Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Zámková dlažba

Autor: Honza Ka
Datum: 06.02.2020 13:09
uživatel: 131870


Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2
Dobrý den, prosím o radu ohledně skladby zámkové dlažby. Chystám se realizovat pojezdvou zámkovou dlažbu pro nákladní auta do max 10t a pro tuto zátěž jsem našel na internetu skladby viz obrázky. Moje otázka zní: Je varianta bez železobetonové desky stejně pevná jako varianta s ŽB deskou? Nehrozí bez ŽB desky promáčknutí zámkové dlažby? Děkuji s podzravem Honza

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Robert Tomis08.02.2020 16:22
Petr Zapletal07.02.2020 11:39
Honza Ka06.02.2020 14:20
Petr Zapletal06.02.2020 14:07

Příspěvky
Autor: Petr Zapletal
Datum: 06.02.2020 14:07 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100094
reakce na ...
Dobrý den,
varianta s bet. podkladní vrstvou pod ložnou a následně dlažbou má tu výhodu, že se Vám časem nedojezdí koleje v místech, kde se jezdí nejvíc. Je to samozřejmě o disciplíně při provádění jednotlivých vrstev, zejména hutnění, ale ten beton je taková jistota. Standartně se v silničařině nedělá ŽB deska,ale vrstva z SC 8/10 (dříve KSC). Je to zavlhlý (S1) hubený beton. Pro tyto účely scela dostačující.

Autor: Honza Ka
Datum: 06.02.2020 14:20 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131870
reakce na ...
Děkuji za radu pane Zapletale, ještě jsem zapoměl říct, že frekvence pojezdu nákladního auta bude maximálně 3x ročně, po zbytek času tam bude stát jen osobní automobil. Hrozí i v tomto případě (bez betonu) vyježděné koleje, za předpokladu dobrého zhutnění?

Autor: Petr Zapletal
Datum: 07.02.2020 11:39 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100094
reakce na ...
Zdravím,
tak 3x ročně to nic není. Jinak do podkladních vrstev doporučuji široké frakce s "prachem" 0-63, 0-32 a ne ty úzké. A určitě drcené z lomu, vyhněte se štěrkopískům (kulatá zrna se špatně semknou). Ložnou pod dlažbu drcenou 4-8.

Autor: Robert Tomis
Datum: 08.02.2020 16:22 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131471
reakce na ...
Hlavně pořádně zahutnit spodní vrstvy. Nejlépe velkou vibrační deskou ne žábou (pěchem) A vrchí lože do kterého se následně pokláda dlažba musí mít všude stejnou výšku po celé ploše 4 max 5cm. Nesmí být někde 10cm a jinde zas 3 cm i s tímhle jsem se setkal a do roka to bylo vlakové nádraží samá kolej. To hutnění opravdu nepodcenit.

odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 
Reklama