Potřebujete pro váš bytový dům vyřešit
zateplení
financování oprav
rekonstrukci kotelny
čistou fasádu
Zjisti více
První on-line konference portálu TZB-info
Rekonstrukce a provoz bytových domů
středa 9.12.2020od 10:00 hod.
Registrovat se
Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Je tento cementovy poter OK pre Podlahove vykurovanie?

Autor: Juraj Hut
Datum: 28.06.2020 09:29
uživatel: 132719


Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2 obrázek č. 3 obrázek č. 4 obrázek č. 5
Vcera mi robili novy cementovy poter . Je vsak nejaky divny, velmi porovity, ked nan nalejem ejem vodu dost rychlo sa ta voda cez neho preleje- cez hrubku 65mm. On ju vlastne neabsorbuje , on ju prepusti. Zaujima ma ci nebude takyto poter klast vysoky tepelny odpor , a prenos tepla z trubky bude horsi.

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Juraj Hut10.08.2020 19:20
Mirek Svejda10.08.2020 17:29
Juraj Hut10.08.2020 13:42
Mirek Svejda21.07.2020 12:41
Juraj Hut21.07.2020 11:41
Juraj Hut21.07.2020 11:41
Mirek Svejda21.07.2020 11:21
Juraj Hut21.07.2020 09:43
Pavel Wolf20.07.2020 23:04
Mirek Svejda20.07.2020 22:24
Juraj Hut20.07.2020 20:38
Juraj Hut20.07.2020 20:31
Mirek Svejda20.07.2020 20:11
Juraj Hut20.07.2020 19:19
Mirek Svejda20.07.2020 19:16
Juraj Hut20.07.2020 19:04
Pavel Wolf20.07.2020 13:40
Mirek Svejda20.07.2020 12:01
Pavel Wolf20.07.2020 10:32
Juraj Hut20.07.2020 09:58
Juraj Hut20.07.2020 09:55
Josef Vavra01.07.2020 14:15
Lubos Siska01.07.2020 14:01
Mirek Svejda01.07.2020 13:51
Josef Vavra01.07.2020 12:50
Josef Vavra01.07.2020 12:46
Lubos Siska01.07.2020 12:38
Lubos Siska01.07.2020 12:36
Juraj Hut01.07.2020 12:01
Josef Vavra01.07.2020 11:47
Juraj Hut01.07.2020 11:26
Juraj Hut01.07.2020 11:19
Juraj Hut01.07.2020 11:14
Lubos Siska01.07.2020 11:10
Juraj Hut01.07.2020 10:50
Lubos Siska01.07.2020 10:16
Jozef Homola01.07.2020 10:12
Josef Vavra01.07.2020 09:56
Mirek Svejda01.07.2020 08:41
Josef Vavra30.06.2020 20:58
Lubos Siska30.06.2020 13:51
Mirek Svejda30.06.2020 13:19
Lubos Siska30.06.2020 13:01
Josef Vavra30.06.2020 12:59
Mirek Svejda30.06.2020 12:42
Josef Vavra30.06.2020 11:53
Lubos Siska30.06.2020 11:40
Mirek Svejda30.06.2020 11:40
Lubomir Švarc30.06.2020 11:26
Josef Vavra30.06.2020 11:20
Mirek Svejda30.06.2020 10:56
Roman Novák30.06.2020 08:45
Lubos Siska30.06.2020 08:37
Juraj Hut30.06.2020 08:27
Juraj Hut30.06.2020 08:24
Lubos Siska30.06.2020 07:53
Mirek Svejda29.06.2020 17:00
Josef Vavra29.06.2020 16:24
Pavel Wolf29.06.2020 16:12
Juraj Hut29.06.2020 16:08
Juraj Hut29.06.2020 16:06
Juraj Hut29.06.2020 16:06
Josef Vavra29.06.2020 15:58
Jozef Homola29.06.2020 15:49
Josef Vavra29.06.2020 15:48
Juraj Hut29.06.2020 15:40
Juraj Hut29.06.2020 15:24
Jozef Homola29.06.2020 15:12
Pavel Wolf29.06.2020 13:57
Josef Vavra29.06.2020 13:50
Lubos Siska29.06.2020 13:45
Jozef Homola29.06.2020 13:34
Josef Vavra29.06.2020 13:33
Lubos Siska29.06.2020 13:27
Mirek Svejda29.06.2020 13:18
Josef Vavra29.06.2020 13:14
Juraj Hut29.06.2020 13:01
Jozef Homola29.06.2020 12:58
Juraj Hut29.06.2020 12:00
Juraj Hut29.06.2020 11:50
Juraj Hut29.06.2020 11:50
Josef Vavra29.06.2020 11:47
Juraj Hut29.06.2020 11:15
Jozef Homola29.06.2020 11:04
Roman Novák29.06.2020 10:42
Juraj Hut29.06.2020 10:32
Juraj Hut29.06.2020 10:22
Juraj Hut29.06.2020 10:19
Juraj Hut29.06.2020 10:15
Jozef Homola29.06.2020 10:07
Mirek Svejda29.06.2020 10:02
Juraj Hut29.06.2020 10:00
Pavel Wolf29.06.2020 09:31
Juraj Hut28.06.2020 22:34
Juraj Hut28.06.2020 22:31
Juraj Hut28.06.2020 22:31
Pavel Wolf28.06.2020 21:59
Josef Vavra28.06.2020 19:53
Pavel Wolf28.06.2020 19:44
Juraj Hut28.06.2020 11:50
Pavel Wolf28.06.2020 11:29

Příspěvky
Autor: Juraj Hut
Datum: 29.06.2020 15:40 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
Aku regulaciu by ste odporucali na tento projekt?
Kotol mam konvencny Junkers ZS24/2LHKE, dolne podlazie kde byvaju rodicia - tam su radiatory a potrebujem im tam dat termostat tiez. Maju 80 rokov a kedykolvek si zmyslia ze im je zima teda musia mat separatny termostat.
A otazka c.2 ako regulovat podlahovku na 1. poschodi?

Dakujem, Juraj

( Inac dost divne ze 50% casu sa tu urazate, i ked vidiet ze kazdy ma vcelku hlboke znalosti v problematike, teda predpokladam ze ste inteligentny ludia. Teda mozno by ste mohli mat ''diplomatickejsiu'' diskusiu, ked uz je aj tak mimo povodnej temy diskusie...)

Autor: Jozef Homola
Datum: 29.06.2020 15:49 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Chápu vaši situaci a tu lze tímto kotlem řešit jedině tak, že topíte do nádoby zvané BUFFER. Tam bude kotel udržovat teplotu a vy si vezmete kdykoliv potřebné množství vody do radátorů ve kteroukoliv dobu potřebné teploty (rozhoduje pokojový termostat). Z této nádoby si podlahovka bude jiným výstupem 24 hodin čerpat vodu potřebné teploty doupravené mixáží tak aby byla ve vleku s počasím. Znamená to doplnit ekvitermní regulací. Váš kotel není schopen pracovat v nízkém výkonu a "vyhovět všem".

Autor: Josef Vavra
Datum: 29.06.2020 15:58 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132371
reakce na ...
Zónové regulace jste zavrhl a přitom jiná kvalitní cesta neexistuje. Teď hlavně neusušte ten beton. Z podkladů dopočítáme provozní varianty a pak je, bez zbytečných investic, zapojíte. To je vše. Já osobně to mám ověřeno provozem. Takových různých uživatelů mám v domě 10 a vše jede na jeden kondenzační kotel. I s teplou vodou.

Autor: Juraj Hut
Datum: 29.06.2020 16:06 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
Fotogalerie:
Hadam nepotrebujem zonovu regulaciu na 75m2, kde 50m2 su aj tak prepojenych bez dveri. Ostatne je jedna izba cca 18m2 a jedna kupelna..

Autor: Juraj Hut
Datum: 29.06.2020 16:06 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
Fotogalerie:
Hadam nepotrebujem zonovu regulaciu na 75m2, kde 50m2 su aj tak prepojenych bez dveri. Ostatne je jedna izba cca 18m2 a jedna kupelna..

Autor: Josef Vavra
Datum: 29.06.2020 16:24 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132371
reakce na ...
To je na Vás, jak si to zařídíte. Regulace oknem neselže nikdy :-)
Ekonomickým základem jsou termoventily na radiátorech a alespoň vypínání čerpadla podlahového topení s ručním štelováním průtoků. Času na studování máte dost. Kotel běží dle potřeby kteréhokoliv uživatele. Výpočty ověřené provozem mám na svých stránkách. Ale to asi nechcete slyšet.
Z nich pochopíte, že termostat na zdi vypínat podlahové topení nedokáže. Tedy dokáže, ale v cyklu několika hodin. Na to Vás upozorňuje i pan Wolf.

