Plynový kotel na ohřev vody neustálé protéká a má tlak 3 bary

Rubriky:

Reklama
MT Martin Těšík @martin.tesik před 3 roky21.10.2020 08:29:00
Plynový kotel na ohřev vody neustálé protéká a má tlak 3 bary

Zdravím,
asi měsíc a půl zpět jsem měl v kotli tlak ke 2,9 barům a sám se vypínal. Byl objednaný servisák, který stáhl tlak na 2 bary tím, že vypustil vodu z topného radiátoru v koupelně (ventil vypouštění ve výšce cca 2m od podlahy). A více se mu to stáhnout nepovedlo. Zmínil, že je expanzní nádoba malá na velikost bytu, a že je třeba ji vyměnit za externí expanzku, která by již velikost bytu zvládala.

Nejsem odborník, ale vypouštění vody v nejvyšším místě soustavy a komentář, že expanzka nezvládá objem zahřáté vody, když 5 let předchozí nájemník neměl jediný problém, mě přijde trochu nelogické.

Každopádně nyní mi začal kotel stoupat až na 3 bary, kdy sepne pojistný ventil a začne vykapávat voda ven. Vykapalo už asi 20 litrů postupně při zapínání/vypínání kotle. Včera jsem zkusil i při vypnutém kotli postupně upustit vody ze všech radiátorů v bytě - tlak studené klesl asi na 1,2 baru, teplá na 1,8. Ale postupně se přes noc zase zvýšil na 3 bary a začal prokapávat.
Kde může být problém? První co mě napadá je, že v expanzní nádobě není dostatečný tlak, takže se snížil její efektivní objem.
Co ale vůbec nechápu je, jak z uzavřeného okruhu topení může stále vytékat voda - přijde mi, že jí je tam snad neomezeně... Dopouštěcí ventily mám oba dva zavřené.

Díky za Vaše rady.

Vkládání nových příspěvků je dostupné pouze pro přihlášené uživatele

1 odpověď

Zobrazit všechny reakce
Reklama

Přihlášení

nebo se přihlaste emailem


Nemáte účet?

Vypadá to, že nejste přihlášen

Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.

Technická podpora