Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov
Reklama

Ztraci se voda z ustredniho topeni

Autor: Jaroslav Faltynek
Datum: 25.03.2020 17:14
uživatel: 132165


Dobry den
Prosim o radu ztraci se mi voda z okruhu v ustrednim topeni kotel Dakon dor 42 pri 5 litinovych radiarorech s obehovym cerpadlem za tyden se ztratilo cav30 l vody ,nikde neni unik vody znatelny ,ca 2 metry trubek vedou pod podlahou ale to by snad muselo jit vlhko nejak nahoru treba na zed ,tak je mozne ze se voda ztraci primo pres kotel?nic jineho me uz nenapada

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Zobrazit všechny příspěvky zobrazuji 1 - 30 z 38   starší >>
Příspěvky
Autor: Ladislav Horak
Datum: 26.03.2020 18:21 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 111926
reakce na ...
Co zkusit připravek od firmy Bcg?

Autor: Lubomir Švarc
Datum: 26.03.2020 18:43 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 108029
reakce na ...
Nebo stop leak od regulusu

Autor: Ondřej jjj
Datum: 26.03.2020 09:18 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 110009
reakce na ...
Bojim se ze todle se asi nezjisti

Ale .. dopoustite kolik litrubza den?

Dopoustite i kdyz netopite?

Teoreticky jsou 2 velky možnosti

1.prasklina v kotli která neni videt. Todle se za chvilku projevi. Nebo to zjistíte az přestanete topit zda se voda ztraci i tak

2. Voda se ztraci a nemuze zato bod 1. Tedy vam treba zamrzlo topeni a nekde to ruplo(a nebo jen ruplo) v tomdle okamžiku proste vykopejtw trubky

Popravde nevim proc diskutovat. Tim se nic nezjistí prostw bezte vykopat trubky

Autor: Jaroslav Dítě
Datum: 25.03.2020 17:57 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 124505
reakce na ...
Máte uzavřenou, nebo otevřenou topnou soustavu Tlakovou expanzní nádobu, nebo otevřenou někde nahoře)? Topíte průběžně, nebo s přerušením a každodenním zatápěním? Pokud máte mezi topením pauzu, tak vemte baterku a před zatopením kotel zkontrolujte. Pokud to teče v kotli, tak by jste mohl objevit vlhký flek, buď přímo v kotli a to i v popelníkovém prostoru a nebo pod kotlem. Pokud takto nic neobjevíte, tak důkladně zkontrolovat rozvod. Při trvalém topení se ale může voda stačit odpařit. To myslím především při úniku do kotle.

Autor: Jaroslav Faltynek
Datum: 25.03.2020 18:01 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132165
reakce na ...
Mam otevreny system s expanzkou nahore na pude je to na chalupe nyni topim non stop uz 10 den,ale jak pisu jiz jsme museli za tech 10 dni dopustit ca 30 l vody coz se me zda mnoho

Autor: Jaroslav Dítě
Datum: 25.03.2020 18:07 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 124505
reakce na ...
Sice nebyla žádná zejma, ale neklesla vám tam teplota pod zámrznou teplotu? K zamrznutí pak dojde v nejnižších bodech a nejvíce ochlazovaných místech, čímž může být i kotel, vlivem komínového tahu.

Autor: Jaroslav Faltynek
Datum: 25.03.2020 19:01 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132165
reakce na ...
Ne zamrzani neni mozne uz nevim kde hledat chybu

Autor: Pavel Wolf
Datum: 25.03.2020 20:02 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126740
reakce na ...
Kolikrát jste tu vodu už dopouštěl? Na jakém základě jste dopouštěl tu vodu, přestali topit radiátory, nebo klesl tlak? Má ex. nádoba nějaký přepad? Těch doplněných 30l jste měřil jak?

Autor: Jaroslav Faltynek
Datum: 25.03.2020 20:45 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132165
reakce na ...
Vodu jsem dopoutel potupne jak bylo treba dnes jiz po trti odhaduji podle doplneni nadobami napoustim spodem pres spodni radiator cerpadlem ten tlak nejak nesleduji je ten kotel mam kratce,radiatory topi normalne v poradku dopoustel jsem na zaklade kontroly expanzky nebyla tam voda

Autor: Jozef Homola
Datum: 25.03.2020 21:15 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Fotogalerie:
Můžete upřesnit tu velikost radiátorů. Kotel má v diagramu hydrauliky čáru pro oběh vody 2 až 4,5 m3 za hodinu což zřejmě odpovídá výkonu až 42 kW. Je mne záhadou jak těch 5 radiátorů odebere výkon větší než dejme tomu 15 kW nebo se tam protlačí 2,5 kubíku vody. Nejede kotel ve stavu "parného generátoru" a neodchází to expanzkou. Jiná možnost je prasklina někde v ohništi, která se otevírá za tepla a pára odchází komínem. Díval jste se na komín, zda více nevlhne nebo neodchází příliš bílý dým.

