Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Elektrokotel a zonova regulace 2

Autor: tomáš novak
Datum: 20.11.2019 21:57
uživatel: 129092


Posielam nacrt trubek a foto zapojenia kotla.

Ak by bolo nieco nejasne upresnim.

Vdaka

https://photos.app.goo.gl/r43MvQVDJdmfCfcv7

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Zobrazit všechny příspěvky zobrazuji 1 - 30 z 52   starší >>
Příspěvky
Autor: Jozef Homola
Datum: 20.11.2019 23:19 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Fotogalerie:
To se musí vyjasnit co sem dávám na obrázku. Musí se znát co je ocelové a co z Cu. Jsou tam jiné vnitřní průměry a drsnost. Prostě nakreslit jen radiátory a mezi nimi délku trubky a údaje o trubce. Taktéž to kolem kotle co je vstup a výstup se musí ujasnit. Tam je nějaká změť něčeho.

Autor: tomáš novak
Datum: 21.11.2019 01:04 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129092
reakce na ...
zdravim pan Homola, priznam sa ze zapojenie kotla netusim, mozem zajtra zavolat do auguru a spytat sa?

orandzove rozvody (pri zemi) tie tu asi ocelove (tie natrete bielou farbou), tie vedene vrchom tj. fialova v nakrese su vsetky medene. To som sa snazil zakreslit na tom nacrte kde su len radiatory, dlzka trubiek a ich priemer, je potrebne to upresnit?

Autor: Jozef Homola
Datum: 21.11.2019 07:13 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Nemusíte nikde volat, stačí pohmatem zjistit která trubka a ze kterého směru je chladnější a která je výstupní tedy teplejší (těsně u krabice kotle). Nejlépe se to pozná pohmatem po startu kotle po útlumu. Pro nějaké další rozvahy potřebuji i délky obodových zdí, které jsou ochlazované. Bez toho se k nějakým ztrátám nedostaneme. Mne by zajímalo, zda už jse v tomto bytě strávil nějakou zimu a kolik elektřiny ten byt spotřeboval. Už dopředu můžu vzhledem tomu co vím o bytě avizovat, že to bude "kruté". Má výšku stropu 3,5 m, okna vysoké 2 m, takže horní okraj okna až 3 m nad zemí. Okna jsou staré kastlové konstrukce s velkou spárovou průvzdušností. Zdi jsou tlusté až 65 cm a to představuje obroskou masu materiálu a velkou tepelnou setrvačnost. Zde provádět útlum je holý nerozum. Vy když vynecháte ze dne nějaký čas topení, tak musíte topit 2x větším výkonem a to znamená i vyšší teplotu vody jak jinak by jste musel. Vyší teplota vody znamená vyšší oteplení zdi za radiátorem, kde určitě nemáte žádnou izolaci. Vyšší teplota vody znamená, že horní okraj radiátoru opouští vzduch o vyšší teplotě s ten je věší silou puzen ke stropu. Takže u vás se provede větší tepelná separace než u stropu o metr níže. Do tohoto teplého prostoru zasahují vysoká okna s přestupem nejméně 2,4 W/m2°C a samozřejmě i infiltrace ven. Z toho plyne diskomfort a taky předání části tepla sousedovi. Váš úkol pokud chcete pokračovat v dalších úvahách je zakreslení těch tras, délky, průměry a typ Cu nebo Fe. Není potřeba to brát tragicky a pamatovat, že i záporný výsledej je výsledek (říkají výzkumníci).
Poznámka. Vy nemáte žáden návod ke kotli nebo poppis obsluhy?

EDIT
Ten výkres nový je už postačující zatím a zkusím tam připočíst délky radiátorů do trasy. Délkky zdí stýkající se s venkovním prostředím potřebuji.

Autor: tomáš novak
Datum: 21.11.2019 14:18 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129092
reakce na ...
Pan Homola,
volal som Augur.