Autor: Juraj Hut
Datum: 29.06.2020 16:08 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
termostat planujem jeden na 1podlazie a jeden na dolne podlazie. Predpokladam ze 2 cerpadlove skupiny to dokazu?
A co je to vlastne ten modul MM100 na Buderuse 25/6 hsm ?

Autor: Mirek Svejda
Datum: 29.06.2020 17:00 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
Někteří jedinci sem lezou jen proto, aby se hádali a obvykle je ani nezajímá položená otázka.
Vy tam máte jednu čerpadlovou skupinu pro radiátory bez směšovače. Zde stačí spínat oběhové čerpadlo prostorovým termostatem. Ten samozřejmě musíte umístit v hlavní místnosti a zde nesmí být na radiátorech termohlavice.
Druhá čerpadlová skupina obsahuje čerpadlo a trojcestný ventil ovládaný elektrickým servem.
Neznám tuto sestavu, ale co jsem se díval, tak modul MM100 umí jen základní regulaci oběhové teploty a zřejmě se bude starat i o zapínání plynového kotle. Škoda, že zřejmě neumí ekviterm. Takže si nastavíte vhodnou oběhovou teplotu manuálně (kolem 30 až 45C). Na rozdělovači si regulací průtoků zkorigujete teploty do jednotlivých místností. Podle venkovní teploty nebo aktuálního pocitu si budete upravovat teplotu oběhové vody. Ekviterm umí automaticky korigovat teplotu oběhové vody podle venkovní teploty. Vzhledem k tomu, že u PT funguje samoregulace, tak stačí korekci provádět několikrát ročně.
Prostorový termostat v místnostech s PT nepotřebujete. Klidně ho ale půžete použít třeba pro noční útlum nebo temperování po dobu dovolených apod.

Autor: Pavel Wolf
Datum: 29.06.2020 16:12 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126740
reakce na ...
Na ty urážky si tu musíte zvyknou je to tu běžné. Můžete poslat tel. na a čas kdy můžu zavolat bude to podstatně rychlejší než psát.

Autor: Pavel Wolf
Datum: 28.06.2020 11:29 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126740
reakce na ...
Nevím jestli byl použitý nějaký plastifikátor pro lepší přenos tepla trubka - beton, jaká je rozteč trubek a ta síla se my zdá docela dost, bude to dost akumulační. Jaká je síla izolace pod trubkami?

Autor: Juraj Hut
Datum: 28.06.2020 11:50 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
Plastifikatoru použili 35 % z toho čo mali v návode , roztece sú 20cm, hrúbka betónu 6,5 cm. Pod trúbkami 5cm izolácie , je to ale na prvom poschodi

Autor: Pavel Wolf
Datum: 28.06.2020 19:44 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126740
reakce na ...
Na tom 2 fotu to nebude asi 20 cm. Pozor min. musí beton 30 dnů tvrdnou a potom max. teplota vody 20-25 st jinak se deska zkroutí. Hodně větrat.

Autor: Josef Vavra
Datum: 28.06.2020 19:53 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132371
reakce na ...
Nevětrat! Nesmí na povrchu po dobu hydratace uschnout.

Autor: Pavel Wolf
Datum: 28.06.2020 21:59 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126740
reakce na ...
To bude mokré ještě za 3 měsíce.

Autor: Juraj Hut
Datum: 28.06.2020 22:31 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
Na foto nie su skutocne roztece. To su roztece blizko rozdelovaca kde sa stretavaju vsetky rurky.

Autor: Juraj Hut
Datum: 28.06.2020 22:31 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
Na foto nie su skutocne roztece. To su roztece blizko rozdelovaca kde sa stretavaju vsetky rurky.

Autor: Juraj Hut
Datum: 28.06.2020 22:34 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
To ze to bude akumulacne predpokladamma aj vyhody aj nevyhody.
Interier sa tak rychlo v lete neprehreje, kedze tam bude cca 10ton betonu v podlahe, a nevyhoda bude asi nizsia pruznost regulacie predpokladam?

Co je vyhodnejsie menej akumulacie alebo viac?

Autor: Pavel Wolf
Datum: 29.06.2020 09:31 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126740
reakce na ...
Jelikož náběh topení nebude moc rychlý doporučuji nějaký rychlejší zdroj tepla pro přitopení na začátku a konci topné sezony, možná že to už nějak řešíte. Podlahové topení se během topné sezony nevypíná topí se na nejnižší teplotu která stačí pro udržení požadované teploty v místnosti. Teplota v místnosti při topení PT může být i nižší než u radiátorů protože člověk vnímá chlad nejdříve od podlahy a ta nebude studená. Noční poklesy při větší akumulaci PT nejdou moc dělat a nic tím neušetříte. Hlavně na reg. PT neplánujte použití PT. Záleží jak a čím celý dům vytápíte.

Autor: Juraj Hut
Datum: 29.06.2020 10:00 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
P. Wolf,
''Jelikož náběh topení nebude moc rychlý doporučuji nějaký rychlejší zdroj tepla pro přitopení na začátku a konci topné sezony, možná že to už nějak řešíte'' Toto myslite pre podlahove topeni vseobecne, alebo len v mojom pripade?
Inac planujeme mat Krb, externe nasavanie som uz urobil.

Momentalne mame cca 10 rocny nekondenzacny kotol ktory funguje na principe ON/OFF cez termostat. Teda ziadna modulacia kotla.
Bol zapojeny na stare radiatory, teraz bude podlahovka. Teda ziadna modulacia kotla.

Hlavně na reg. PT neplánujte použití PT.-Tuto vetu nechapem..

Autor: Jozef Homola
Datum: 29.06.2020 10:07 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Co to máte za značku kotle, který je 10 let starý a nemoduluje?

Autor: Juraj Hut
Datum: 29.06.2020 10:15 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
Junkers ZS24/2 LHKE
Aspon myslim ze nemoduluje. Dali nam k nemu termostat typu ON/OFF

Autor: Jozef Homola
Datum: 29.06.2020 11:04 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Fotogalerie:
Kotel samozřejmě že moduluje nebo může a to od výkonu 8 do 24 kW. Ovšem na topení do podlahového okruhu (DIRECT) vhodný není. Má vysoký minimální výkon a to až 8 kW a nejnižšší výtupní teplotu 45°C. Vaše TZ ani výkon podlahy neznám ale drtivou většinu topného období bude výkonově i teplotně "mimo".

Autor: Juraj Hut
Datum: 29.06.2020 11:15 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
Projektant mi ku kotlu a napojenie na podlahove kurenie naprojektoval toto:

https://www.tzb-shop.sk/e-shop/rychlomontazne-systemy/rychlomontazna-sada-buderus-hsm-25-6-mm100

Na spodne podlazie kde ziju stary rodicia a su tam este radiatory bude zapojene toto,ale od Buderusu- ale asi to je to iste.

http://www.tzb-shop.sk/e-shop/rychlomontazne-systemy/rychlomontazna-sada-bosch-hs-25-6-mm100
Potom este anuloid , takisto od buderusu

Teda predpokladam ze na tom HSM25/6 si budem moct nastavit na aku chcem teplotu?

A co je ten MM100 modul?

Autor: Josef Vavra
Datum: 29.06.2020 11:47 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132371
reakce na ...
Teď tam ale máte jednoduchý rozdělovač s požadavkem cca 10 kPa. K tomu asi paralelně zapojené radiátory s požadavkem podstatně nižším - pokud tam nemáte správně nastavené termoventily. Začal bych výpočtem provozních stavů včetně správně navrženého proporcionálního řízení.
Podklady v podstatě nedáváte žádné. Není z čeho vycházet.

Autor: Juraj Hut
Datum: 29.06.2020 12:00 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
Fotogalerie:
Slucky

Autor: Juraj Hut
Datum: 29.06.2020 11:50 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2 obrázek č. 3 obrázek č. 4
Tu su aj TS budovy.
Hovorime vsak iba o 1 podlazi kde bude podlahove vykurovanie - na ktore som si dal vzpracovat projekt.

Prizemie ma existujuce radiatory- a aj do buducna musi mat koli nizkym stropom. Momentalne tam byvaju manzelkyni rodicia. Po case to bude len hostovske miesto, a bude sa len temperovat.

V buducnosti planujeme zobytnit podkrovie a zateplit 15cm EPS.

Projekt podlahoveho kurenia bol vypocitany bez zateplenia.

Autor: Lubos Siska
Datum: 29.06.2020 13:27 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132311
reakce na ...
Konecne zaujimave riesenie podlahovky bez RTL ventilu, co napusta horucu vodu z kotla rovno do podlahovky. Aj ked by sa dal pouzit aj v tomto pripade, miesto toho ventilu na spiatocke z podlahovky, ako ochranu. Ten anuloid je v poriadku-nebude sa vam ovplyvnovat regulacia radiatorov s podlahovkou.

Autor: Josef Vavra
Datum: 29.06.2020 13:33 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132371
reakce na ...
A když jste se probudil, měl jste ruku v nočníku....

