Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Pozdní pokus s vypovězením smlouvy u E.ON

Autor: Leoš Spáčil
Datum: 10.12.2019 11:23
uživatel: 131439


Dobrý den, ahoj, prosím o nějaký tip jak na to. Pokud něco najdete vy zkušení. Nikdy jsem ještě dodavatale neměnil, takže z toho plyne moje nevědomí. Prosím o shovívavost.

Mám E.ON jen na elektřinu a sjednanou už 3x individuální cenu po sobě. Naposledy do konce tohoto roku. Zatím to je tarif Klasik s individuální cenou. Individuální cenu už nyní nedostanu a zdražení meziročně bude při mé spotřebě asi o 2700 Kč. Smlouva bude o 1 rok automaticky prodloužena, což je v aktuální smlouvě uvedeno. Od 1.1.2020 na tarif ElektřinaTrend s tarifem Leden.

Volal jsem na konci listopadu na infolinku, že chci smlouvu převést na dobu neurčitou a nesouhlasím s autoprolongací o další rok. Bylo mi odpovězeno, že nelze, že tohle by šlo, kdybych požádal o změnu dříve než 3 měsíce před koncem smlouvy. Mávnul jsem nad tím rukou, ale teď jsem na přelomu listopadu/prosince napsal na E.ON dopis, kde jsem uvedl:

"Prohlašuji, že trvám na ukončení autoprolongace Smlouvy č. ..... uzavřené v červnu 2018 a to k nejbližšímu možnému termínu. Ceník na Leden produktu ElektřinaTrend, který se pro mě vztahuje od Ledna 2020 a aktuálně se bude uplatňovat u mojí Smlouvy, je na Vašem webu vytvořen 17. 10. 2019 v 15:48 hod. Není tak možné, abych autoprolongaci u výše uvedené Smlouvy zrušil řádně s 90ti denním předstihem po seznámení se s Ceníkem a před uvedení autoprolongace v platnost, čili ke dni 31. 12. 2019."

Prozatím bez odpovědi, ale nečekám pozitivní odpověď.

Poradíte mi prosím, co bych mohl ještě udělat, abych změnil dodavatele dřív než až na konci roku 2020? Je mi zcela jasné, že jednám (možná) pozdě, ale Ceník na Leden 2020 na webu s 3 měsíčním předstihem neměli.

Můžu napsat druhý dopis a odeslat ho na E.ON, kde napíšu něco jako:

"Tímto odstupuji od Smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny č. ......., a to v souladu s ustanovením § 11a odst. 5 zákona č. 458/2000 Sb., o podmínkách podnikání
a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon), ve znění pozdějších předpisů z důvodu zvýšení obchodní složky ceny a zvýšení ceny stálého měsíčního platu, který mi fakturuje dodavatel.

Toto odstoupení je podle ustanovení § 11a odst. 6 energetického zákona účinné k poslednímu dni druhého měsíce, který následuje po měsíci, ve kterém bylo odstoupení doručeno dodavateli, tj. 29. 2. 2020. Toto je pozdější datum zvolené zákazníkem podle bodu 6.3 aktuálně platných VOP E.ON."

Mění se mi od Ledna 2020, s onou změnou ceníku, platba za Stálý měsíční plat (z 58,-/měs. na 74,-/měs.), také OTE (z 5.40,-/měs. na 6.93,-/měs.), i Plat za velikost jističe (z 90,-/měs. na 95,-/měs.). Změnu cen jsem si našel sám, info o změnách cen mi žádné nepřišlo, nevím jestli mě na to nějak měli upozornit. Na portálu Energie24 také nemám nic ve zprávách. Daň z elektřiny a POZE se nemění.

Jde mi také o to, abych změnil dodavatele (pokud to tedy vůbec nyní ještě v mém případě půjde) bez výpadku elektřiny v domácnosti. Také o to, aby mi E.ON nenaúčtoval sankci za výpověď smlouvy na dobu určitou.

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Leoš Spáčil03.09.2020 19:31
Michal Mutula03.09.2020 17:13
jarda jarda03.09.2020 14:00
Leoš Spáčil02.09.2020 09:43
Bronislav Valíček02.09.2020 08:35
Leoš Spáčil10.12.2019 15:59
František Pokorný10.12.2019 15:09
Leoš Spáčil10.12.2019 14:43
František Pokorný10.12.2019 14:37
Leoš Spáčil10.12.2019 14:10
František Pokorný10.12.2019 14:07
Leoš Spáčil10.12.2019 13:25
František Pokorný10.12.2019 13:10

Příspěvky
Autor: Leoš Spáčil
Datum: 10.12.2019 13:25 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131439
reakce na ...
Děkuji, ten jsem četl na jiném webu. I když nejsem právník, tak laicky tam vidím, že pokud se mi zvýšila částka 1) za cenu za spotřebu ve VT a 2) cena za stálý měsíční plat, tak smlouvu vypovědět můžu a nejsem nucen pokračovat, tak jak mi ale tvrdili na infolince E.ONu.

