Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Jakou FVE?

Autor: Jiří Kukelka
Datum: 18.02.2020 07:12
uživatel: 131946

Dobrý den všem, chtěl bych moc poprosit o každý názor, zkušenost, cokoliv. Cca od začátku roku padlo, že chceme FVE, jenže čím více jsme to řešili, tím více nevíme jakou. Máme RD 8 let starý, zateplený, střecha 45° čistý jih, vytápění tepelným čerpadlem, jistič 3x25A, roční spotřebu cca 12 MWh, lokalita Opava. Nechali jsme si zpracovat nabídky, prvně od ČEZu, ale ti trochu ujeli s cenou podle mě a pak od dvou firem co jsou v rámci kraje. Asi klasická otázka, 1F nebo 3F FVE? U 1F nám tvrdili oba, že zapojí všechny spotřebiče na jednu fázi, nejsem extra elektrikář, ale nějak si to nedovedu představit, ještě když tvrdili, že to bude bez omezení vypadávání jističe atd. Samozřejmě plus cena, minus možnost nerozšíření. U 3F vidíme největší plus napájení TČ plus rozšířitelnost a větší výkon. Samozřejmě zase minus cena. Jeden systém Alpha storion, druhý Goodwe + Pylontech. Od FVE nečekáme pokrytí spotřeby, spíše určitou pomoc a nezávislost při výpadku. O peníze ani tak nejde, spíše nám jde o využitelnost a správnou volbu. Děkuji moc každému za názor.

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Jaroslav Šuvarský22.02.2020 17:08
Zdeněk Štoček21.02.2020 12:59
Richard Vacek20.02.2020 13:03
Jiří Veselý20.02.2020 11:38
Jiří Kukelka20.02.2020 06:33
Jiří Dražil20.02.2020 06:14
Richard Vacek19.02.2020 17:58
Jiří Veselý19.02.2020 14:36
Jiří Dražil19.02.2020 13:19
Frantisek Stepanek18.02.2020 12:43
Frantisek Stepanek18.02.2020 12:17
Jiří Veselý18.02.2020 11:27
Stanislav Vinklárek18.02.2020 10:30
Jiří Kukelka18.02.2020 08:57
Jiří Veselý18.02.2020 08:31

Datum: 21.02.2020 12:59 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131979
reakce na ...