1) zo spodu je privod (Studena)
2) z vrchu vyvod - tepla
3) udajne doposlu este info ohladom min. prutokov

Ano, zimu som stravil, kotol zvyknem zapinat v oct a vypinat (isticom) v april, spotreba elektriky za rok cini cca 28 000 kc.

Co myslite pod pojmom utlum, utlum coho?

Za radiatormi nie je ziadna izolacia, len stena.

Tie trasy su teda postacujuce? Dlzky, prumery a typ som zaznacil.

Navod ani popis obsluhy kotla nemam, nieco mi ma v priebehu dneska zaslat augur, necakam nic extra pouzitelne.

Delky zdi zasielam ( https://photos.app.goo.gl/NpKwmHDuy8o28FYd7 ) - v nakrese ciernou farbou, z prava do lava nasledovne: 460, 310, 450, 440, 310 (kuchyn).

Vdaka

Autor: tomáš novak
Datum: 21.11.2019 15:08 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129092
reakce na ...
zasielam vsetky materialy o kotle od vyrobcu;

https://drive.google.com/open?id=1DRZ56zyUZ4AO9D3U06em8ckgqSvBjf33

Autor: Jozef Homola
Datum: 21.11.2019 16:39 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Nechtěl jsem věřit ale je to tak. Oběhové čerpadlo je na výstupu a to není dobré řešení, kotle to mívají na studenější zpátečce. Když čerpadlo "zabere", tak vyvoří hlavně při zavřených některých radiátorech mohutný podtlak a voda začne "vřít" - kavitovat.
Tu vaši situaci mám nakreslenou a i přibližně vybilancovanou a jasně dokazuje, že v takovéto stavbě je útlum nic neřešící a nic neušetří a je obrovkým problém bez přebytku výkonu útlum dohonit.
Dohotovím to někdy večer.
Ten rohový pokoj při výpočtové a krajní situaci má nedostatek tepelného výkou asi 1 kW.
Je to způsobeno 2 ochlazovanými zdmi, velikou plochou oken a tepelným zkratem od balkonu. Neznám detailně provedení balkonu ale je to něco jako chladící žebro. Ten pokoj uprostřed se sníženou teplotou odsává teplo ze třech stran a to není na nějaké příčce zanedbatelná hodnota. Tam kdyby nebyl vůbec radiátor, tak tam moc teplota neklesne. Nnení divu, že přetápí.
Lze vytopit se současnými radiátory i ten rohový s balkonem ale s daleko vyšší teplotou nátoku ale pak ostatní pokoje budou totálně přetopené. Co se týká rozvodových trubek, tam problém není a je tam dostatečná rezerva na průtoky, pokud to není "zmastěné" někde u kotle. Co se samotného kotle týká, tak kdyby měl odstupňován výkon po 1 kW, tak by to rozhodně bylo lepší.

Autor: tomáš novak
Datum: 21.11.2019 17:14 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129092
reakce na ...
zdravim,
uz asi chapem co myslite utlmom, tj vypnut topenie napr na pol dna a nasledne od 17h napr topit na pozadovanu teplotu.

Ak rozumiem spravne, tak rohovy pokoj by potreboval vacsi radiator o 1kw?

Mozem poslat foto balkon dveri a balkonu ak to pomoze?

Ano v tom strednom pokoji proste nedokazem vyrobit napr 18-19C tak aby v susednych bolo napr 21-22. Stale to zdvihne teplotu v strednom na cca 20.5-21 aj napriek tomu ze radiator je cely den uplne stiahnuty. neviem ako je to mozne riesit.

To je presne to coho sa bojim, ze cca 21-22C rohoveho pokoja sposobi prehriatie stredneho a susedneho a tym padom tam bude v oboch vysoka "neziadana teplota".

Chcete / pomoze este detailnejsie foto ako to je u kotle? Ci to je alebo nie je sprasene?

