Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov
Reklama

Stačí PT v půlce místnosti?

Autor: VJ Roth
Datum: 24.02.2020 09:08
uživatel: 131997

Dobrý den,
předem bych se rád omluvil za hloubku své neznalosti tématu - v oboru vytápění jsem naprostým laikem. Prosím tedy o shovívavost. =o)

Rekonstruuji byt, kde je v plánu podlahové vytápění suchou cestou (panely Ecoraw, trubka 16x2). Nejsem si ale jist, zda to bude dostačující na vytopení ložnice. Vysvětlím:

Původní stav je 18m2 (5,3x3,4m); 2 strany obvodové, delší stěna východ (zde 3,2m zabírají 2 velká okna á cca 1,1m + prosklené balkonové dveře, dvojsklo), kratší stěna sever; obvodové zdivo 48cm (velké děrované pálené cihly + kvanta a kvanta malty), zateplení domu cca 13cm šedého polystyrenu; podlaha odspodu panel-štěrk/suť/bordel-beton neznámé výšky, strop je panel, nad nímž je střecha obdobného složení ale vyšší + zateplení; dům je menší bytovka, 3 patra, dostavěn 1979, Teplicko.

Takovouto místnost by nebyl problém vytopit, nicméně z místnosti je ubráno 4,5m2 jako součást nově "neplánovaně" dostavěné šatny, dále je v plánu zastavět 6,5m2 vestavnými prvky (postelové podium, skříně), což nechává reálnou plochu PT cca 7m2, které mají vytopit 13,5m2 (respektive cca 34m3 při světlé výšce 2,5m).

Když PT nahustím na rozteč 12cm, tak se do těch 7m2 narve počítám max 60m trubky.

Má to těch 60m 16x2 trubky šanci místnost v zimě vytopit?

Pomohlo by zajet pod vestavěné prvky?

Nebo zvětšit průměr trubky? (Musel by se v tomto případě zvětšit všude nebo jen pro tuto místnost?)

Nebo z toho udělat mutanta a zajet s tím okruhem do zdi, třeba metr do výšky? (Což předpokládám nejde.?)

Děkuji předem za moudré rady.

S pozdravem,
VJ

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Zobrazit všechny příspěvky zobrazuji 1 - 30 z 44   starší >>