Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov
Reklama

Lze reklamovat mizerné zapojení?

Autor: Veronika Dijonská
Datum: 30.11.2019 13:32
uživatel: 131356


Dobrý den,
máme problém s kotlem na pelety od Atmosu. Samotný kotel je super, ale výběr firmy byl tragédií. Jde o velkou firmu, nechci zatím jmenovat, s působností po celé ČR. Nebudu snad ani řešit to, že zvolili špatnou velikost kotle i přes dodané rozměry schodiště, takže ho museli rozebrat na malé díly (což stále nevíme, zda je ofíko možné), zdemolovali schody, zeď atp. Zapojovali ho tři měsíce, vystřídalo se tu asi 6 techniků a mezitím každý u firmy skončil. Kotel je i pro amatéra zcela příšerně zapojen elektricky - nacpali tam prodlužky apod., kabely visí všude, podle mě to nemůže splnit bezpečnostní pravidla (existují nějaká?). Nyní to máme zapojené tak, že nám kotel ohřívá vodu v bojleru, ale zhruba za hodinu se ta voda tam přehřeje, vrací se k jakémusi ventilu, který vyhlásí poplach, vypustí všechnu vodu z kotle do otopné soustavy, a hned samozřejmě kotel začne naplno topit, protože je vlastně teplota vody nízká. Takhle nám to nechali jako funkční zařízení. Akumulační nádobu prý nepotřebujeme. Od odborníka jsme zjistili, že nám namontovali trubky zbytečně složitě, s ventilem navíc a že to tam nemá co dělat (což je ve faktuře pár tisíc navíc). Nyní jsem před platbou faktury a řeším - co s tím? Mám to zaplatit a nechat od jiné firmy předělat, nebo se s touto firmou nějak dohadovat? Jenže i dohadování je mi k ničemu, aktuálně mají jednoho zaměstnance, co lítá po ČR a opravuje ty prasárny po ostatních, nebude mít čas a nejspíš ani zkušenosti to nějak předělat. Ani si nemyslím, že provedli řádné testy, těžko říct, zda je vše, jak má být. Ale kotel jako takový funguje ... teda hodinu, pak zahlásí chybu - viz výše. V Atmosu se mi vždycky vysmějí, když jim volám, že to je příšerná firma, že to neumí zapojit, jen prodávat, ale Atmos jim dal certifikaci! Máte někdo zkušenosti? Co byste radili? Děkuji moc :-) A omlouvám se, že je to laicky napsané, ale odborník rozhodně nejsem :-D

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Stanislav Vinklárek30.11.2019 14:47
Jaroslav Dítě30.11.2019 14:19

Příspěvky
Autor: Stanislav Vinklárek
Datum: 30.11.2019 14:47 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 109433
reakce na ...
Dejte fotky kotelny a faktury - je to víc než pár vět od laika ;-)

Autor: Jaroslav Dítě
Datum: 30.11.2019 14:19 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 124505
reakce na ...
To, že se kotel dá "odstrojit" a opět smontovat je normální.To, že se někde škrábne omítka je také běžné a obyčejně to mrzí obě strany. Polámání schodiště je již věc horší a jeho zabezpečení by mělo být v ceně montáže zohledněno. Elektrické zapojení by jste si mohli nechat zkontrolovat revizním technikem elektro. Jinak je na vás, či půjdete do sporu, nejlépe podloženého znaleckým posudkem a to dříve, než práci zaplatíte, nebo se pokusit smírně dohodnout. To buď na časově vymezené nápravě firmou, to podle vás je nereálné, nebo na snížení ceny o cenu předělání a další vícenáklady. Vždy jde o to, jak je firma právnicky podpořena. Proto je dobré mít případný spor znalecky podložený.

odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 
Reklama