No prave, tym ze to vie len 4kw/alebo 8 kw alebo 12kw tak asi ziadne odstupnovanie nedocielime, asi nie je mozne dokupit nejaku chytru elektroniku a zabudovat ju pre tieto potreby napr odstupnovat vykon po 1kw ... a pridat do kotla?

Znizenie stupna cerpadla z 3 na 2 pomohlo, skutocne to je menej hlucne, je mozne resp bude fungovat ak to dam na stupen 1?

Zatial cakam co z toho vylezie a som sam zvedavy.

Vdaka!

Autor: Jozef Homola
Datum: 21.11.2019 17:38 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2
Některé věci jsem se rozhodl už neuvažovat jako chodbu nebo koupelnu a můžu to střelit "od pasu". Ani drobné průtokové korekce jsem už nedělal. Věci se mají tak, kdyby přišla výpočtová zima taková, že bude průměr za 24 hodín -12°C a to více jak jeden den, tak parametry vody 55/45°C to nevytopíte. Budte muset přidat třeba na 65 a70°C. To, že pokoje nejsou osazené vhodnou velikostí radiátorů v poměru TZ je evidentní a škrcením někde to můžete jen korigovat ale velmi mírně, protože se rozhodí jiné věci jako průtoky, neschopnost odebrat výkon z kotle a hlavně se zvýší hluk, když zavřou některé radiátory. Zkrátka útlum k ničemu nevede, ledaže něco málo tepla přetánete od sousedů . To ale vypozorujete i z obrázku. Po útlumu musí následovat mohutný výkon.
Jsou krajiny jako UK, kde mají kotle až 8x předimenzované a dokáží dohonit nedostatek ale mají poměrně větší počet radiátorů a termostatické hlavice žádné a třeba dodat, že tam téměř nemrzne. Pravdu, mají v tom, že není potřeba aby se jim větral teplý vzduch mohutným krbovým komínem a těmi jejich "zašupovacími" okny.

EDIT
V druhém obrázku je opravena chybička

Autor: tomáš novak
Datum: 21.11.2019 17:53 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129092
reakce na ...
Zdravim pan Homola,
vyzera to super, dakujem. Otazne teda je co dalej, ako to nastavit aby to fungovalo resp dalo sa nejak rozumne pouzivat?

Autor: Jozef Homola
Datum: 21.11.2019 18:02 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Ty možnosti, které bych poradil se Vám líbit nebudou.

Nicméně v rohovém pokoji doplnit jeden radiátor a nebo ty dva vyměnit za větší. V ložnici ten radátor přiškrtit, to si můžete dovolit v rámci celého okruhu více se toho nedá dělat nebo jej přikrýt širší deskou.
V kuchyni hodně vařit a péci aby byly zdroje a nebo kterýkoliv "kout domu" kde by se vám nedostávalo doplnit elektrickým malým panelem do zásuvky nebo zářičem. Předci u čistě elektrického topení je jedno čím se hřeje.

Autor: tomáš novak
Datum: 21.11.2019 18:36 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129092
reakce na ...
Zdravim,
je pravda ze tie moznosti moc neposkytuju riesenie, takze nelibi...

Uvadzate, ze pri teplote vody 45/55C chyba v rohovej izbe cca 1000W, to by snad az nebol taky problem vymenit R8 za vacsi ktory by mal o 1000W, otazka je k comu to je ak pri vode 60/70C vsetko vyhovi.

Moj problem je ten, ako to rozumne prevadzkovat, tj. mat v rohovej podla potreby po 17hod 21-22C a v strednej drzat co najnizsiu teplotu napr 18-19C 24h, ano R3 je nonstop uplne uskrteny.

Dalej ako zabezpecit to aby v rohovej bolo po 17hod 21-22C a v poslednej izbe taktiez 21-22C aby sa nepretapala a nebolo v nej napr 23C viac.

