Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

STORION Smile T10

Autor: Petr Šácha
Datum: 31.01.2020 10:02
uživatel: 131719


Zdravím. Mám problém s měničem STORION Smile T10. Mám toto zařízení nainstalované a přes problematiky popsane v https://forum.tzb-info.cz/146595-pretoky-do-site-u-asymetrickeho-menice se chová měnič jako symetrický. Ukazuje sice, že přetoky jsou 0, ale jen to protože prostě sečte (odečte) okamžité výkony. Na elektroměru ČEZu mám už několik MWh přetoku. Mám už podezření, že T10 ani neumí dodávat asymetriky. Máte někdo toto zařízení nainstalované? Funguje někomu opravdu asymetricky? Máte někdo zkušenosti se STORION Smile T10. Diky moc za informace.

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Zobrazit všechny příspěvky zobrazuji 1 - 30 z 125   starší >>
Příspěvky
Autor: Milan Čermák
Datum: 03.10.2020 07:54 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132525
reakce na ...
Navazuji na proběhlou diskusi o vlivu asymetrie na celkovou spotřebu klienta ze sítě. Za červen, kdy celkem svítilo, Storion jel symetricky, jsem měl průměrnou spotřebu ze sítě 11,4kWh. Za září, kdy už byla asymatrie a dny znatelně zkracijí (z pohledu svitu) byla průměrná měsíční spotřeba ze sítě 5,9kWh a to v posledních 4 deštivých dnech září byly denní výkony ze sítě 15, 17, 19 a 13kWh, které průměr na poslední chvíli zhoršily. Bez těchto 4 dnů byl průměr 4,33kWh. Reálně je to tedy 52% červnové spotřeby ze sítě. Zároveň ale asi 2kWh denně odcházejí do sítě, Storion má asymetrii pomalou a dlouho mu trvá vyrovnání naběhlého výkonu. Pokud se něco častěji vypíná a zapíná, má to celkem znatelný vliv. Kdyby se zrychlila rychlost reakce asymetrie Storionu, výsledky by mohlý být ještě lepší.

Autor: Vladan Marcalík
Datum: 14.09.2020 08:01 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132498
reakce na ...
měření ČEZ v odběrném místě Kozlovský (majitel T10 s asymetrií ) probíhalo od 1.9 do 11.9.
Reklamace směrem k nám byla : systém se často odpojuje od sítě.
Dálkovým přístupem zjištěno: přepětí v síti - systém se chová naprosto správně podle připojovacích podmínek
Návrh řešení : kontaktujte ČEZ a reklamujte kvalitu napětí v síti.
Výsledek: ČEZ na trafu snížil počet odboček o dvě ( odběrné místo je blízko trafa vzdálenost je cca 20m)
Poznámka: Měření prokázalo stabilní odběr mezi fázemi do 5W (asymetrie je perfektní ) a technik z ČEZ byl překvapen ( cituji: " s takovou kvalitou odběru jsme se nesetkali - Vy nám stabilizujete síť " ), že dodávka přetoků je stejně symetrická ( i když je odběr asymetrický ) tzn.rozdíl mezi fázemi 5W.
Dotaz klienta na technika zněl : proč má rozdíly v měření v ČEZ a monitoringu? ( volal s dotazem na rychlost měření STORIONu - STORION načítá data po 10 s)
... technik z ČEZ odpověděl, že měření ČEZ je bohužel méně přesnější, protože měří průměr v 15 minutách
JINAK ŘEČENO STORION JE 90x PŘESNĚJŠÍ NEŽ VEŠKERÁ STAVÁJAJÍCÍ FAKTURAČNÍ MĚŘENÍ

Autor: Milan Čermák
Datum: 15.09.2020 07:23 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132525
reakce na ...
Kdyby to bylo skutečně stabilních mezifázových 5W, to by se mi líbilo. Bohužel u mě jsou to nestabilní 10 - 100W. Teď např. L1 60W, L2 -10W, L3 60W při stabilním odběru cca 0,9kW a výrobě 0,35kW. Mohu chování nějak ovlivnit?