Autor: Jaroslav Faltynek
Datum: 25.03.2020 21:22 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132165
reakce na ...
Ty radiatory jsou litinove vyska 1,,2m sirka 1;m a jsou deseticlankovy ,na ten komin mrknu,ten parni stav nedovedu posoudit ale kotel ma tendenci se pretapet vubec nemuzu topit uhlim hned tam je 100 takze jen drevem a vse zavrene

Autor: Jozef Homola
Datum: 25.03.2020 21:32 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Metrové radiátory dají cca 180 W/článek pokud jsou žebra 150 mm a bude velká zima. Takže 50 článků může předat výkon 9 kW "plus mínus autobus" ale opravdu nesmí být přetopeno, to se výkon snižuje.

Autor: Jaroslav Dítě
Datum: 25.03.2020 21:18 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 124505
reakce na ...
Asi píšete na mobilu. Máte tam dost překlepů a tak to je i nesrozumitelné. Píšete zřejmě, že ten kotel nemáte dlouho. To jste kupoval starší? Připadá mě na těch vašich 5 radiátorů krapítko silný. Klidně se mohlo stát, pokud je starší, že při manipulaci povolil některý spoj a teď to sákne, jelikož topíte, tak to stačí vysychat.

Autor: Jaroslav Faltynek
Datum: 25.03.2020 21:25 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132165
reakce na ...
Omlouvam se skutecne to pisu na bobilu ,ano ten kotel mam starsi od rodicu tak je mozne i ze to jde ven prez nej no je to trapeni a takhle na dalku se to spatne resi i tak ale dekuji za kazdou reakci

Autor: Jaroslav Faltynek
Datum: 25.03.2020 21:56 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132165
reakce na ...
Tak ja abych to nejak uzavrel tak si myslim ze problem bude opravdu v tom samotnym kotli ponevac transport byl hodne narocny a nikterak profesionalni takze tam asi nejaka netesnost nebo prasklina urcite mohla vzniknout tak se s tim musim nejak popasovat ale diky za vsekny rady a odpovedi

Autor: Jaroslav Faltynek
Datum: 25.03.2020 22:01 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132165
reakce na ...
Jeste doplnim ze kotel pouzivam na chalupe kde nejezdim pravidelne a v kotelne nebylo videt nikdy pod kotlem zadnou vodu ale pozna se ta netesnost projevuje az po zahrati kotle ale to jen muj laicky odhad

Autor: Jozef Homola
Datum: 25.03.2020 23:14 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Ještě by mne zajímalo zda kotel má přepadovou trubku do expanzní nádoby nebo automatické odvzdušnění. Vysvělím to nějak laicky co se může stát při nedostatečném ochlazování kotle. Kotel se dostane do tzv. mikrovaru. To je někde kolem 100°C a začne produkovat tisíce miniaturních bublinek. To ještě v tomto stádiu neklepe ale jenom "šumí". Kdyby nastala fáze bouřlivého varu to by bylo hodně slyšet.
Kdybychom si představili 1 cm3 vody ohřáté na 99,6°C, tak tato "kostička" vody má entalpii (tepelný obsah) cca 417 Joule ale po přeměně na páru (fázová změna) už poskočí na hodnotu 2600 J, to znamená na jedné straně účinně ochlazenou plochu varem ale zvětšení objemu na cca 1,6 cm3. Takže kotel s přebytkem výkonu nad bod varu dokáže výkonem cca 2200 W (2,2 kW) každou sekundu proměnit v páru 1 cm3 vody. Za 1000 sekund rovnou litr. To už není legrace, protože pára ve vodě má jiný objem a jinou specifickou hmotnost a je vytlačovaná vzhůru a to třeba do té expanzní nádoby nebo do hrnečku odvzdušňovacího ventilu. Zkrátka odpařit litr vody za 20 minut není nic nepředstavitelného a pokud odejde v páře ani se to nemusí zpozorovat.