Ma nejaky zmysel ci ma voda 45/55 alebo 60/70 alebo to je jedno?

Zonovost teda tym, ze kotol nevie napr pritapat o 1kw podla potreby nie je mozna?

Mna zaujima hlavne na aky teplotu nastavit vodu, aky tlak v kotli, na aky stupen dat cerpadlo.... a ci mozem do sustavy zapojit zonove ovladanie napr honeywell evohome.

Dakujem

Autor: Jozef Homola
Datum: 21.11.2019 21:33 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Asi jste mne špatně rozuměl. Při vyšší teplotě vody vyhoví ta nejchladnější místnost ale zbytek bude přetopen a když bude přetopen, tak bude odstavován a když bude tlumen nebo odstavován, tak se do kotle bude vracet horká voda a nebude dobře ochlazovat kotel. To co vy chcete nemá rozumné řešení. Ten dům postavený v minulém století s vysokým stropem, velkými okny nevalné izolační schponosti a téměř stovkou tun cihel a betonu nelze ani utlumovat ani rychle nahřát.
Dám vám příklad zónové regulace bazenu na zahradě, který rozdělíte přepážkou na 4 malé. A každá přepážka má malou díru do boku. Ztráta vody (podobně jako tepla) je realizovaná 4 otvory ve dnu a přítok stále tekoucími 4 kohoutky. Voda ustálená na vodoznačke. Pak jeden kohoutek uzavřete. Nejvíce bude klesat vody tam kde je zavřený kohoutek ale něco se bude dorovnávat otvory v přepážkách a za nějaký čas budete mít pokles všude a nevíce tam kde není pušten kohoutek. Pak najednou opět chcete doplnit na vodoznačku. Bez většího přítoku to nejde a i tak nejpozději se doplní ta utlumena zóna když jí budou pomáhat i ty okolní.
Všechno to co bylo nastíněno pro vytápění platí za veliké zimy ale většinou topného období vystačíme s třetinou výkonu soustavy. Mám doma výpočtové TZ asi 6,5 kW a podle spotřeby plynu odečtené za 10 dní to vychází, že kotel dodává průměrně 1,5 kW. Jelikož tolik neumí, tak topí asi 30 až 40 minut a pak hodinu nebo dvě "odpočívá". Přijde skutečná zima a už by nevytopil ani kdyby běžel 24 hodin. Stačí na kotli zvednout vodu ze 43°C na 47°C a všechno v pohodě.

Zónově lze vytápět ale v podobě individuálního řízení každé zóny s velkým přebytkem výkonu a pulzním dávkováním energie. Velký přebytek výkonu znamená mít větší plochu radiátorů a možnost zvyšovat teplotu vody. Ale kotel neumí bez složitější regulace připravovat do každé zóny jinou teplotu vody. Rosáhlé bjekty jsou i na tuto možnost zařízené.
Často se plete zónové vytápění s regulací. Ti co vypínají jednotlivé zóny dočasně nebo trvale na delší dobu toto považují také za regulaci. Prostě netopí tam kde nechtějí. Pak když chtějí tam zatopit, tak se tam pere až 4 násobný výkon než by bylo za rovnoměrného stavu. Jenže to nemůže trvat dlouho, protože jak roste teplota už zdroji nedebere se tolik tepla a tomu se to nemusí líbit a musí mít schopnost výkon snižovat. Jinak omezovat teplotu a její hranici lze termostatickými hlavicemi ale to lze na páru radiátorů bez narušení funkce okruhu a zdroje. Ovšem těch radiátorů zbylých musí být více než máte Vy.
Dnes mnohé státy topí i do jednotlivých domů centrálním topením a posílají nejteplejší vodu 55°C. Má to svůj význam netopit vysokou teplotu a to jak hygienický, tak komfort je jiný. Navíc ti co by nepotřebovali tak vysokou teplotu by museli vodu mixovat se zpátečkou. Další regulační zařízení.