Autor: Aleš Mladěnka
Datum: 15.09.2020 08:43 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132709
reakce na ...
Na nesmysly nemá smysl reagovat. Vše mám zdokumentováno.
Ukažte ty data, ze kterých je patrné, že systém fungoval. Naštěstí podpora fungovala rychle bez vašeho zásahu.

Autor: Tomáš tom
Datum: 15.09.2020 08:54 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 103641
reakce na ...
Měřící (integrační) okno je u statických distribučních elektroměrů typicky 5-50 period základní síťové frekvence, tzn. přibližně 100 ms až 1 s, více zde:
https://www.cez.cz/edee/content/file/o-spolecnosti/dcerine-spolecnosti/cds/pro_zakazniky/konference2015/07b_vut_drapela_2_cz.pdf

To že ten elektroměr pošle data na měřící portál jednou za 15 minut nijak nesouvisí s jeho přesností. Na měřícím portálu distributora je tedy 15 minutová průměrná hodnota z úředně ověřeného fakturačního elektroměru dle kterého se fakturuje. Tedy stav spotřeby a výroby na distribučním portálu za každou 1/4hodinu/hodinu/den/měsíc/rok souhlasí s tím co naměřil fakturační elektroměr a co bude vyfakturované.

Autor: Miroslav Šperlín
Datum: 15.09.2020 14:03 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 130085
reakce na ...
Ale bylo by to krásné kdyby měl p. Marcalík pravdu. V tom případě by byl měnič RCT 900x přesnější když měří každou sekundu :-)
Je to samozřejmě tak jak píše Tomáš. Fakturuje se kumulovaná suma energie za jednotku času. U mě je to za 1 měsíc u jiných jednou za rok. Četnost odečítání nemá na přesnost vliv.

Autor: Miroslav Saferna
Datum: 10.09.2020 14:43 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132813
reakce na ...
tento příspěvek byl redakcí odstraněn

Autor: Miroslav Šperlín
Datum: 10.09.2020 15:16 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 130085
reakce na ...
Díky za informaci. Pokud tomu dobře rozumím tak se žádná změna konat nebude. 2027 pozbyde platnosti odstavec 5 a současně nabyde platnosti odstavec 4 který říká to samé. Chápu to správně?

Autor: Milan Čermák
Datum: 10.09.2020 15:22 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132525
reakce na ...
vidím to stejně

Autor: Miroslav Šperlín
Datum: 10.09.2020 16:08 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 130085
reakce na ...
Tak potom nezbývá než vytvořit komunitní společenství v rámci ulice, vesnice nebo města tak jak to propaguje EU.
http://www.hybrid.cz/ministerstvo-zivotniho-prostredi-podpori-komunitni-vyrobny-elektriny-potrebna-legislativa-vsak-chybi
Koupit vedení včetně transformátoru. Na straně VN už musí měřit součtově. V rámci společenství si nakoupit poctivé součtové elektroměry.
Kdyby nechtěli vedení prodat tak ať si ho sbalí a natáhnout si svoje. Na to bych čerpal z těch 150 mld dotací. :-)
Jenom by se muselo ve stanovách pořádně ošetřit aby se v představenstvu společenství neobjevil nějaký vychcánek který by chtěl zase měřit po fázích. :-)

Autor: Vladan Marcalík
Datum: 14.09.2020 07:51 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132498
reakce na ...
... mně celkem baví ta "plytkost" uvažování.
Jako, že vám distributor bude prodávat vedení, protože to chcete ??? :-D :-D
na tohle Vám distributor řekne "postavte si vlastní" a přípojný bod vám určí v takovém místě tak, aby jste velmi rychle pochopil nerentabilnost celého záměru

