Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Ostrovní provoz rodinného domu

Autor: Petr Vojvodik
Datum: 24.02.2021 14:13
uživatel: 134233


Dobrý den,
s ohledem na hrozící blackout 8.1.2021 a odpojování - blackout ve Švédsku, Skotsku, Franci, Itálii a Rumunsku chci zkusit ostrovní provoz na baterii.
Chci pořídit krbová kamna se samotížným rozvodem topení a svítit s přívodem 12V z baterie elektromobilu. Jak dlouho baterka 64 kWh v elektromobilu Hyundayi vydrží v hodinách nabitá, když je venku -10 C a má průměrný odběr 100 W do vycucnutí? Vydrží 24 hodin?

Větrníky byla 8.1. nějaké líné. Chybělo 6,7 GW výkonu.

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Radek Radek03.03.2021 17:54
Petr Vojvodik26.02.2021 14:58
Jiří Zilvar26.02.2021 12:35
Jozef Homola25.02.2021 18:50
Petr Vojvodik25.02.2021 18:11
Jozef Homola25.02.2021 16:15
Petr Vojvodik25.02.2021 15:15
Mirek Svejda25.02.2021 09:48
Josef Vavra25.02.2021 09:09
Pavel Wolf25.02.2021 08:55
Petr Vojvodik25.02.2021 08:49
Mirek Svejda24.02.2021 20:37
Petr Vojvodik24.02.2021 19:52
Petr Vojvodik24.02.2021 15:53
Josef Vavra24.02.2021 15:43
Mirek Svejda24.02.2021 14:42

Příspěvky
Autor: Josef Vavra
Datum: 24.02.2021 15:43 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 133727
reakce na ...
Teorie: 64 kWh/0,1 kW = 640 hodin = 26 dní.
Na tyto stavy nutného provozu je nejlevnější jakákoliv 2 kW elektrocentrála.

Autor: Petr Vojvodik
Datum: 24.02.2021 15:53 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 134233
reakce na ...
Díky, ale reálně asi nikdo neví. 100 W na sviceni. TV na 12 V nemám i když jsou. Čerpadlo u studny asi ne.
Je to krizovy scénář, díky.

Autor: Mirek Svejda
Datum: 24.02.2021 20:37 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
Není jednodušší a levnější pořídit si elektrocentrálu ?

Autor: Petr Vojvodik
Datum: 25.02.2021 08:49 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 134233
reakce na ...
Je to jednodušší, jen jsem to nadhodil jako rizikový scénář pro případ blackoutu. Musíte mít benzín, ten při blackoutu je problém sehnat. Pumpy nefungují. A skladovat doma kanystry s benzínem ...
Zatím mi nikdo neodpověděl, jak se elektromobil bude vybíjet chladem, tj. -10 nebo -20 C. Tušíte to někdo?

Autor: Pavel Wolf
Datum: 25.02.2021 08:55 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 126740
reakce na ...
Na to by měl nejlépe odpovědět výrobce.

Autor: Josef Vavra
Datum: 25.02.2021 09:09 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 133727
reakce na ...
Blackout mají trvale bezdomovci v okolních lesích a řeší to elektrocentrálami, nikoli elektromobily. I ty kanystry si pořídili.
Jinak kapacita poloviční
https://www.garaz.cz/clanek/elektromobily-trpi-v-zime-az-o-polovinu-nizsim-dojezdem-21001094
Elektrocentrály mají i operátoři mobilních sítí. Lepší řešení prostě neexistuje.

Autor: Mirek Svejda
Datum: 25.02.2021 09:48 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
Trochu se protiřečíte. Elektrocentrále se Vám nelíbí, protože musíte mít benzín a proto chcete zálohovat baterkou z auta. Stejně tak můžete použít elektrocentrálu a benzín vycucnout a auta. Pokud se chcete jistit, tak další možností je FVE s baterkami. Jenže to se dost prodraží.

Autor: Petr Vojvodik
Datum: 25.02.2021 15:15 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 134233
reakce na ...
Aby jste rozuměl, plně s centrálou souhlasím, mě zajímala kapacita baterie ev při -10 a -20. Baterii s FVE na zimu je drahé řešení, které je většinu roku k lejnu.

