Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

FVE - nabíjení elektromobilu

Autor: Jaroslav Hoskovec
Datum: 17.01.2020 19:40
uživatel: 131706


Provozuji domovní FVE s 3F střídačem bez akumulace , když bych nabíjel elektromobil, který má 1F nabíječku 3,7kW , tak prakticky využiji pouze 1/3 výkonu FVE. Je možné realizovat nějaké přídavné zařízení, nebo úpravu, abych mohl po určitou dobu (doba nabíjení) využívat plný výkon FVE na jedné fázi a ne jen onu 1/3 ? (do asymetrického, hybridního střídače nemohu již investovat, proto hledám náhradní řešení)

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Jaroslav Hoskovec23.03.2020 22:06
Tomáš tom23.03.2020 21:53
Jaroslav Hoskovec23.03.2020 18:49
Robert Vrána23.03.2020 14:26
Robert Vrána23.03.2020 14:26
Robert Vrána22.03.2020 23:05
Jaroslav Hoskovec22.03.2020 22:16
Robert Vrána22.03.2020 21:09
Miroslav Šperlín20.01.2020 21:18
Jaroslav Hoskovec20.01.2020 11:42
Miroslav Šperlín20.01.2020 11:10
Martin Kotelník20.01.2020 10:01
Jaroslav Hoskovec20.01.2020 09:19
Miroslav Šperlín19.01.2020 10:07
Jaroslav Hoskovec18.01.2020 14:01
Martin Kotelník18.01.2020 13:47
Jaroslav Hoskovec18.01.2020 11:04
Martin Kotelník17.01.2020 21:55

Příspěvky
Autor: Robert Vrána
Datum: 22.03.2020 21:09 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100453
reakce na ...
Čisté řešení je jen ten 3f-wallbox, který AC konvertuje na DC(obdobně jako rychlonabíječky) připojíte jej na auto přes chademo nebo CCS(při nabíjení se nevyužije palubní nabíječka auta). Jako bonus k wallboxu byste mohl získat proměnné nabíjení jen dostupným výkonem z FVE, bez "přícucu" ze sítě.

Přepojovat "paralelně" přes 3f střídač 1f střídač je řekl bych divočina, tedy ne že by to nešlo. Zde pozor, aby nedošlo při odlehčení zátěže k přetokům přes 3,7kW do sítě. Některým distributorům toto vadí, mají povolenou max. výkonovou fázovou nesymetrii.

Autor: Jaroslav Hoskovec
Datum: 22.03.2020 22:16 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131706
reakce na ...
Děkuji, to je velmi konkrétní návrh řešení, pokusím se takový wallbox dohledat. Vyžaduje takové řešení nějaké povolení ČEZ, nebo úpravu elektroinstalace před elektroměrem od odborné firmy apod.
J. Hoskovec

Autor: Robert Vrána
Datum: 22.03.2020 23:05 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100453
reakce na ...
Všichni víceméně nabízejí jen AC wallboxy, což nepotřebujete. Zkuste tady: http://www.lukysystem.cz/nabijeci-stanice-pro-elektromobily Stačila by i ta přenosná 10kW. Jde o prostý 3f spotřebič, takže by jí mělo stačit jen připojit na přívod. Pokud by uměla i proměnné nabíjení podle dostupného výkonu z FVE, bylo by patrně třeba na přívod na "patě" domu připojit měřící člen přetoků.

Autor: Robert Vrána
Datum: 23.03.2020 14:26 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100453
reakce na ...
Asi Vás nepotěším i ta přenosná 10kw DC nabíječka je hodně drahá.
Přenosná 10 kW (20A-CHAdeMO nebo CCS) vychází na 86 290,- Kč bez DPH.

Autor: Jaroslav Hoskovec
Datum: 23.03.2020 18:49 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131706
reakce na ...
Díky za projevenou snahu, ale vzhledem k cenovým relacím to vzdávám. Bylo by to nejlepší řešení , ale třeba pro malou firmu apod.

Autor: Tomáš tom
Datum: 23.03.2020 21:53 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 103641
reakce na ...
Proč kupovat další nabíječku když je snad ve všech elektromobilech integrovaná? Sice v některých je jen dvoufázová např Škoda CITIGOe iV, ale to už je o výběru auta. Co to je za elektromobil s jednofázovou nabíječkou?

Autor: Jaroslav Hoskovec
Datum: 23.03.2020 22:06 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131706
reakce na ...
Jasně, má integrovanou nabíječku 1F-3,7kw , je to Outlander PHEV , některá čistě EV auta mají 3F , ale o 2F jsem neslyšel ,primárně můj dotaz zněl , jak do procesu nabíjení zapojit FVE se 3F střídačem, protože při nabíjení využívám 1F a z dvou ostatních výkon vracím do sítě. Řešením je ona nabíječka 3F 400V s převodem na DC (auto má DC konektor ChaDeMo) , ale jak jsem právě zjistil cena takové externí (rychlo)nabíječky je dosti extrémní, proto setrvám u dodávaného řešení výrobcem .