Autor: tomáš novak
Datum: 21.11.2019 22:02 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129092
reakce na ...
zdravim,
aby sme sa priblizili rieseniu...

Znamena to aby som vymenil R7 alebo R8 za vacsi o 1000W (viete poslat link na konkretny typ?) Tym by som v prvom kroku docielil, ze kotol moze ist na 45/55C a nic sa nebude pretopovat a nikde nebude chybat dostatok tepla.

Znamena, ze v pripade zonoveho je od kotla do kazdej zony samostatne potiahnuty rozvod?

2) krok by bol kotol ktory vie pridavat ohrev / vykon dynamicky napr po 1kw?

3) honeywell evohome?

Vdaka

Autor: Jozef Homola
Datum: 21.11.2019 23:47 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2
Na vaše otázky je těžké odpovídat. Kotel který má dokonalejší a jemnější regulaci a k tomu adaptabilní oběhové čerpadlo tak dokáže citlivě reagovat jak snižovat výkon, tak zvyšovat výkon. Jenže zvyšovat výkon radiátorů je problém. Tam hraj prim schopnost vzduchu odnímat teplo a to za nějakou hranici u přirozené konvekce nejde. V zahraničí již se používají dynamické radiátory a ty mají několik malých ventilátorů a ty se spínají a tepelný výkon radiátoru vzroste několikrát a když není potřeba pracuje jako normální. Nevýhodou je, že ty ventilátory mohou rušit a nebo se i zaprašovat prostředí po delší odstávce. Je to něco za něco. Dokonce když rychleji cirkuluje vzduch, tak můžou být ztráty tepla prostupem zdí větší i když reklama se bude předhánět v úsporách.

Autor: tomáš novak
Datum: 21.11.2019 23:58 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129092
reakce na ...
takze to znova vyzera ako mrtvy bod... bez akychkolvek moznosti?

Autor: Mirek Svejda
Datum: 22.11.2019 09:36 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
Máte všechny informace, je jen na Vás jakou variantu si zvolíte. Nechce se mi to hledat, ale zvýšení výkonu radiátoru pomocí přidaných ventilátorků zde již někdo řešil. Není to špatná varianta. Pokud nastavíte rozumně nízké otáčky, tak nebudou slyšet.
Na Vašem místě bych si do kotle přidal další vypínače pro jemnější odstupňování výkonu. Máte tam tři patrony a každá má tři topné spirály. Je mi záhadou, proč tam mají jen dva vypinače. Vy zde neustále opakujete, že Vás primárně zajímá komfort bez ohledu na spotřebu. Pokud nechcete nic předělávat, tak dejte centrální jednotku do nejchladnějšího pokoje a tuto použijte jako referenční pro zapínání kotle. Zde samozřejmě nebudete osazovat hlavice. Na chodbu a koupelnu dejte obyčejné termohlavice a do zbytku dejte ty elektronické hlavice. Tím taky máte zajištěný minimální průtok kotlem.

Autor: Jozef Homola
Datum: 22.11.2019 09:51 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Fotogalerie:
https://www.topenilevne.cz/elsymco-aktivator-otopnych-teles-55-cm-p38846/?utm_source=sklik&utm_medium=cpc&utm_campaign=5_REM-DYN-Topeni&utm_content=Produkty_7&utm_term=

"Aktivátor topení" už reklama nabízí.

Nicméně každé topení a jeho regulace je opentleno konstantami a přes to nejede vlak.
Mám k dispozici údaje pro těžkou stavbu, pokles teplot o 4°C přes 32 hodin. Takže chytré regulace které to dokáží podle reklamy za 1 hodinu lžou.
Je jasné, že regulace v dřevěném domku Nora a při jeho zvyklostech je úplně jiná kapitola.