Autor: Josef Vávrad
Datum: 26.03.2020 01:18 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131505
reakce na ...
Pane Homolo, už jste někdy viděl var kotle? Já ano. Kondenzák jel po odstranění čidel na 100°C a víte co se dělo? Nic. Vzhledem k přetlaku 1 bar by totiž začal vařit až při 120°C Nějakých 100°C ho tedy nerozhází. Při výšce expanzky 3 metry je var 107°C. I to je dost nad 100.
Tak OK, to máme první kravinu vysvětlenou. Než dojdou ty Vaše slavné bublinky (i kdybych topil na těch 120°C a byly tam), tak se cestou ochladí a otevřená expanzka je vzhledem k zanedbatelnému proudění téměř studená. Většinou se i izoluje, aby nezamrzla.

Pro tazatele: Pokud má podezření, že mu kotel prasknul a že mu uniká voda kotlem po zahřátí, at´ se koukne na komín. Pokud je to bílá pára, je to špatné. Za správného chodu kouř není vidět.

Autor: fugas fugas
Datum: 26.03.2020 06:17 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 128616
reakce na ...
Dobrý den, při přetopení kotle se plast v automatickém hrníčku úplně rozteče. Teplota samotíže přes 100°C není žádný problém.Babička měla dakona 24 kw a mikrovar byl slyšet poměrně často pří trochu větším vánku. U kamaráda se stalo ráno zatopil pak se venku výrazně oteplilo jeho matka zavřela většinu kohoutů ve snaze ušetřit a na kotli byl přetočenej termomanometr přes zarážku na nule.Závadu po přetopení řeším mnohem častěji než kartuši nebo prasklou hadičku v domě.Zkuste se občas podívat na blízké okolí Prahy kolik vesnic ve st.kraji nemá plyn a topí uhlím.Nejhorší jsou pražáci ze satelitů každej chce krb napojit na ut ve snaze ušetřit něco za topení někdo poslechne a dá kamna bez výměníku někdo ne a napojí krb na podlahovku a řídí teplotu mixu ručně.
F.F.

Autor: Jozef Homola
Datum: 26.03.2020 07:27 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Fotogalerie:
(p. fugas)
Při přetopení kotle dochází v některých částech (teplosměnné plochy) k ohřevu vody vysoko nad 100°C a v některých místech rozvodu k dobré separaci bublin aniž by se dostaly do radiátoru, protože u samotíže voda teče pomalu. I automatický ventil je separátor páry a vzduchu.

Autor: Josef Vávrad
Datum: 26.03.2020 08:43 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131505
reakce na ...
Možná časem pochopíte, že Vám jen chci pomoci v oblastech, ve kterých se zjevně neorientujete. Teď třeba v těch teplotách varu.
https://www.dakon.cz/wp-content/uploads/2014/06/DOR-kompletni-navod.pdf
Je návod. Automatický odvzdušňovák součástí není. A s těmi mikrovary opět doporučuji zkusit otevřít víčko rychlovarné konvičky a podívat se, co ty bublinky dělají :-)
Proč já tyhle triviality mám vysvětlovat??
Doporučuji tedy sledovat hladinu expanzky před zatopením a pak každou půlhodinu a zapisovat. Vlivem roztažnosti vody by se měla hladina po zatopení dokonce zvyšovat. Růst se zastaví při dosažení maximální teploty v celém systému.
Po ukončení topení bude cca hodinu klesat na původní hodnotu.
Pokud hladina během topení klesá, pak voda utíká buď do kotle (bílý kouř) a nebo někde do podlahy při teplotním roztažení trubek. Vynikající metodou na zjišťování vlhkosti zdí je měření jejich elektrické vodivosti. Lze měřit i nárůst elektrické kapacity pod izolační podlahou díky zvyšování vodivosti podloží..

Autor: Jozef Homola
Datum: 26.03.2020 06:58 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Pane Vávro s vámi se o ničem bavit nebudu, protože vám jde jenom o urážení a konflikt.