Autor: Robert Vrána
Datum: 23.03.2020 14:26 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100453
reakce na ...
duplik.

Autor: Miroslav Šperlín
Datum: 20.01.2020 21:18 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 130085
reakce na ...
Existuje. Hledejte Wallboxy ale levné to není. Musel by to být typ který dělá z 3f DC. A nebo vyrobit sám.

Autor: Miroslav Šperlín
Datum: 20.01.2020 11:10 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 130085
reakce na ...
Jenom pozor na přepínání panelů. Běžný stykač nebo vypínač nevydrží stejnosměrný proud - bude to tahat oblouky. Nebylo by levnější do toho auta namontovat třífázovou nabíječku? Nevím jaké máte auto ale třeba pro něj existuje. Nebo pokud má konektor vyvedeno i DC pro superchargery tak by šla připojit externí nabíječka.

Autor: Jaroslav Hoskovec
Datum: 20.01.2020 11:42 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131706
reakce na ...
Nic není tak jednoduché ,jak jsem si naivně myslel. Ano má to konektor pro DC nabíjení ChadeMo. Existuje tedy 3F AC nabíječka ,které produkuje DC proud pro nabíjení akumulátorů (13,8kW), ale to bude nějaké monstrum za velké peníze ?

Autor: Jaroslav Hoskovec
Datum: 20.01.2020 09:19 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131706
reakce na ...
Tak ještě jedna úvaha pro odborníky. Je-li 1F střídač tak levný, tak mě napadlo zda by bylo možné tento střídač instalovat vedle 3F střídače a podle potřeby mezi nimi manuálně přepínat. Z 1F střídače by byl veden separátní kabel k napojení nabíječky. Po nabití baterie by se přepnulo na původní 3F střídač s instalací rozvodů po chalupě. Je to asi blbost, ale nápad je to dobrý ne.

Autor: Martin Kotelník
Datum: 20.01.2020 10:01 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 130359
reakce na ...
Blbost to není, jedině tak se to dá udělat,
Jen to přepínání bude chtít trochu vyladit, nejdřív AC stranu pak DC. Za provozu bych tu DC stranu netrhal, ty přepěťové špičky těm měničům chutnat nebudou. No a pozor na rezervovaný výkon u distributora....

Autor: Miroslav Šperlín
Datum: 19.01.2020 10:07 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 130085
reakce na ...
Kdyby bylo u nás součtové měření tak jako všude ve světě tak byste neměl žádný problém. Takto vám distributor 2/3 elektřiny ukradne a prodá dalšímu. Napište na EU co je hlavní brzdou rozvoje elektromobility u nás. Asymetrický měnič by vám pomohl jen částečně, když má 6 kW tak nedá do jedné fáze víc jak 2 kW. Zbytek byste stejně musel dokupovat.

Autor: Jaroslav Hoskovec
Datum: 18.01.2020 11:04 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131706
reakce na ...
Mám výkon (teoreticky) 5,4kW a pro chalupu mi připadá 3F střídač efektivnější , abych ho po dvou letech měnil za 1F se mi nechce a 3F asymetrický , který reaguje na aktuální odběr nejzatíženější fáze by mě vyšel na 70 tis. , což je návratnost v nenávratnu. Myslel jsem nějaké jednoduché technické řešení , které by zefektivnilo nabíjení z FVE, ale v oboru jsem naprostý laik, to bylo jen takové zbožné přání.

Autor: Martin Kotelník
Datum: 18.01.2020 13:47 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 130359
reakce na ...
Jednoduše to technicky uděláte tak, že 3f usměrníte a pak rozstřídáte na 1f a to je ten 1f měnič, vlastně jenom půlka, protože stejnosměrný obvod by byl krmen přímo sluncem.
A ta nabíječka, není na vstupu právě 3 fázová?

Autor: Jaroslav Hoskovec
Datum: 18.01.2020 14:01 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131706
reakce na ...
Některá elektroauta mají 3F nabíječky, to by nebylo co řešit, ale Plug In Hybrid má 1F. Ten 1F střídač se dá připojit dodatečně, např za 3F výstup CEE, nebo to vyžaduje složitou operaci a zásah do stávající elektroinstalace FVE.

Autor: Martin Kotelník
Datum: 17.01.2020 21:55 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 130359
reakce na ...
Nic smysluplného mě na první dobrou nenapadá. Ale 1f střídač se dá koupit za nějakých 15 tis.

odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 
Reklama