Autor: Lubos Siska
Datum: 29.06.2020 13:45 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132311
reakce na ...
Pan Vavra,

vy sa tu nejak radikalizujete.

Autor: Juraj Hut
Datum: 29.06.2020 11:50 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2 obrázek č. 3 obrázek č. 4
Tu su aj TS budovy.
Hovorime vsak iba o 1 podlazi kde bude podlahove vykurovanie - na ktore som si dal vzpracovat projekt.

Prizemie ma existujuce radiatory- a aj do buducna musi mat koli nizkym stropom. Momentalne tam byvaju manzelkyni rodicia. Po case to bude len hostovske miesto, a bude sa len temperovat.

V buducnosti planujeme zobytnit podkrovie a zateplit 15cm EPS.

Projekt podlahoveho kurenia bol vypocitany bez zateplenia.

Autor: Jozef Homola
Datum: 29.06.2020 12:58 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Jakého průměru nebo jaké má označení podlahová trubka? Mne tam "podle oka" vycházejí podstaně větší tlakové ztráty na okruh.

Autor: Juraj Hut
Datum: 29.06.2020 13:01 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
Rehau Rautherm S 17x2

https://zavelkoobchodneceny.sk/rurka-rehau-rautherm-s-17x2-pe-xa-kotuc-240m-11361401240/

Autor: Josef Vavra
Datum: 29.06.2020 13:14 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132371
reakce na ...
Podle oka zkuste na zahrádce. Tlaky odpovídají, i když celkový návrh je značně nevyvážený. Vnitřní průměr 13 mm sedí také.

Autor: Jozef Homola
Datum: 29.06.2020 13:34 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Proč mne urážíte?

Jaké tlaky? Snad tlaková ztráta a ta u okruhu 109,9 m, průtoku 2,4 l/min včetně všeho co v okruhu je a kudy voda protéká bude mít ztrátu podstatně větší. Na tom trvám.

Autor: Josef Vavra
Datum: 29.06.2020 13:50 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132371
reakce na ...
Fotogalerie:
Tohle není tlachárna. Pokud na něčem trváte, doložte to. Protech, já, TZB i tazatel počítáme podle shodných rovnic a proto docházíme k podobnému výsledku.
Můžete být tím pátým, kdo dodá výsledky. Já udávám 15,5 kPa, tazatel 14,68
V reálu po letech měřím tlakové ztráty i o 30% vyšší, proto vyšší výpočet nechávám jako platný. Současně vidíte, co by se stalo při volbě jiných roztečí.

Autor: Jozef Homola
Datum: 29.06.2020 15:12 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Vážený pane Vávro a všechny odnože jmen, ty vaše výpočty si můžete strčit za klobouk. Nakreslete úplnou smyčku topení, kde bude protékat 2,4 l/min okruhem o délce 109,9 m a kde bude řádně proveden výpočet na každou místní ztrátu, kde bude konkrétní sběrač, rozdělovač a vše potřebné aby voda proudila. Vy nedáte ani ten nákres a ani výpočet podle normy.

Autor: Josef Vavra
Datum: 29.06.2020 15:48 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132371
reakce na ...
Možná časem ten výpočet dáte. Svět není jen moc nebo málo, kdy ve skutečnosti to bývá naopak.

Autor: Mirek Svejda
Datum: 29.06.2020 13:18 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
Zapojení je v pořádku, jen je zbytečně komplikované a drahé. Kombinace radiátorů+PT se obvykle řeší přímým napojením radiátorů ke kotli bez anuloidu + podlahový rozdělovač se směšovačem pro kombinované systémy. Tyto rozdělovače nabízí mnoho firem namátkově třeba
https://www.giacomini.cz/r557fmk-w
Zřejmě to máte hotové, takže není co řešit.

Autor: Juraj Hut
Datum: 29.06.2020 15:24 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
za Buderus HSM 25/6 som dal 360Eur ( na TZB stoji 510)
a za Buderus hs25/6 230 eur ( normalne stoji 387)

Teda 300Eur som usetril, projektant vybavil zlavu

Autor: Pavel Wolf
Datum: 29.06.2020 13:57 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126740
reakce na ...
Hlavně na reg. PT neplánujte použití PT.-Tuto vetu nechapem..
Neplánujte použít pokojový termostat na podlahové topení. Omlouvám se za zkratky.
Podle mě stačil dole i nahoře tento rozvaděč, který se chová jako radiátor jen sníží teplotu potřebnou pro podlahové topení. Bylo by to bez velikých složitostí a asi za podstatně méně peněz. V odkazu to komentoval p. Svejda. K tomu min. výkonu kotle se tu již někdo vyjadřoval.

Autor: Lubos Siska
Datum: 30.06.2020 07:53 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132311
reakce na ...
Ak mate v prizemi radiatory, tak to poschodie vykurite celkom rychlo, kym nabehne podlahovka. Pre nazornost nabehu podlahovky si treba predstavit, ze potrebujete zohriat dom 30 stupnovou vodou. cez plastove hadice, vrstvu betonu s polypropylenovymi vlaknami a plastovu podlahu (alebo parkety, obkladacky). Je to asi nieco podobne, ako obalit radiator PE foliou. alebo flasami, betonom a pre istotu este jednou vrstvou plastu, pustit do neho vlaznu vodu a cakat, ze zacne kurit.

Autor: Juraj Hut
Datum: 30.06.2020 08:24 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
..prizemie s radiatormi ma netrapi- tam bude ON/OFF termostat, a samostatna cerpadlova skupina.
Skor ma trapi ako regulovat teplotu na 1 poschodi - podlahove kurenie.
Mam iba konvencny kotol bez eqitermiky.
Ale dal som tuto otazku tiez projektantovi co mi to navrhol.

Ale budem rad ked budem pocut nazor od viacerych ludi ( napriklad od vas) ze ako by to urobili.

Ked tento kotol dosluzi pojdem do noveho, potom to uz nebude problem..

Juraj

Autor: Lubos Siska
Datum: 30.06.2020 08:37 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132311
reakce na ...
Na to vam asi lepsie odpovie pan Svejda, ale podla mojho nazoru je ekvitermna regulacia pre podlahovku nezmysel, lebo je tam velke oneskorenie medzi zmenou vonkajsej teploty a vnutornej (dovod je prave ta podlahovka). Je to proste taky modny hit, ze kotol si vie regulovat velkost plamena (co na plynovych sporakoch existuje uz najmenej 50 rokov) a niekto sa na tom snazi zarobit.

Autor: Lubomir Švarc
Datum: 30.06.2020 11:26 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 108029
reakce na ...
Siso,dnešní ekviterm se napojí na Honcovou a tu mu přesně řekne počasí dopředu.

Autor: Mirek Svejda
Datum: 30.06.2020 10:56 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
Kotel bude topit do anuloidu na v podstatě pevně nastavenou teplotu. Z anuloidu si odebírá teplou vodu radiátorový okruh. Není tam směšovač, takže oběhová teplota bude odpovídat teplotě na kotli. Já jsem se díval do manuálu MM100 jen zběžně. Zhruba co jsem pochopil tak se bude starat o zapínání kotle, zapínání obou oběhových čerpadel a řízení serva směšovače. Tím servem se řídí směšovací poměr, neboli teplota oběhové vody pro PT. Umožňuje připojit nějaký externí inteligentní ovladač pomocí EMS sběrnice. Takže možná to umí i ekviterm. To jsou ale otázky detailního nastudování manuálu. To Vám snad firma zapojí a vysvětlí.
Takže stručně. Pokud bude nějaký požadavek na topení do radiátorů nebo PT, zapne se kotel. Pokud je požadavek na PT, tak MM100 reguluje teplotu oběhové vody. Je potřeba si uvědomit, že PT má z principu vysokou samoregulační schopnost. Např. pro interní teplotu 22st budete mít oběhovou teplotu 30st. Výkon PT je přímo úměrný k teplotnímu rozdílu. Takže v tomto příkladu je rozdíl 8st. Pokud se zvedne teplota v interiéru o 1 st. klesne rozdíl na 7st neboli klesne plošný výkon na 87%. Voda se vrací méně ochlazená a kotel tím snižuje výkon. Díky tomu je jak jsem psal PT velice tupé na nastavení. Ekviterm koriguje teplotu v rozsahu cca 27 až 40st podle venkovní teploty. Nějaké povídačky o nevhodnosti ekvitermu jsou nesmysl. Spíše můžeme debatovat, zda má ekviterm význam. Díky tuposti regulace stačí manuální korekce jen párkrát za rok. Podobně jsou nesmyslné grafy o rychlosti naběhu. Tak to prostě nefunguje. Pokud by jste potřeboval rychlý náběh, musel by jste do trubek pustit vysokou teplotu a to Vám neumožní regulace. Musel by jste manuálně zvednout teplotu a po natopení ji snížit. Nevím o nikom, kdo by něco podobného dělal, nebo se zajímal o rychlosti natápění. Vy jste si zvolit vysoce akumulační PT, tak se prostě smiřte s tím, že je nejvhodnější topit trvale na konstantní teplotu v podstatě bez regulace.