Autor: Jaroslav Faltynek
Datum: 26.03.2020 08:09 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132165
reakce na ...
Ja bych preci jen doplnil a zaroven jeste zareagoval na p.Homolu ,ano expanzka ma prepadovou hadici,eutomaticke odvzdusneni ne.Tato expanzka je udelane s plastove nadoby o objemu ca 25 l,jestli treba v tom neni problem

Autor: Jozef Homola
Datum: 26.03.2020 09:20 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
(p. Faltýnek)

Správně udělaný samotížní oběh má jak zavodňovací trubku do nejnižšího místa okruhu, tak přepadovou trubku z nejvyššího místa a ta především správně odvádí páry a vzduch a není potřeba při vyspádovaném potrubí žádného jiného odvzdušnění. Expanzka v přízemním baráčku byla obvykle pod stropem v místnosti kde je kotlík. Nebylo vzácností mít kotlík kombinovaný, který byl v kuchyni a dalo se na plotýnce asi 12 dcm2 i vařit. Přetopení kotle je snadné a z té trubky přepadové doslova fouká pára jak z lokomotivy a musí se honem vyhrabat žhavé uhlí z ohniště. Rachot je docela slušný. Takové topení sem navrhoval i realizoval už v roce 1969. Pracovalo jinak spolehlivě.
Ještě taková vzácnost z dávnějších dob.
Jednou jsem byl u takového okruhu kde byl problém zavzdušnění. Voda v expance byla ale z boku vnitřku expanzky odpadl plát rzi a zaslepil ten otvor dolů.

Autor: Josef Vávrad
Datum: 26.03.2020 09:48 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 131505
reakce na ...
Neřešte blbosti, ke kterým Vás někteří navádějí. Nemohou za to ani mikrovary, ani špatně udělaná otopná soustava, ani automatický odvzdušňovák, když ho vůbec nemáte :-) Důležité je, jak problém vznikl. Fungovalo to před tím delší dobu? Uvařil jste kotel a problém vznikl až po tom? Nemáte někde velké vzduchové kapsy v radiátorech - po tom případném uvaření? Topí všechny až do konce? Nemáte bílý kouř? Pokud všechno dosavadní vyloučíte, co elektrické měření vodivosti celého systému? Sehnat schopného slaboproudaře, který změří odpor celého systému proti zemi a najde tak prasklinu v podlaze s přesností i na 10 centimetrů.
Až toto všechno zodpovíte, budeme vědět co dál.

Autor: Jaroslav Faltynek
Datum: 26.03.2020 10:18 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132165
reakce na ...
Takze prave jsem vylezl zkontrolovat komin zhora,tam v komine nasrazene kapicky vody tak si myslim ze ten kotel bude nekde prosavat vodu do kotle kour se me zda opravdu trosku svetlejsi ale ne uplne jak treba para,ted zvazuji co s tim ,da se tento kotel nejak opravovat ?

Autor: Jozef Homola
Datum: 26.03.2020 10:58 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
(p. Faltýnek)
To záleží jestli je to litina nebo ocel. Ještě podotázka. Má váš kotel dochlazovací smyčku? Bývá to ochrana proti přetopení. Nejčastější poruchy u kotlů vznikají při přetopení a ještě za přítomnosti nějakých úsad na straně vody. Materiál je ze strany ohniště přehřátý v daném místě. Váš problém i nadále bude v tom, že kotel tohoto výkonu není možné spolehlvě uchladit 5-ti radiátory.

Autor: Jaroslav Dítě
Datum: 26.03.2020 11:15 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 124505
reakce na ...
Pane Faltýnku. Přesvědčte se, zda opravdu ten kotel někde prosakuje. Stejně je tento kotel pro vaši potřebu příliš silný. Buď se podívejte někde na bazar na internetu, třeba Bazoš a zkuste pořídit kotel stejné řady, jen slabší. Ten by měl mít stejné připojení. Pokud by jste šel do nákupu nového, tak by jste se mohl obrátit s dotazem přímo na výrobce, aby vám doporučili, pokud dělají ještě stejný rozměr připojení. Jinak shánějte kotel do 20kW. Nic lepšího se zřejmě nedá takto na dálku poradit.

Autor: Jozef Homola
Datum: 26.03.2020 11:27 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Ještě doplním, že článkový kotel se opravuje blbě. Musí se najít to místo a ten správný článek a rozebrat všechny.

Autor: Jaroslav Faltynek
Datum: 26.03.2020 11:36 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132165
reakce na ...
Diky za odpovedi taz zrejme budu shanet starsi kotel se slabsim vykonem ,jinak tedy jakym zpusobem zjistim zda kotel opravdu prosakuje ?

zobrazuji 1 - 30 z 38   starší >>
odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 
Reklama