V případě tazatele všechno nevhodně:
- málo těles
- kotel o výkonu 12 kW místo třeba 6 kW
- nemožnost topit nízkým výkonem
- otopné tělesa nejsou správně osazena ve vztahu k TZ
- těžká stavba s vysokými stropy a okny s velkými TZ
- snaha uzavřít mnoho otopných těles dálkovým povelem a přesto mít komfort na jediném místě

Autor: Mirek Svejda
Datum: 22.11.2019 10:23 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
Jak se říká "kdo chce kam, pomozme mu tam".
Ten kotel má dva spínače. Zřejmě jeden zapíná 4kW spirálu a druhý další dvojici těles s celkovým výkonem 8 kW. Takže maximální výkon 12kW

Autor: tomáš novak
Datum: 22.11.2019 14:33 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129092
reakce na ...
ano,
aj keby som spravil elektricky zasah do kotla, tj kazda spirala jeden vypinac... musel by to niekto podla potreby zapinat rucne ... coz by bolo asi komplikovane.

Autor: tomáš novak
Datum: 22.11.2019 14:31 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129092
reakce na ...
Zdravim pan Svejda,
priznam sa ze ten radiator s ventilatorky sa mi moc riesit nechce.

Preto som sa pytal ci nie je jednoduchsie:
1) vymenit radiator v rohovej izbe za nejaky vacsi o +1000W aby mohol kotol bezat na 45/55 namiesto 60+C
2) Centralnu jednotku dat do najchladnejsej miestnosti - hlavice budu otvorene na maximum.
3) do zbyttku dajte tie elektronicke hlavice - myslite system evohome? Akurat mi nejde do hlavy, ze ak sa napr najchaldnejsia miestnost vytopi a bude drzat teplotu, a ta najteplejsia tam budem chciet pritopit... ako to spravim ked spinac kotla bude v tej najchaldnejsej miestnosti?

Dakujem

Autor: Mirek Svejda
Datum: 22.11.2019 15:00 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
1) ventilátorky je jedna z variant, ale radši bych vyměnil radiátor.
2) ano to platí
3) elektronické hlavice jsou poměrně drahé a tak klidně dejte do podřadných místností normální termohlavice, které již máte. Jaké elektronické je na Vás. Pokud jsem rozuměl, tak momentálně máte evohome + kotlové relé. Tak si celou sestavu pořádně vyzkoušejte. Nečekám žádné podstatné rozdíly mezi evohome, danfoss, jablotron nebo netatmo. Nečekejte ani nějaké superpřesnosti teploměrů. Kotel bude udržovat teplotu v nejchladnější místnosti vypínáním kotle. To ale znamená, že v ostatních místnostech by se s otevřenými ventily topilo na vyšší teplotu. V nich si to hlavice musí omezovat přivřením ventilů. Pokud si tam nastavíte vyšší teplotu, tak se hlavice pootevře, zvýší se průtok a tím i teplota. Co na tom není jasné.

Autor: tomáš novak
Datum: 22.11.2019 18:36 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129092
reakce na ...
Pan Svejda,
skusim to zhrnut:

0) - ventilatorky vynechame
1) v rohovom pokoji sa vymeni jeden typ 22 110x60 s vykonom 852W za typ 33 110x900 (vykon pri 55/45C cca 1700W) co pokryje chybajucich cca 1000W > https://www.aaaradiatory.cz/deskovy-radiator-korado-radik-klasik-33-900-1100-max-vykon-3661-w-p11687/
2) Centralnu jednotku dat do najchladnejsej miestnosti. V tomto pokoji musia byt tiez elektricke hlavice.
2a) centralna jednotka bude spinat rele kotla, teplota kotla na 50C
2b) sredny pokoj bude mat viac menej radiator zaskrteny (loznice) chcem najzimnejsi
3) pokoj co ma susedov - pokoj tiez s elektrickymi hlavicami - 2x


Dovod preco najchladnejsi a najteplejsi pokoj musia mat ele. hlavice, je z dovodu, ze kazdy pokoj bude ako samostatna zona, a musi vediet zapinat/vypinat kotol cez rele a podla toho prisposobit hlavice, tj aby ked najteplejsi pokoj zapne kotol tak zbytocne netopil do najchladnejsieho ktory bude vyhriaty uz na pozadovanu hodnotu a naopak.