A co byste mi poradil, že mám udělat v těchto dnech? Podat výpověď s datem na už 31. 12. 2019 a počkat na vyjádření E.ONu (raději) nebo jít ještě před Vánoci k jinému operátorovi podepsat smlouvu a plnou moc?

Nebude hrozit, i kdyby to vyšlo nebo nevyšlo, že po mě bude chtít E.ON sankci za ukončení smlouvy v době určité, když mi ji nezruší ke konci roku? Předpokládám, že ve všech případech budu doma svítit a vytápět i po Novém roce.

Autor: František Pokorný
Datum: 10.12.2019 14:07 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 130653
reakce na ...
Nejjednodušší je přejít k jinému vybranému dodavateli a podepsat mu plnou moc. Je to bez práce, bez starostí a bez rizika nějakých problémů. A budeš mít klidné Vánoce.

Autor: Leoš Spáčil
Datum: 10.12.2019 14:10 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131439
reakce na ...
To mi je jasné, už jsem o postupu četl. Otázka jestli i on za mě zařídí ukončení smlouvy, která je podle infolinky na dobu určitou, má aktivní autoprolongaci a na její výpověď je již pozdě. Nechci se s tímto stavem smířit, proto jsem napsal sem.

Autor: František Pokorný
Datum: 10.12.2019 14:37 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 130653
reakce na ...
Kdy uplynula doba 3 měsíců od zvýšení ceny? Pokud doba 3 měsíců pro odstoupení od smlouvy z důvodu zvýšení ceny již uplynula, tak od smlouvy nelze odstoupit a stávající smlouva je platná a je uzavřena na dobu určitou. Z dotazu není patrné, kdy končí stávající platná smlouva. Do té doby budete asi muset setrvat u stávajícího dodavatele.
Nový dodavatel, pokud mu dáte plnou moc nemůže zařídit nic jiného než vy a stávající dodavatel neukončí smlouvu dřív než uplyne platnost smlouvy. Nový dodavatel pouze všechno zařídí za Vás.

Autor: Leoš Spáčil
Datum: 10.12.2019 14:43 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131439
reakce na ...
Na konci 4. odstavce. Aktuální (a cenově výhodná) smlouva je na dobu určitou a to do konce tohoto roku. Pak pokud nic neudělám, tak se autoprolongací prodlouží od 1. 1. 2020 o 1 rok. Z toho zákona v odstavci 5 je ale napsané, že pokud mi cenu zvýší (což udělají u dvou ze tři jejich položek), tak může být smlouva ukončena. Výpověď ale musí být doručena nejpozději 10 dní předem.

Já ani nepotřebuji plnou moc, klidně si to vypovím sám a docela i rád. Ale pokud budu někde běhat, tak bych chtěl abych měl šanci na úspěch. Né jako na firemní infolince.

Autor: František Pokorný
Datum: 10.12.2019 15:09 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 130653
reakce na ...
Takže to, že ti zvýší cenu, víš již od podpisu smlouvy tj. od 1.1. 2019? Píšeš, že Výpověď ale musí být doručena nejpozději 10 dní předem. - předem čeho? Před uplynutím platnosti smlouvy?
Jinak, pokud budeš někam psát, tak v daném případě nedáváš výpověď, ale od smlouvy odstupuješ.

Autor: Leoš Spáčil
Datum: 10.12.2019 15:59 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131439
reakce na ...
Odstoupení od smlouvy právě odesláno přes poštu. Uvidíme, jestli to k něčemu bude a stihnu to. Napsal jsem tam k 31.1.2020

Děkuju ti za rady, za info a hlavně za čas.

Autor: Bronislav Valíček
Datum: 02.09.2020 08:35 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 116556
reakce na ...
Dobrý den pane Spáčile,
mohl bych se zeptat, jak celá kauza dopadla?
Nacházím se nyní v podobné situaci tzn. nestihl jsem zaslat nesouhlas s automatickým prodloužením smlouvy nejpozději 90 dní předem, neboť jsem měl za to, že je smlouva uzavřena s platností do konce roku 2020, ale je to pouze do 31.10.2020.

