Pozdní pokus s vypovězením smlouvy u E.ON

Reklama
LS Leoš Spáčil @leos.spacil

před 2 roky

Pozdní pokus s vypovězením smlouvy u E.ON

Dobrý den, ahoj, prosím o nějaký tip jak na to. Pokud něco najdete vy zkušení. Nikdy jsem ještě dodavatale neměnil, takže z toho plyne moje nevědomí. Prosím o shovívavost.

Mám E.ON jen na elektřinu a sjednanou už 3x individuální cenu po sobě. Naposledy do konce tohoto roku. Zatím to je tarif Klasik s individuální cenou. Individuální cenu už nyní nedostanu a zdražení meziročně bude při mé spotřebě asi o 2700 Kč. Smlouva bude o 1 rok automaticky prodloužena, což je v aktuální smlouvě uvedeno. Od 1.1.2020 na tarif ElektřinaTrend s tarifem Leden.

Volal jsem na konci listopadu na infolinku, že chci smlouvu převést na dobu neurčitou a nesouhlasím s autoprolongací o další rok. Bylo mi odpovězeno, že nelze, že tohle by šlo, kdybych požádal o změnu dříve než 3 měsíce před koncem smlouvy. Mávnul jsem nad tím rukou, ale teď jsem na přelomu listopadu/prosince napsal na E.ON dopis, kde jsem uvedl:

"Prohlašuji, že trvám na ukončení autoprolongace Smlouvy č. ..... uzavřené v červnu 2018 a to k nejbližšímu možnému termínu. Ceník na Leden produktu ElektřinaTrend, který se pro mě vztahuje od Ledna 2020 a aktuálně se bude uplatňovat u mojí Smlouvy, je na Vašem webu vytvořen 17. 10. 2019 v 15:48 hod. Není tak možné, abych autoprolongaci u výše uvedené Smlouvy zrušil řádně s 90ti denním předstihem po seznámení se s Ceníkem a před uvedení autoprolongace v platnost, čili ke dni 31. 12. 2019."

Prozatím bez odpovědi, ale nečekám pozitivní odpověď.

Poradíte mi prosím, co bych mohl ještě udělat, abych změnil dodavatele dřív než až na konci roku 2020? Je mi zcela jasné, že jednám (možná) pozdě, ale Ceník na Leden 2020 na webu s 3 měsíčním předstihem neměli.

Můžu napsat druhý dopis a odeslat ho na E.ON, kde napíšu něco jako:

"Tímto odstupuji od Smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny č. ......., a to v souladu s ustanovením § 11a odst. 5 zákona č. 458/2000 Sb., o podmínkách podnikání
a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon), ve znění pozdějších předpisů z důvodu zvýšení obchodní složky ceny a zvýšení ceny stálého měsíčního platu, který mi fakturuje dodavatel.

Toto odstoupení je podle ustanovení § 11a odst. 6 energetického zákona účinné k poslednímu dni druhého měsíce, který následuje po měsíci, ve kterém bylo odstoupení doručeno dodavateli, tj. 29. 2. 2020. Toto je pozdější datum zvolené zákazníkem podle bodu 6.3 aktuálně platných VOP E.ON."

Mění se mi od Ledna 2020, s onou změnou ceníku, platba za Stálý měsíční plat (z 58,-/měs. na 74,-/měs.), také OTE (z 5.40,-/měs. na 6.93,-/měs.), i Plat za velikost jističe (z 90,-/měs. na 95,-/měs.). Změnu cen jsem si našel sám, info o změnách cen mi žádné nepřišlo, nevím jestli mě na to nějak měli upozornit. Na portálu Energie24 také nemám nic ve zprávách. Daň z elektřiny a POZE se nemění.

Jde mi také o to, abych změnil dodavatele (pokud to tedy vůbec nyní ještě v mém případě půjde) bez výpadku elektřiny v domácnosti. Také o to, aby mi E.ON nenaúčtoval sankci za výpověď smlouvy na dobu určitou.

Vkládání nových příspěvků je dostupné pouze pro přihlášené uživatele

Nejnovější příspěvky

13 odpovědí

Zobrazit všechny reakce
Reklama

Přihlášení

nebo se přihlaste emailem


Nemáte účet?

Vypadá to, že nejste přihlášen

Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.

Technická podpora

Máte potíže s přihlášením, vkládáním příspěvků, nebo se správou vašeho profilu? Napište nám! Uvítáme také připomínky, podněty a nápady k vylepšení diskuzního fóra. Děkujeme.