Autor: Milan Čermák
Datum: 03.09.2020 18:32 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132525
reakce na ...
Vážení, tak odedneška, po půl roce nervů, zkoumání, učení se, ladění a instalování různých elektroměrů, snad systém začal fungovat, jak má. Poslední úprava, výměna měřícího magnetu od power metru srazila průběžné denní dobírání ze sítě z průměrných 7,5kWh na cca 1 - 3kWh. S tím už žít dokáži a hlavně, začíná ta investice mít smysl. Jen mi je líto, že podpora produktu je tak mizerná. Kdyby si člověk vše nekontroloval a nehlídal, dostane polofunkční věc a nikoho to nezajímá. Jinak velmi slušnou podporu poskytuje helpdesk s maníkem přímo z Číny a reaguje téměř obratem. Ještě počkám pár dní na potvrzení současného chování systému a pak sem dám slíbené grafy z ČEZ. Dokonce mi dnes sedí suma přetoků a doběrů, které měřím já se sumou přetoků a doběrů, které měří ČEZ.

Autor: Miroslav Saferna
Datum: 03.09.2020 19:05 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132813
reakce na ...
tento příspěvek byl redakcí odstraněn

Autor: Milan Čermák
Datum: 03.09.2020 19:29 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132525
reakce na ...
U mě to bylo jednoduché. Instalační technik nejprve instaloval měřící trafa na špatný kabel, tak jsem ho nad schématem od storionu přesvědčil, aby to přendal. A jak to přendaval, najedou hup a kousek magnetu bylo na zemi. Tak, že to teda přijede vyměnit. Nějakých dost týdnů zabralo, než přijel náhradní díl od importéra a pak jsem ho musel také urgovat. V průběhu provozu jsem vyhodnotil, která fáze měří špatně a tak se šlo téměř najisto. Celkem 2 měsíce a včera ráno jsem se konečně dočkal.

Autor: Vladan Marcalík
Datum: 04.09.2020 07:58 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132498
reakce na ...
Pokud by podpora byla mizerná tak by jste nemohl napsat co jste napsal. Primárně veškeré podněty vychází směrem do Číny vychází od nás z PROSOLAR s.r.o.
My se k našim klientům nechováme tak, že ignorujeme jejich potřeby či podněty.
vždy jsme reagovali obratem a nikoliv v zákonné lhůtě 30 dnů a ani později.
Přečtěte si jiná fóra tam jsou majitelé skládaček a tyto klienty jejich dodavatel ke dnešnímu dni už zcela ignoruje...

Autor: Milan Čermák
Datum: 04.09.2020 08:31 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132525
reakce na ...
Pane, mám několik emailů s přímými emaily přímo na Vás a na žádný z nich nepřišla konkrétní odpověď. Jen samé obecné informace, chvála storionu a haty na mě a na ostatní systémy. Nikdy od vás nepřišlo nic použitelného nebo vysvětlujícího. Maximálně mému dodavateli se občas poštěstilo nějakou radu nebo něco jiného užitečného od vás získat. Takto si však podporu nepředstavuji.

Autor: Vladan Marcalík
Datum: 04.09.2020 08:44 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132498
reakce na ...
... a právě technická podpora a péče o klienty je ta rada kterou Váš dodavatel od nás získal
O jiných systémech píšu jen to co je uvedeno v jejich zárukách a co jsou změřená a změřitelná fakta - TAKŽE ANI HEJT

Autor: Aleš Mladěnka
Datum: 04.09.2020 08:55 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132709
reakce na ...
Škoda, že se tou radou neřídíte sám, jako dodavatel, už 4 dny mám nefunkční FVE (bohužel to je jen jedna z mnoha epizod) a neozvete se ani. Vaše podpora a péče o klienta = zaplatil už mne nezajímá

Autor: Vladan Marcalík
Datum: 14.09.2020 07:43 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132498
reakce na ...
není pravda. Máte 4 dny systém offline.
CO ČEKÁTE PO TAK PODLÉM A PODRAZÁCKÉM JEDNÁNÍ Z VAŠÍ STRANY ?
2 roky jste neudělal nic pro připojení FVE ... na elektrikáře (nejedná se o našeho zaměstnance ) , který Vám vyšel vstříc a montoval elektro potřebné pro ČEZ do zazděného elektroměrového rozváděče-což nesmí být jste povolal inspekci jenom proto, že Vám opomněl vystavit doklad ... pane Mladěnko toto vlákno není pro Vaše nářky.
Nejprve si vymeťte Vaše "Augiášovy chlévy" jež máte na vlastním prahu...