Autor: Josef Vavra
Datum: 30.06.2020 11:20 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132371
reakce na ...
Jako pohádka dětem na dobrou noc vynikající. A teď přejdeme k realitě. Anuloid není AN, aby dokázal uchovat nějakou energii. Pokud vyrobenou energii neodeberete, kotel bude cyklovat. Švejdovi je to samozřejmě ukradený, on kotel opravovat nebude.
Proto je potřeba systém navrhnout tak, aby cyklů bylo málo a aby kotel pracoval v optimálním režimu. Podobně, jako když za jízdy auta volíme správný rychlostní stupeň.
V tomto případě sepnu kotel na optimální výkon a postupně natápím celou soustavu. Jednotlivé termostaty či větve postupně hlásí natopeno a zavírají se. Kotel udržuje výkon (nic jiného mu nezbývá) a zvyšuje výstupní teplotu. Když přesáhne zvolenou mez, vypne se. Poté následuje povinná přestávka alespoň 20 minut. Pak se opět pokusí zatopit. Okruhy mezi tím zchladnou a opět jsou ochotny pobírat energii. Pokud nevychladnou (velké sluneční zisky) nic se nestane. Během několika vteřin se kotel (i bez pohybu vody) nahřeje na zvolenou teplotu a vypne se. Toto "hlídání" je výrazně levnější, než ztráty bojleru. Typicky 30W ve srovnání s 60W bojleru.
Něco lepšího těžko vymyslíte. To byste musel koupit kotel se spodním výkonem 1 kW a pak proděláte investičně mnohem víc, než ušetříte cyklováním. To správně seřízené cyklování (cca 50 zapálení denně) stojí ročně 80 Kč na energii. Ten 1 kW kotel může být o 1200 Kč dražší, než kotel běžný. Jinak nemá šanci se vyplatit.

Autor: Mirek Svejda
Datum: 30.06.2020 11:40 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
Za tím anuloidem máte PT s akumulací odpovídající mnoha kubíkové AN. Jen se tam nesmí cpát ventily zónové regulace. Kotel samozřejmě není ideální. Jak jsem to pochopil, tak zatím fungoval na radiátory a nyní se tam přidává PT. Tak tady nestrašte.

Autor: Josef Vavra
Datum: 30.06.2020 11:53 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132371
reakce na ...
Já nestraším. Vypočtěte provozní podmínky, pokud chce tazatel zatopit v té podlaze. Pro začátek, tedy všechny zóny otevřeny.

Autor: Mirek Svejda
Datum: 30.06.2020 12:42 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
Proč bych to počítal ? K čemu to je ? Tazatel topil tímto kotlem do radiátorů a fungovalo to. S akumulací PT to bude jen lepší a pokud budou problémy s cyklováním není problém upravit nastavení kotle.
P Siska, prosím radši nepište názory na topení, píšete nesmysly. Evidentně jste nebydlel v domě s PT.

Autor: Josef Vavra
Datum: 30.06.2020 12:59 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132371
reakce na ...
Aha, pán netuší, jaký je rozdíl mezi radiátory a PT. Tak to vysvětluje ledacos.....

Autor: Lubos Siska
Datum: 30.06.2020 13:01 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132311
reakce na ...
Neviem cim to je pan Svejda, ale v suvislosti s podlahovkou mi jednoducho nic rozumne a zmysluplne nenapada.

Autor: Mirek Svejda
Datum: 30.06.2020 13:19 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
PT při topení na konstantní teplotu rovnoměrně vyhřeje celý prostor včetně stěn a interních předmětů. Pokud si vezmete třeba infrateploměr, zjistíte, že všechny plochy mají +- stejnou teplotu. Pokud se budeme bavit o zateplené novostavbě, tak vynutí topení zaregistrujete až po mnoha hodinách. Takže poznámky typu "pretoze clovek chce byt obvykle v teple co najrychlejsie-to znamena vzdy plny vykon pri akomkolvek poklese vnutornej teploty bez ohladu na vonkajsiu, že potřebujete rychlou reakci pokud poklesne interní teplota" jsou poněkud nepochopení jak to funguje. Prostě s PT zapomeňte na nějaké rychlé změny.

Autor: Lubos Siska
Datum: 30.06.2020 13:51 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132311
reakce na ...
Ano. Ta poznamka ale bola povodne uplne k niecomu inemu a to k ekvitermnej regulacii. Zmysel reagovat na nejaky prispevok ma, ked reagujete na to, co je v nom napisane Napriklad na celu vetu s bodkou (veta=myslienka), alebo odstavec. Nie na stvrte a piate slovo vo vete, hodene do inej vety. Pretoze potom reagujete na nieco celkom ine, co s povodnym prispevkom vobec nesuvisi.

Autor: Josef Vavra
Datum: 30.06.2020 20:58 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132371
reakce na ...
Pane Švejdo pokusím se Vás navést správným směrem. Mezi radiátory a PT je zásadní rozdíl ve schopnosti převzít tepelný výkon kotle. Do radiátorů natlačíte několikanásobek nominálního výkonu celkem hravě. Pro podlahové topení to ale neplatí. Nominální výkon instalované podlahy tazatele jsou 4 kW při nátokové teplotě 45°C
Zde ale máme k dispozici minimální výkon 8kW a proto musíme povolit nátokovou teplotu dvojnásobnou. Tedy nějakých 70°C A to musí být otevřeny všechny větve. Pokud se toto nedodrží, dochází k rychlé cyklaci kotle typicky 20 vteřin provoz/ 20 vteřin přestávka.
Bylo to jedno z prvních zjištění po zprovoznění PT ve chvíli, kdy jsem chtěl topit pouze do jednoho okruhu. Topit do samotného koupelnového žebříčku lze, ale topit do jediného okruhu PT nelze. Zkuste projít modelové výpočty.

Autor: Mirek Svejda
Datum: 01.07.2020 08:41 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
Pane Vávra. Znovu opakuji, že vím, že tento kotel není ideální. Chápu to ale tak, že tento kotel zatím vytápěl pomocí radiátorů spodek domu a nějak si s tím poradil. Ty radiátory tam zatím zůstávají a tazatel plánuje do budoucna výměnu kotle. Navíc psal, že počítá s osazením prostorového termostatu. Normálně bych se mu snažil vysvětlit, že prostorový termostat a akumulační PT se nemá moc v oblibě, ale zde se to asi hodí. Navíc stále opakuji, že nemá používat zónovou regulaci, protože si tím omezuje průtoky a připravuje se o akumulační hmotu. To Vy prosazujete uzavírání okruhů. Pokud bude docházet k cyklování, tak je samozřejmě nutné nastavit anticyklační omezení, ale to již asi je nastavená na max hodnotu. Dále bych poradil použít prostorový termostat pro přerušované topení. Např. 0.5h topení a 3h vypnuté topení. Na teplotě podlahy se to neprojeví ale kotel by to měl zvládnout.

Autor: Josef Vavra
Datum: 01.07.2020 09:56 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132371
reakce na ...
Fotogalerie:
Pane Švejdo základem úvahy je vždy výpočet. Zde to tazateli projektant "vylepšil" špatným návrhem. Díky smyčce Kuchyně je to celé nutné provozovat až na desetinásobný tlakový spád (porovnejte 14,68 kPa a 1,11 kPa) a tím pádem neefektivní využití topného zdroje. To je to, před čím varuje pan Švarc a já s ním naprosto souhlasím. Kdyby v té kuchyni byla také 20 cm rozteč, choval by se celý systém podstatně pružněji. To počítám na obrázku. Střední teplota vody kolem 40°C znamená topit odhadem 50/30. Díky projektantovi ale bude nátok možná i někde kolem 70°C a míň nemůže být, protože by kotel jednoduše nebyl schopen výkon odevzdat.
Nemyslím si o Vás známé "starého psa novým kouskům nenaučíš". Proto upozorňuji na definování pracovních bodů. Samozřejmě funguje i Vámi zmiňovaná tepelná kapacita hmoty podlahy. Po dosažení nátokové teploty kolem 50°C se již teplota zvyšuje pomalu a to i rychlostí 5 stupňů za tři hodiny. Je tedy nutné NEomezit teplotu vody do podlahy na 40°C Pak by to opravdu nefungovalo. když už to tazatel chce dělat s anuloidem, tak místo něj dát 50 l bojler jako AN a to už lze topit libovolně včetně precizních zónových řízení a bez tepelného namáhání podlah.

Autor: Lubos Siska
Datum: 01.07.2020 10:16 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132311
reakce na ...
Pan Vavra,

pokial niekto neuzavrie vsetky okruhy v dome a nebude sa potom cudovat ako vy, preco mu do jedneho okruhu kotol stale zapina a vypina, tak je ten vykon kotla 8kW uplne v pohode si myslim. Este aby malo nebolo.
Rozstup sluciek na podlahovom kureni nie je vstupny parameter, ale vystupny, ktory by vam v tom "uzasnom" exelovom harku mal vyst z max TZ miestnosti, dlzky a priemeru hadice, plochy podlahy,...

