili kolegové z fóra a to: hrubý štěrk - podkladní beton s kari sítí 150mm až těsně pod rám z fošen - hydroizolace - mezi fošny podlahový EPS 100mm + minerální vata až do výše záklopu z OSB - podlah. palubka. Náročnější řešení ale možná trvalé vyřešení problému s provětrávanou mezerou. Díky za případné doplnění či upřesnění.

Autor: Jozef Homola
Datum: 29.07.2019 20:57 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Proč chcete neúměrně lépe zateplit pravě podlahu. Ta se na na celkových tepelných ztrátách podíli maximálně 25% a zbytek ve stejné částce piřpadne obvodovému pášti, streše a otvorovým výplním. Takže když by jste výpočtové ztráty podlahy snížil ztráty na polovinu, tak to bude v sumární hodnotě třeba jenom 12%. To ale platí pro výpočtovou zimu a ta ve vašem případě nenastane. Navíc jestli na jaře se oteplí přes den, tak příliš izolovaná podlaha teplo nepustí dovnitř. Samozřejmě nějaké zateplení pro vaši zkrácenou sezónu je rozumné a určitě by stačilo něčeho i 8 cm.
Pokud se vám ale jedná o pocit teplé podlahy, tak řešte jinak nášlapnou vrstvu, kdy i bosou nohou nepocítíte "studený šok". Dejte si pár milimetrů korku nebo si na vzorku korku vyzkoušejte přešlápnou z jiné podlahy. Toto je zapříčiněné tzv difuzivitou materiálu. Je to jakási vlastnost, která charakterizuje kolik Joulů za seukndu přestoupí v vašeho chodidla do podložky. Čím má lepší vodivost, tím více a tím rychleji pocítíte "STUDENO".
Pokud chcete pochválit vaši snahu něco vrstvit na zemině a pak vysoce izolovat, tak to nemohu. Je to plýtvání penězi.

Autor: Břetislav Zientek
Datum: 27.07.2019 12:26 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126236
reakce na ...
Obrázek

Autor: Břetislav Zientek
Datum: 27.07.2019 12:18 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126236
reakce na ...
Obrázek k minulému příspěvku.

odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 
Reklama