Autor: Aleš Mladěnka
Datum: 14.09.2020 12:19 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132709
reakce na ...
Diskutujícím se znovu omlouvám, ale moje reakce je spíše na dokreslení zcela nefunkční podpory v ČR ze strany Prosolar. Jinak si myslím, že si už všichni svůj názor na diskutujícího udělali.

Sytém offline nebyl - email, který jsem Vám zaslal ihned při zjištění závady byl poslán z mé domací sítě. Systém zamrzl při vzdáleném restartování již opakovaně (toto nevím kdy nastane a nejsem to schopen ovlivnit), reakce podpory za 14 dní je opravdu rychlá.

Moje jednání nebylo nijak podlé ani podrazácké narozdíl od Vašeho. Poté co jsem tam pana elektrikáře horko těžko po cca 3 měsících kvůli vaší chyby dostal, tak bohužel neudělal, to co slíbil. Musel jsem shánět dalšího odborníka. Kdyby se jako slušný člověk normálně domluvil, zvedal telefony a reagoval na moji poslední výzvu, že mi nezbyde nic jiného než podat podnět na ČOI, nemuselo k tomu dojít.
Moje snaha o připojení byla opravdu mizerná jenom asi 100x telefonát s Vámi a ČEZ distribucí, s Vámi bohužel v 97% případů bez odezvy. Když mi někdo poskytne špatné poklady a pak ČEZ odmítne schéma zapojení 5x od renomovaného "odborníka" v oboru. To být Vámi si sypu popel na hlavu a ani se neozvu.
A do teď od Vás nemám všechny podklady!

Já mám před svým prahem dobře zameteno. S lidmi se snažím vždy jednat slušně, tak jak bych chtěl, aby oni jednali se mnou.

Autor: Vladan Marcalík
Datum: 15.09.2020 06:48 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132498
reakce na ...
Slušně a to pozérsky vystupujete pouze zde ... čistočistá manipulace ;-)
Podklady máte veškeré, protože je systém připojen do sítě ČEZu naprosto legálně. Máme jak informaci z ČEZ tak foto elektroměrového rozváděče v němž je instalován 4Q elektroměr.
Dva roky jste se o podklady nestaral a my jsme Vám je po dvou letech dodali ( první předání podepsán protokol o předání díla BEZ ZÁVAD ) a ZCELA ZDARMA V AKTUÁLNÍ PODOBĚ ( protože se během dvou let změnily připojovací podmínky ).
Elektrikáře jste doslova šikanoval telefonáty a nutil jej ať montuje venku za nepříznivého počasí. Netrvalo to z jeho strany tři měsíce, ale měsíc. Vy jste dva roky neudělal vůbec nic a to jsem Vás upomínal ... !!
Šikana a obtěžování je to co je s Vaší osobou spojeno. Mne jste zbytečnými telefonáty obtěžoval v noci o víkendu. Pokud jsem náhodou zvedl pak Váš dotaz v sobotu v poledne zněl : "Kdy mi pošlete nabídku na nový systém ? ". Když jsem o víkendu logicky nereagoval ( víkend je doba relaxace ) pak jste začal mi posílat obtěžující zprávy...tohle nemá společného se slušností.
Do této situace kdy jsem Vás již začal ignorovat jste se dostal sám Vaším opakujícím se bezohledným chováním.
... co se jakési domnělé NEFUNGUJÍCÍ technické podpory v ČR týká TAK PRVOTNĚ JÁ INICIUJI ZÁSAH - takže na základě mého pokynu Vám byla poskytnuta technická pomoc.
Z dat je NAVÍC patrné, že systém NEBYL NEFUNKČNÍ, ale došlo ke ztrátě internetového připojení ze strany Vašeho provozovatele ... a na toto jsem Vás svého času upozornil a to proto, že se tak u vás děje opakovaně.