Autor: Leoš Spáčil
Datum: 02.09.2020 09:43 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131439
reakce na ...
Dobrý den, dopadlo to takto...
Vypověděl jsem dvě smlouvy. Jedna byla na dobu neurčitou (bez závazku) a moji na dobu určitou, kterou jsem zde popisoval. Tu moji na dobu určitou s prošvihnutým datem jsem vypověděl tak (a asi to bude i váš případ), že jsem napsal na e.on dopis, kde jsem odmítnul změnu smlouvy a tím i chystané navýšení ceny za odběr elektřiny. To je celé. Pokud toto nastane, jakože ano, protože e.on vám změní jednostranně ceník, tak se neuplatňuje zmíněná doba 90 dní, ale pouze 10 dní. Je to tady už výše popsané, jak ostatní poradili mně. Napište dopis, uveďte vaše údaje a důvod, že nesouhlasíte s navýšením ceny, které bude v platnosti od 1.11.2020.

Já jsem to udělal a bylo to OK.

Autor: jarda jarda
Datum: 03.09.2020 14:00 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 105814
reakce na ...
Ale pozor na šmejdy typu bohemia energy (to je nejen Bohemia Energy, ale i Amper Market, Comfort Energy, Europe Easy Energy, X Energie, BEplan, Slovakia Energy) i centropol.

Pokud máte sjednanou jí výhodnou cenu na dva roky s tím, že poté se přechází na dobu neurčitou, tak ve smlouvě je, že musíte 3 měsíce před výročím oznámit nesouhlas s pokračováním.

Když to oznámíte špatně a nebo méně než 3 měsíce před koncem doby určité, tak vás ještě 3 měsíce po konci smlouvy oholí

Přechod na dobu neurčitou s neznámým ceníkem, totiž považují jakože nedošlo k žádné změně a vykrucují se

Pokud ale budete hodně bojovat, tak vám nechají původní cenu, protože je to dost na hraně a žádný soud to ještě nerozhodoval, ani Eru tím neví rady

Samozřejmě dominantní dodavatelé si takovéhle špinavosti nedovolí zkoušet

Autor: Michal Mutula
Datum: 03.09.2020 17:13 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132978
reakce na ...
ovšem pokud máte smlouvu na dva roky s automatickým prodloužením o další dva roky a aktuální cenou, tak to dva roky dopředu cenu znáte že? a když se to prodlouží tak jí tam máte do konce dalších dvou let... určitě lepší jakákoli smlouva která se neprodlužuje na další období s neznámou cenou, bez souhlasu

například na PRE mám takhle cenu kterou jsem si neměl příležitost vybrat

Autor: Leoš Spáčil
Datum: 03.09.2020 19:31 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131439
reakce na ...
Jestli to je reakce na mě, tak takto jsem to měl. Smlouva na rok s autom. prodloužením o stejnou dobu. Ale ceník se podle mě vždy (u E.ONu) mění. Sazba za odběr a sazba za 1MWh podle mě nemůže vždy zůstat a dodavatel mění název ceníku mezi jednotlivými smlouvami.

Autor: František Pokorný
Datum: 10.12.2019 13:10 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 130653
reakce na ...
Třeba ti to pomůže:
Podpora v zákoně:
Energetický zákon č. 458/2000 Sb., § 11a odst. 5
Některá opatření na ochranu zákazníka
(5) Zvýší-li držitel licence na obchod s elektřinou, obchod s plynem, výrobu elektřiny nebo výrobu plynu cenu za dodávku elektřiny nebo plynu nebo změní-li jiné smluvní podmínky, je zákazník oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy do 3 měsíců od data zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek. To neplatí, pokud držitel licence oznámí zákazníkovi zvýšení ceny nebo změnu jiných smluvních podmínek nejpozději třicátý den přede dnem jejich účinnosti a současně zákazníka poučí o jeho právu na odstoupení od smlouvy. V takovém případě je zákazník oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy nejpozději desátý den přede dnem zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek. Právo na odstoupení od smlouvy podle tohoto odstavce zákazníkovi nevzniká v případě zvýšení regulované složky ceny, daní a poplatků, a dále v případě změny jiných smluvních podmínek v nezbytném rozsahu z důvodu zajištění souladu s obecně závazným právním předpisem.
(6) Odstoupení podle odstavce 3 je účinné k poslednímu dni kalendářního měsíce, ve kterém bylo doručeno příslušnému držiteli licence, neurčí-li zákazník pozdější den účinnosti odstoupení. Uplatnění práva na odstoupení nesmí být spojeno s žádnými finančními nároky vůči zákazníkovi. Odstoupení, které bylo uskutečněno do 3 měsíců od účinnosti zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek a méně než 10 dnů před koncem daného měsíce, je účinné k poslednímu dni kalendářního měsíce, který následuje po měsíci, ve kterém bylo odstoupení doručeno příslušnému držiteli licence.

odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 
Reklama