Autor: Juraj Hut
Datum: 01.07.2020 10:50 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
Dakujem za analyzu, i ked som sa jej nepotesil. Kazdy hovori ze si treba dat vypracovat projekt projektantovi a tak urobit podlahove kurenie. Tak som aj urobil.
A teda teraz sa docitam ze vlastne kuchyna ma nevhodnu smycku, a ze este budem potrebovat aj akumulacnu nadobu ..

Normalne uz nemam chut nic na dome robit. Vsetko som robil podla odporucani a projektu , a je to zle. Hlava v smutku.

Teraz co? Mam 30 rokov bojovat z nevhodnym topenim, alebo to mam cele vybrat? Ach.

Juraj

Autor: Lubos Siska
Datum: 01.07.2020 11:10 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132311
reakce na ...
Nemusite menit v podstate nic. V najhorsom pripade vymenite kotol za nejaky s nizsim vykonom (co ste uz aj tak povodne mal asi v plane). Este by ste mohli zvazit vymenit ten rozdelovac za ten, co vam tu p. Svejda uviedol (v tom pripade usetrite nieco na zmiesavacich ventiloch, ak ich uz nemate nakupene).

Autor: Juraj Hut
Datum: 01.07.2020 11:19 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
Mam nainstalovane toto=

Kotol-ANULOID buderus a yneho to ide do -

Dolné podlažie radiátory - tam je Cerpadlova skupina Buderus HS25/6.

Prvé podlažie / podlahovka- tam je cerpadlova mix skupina Buderus Hsm 25/6 S

Autor: Lubos Siska
Datum: 01.07.2020 12:36 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132311
reakce na ...
Rozstup sluciek sa voli podla potrebnej dlzky hadice, ktora ma ist do miestnosti tak, aby to vychadzalo rovnomerne-"od oka". (tie dlzky a priemer hadic su vypocitane podla TS)

AN, ani bojler nepotrebujete vobec kupovat, pokial nebudete zatvarat okruhy podlahovky, alebo radiatorov.

p. Vavra vam tu zbytocne pletie hlavu nezmyslami. To som este nikdy nevidel, aby niekto pri kureni krbom zatvaral okruhy kurenia, ked staci jednoducho stiahnut termostat.

Doplnok: V pripade, ze by ste dali do podlahy miesto tych PP vlakien kari rohoz nad hadice, tak by vas dokonca ani ziadna "roztec" nemusela vobec zaujimat.

Autor: Josef Vavra
Datum: 01.07.2020 12:50 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132371
reakce na ...
Sisko zapoj zbývající neurony, ten termostat tam nebude!!!

Autor: Lubos Siska
Datum: 01.07.2020 14:01 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132311
reakce na ...
Vavro,

keby si ty nejaky neuron vobec v hlave mal, a nebol diletant, tak by si vedel, ze kotol nejaky termostat jednoducho musi mat. Skoda pisat.

Autor: Josef Vavra
Datum: 01.07.2020 14:15 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132371
reakce na ...
Aha, pán netuší problemy regulace. Tak to vysvětluje vše...

Autor: Juraj Hut
Datum: 01.07.2020 11:26 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
Fotogalerie:
toto mam v kotolni

Autor: Mirek Svejda
Datum: 01.07.2020 13:51 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
Co máte nainstalované je jasné. Projektanta zřejmě tlačila nutnost realizovat poměrně velký plošný výkon. Proto Vám tam dal 17mm trubky a zřejmě je to i důvod, proč nepoužil klasický rozdělovač pro kombinované systémy, ale směšovač s trojcestným ventilem. Ty jsou schopny přenášet větší výkon. Jenže tento typ rozdělovače zase potřebuje mít před sebou anuloid nebo nějakou AN. Jedině je škoda, že použil anuloid. Nevím jaká je jeho cenovka ve Vašem případě, ale většinou malá akumulační nádoba, bojler, buffer nebo taktovací nádrž jak se to různě označuje vychází levněji a pro Váš kotel by byl vhodnější. To bych ale neřešil. Uvidíte, jak se systém bude chovat v reálu. Určitě bych nedělal zónovou regulaci. Uvidíte sám jak se to bude chovat. Podlahové topení se normálně počítá na teplotní spád 5st. Ve Vašem případě tam vidím až 13st. Tím se ale zhoršuje samoregulační schopnost PT a to možná bude vadit v kombinaci s krbem. Jenže tady Vám zónové vypínání stejně moc nepomůže. Regulace vypne podlahu až dlouho po zatopení v krbu, ale podlahovka díky akumulaci přestane topit až po vyhasnutí krbu. Pokud budete topit trvale v krbu, je vhodnější ručně přivřít okruh obýváku.
Psal jste, že plánujete výměnu kotle. V tom případě si samozřejmě vybírejte kotel s nižším spodním výkonem.

Autor: Juraj Hut
Datum: 01.07.2020 11:14 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
Fotogalerie:
Tu je komplet tabulka, aj s nastavenim ventilov

Autor: Lubos Siska
Datum: 01.07.2020 12:38 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132311
reakce na ...
Ako pociatocne nastavenie je to dobre. Uvidite casom, ci niekde nemate "zimu" a podla toho sa to potom prisposobi.

Autor: Josef Vavra
Datum: 01.07.2020 11:47 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132371
reakce na ...
Já Vás nestraším. Jen se společně snažíme předejít nedostatkům, které Vás mohou potkat (pan Siska je bohužel mimo - výkony mu nic neříkají). Jak správně připomíná pan Homola, tak ani s modulací kotle to není jednoduché. A následně ani s účinností.
Nevím, kolik platíte za plyn, ale výměnou kotle tak třetinu ušetříte a současně se rozumně vyřeší náběhová teplota do 40°C, která už nevadí.
Na pana Švarce s náběhem 25°C sice mít nebudete, ale to už je zase zbytečně kvalitní extrém.
Čas tedy na řešení máte, teď hlavně nepřesušit podlahu.
Když už jste nakoupil tak složitý systém a pojedou celkem 3 čerpadla, tak bych ten jeden 50l bojler jako AN někam dal (pokud už nepořídíte rovnou jiný kotel). Vždyť je levnější, než jedno čerpadlo. Pak si budete moci hrát se zónovým řízením dle libosti. Třeba už jen zatopení v krbu znamená značnou část podlah vypnout a můžete se dostat do stavu ještě podstatně horšího, než ve výpočtu.
PS: Tabulka souhlasí, tu už mám dopočítanou i bez zveřejnění.

Autor: Juraj Hut
Datum: 01.07.2020 12:01 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
Kotol planujeme v buducnosti menit. Ako by ste ale riesili ti jednotlive okruhy vy? Mensi roztec a 2 okruhy na kazdu miestnost+ obyvacka 3 okruhy namiesto 2?

Este poznamka- planujeme zateplit a zobytnit podkrovie. V podkrovi bude asi tiez podlahovka, len neviem ci suchy alebo mokry system.

Normalne sa poihravam s myslienkou podlahu vybrat a prerobit to. Mam asi zial nejaku pedantnu uchylku..

Autor: Josef Vavra
Datum: 01.07.2020 12:46 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132371
reakce na ...
Buďte v naprostém klidu, tohle pořeší správná regulace. A pro příště se budete raději ptát na více místech.
Řešil bych to pokud možno vyrovnanějšími smyčkami a vždy dvojitou spirálu. U té kuchyně poznáte rozdíl při chůzi. U okna bude topit znatelně víc.
Postupně si dopočítejte ekonomiku dalších kroků. Častou chybou zateplení jsou utopená okna, tedy nevysazená až na kraj zateplení. Pak je to celé horší typicky o třetinu a nikomu to nevadí...

Autor: Juraj Hut
Datum: 20.07.2020 09:55 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
Ma niekto nejaky napad ako spustit prvy krat toto podlahove kurenie s tymto sucasnym kotlom ? Potrebujem tento poter otestovat predtym nez na to pojde nivelacia.

Je mi jasne ze zvysovanie teploty ma byt postupne , ale kotol ma minimalnu vystupnu teplotu 45'C . Alebo sa to da urobit nejako s pouzitim cerpadlovej skupiny s mixom ktoru mam nainstalovanu- https://www.eko-therm.sk/eko-therm/eshop/21-1-Rychlomontazne-skupiny/0/5/8412-Buderus-DNA-HSM25-6

Autor: Juraj Hut
Datum: 20.07.2020 09:58 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
https://www.navio.cz/junkers-ceraclass-zs-24-2-lhke/#files

tento kotol tam mam..

Autor: Pavel Wolf
Datum: 20.07.2020 10:32 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126740
reakce na ...
Čím je ta čerpadlová skupina řízená?