Otazne zostava co s kotlom, bude to cele fungovat pri 4kW alebo ho bezat na 8kW alebo je potrebny hack elektroniky a pridat len napr 1-2kW tj celkovo aby bezal napr na 5-6kW.

Vdaka!

Autor: tomáš novak
Datum: 22.11.2019 17:05 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129092
reakce na ...
zdravim,
mozno blby dotaz, u mojich radiatorov napr r1 udavate, ze ma 852W, nasiel som na webe napr
https://www.aaaradiatory.cz/deskovy-radiator-korado-radik-vk-21-600-1100-max-vykon-1806-w-p3333/

tj typ 21, vyska 60 a dlzka 110, to iste ako tie moje ...? no max vykon nie 852W ale 1806W...

mozno neviem rozdiel medzi typ 22 vs 21?

Vdaka

Autor: Pavel Wolf
Datum: 22.11.2019 17:44 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126740
reakce na ...
Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2
Asi se v tom moc nevyznáte. Rozdíl máte na obrázku. Ano vámi zmiňovaný radiátor může mít výkon 1800 W, ale to musíte do radiátoru pouštět vodu teplou asi 80 st. což asi nepouštíte. Výkon 850 W má při teplotě vstupní 60 st.
Napsal jsem to dost jednoduše pro pochopení doufám že mi to tabulkový odborníci odpustí že jsem nevzal v potaz výstupní teplotu a teplotu prostoru.

Autor: tomáš novak
Datum: 22.11.2019 17:47 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129092
reakce na ...
Nevyznám, to píšem od začiatku.

Tak.aky radiator tam.dat aby sa pri 45/55C výkon zvýšil o.chybajucich 1000w?

Diky

Autor: Jozef Homola
Datum: 22.11.2019 18:00 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2 obrázek č. 3
Něco k radiátorům. Už před desítkami let se ve škole učilo, že dobrá teplota radiátoru je ta která nepřesáhne 57°C a tudíž nedochází k disociaci prachových částic, které citlivé osoby dráždí ke kašli. Jako by se na to zapomělo.
V zahraničí už jsou normy, že i v nové blokové výstavbě je povolena teplota max. 55°C a to včetně centrálně zásobovaných domů.
Dokonce i KORADO, které dodává radiátory skoro do celého světa má pro zahraničí zpracované tabulky výkonů od 45°C.

Autor: tomáš novak
Datum: 22.11.2019 18:06 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129092
reakce na ...
Pan. Homola. Existuje podobná tabuľka aj pre typ 21/22? Reps existuje napr aj niečo. Hrubšie napr 23 a viac?

Vdak

Autor: tomáš novak
Datum: 22.11.2019 18:06 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129092
reakce na ...
Pan. Homola. Existuje podobná tabuľka aj pre typ 21/22? Reps existuje napr aj niečo. Hrubšie napr 23 a viac?

Vdaka

Autor: Jozef Homola
Datum: 22.11.2019 18:16 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Fotogalerie:
Existuje nepřeberné množství velikostí. Když není radiátor pod oknem klidně může být vysoký 900 mm. Takový (typ 21 900x800) mám v hale a to je panečku výkon.

Autor: tomáš novak
Datum: 22.11.2019 18:21 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 129092
reakce na ...
OK,
Aby som dohnal. Tu stratu vychádza. Mi

33 - 1100/1200 /900.. ~1800W. Namiesto 800w ktoré tam sú teď.

Vdaka

zobrazuji 1 - 30 z 52   starší >>
odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 
Reklama