Autor: Milan Čermák
Datum: 04.09.2020 08:57 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132525
reakce na ...
Pokud vím, dodavatel má možnost přes Web oslovit přímo helpdesk v Číně. Alespoň to tvrdí. Pak to přes vás, naštěstí, jít nemusí
Mě jste napsal, že váš klient nejsem, takže jen přes dodavatele.
Zlomený magnet se zjistil v květnu, náhradní díl přišel na začátku srpna, to je rozhodně déle, než 30 dní.

Autor: Vladan Marcalík
Datum: 14.09.2020 07:48 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132498
reakce na ...
Měřící trafo - jak píšete magnet - není magnet. Zřejmě se stalo během instalace.
Ano s námi nejste v žádném smluvním vztahu.
Veškeré kroky vůči klientům jsou konzultovány mezi Čínou a ČR. Pokud bych jako distributor hodlal oddalovat konkrétní záležitosti tak se tak i stane ... dodavatel se obrátí přes portál a technik z Číny kontaktuje mne s dotazem zda-li souhlasím ;-)
Nehodlám zde prezentovat na jakém stupni jsou má oprávnění. To ani není podstatné ;-)

Autor: Milan Čermák
Datum: 01.09.2020 15:50 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132525
reakce na ...
Nyní mi začal Storion sám nabíjet ze sítě, mám nabíjení vypnuté a stejně nabíjí, nemohu s tím nic dělat. Registrujete něco podobného? Toto se mi fakt nelíbí. Jedná se již minimálně o druhý zásah do systému bez mého vědomí a požadavku. Počkám, co udělá po nabití a pak stříhám drát od internetu.

Autor: Vladan Marcalík
Datum: 02.09.2020 12:53 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132498
reakce na ...
ano začal nabíjet, protože jste si nabíjení nastavil a spustil.
ještě že RCT jsou absolutně neovladatelné bez dálkového přístupu i monitoringu

Autor: Milan Čermák
Datum: 02.09.2020 13:59 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132525
reakce na ...
prdlačku, mám to trvale vypnuté. Samozřejmě, že jsem pak zkusil to zapnout a vypnout, ale bez efektu. A prosím, nereagujte na mne. Vaše odpovědi nikdy nic pozitivního nepřinesly a ani tento váš příspěvek se nijak neliší.

Autor: Vladan Marcalík
Datum: 02.09.2020 14:52 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132498
reakce na ...
dobíjení bylo zapnuto.
Energie nebyla zmařena, ale uložena.

Autor: Miroslav Saferna
Datum: 02.09.2020 15:15 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132813
reakce na ...
tento příspěvek byl redakcí odstraněn

Autor: Vladan Marcalík
Datum: 02.09.2020 15:22 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132498
reakce na ...
Zatrženo bylo a proto se nabíjelo(ukládalo). Teď aktuálně kdy jsem provedl PRTSCR již zatrženo není ... :-))))

Autor: Milan Čermák
Datum: 02.09.2020 15:35 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132525
reakce na ...
Tak se podívejte ještě jednou. Můj příspěvek "nyní mi storion začal nabíjet....." je psán 1.9. v 15:50, čili se mluví o této době. A vy tady argumentujete nastavením z 2.9., tedy dnes ráno, před šestou hodinou. Ano, dnes ráno před šestou jsem 20 min. dobíjel. O dnes ráno ale vůbec nejde. Nabíjelo to samo včera od 15:30 do 16:05, když navíc svítilo slunce a nabíjení probíhalo solárně.

zobrazuji 1 - 30 z 125   starší >>
odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 
Reklama