Autor: Mirek Svejda
Datum: 20.07.2020 12:01 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
Podle toho, co jste psal tam máte regulaci MM100. Tu máte zapojenou a zprovozněnou? Pokud ne, tak si jednoduše nastavte na kotli nějakou nízkou teplotu třeba těch 45'C a teplotu do PT nastavíte ručně pomocí 3CV, který je součástí směšovací sady. Teplotu by jste měl zvyšovat o cca 5'C každý den až do maximální teploty a pak zase pomalu snižovat

Autor: Pavel Wolf
Datum: 20.07.2020 13:40 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126740
reakce na ...
Jak jste psal tak je to beton. A tam by se nemělo dříve topit jak za 30 dnů. Každopádně bych začal na teplotě co je v místnosti a přidávat 1st/den. Co je max. teplota to nevím, na dosušení bude stačit 35st. Suchý beton poznáte když přikryjete 1m2 podlahy nějakým igelitem a druhý den bude pod ním sucho. Ano ten ventil se dá také ovládat ručně po povytažení knoflíku.

Autor: Juraj Hut
Datum: 20.07.2020 19:04 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
Ten modul mm100tam nemam, to som si zmylil.. Je to Buderus hsm 25/6 cerpadlova skupina s mixom .
Teda ked na tej tom HSM 25/6 nastavim dajme tomu o 5C vyssiu ako teplota poteru a denne ju budem zvysovat napriklad o 5 stupnov tak to bude ok?

Trosku mi nejde do hlavy ako ta cerpadlova skupina vyrobi napriklad 25c ked bude dostavat 45c .. Je mi jasne ze asi bude primiesavat ochladenu vodu zo spiatocky aby skusila dosiahnut tych 25 stupnov- ale je toto vlastne technicky mozne?
Co ak bude mat spiatocka prilis tepla - a teda nebude ani mozne namiesat 25C vodu?
..Tuto cast nejako nechapem :)

Autor: Mirek Svejda
Datum: 20.07.2020 19:16 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
Ano, je to tak jak píšete. Trojcestný ventil míchá teplou vodu od kotle s ochlazenou z PT. Protože budete mít v podstatě konstantní teplotu na vstupu, pak bude výstupní teplota úměrná otevření 3CV. Nezapomeňte, že čerpadlo točí vodu smyčkami PT a jen malá část teplé vody se bude přimíchávat. Především prvních pár dnů bude podlaha vysychat. Tak se neděste, že PT bude mít obrovskou spotřebu. Vy jste se již rozhodl jakou použijete regulaci ? Bylo by samozřejmě vhodnější ji zapojit. Jinak na tom směšovači máte teploměry na vstupní a výstupní teplotě a tak to budete muset občas kontrolovat a upravovat nastavení.

Autor: Pavel Wolf
Datum: 20.07.2020 23:04 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126740
reakce na ...
https://www.vinylfloor.cz/clanky/kdy-provest-topnou-zkousku-teplovodniho-podlahoveho-topeni/

Autor: Jozef Homola
Datum: 01.07.2020 10:12 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
(p. Švejda)
https://www.navio.cz/junkers-ceraclass-zs-24-2-lhke/#files

Dovolím si upozornit, že tento kotel není vybaven automatikou pro modulaci výkonu pomocí zpětné vazby. Nemá k tomu PID ani krokový motorek v plynové armatuře. Pouze ručně lze změnit výkon točítkem a to tím, že se změní tlak plynu do hořáku. Nastavený výkon zhruba signalizují ledky. Pokud nebude dostatečný odběr tepla kotel poleze s teplotou nahoru až na mez 105°C a poté vypne a musí se resetovat. Už i hodnota spalin 140°C je v dnešní době mimo. Tedy nejedná se o atmosférický kotel nízkoteplotní a automatickou modulací.

Autor: Lubos Siska
Datum: 30.06.2020 11:40 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132311
reakce na ...
Tak z hladiska tepelnej pohody ekvitermna regulacia nema vyznam ziadny, pretoze clovek chce byt obvykle v teple co najrychlejsie-to znamena vzdy plny vykon pri akomkolvek poklese vnutornej teploty bez ohladu na vonkajsiu.
Vyznam to ma skor ekologicky, ze si kotol urcuje velkost plamena tak, aby zbytocne nevychladol a ani sa casto nezapinal.

Autor: Juraj Hut
Datum: 20.07.2020 19:19 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
Fotogalerie:
Teda od projektanta som sa spytal, ako by teda riesil regulaciu. Odpoved je:

''Pri uvažovaní kotla, ktorý aktuálne máte, je dosť zložité navrhnúť ideálnu reguláciu. Jedno riešenie som preposlal v predchádzajúcom maily. Avšak toto riešenie nám nevie urobiť ekvitermiku na podlahový okruh, musel by sa natrvalo nastaviť na 35-40 stupňov C. Akonáhle kotol „dožije“ a vymeníte ho za nový kondenzák akejkoľvek značky, tá bude ponúkať reguláciu pre 2 okruhy (priamy a miešaný). To riešenie od Honeywellu by som ešte na okruhu podlahovky doplnil o havarijný termostat, ktorý by strážil okruh pred prehriatím (napr. 45 st.C).

Čerpadlovku máte bez modulu mm100, lebo tá má zmysel len pre regulácie značiek zo skupiny Bosch.''

Žiadanú reguláciu vieme navrhnúť z bezdrôtových systémov:

Pomocou kruhových termostatov Round, Aplikácia 3 na obr.
Horný aj dolný byt majú termostat Round a Releovu jednotku. Tretia Releova jednotka je pri kotly. Ak je poziadavka na teplo v Byte 1, zopne releova jednotka cerpadlo a kotlova Releova jednotka kotol. Podobne ked je poziadavka na teplo v Byte 2, zopne cerpadlo pomocou Releovej jednotky 2, a tiez zopne kotlova releova jednotka (ak uz nie je zopnuta).
Kotlová jednotka chráni kotol aby sa nemohol vypnut (nie je potreba tepla v byte ktory sa kuril) a hned zapnut (poziadavka na teplo v druhom byte).
Montaz je jednoducha. Bez pouzitia internetovej brany (predpoklad je internet v dome) a bez aplikacie je Round neprogramovatelny.
Cennikova cena systemu (aj s internetovou branou) 313 EUR bez DPH.'' (prikladam obrazok)

Toto mi napisal projektant.

Avsak teraz mi nieje jasne preco mi naprojektoval Cerpadlovu skupinu s mixom HSM25/6 pre podlahovku , K tomu cerpadlovu skupinu hs25/6 a anuloid , co ma spolu stalo 1120 eur + teraz mi odporuca termostaty za 330Eur, teda spolu 1450 eur??

Ved za to som mohol ma uz kondenzacny kotol!

Teraz neviem ci sa mi neoplati radsej kupit rovno novy kondenzacny kotol ktory uz vie potiahnut aj radiatory aj podlahovku bez externych zariadeni, a predat tie HSM 25/6 a HS 25/6 a Buderus Anuloid- I ked z financnou stratou..

Alebo ma zmysel si to vsetko nechat, a potom si kupit iba '' jednoduchsi'' kondenzacny kotol z jednym okruhom napojit tie moje naprojektovane drahe cerpadlove skupiny+ anuloid?

Poradite prosim , co je podla Vas lepsia cesta? Myslim ze projektantovi som prave prestal doverovat :-(

Autor: Mirek Svejda
Datum: 20.07.2020 20:11 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
Jednou věcí je hydraulika a druhou regulace. Já jsem Vám již vysvětloval, že máte vysoké plošné výkony. Zřejmě proto musel jít projektant do silnějších trubek (normálně se používají 16x2). Proto také použil směšovač s 3CV a ten si zase vynucuje použítí anuloidu. Klasický směšovač pro kombinované systémy dokáže předat max asi 8kW. Směšovače s 3CV tuto nevýhodu nemají. Ten mezní výkon si ale jen matně pamatuji pro nějaký konkrétní směšovač. Bylo by nutné projít dokumentace. Zeptejte se projektanta, jaké důvody ho vedly k této sestavě. Měnit zapojení se již nevyplatí, nemá to význam a vzhledm k výše uvedenému je to riskantní. Bylo by nutné projít celý výpočet. V tom mixu je standardní 3CV se servem a můžete použít libovolnou regulaci. Nejste vázaný na regulace Bosh. Ekvitermních regulátorů, které můžete použít je mnoho. Namátkou např.
https://www.bola.cz/ekvitermni-regulator-smesovaciho-ventilu-esbe-cs-i-1?gclid=EAIaIQobChMImIL6iLbc6gIVSON3Ch2IHAk1EAQYASABEgKisfD_BwE
Já Vám ale neporadím konkrétní typ

Autor: Juraj Hut
Datum: 20.07.2020 20:31 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
Inac onedlho budem zateplovat, teda tie plosne vykony uz asi nebudu uplne potrebne. Ale ked hovorite ze taketo mixazne skupiny ako mam v projekte vedia predat vacsi vykon tak potom mi to nevadi. Radsej nech je nieco predimenzovane ako poddimenzovane.

Autor: Juraj Hut
Datum: 20.07.2020 20:38 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
ok, teda nateraz k mojemu sucasnemu staremu kotlu by ste volili nieco ako Vami navrhnutu equitermicku regulaciu- a ta by sa dala pouzit aj s novym kotlom? Co s nou potom ked kupim novy kotol? DA sa este vyuzit?

Chcel by som zvazit ci rovno ist rovno do noveho kotla..

Autor: Mirek Svejda
Datum: 20.07.2020 22:24 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
Vašeho projektanta neznám, ale je klidně možné, že se Vás snažil z nějakého důvodu natáhnout. Podobný případ se zde již řešil. V tomto případě dělala všechno jedna firma a před dokončením krachla. Majiteli zůstala hromada zbytečné regulace, děsně překombinovaný systém a bohužel i nefunkční. Nakonec si to musel nechat jinou firmou předělat. Ve Vašem případě je sestava v pořádku a možná je i důvod pro toto řešení. S tou regulací záleží na tom, co požadujete.
Potřebujete internetové ovládání nezávisle pro obě patra ?
Pokud si pořídíte nový kotel, pak jeho součástí bude i regulace pro jeden okruh. V tomto případě pro radiátorový okruh. Můžete si vybrat i variantu s internetovým ovládáním. Proto bych si určitě nepořizoval regulaci dle návrhu projektanta. K některým kotlům se nechá dokoupit rozšíření pro více okruhů. Pokusně si projděte KK, nějakej si vyberte a podívejte se na ceny rozšíření. Obvykle se ale jedná o dost vysoké ceny. Vy máte druhý okruh PT. Velká část lidí používá jen manuální ovládání topné teploty. Máte tam motorový směšovač, takže nějakou regulaci musíte použít, ale fakt stačí jednoduchý ekvitermní regulátor a není důvod, proč by nepracoval s novým kotlem. Bez problémů si vystačíte s jedním obyčejným prostorovým regulátorem pro regulaci teploty v přízenmí spínáním oběhového čerpadla.

Autor: Juraj Hut
Datum: 21.07.2020 09:43 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
''Potřebujete internetové ovládání nezávisle pro obě patra ?''

Myslim ze internetove ovladanie mi nieje nutne, ale keby to bolo dajme tomu do 100eur navyse oproti standartnemu ovladaniu tak by som to este zvazil. Uz len koli tomu aby som videl na mobile ako som mohol, monitorovat teplotu pocas dna v zaciatkoch nastavovania systemu.

A potrebujem teda este ''buffer'' zasobnik na vodu kde sa bude akumulovat nahriata voda alebo moze byt anuloid + tie 2 cerpadlove skupiny napojene na moj sucasny kotol?

Autor: Mirek Svejda
Datum: 21.07.2020 11:21 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
Pokud to chápu, tak se nyní rozhodujete, zda rovnou koupit nový kotel, nebo zatím nechat starý. S tím souvisí také otázky na ohřev TUV a regulaci. U současného kotle máte průtokový ohřev. Pokud máte místo a neškudlíte každou korunu, je vhodnější pořídit si kotel s externím zásobníkem. Je to jak z důvodu životnosti, komfortu a ekonomiky. To ale nesouvisí se stávající sestavou anuloid+směšovací sady. S touto sestavou Vám bude fungovat jak starý tak nový kotel. U současného kotle jednoduše nezměníte způsob ohřevu TUV.
Co se týká regulace tak máte v podstatě dvě možnosti
1) využít rozšiřující modul kotle pro regulaci dvou okruhů. Toto samozřejmě platí jen pokud rovnou koupíte nový kotel a navíc to jde jen u dražších kotlů. Ty rozšiřující moduly jsou v cenách cca 6000Kč-10000Kč. Výhodou je, že z jednoho modulu ovládáte nastavení obou okruhů. Nevýhodou je, že to nefunguje u všech kotlů a pokud změníte kotel, musíte měnit i komplet regulaci
2) použít základní jednookruhovou regulaci a pro podlahové topení dokoupit nějaký ekvitermní regulátor. Toto bude fungovat jak se stávajícím, tak i novým kotlem a je jedno, jaký kotel si vyberete.
Jak jsem psal, pokud plánujete výměnu kotle, tak si pokusně nějaký vyberte a můžeme provést porovnání.

Autor: Juraj Hut
Datum: 21.07.2020 11:41 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
P.Svejda sucasny kotol uz mam napojeny na externy 120l zasobnik vody ,uz asi 10 rokov. Toto funguje ok.

Vybral by som sa teda asi cestou ponechania sucasneho kotla, a po zatepleni domu ktore planujem o 1-2 roky + po prerobeni povale na podkrovie si necham vypocitat tepelne straty a podla toho potom budem riesit aky novy kotol.
Teda pokial to spravne chapem k tomuto sucasnemu stavu ku staremu kotlu potrebujem uz iba equitermicky regulator ktory by reguloval miesany Buderus HSM25/6 .A dole ku radiatorom by som dal iba ON/OFF termostat ktory by spinal kotol a ten druhy Buderus HS25/6

A co BUFFER zasobnik- mam ho dokupit alebo to bude ok bez neho? Niektory pani sa tu zmienovali ze bude nutny.


Este ma napadla aj ina moznost - ponechat stary kotol na radiatory pre spodne podlazie, a kupit novy kotol pre prve poschodie + buduce podkrovie- ale tym padom uz budu moje cerpadlove skupiny zbytocne a tiez neviem ako by som to riesil s jednym kominom pre kondenzacny kotol a konvencny kotol.

Dakujem kazdemu za rady, Juraj

Autor: Mirek Svejda
Datum: 21.07.2020 12:41 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
Pokud děláte zateplení, tak je samozřejmě nejvhodnější postup, jak píšete.
Kotel si bude hlídat teplotu v anuloidu. Prostorový termostat OnOff v dolním patře může spínat:
- jen kotel. Jenže to znamená, že pokud se dole dotopí na nastavenou teplotu, kotel se vypne a to nemusí stačit pro horní patro.
- jen čerpadlo radiátorového okruhu. To je vhodnější řešení, ale musíte použít prostorový termostat, který může spínat přímo 230V. Jsou to třeba všechny termostaty určené pro podlahové topení. Kotel si bude hlídat teplotu v anuloidu a pokud přesáhne nastavenou teplotu + hystereze, vypne se sám.
Až to celé zprovozníte, sledujte četnost zapínání kotle. Zapálení párkrát/h je v pořádku. Může ale dojít k rychlému cyklování třeba zapálení každou minutu. V tom případě bude nutné upravit nastavení kotle. Na buffer zapomeňte. To jsem již psal, malá vyrovnávací nádrž funguje stejně jako anuloid a možná by vyšla i levněji. Jenže je použitý anuloid a tak to nemá cenu řešit.
Varianta dva kotle nedává smysl. Viděl jste ceny kotlů ?

Autor: Juraj Hut
Datum: 21.07.2020 11:41 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
P.Svejda sucasny kotol uz mam napojeny na externy 120l zasobnik vody ,uz asi 10 rokov. Toto funguje ok.

Vybral by som sa teda asi cestou ponechania sucasneho kotla, a po zatepleni domu ktore planujem o 1-2 roky + po prerobeni povale na podkrovie si necham vypocitat tepelne straty a podla toho potom budem riesit aky novy kotol.
Teda pokial to spravne chapem k tomuto sucasnemu stavu ku staremu kotlu potrebujem uz iba equitermicky regulator ktory by reguloval miesany Buderus HSM25/6 .A dole ku radiatorom by som dal iba ON/OFF termostat ktory by spinal kotol a ten druhy Buderus HS25/6

A co BUFFER zasobnik- mam ho dokupit alebo to bude ok bez neho? Niektory pani sa tu zmienovali ze bude nutny.


Este ma napadla aj ina moznost - ponechat stary kotol na radiatory pre spodne podlazie, a kupit novy kotol pre prve poschodie + buduce podkrovie- ale tym padom uz budu moje cerpadlove skupiny zbytocne a tiez neviem ako by som to riesil s jednym kominom pre kondenzacny kotol a konvencny kotol.

Dakujem kazdemu za rady, Juraj

Autor: Juraj Hut
Datum: 10.08.2020 13:42 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
Zdravim Vas opat, rozhodol som sa teda pre novy kotol. Vymenim sucasny 11 rocny nekondenzacny junkers.
Mohli by ste mi povedat Vas nazor ktory kotol by ste si vybrali?

Projektant c1. navrhol:
Alternativa Junkers:
http://www.tzb-shop.sk/e-shop/kotly/bosch-condens-gc2300iw-24-p-23
http://www.tzb-shop.sk/e-shop/kotly/prislusenstvo-ku-kotlom/junkers-azb-1093-adapter-60-100
http://www.tzb-shop.sk/e-shop/regulacie/ekvitermicky-regulator-bosch-cw400
http://www.tzb-shop.sk/e-shop/moduly/modul-regulatora-junkers-mm100-c - 2ks!!!!!
http://www.tzb-shop.sk/e-shop/kotly/prislusenstvo-ku-kotlom/bosch-ntc-cidlo-pre-zasobnik
http://www.tzb-shop.sk/e-shop/filtre-a-uprava-vody/sentinel-vortex300-magneticky-separacny-filter-1
Snímac hydraulickej vyhybky ( anuloidu) - 33,60 eur s DPH

Alternativa Buderus:
http://www.tzb-shop.sk/e-shop/kotly/plynove-kotly/zavesne-kondenzacne-kotly/set-kotol-buderus-logamax-plus-gb072-24-logafix-magneticky-odkalovac-3-4
http://www.tzb-shop.sk/e-shop/moduly/modul-regulatora-junkers-mm100-c - 2ks!!!!!
http://www.tzb-shop.sk/e-shop/regulacie/buderus-fw-snimac-teploty-zasobnika
http://www.tzb-shop.sk/e-shop/regulacie/buderus-logamatic-rc310-biely-s-fa-snimacom-1
http://www.tzb-shop.sk/e-shop/filtre-a-uprava-vody/sentinel-vortex300-magneticky-separacny-filter-1
Snímac hydraulickej vyhybky ( anuloidu) - 33,60 eur s DPH

Projektant c.2 navrhol:

Vailant VU246/5-3 ecotec pro+calormatic 450
univerzalny regulator multimatic 700
modul vr70

alebo

BUDERUS GB122i-15
FSS snimac teploty
Logamnatic RC310 s FA snimacom
Modul mm100c x 2
Snimac hydraulickej vyhybky

Pojdem sa este opytat do lokalneho obchodu u nas v meste, oni predavaju vsak iba BAXI a VIESSMANN.


A dalsia otazka- Oplati sa menit aj 10 rocny zasobnik?
- jeden projektant mi napisal toto: k zasobniku Vam poviem tolko, ze dokial nemate pocit ze Vam zohrieva pomalsie teplu vodu ako volakedy, tak by mal byt v poriadku a neni potreba ho menit.
-A druhy mi napisal ze 10 rocny uz treba menit lebo bude zaneseny vodnym kamenom.







INAC NA ZAKLADE TYCHTO INFORMACII Projektanti navrhli kotol, VRAJ STRATA PO ZATEPLENI BUDE CCA 12KW:

Rozmery vnutornych vykurovanych ploch su v prilozenom nakrese. Co sa tyka buduceho podkrovia , tam som velkost plochy zhruba odhadol .
Na zateplenie este nemam presny projekt, ale podla sucasnych standardov predpokladam ze to bude :
12-15cm EPS na steny
35cm sklenna vata v podkrovi
okna su vsade nove plastove, 3-sklo
vek stavby- (zaciatok 1968, kolaudacia 1971) teda cca 50rokov
hrubka murov 35cm ( skvarobetonove kvadre) , prizemie ma plus jeden rad plnych tehal k hrubke kvadra v obvodovej stene

tepla voda- mame existujuci externy 120l Junkers zasobnik (cca 10 rocny,) ktory je zohrievany plynom cez kotol. Teplej vody bol zatial vzdy dostatok. Predpokladam ze tento asi nebude nutne vymenit.
Pocet clenov v domacnosti momentalne 6 osob, dlhodobejsi predpoklad do buducna 4 osoby.

Spotreba plynu v minulosti ked boli vykurovane prizemie a 1 poschodie ( avsak nezatepleny dom, ale okna uz boli nove 3 skla ) bola 39812 kWh ( 19.10-22.10 2019)
Toto cislo vsak bude skreslene, kedze sme aj varili na plyne a tiez sa v prechodnom obdobi a pocas sviatkov obcas kurilo v krbe..

Autor: Mirek Svejda
Datum: 10.08.2020 17:29 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
Trochu se ztrácím a nechce se mi procházet celé vlákno. Co si zhruba pamatuji, tak tam máte kotel s výkonem 8-24kW. TZ před zateplením nějakých 18kWh a po zateplení jsem tam někde viděl údaj 8kW. Nyní píšete o 12kW. Horní patro 75m2 takže celkem cca 150 m2 vytápěné plochy ? Zateplený, patrový dům s plochou 150m2 bude mít TZ kolem 4 až 8 kW. Samozřejmě podle síly izolace. Návrh kotlů Vašim projektantem skoro vypadá, že hledal náhradu původního kotle se stejným výkonem. Kotle Junkers a Bosh jsou navíc drahé kotle s drahými náhradními díly. Máte externí zásovník, takže nepotřebujete vysoký maximální výkon. Hledal bych kotel s výkonem do 12 až 18 kW s minimálním výkonem pod 3kW.
Zásobník bych neměnil.

Autor: Juraj Hut
Datum: 10.08.2020 19:20 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
Plne chapem ze je to uz v tejto diskusii neprehladne+ to uz nema s povodnou diskusiou nic spolocne a teda som vsetky informacie zhrnul a vytvoril novu Diskusiu s nazvom vhodny-vyber-plynoveho-kotla-po-zatepleni-a-instalacii-podlahoveho-kurenia:

https://forum.tzb-info.cz/147913-vhodny-vyber-plynoveho-kotla-po-zatepleni-a-instalacii-podlahoveho-kurenia?idtext=1#text1

Dakujem,Juraj H

Autor: Mirek Svejda
Datum: 29.06.2020 10:02 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
Nenapsal jste, čím budete topit. Velká akumulace je výhodou pro TČ nebo kondenzační kotel, ale jedině pokud topíte jen do PT a nebudete si vymýšlet nesmysly typu zónová regulace. Na nějakou dynamiku regulace zapomeňte. Jak píše pan Wolf, topit trvale na konstantní teplotu. Já jako rychlý zdroj tepla používám krb

Autor: Juraj Hut
Datum: 29.06.2020 10:19 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
P. Svejda Topit budem kotlom konvencnym Junkers ZS24/2 LHKE. Termostat nam k nemu dali obycajny ON/OFF tak predpokladam ze nemoduluje vykon, alebo sa mylim?
Zonovu regulaciu som zamietol, napriek tomu ze mi ju kurenar nutil. Dokonca 4kusy na 75m2 .
Krb planujem aj ja :)

Autor: Juraj Hut
Datum: 29.06.2020 10:22 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
dokonca som mu hovoril ze zonova regulacia nemoze fungovat- skusal som mu povedat ze je lepsie kurit konstantne na rovnaku teplotu a mat presne vypocitany projekt. Nakoniec som kurenara poslal prec- presnejsie dvoch, dal som si urobit projekt a urobil som si vsetko sam .

Autor: Juraj Hut
Datum: 29.06.2020 10:32 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2 obrázek č. 3
Svojpomocne

Autor: Roman Novák
Datum: 29.06.2020 10:42 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 105259
reakce na ...
"Interier sa tak rychlo v lete neprehreje"

Interiér se v létě samozřejmě přehřeje poměrně rychle. Na to jedna betonová plocha rozhodně nestačí.
Výhodu akumulace poznáte hlavně v přechodném období. Dokáže potlačit teplotní kmity v rámci dne. Roli v tom hraje samozřejmě i minimalizace tepelných. Nejvýznamnější ovlivnitelné u dobře zateplených domů jsou ztráty větráním, kde mohou tvořit i polovinu celkových TZ.
V letním období se tepelné kapacity uplatňují třeba při rychlé změně užívání (návštěva 11 lidí v místnosti) S tímto v místnosti ale začne rychle stoupat vlhkost (pocit horka, dusna) Na to opět nejlépe a nejrychleji dokáže reagovat vzduchotechnika se schopností vlhkost snížit.
Mám mnohokrát ověřené, že není potřeba do tlačit do takové místnosti stovky m3 čerstvého vzduchu za hodinu, který jako v posledních dnech je stejně vlhčí než interiérový. Nejdůležitější je vzduch efektivně odvlhčit.

Autor: Juraj Hut
Datum: 30.06.2020 08:27 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 132719
reakce na ...
o odvlhcenie sa s casti postara rekuperacia, i ked v lete rozdiel teplot medzi vzduchom a vymennikom zrejme nebude az taky velky aby sa odvadzal kondenzat.

Autor: Roman Novák
Datum: 30.06.2020 08:45 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 105259
reakce na ...
Klasická pasivní rekuperace Vám v létě žádný kondenzát neodvede. Pro případ vysoké venkovní vlhkosti bude při větrání naopak vlhkost stoupat. S tím nic nenaděláte pokud nebudete v přívodním vzduchu vlhkost snižovat nějak "aktivněji", nebo odvlhčovat vzduch interiérový.

odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 
Reklama