Autor: Jozef Homola
Datum: 25.02.2021 16:15 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Armádní tatrovka (raketomet GRAD) dokázala nastartovat ( k údivu a téměř šoku přítomých expertů, tahač na vytažení z mrazící komory už byl připraven) i při vychlazení na -50°C (skutečná zkouška na polygonu v Rusku).
Finta byla v tom, že petrolejový kahan nahříval baterii (experti o tom neměli tucha). Toto se skutečně událo a firma Tatra dostala 5 mil převoditelných rublů na vývoj dalších Tater schopných pracovat za Uralem. Událo se to někdy po roce 1970. Skutečnost asi taková, že výkon baterií silně klesá s mrazem a co navíc motor a oleje jsou více ztuhlé. To jen pro zpestření a ilustraci.

Autor: Petr Vojvodik
Datum: 25.02.2021 18:11 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 134233
reakce na ...
A může být lihový kahan ?...:-)

Autor: Jozef Homola
Datum: 25.02.2021 18:50 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100172
reakce na ...
Může být cokoliv ale přes nějakou kovovou podložku (nelépe plechovou krabici.
Před desítkami let jsem potřeboval odjet autem při -18°C a baterka slabá, tak jsem ji vymontoval a v dřezu obklopil horkou vodou a po přenesení do auta hravě nastartovala (neměl jsem doma nabíječku).
https://mobilmania.zive.cz/clanky/vedci-maji-baterii-ktera-spolehlive-pracuje-i-pri--70-c-miri-do-elektromobilu-a-do-vesmiru/sc-3-a-1341705/default.aspx

Autor: Mirek Svejda
Datum: 24.02.2021 14:42 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 123537
reakce na ...
Pokub by bylo 1.3, tak to chápu jako apríl. To myslíte vážně ?
Píšete o hrozícím blackoutu 8.1.2021 dneska je 24.2.2021.
Krbová kamna klidně můžete udělat s nuceným oběhem + záložní baterka s měničem.
Odběr 100W x 24h = 2.4kWh. Ta baterka v autě stačí skoro na měsíc.

Autor: Petr Vojvodik
Datum: 24.02.2021 19:52 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 134233
reakce na ...
Mne to zajímá i s ohledem na venkovní teplotu. Tj. auto je v -10. Za jak dlouho se vybije? Při -20 C je to myslím rychlé vybíjení...
8.1. hrozil a v budoucnu to bude daleko horší díky elektromobilitě. Tak trochu špekuluji...
dnes cz/zpravy/zahranicni/texas-usa-mraz-snih-elektrina-ucty-ceny-americane.A210223_112204_zahranicni_kha

Autor: Jiří Zilvar
Datum: 26.02.2021 12:35 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 120411
reakce na ...
1) Jestli chcete zálohovat opravdu jen svícení při nouzové situaci, stojí podle mě i za zavážení, jestli si na těch pár hodin/dní nevystačit s čelovkami a náhradní baterií, případně powerbankou a solárním panýlkem na nabíjení. Prodávají se i powerbanky se zásuvkou, které zvládnou napájet i notebook nebo jiné menší spotřebiče. Dají se dobíjet i v autě z 12V zásuvky.

2) baterie se v mrazu nevybíjí, jen se z nich ta elektřina hůř dostává. Když baterie ohřejete, kapacita se vrátí.

3) Co vím, tak u posledních zimních testů byl pokles dojezdu elektromobilů průměrně o 20 % https://www.auto.cz/o-kolik-se-snizi-dojezd-elektromobilu-v-zime-norove-pripravili-velky-srovnavaci-test-133747 . Dojezd není kapacita, pokles kapacity akumulátoru v mrazu tedy bude ještě o něco nižší. Ale...

4) ...záleží na mnoha faktorech, nejen jak velký mráz bude, ale i jaká baterie to bude, viz třeba https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/21683-vliv-nizke-teploty-na-kapacitu-vybranych-li-ion-akumulatoru . Tři různé lithiové články = tři různé hodnoty.

Autor: Petr Vojvodik
Datum: 26.02.2021 14:58 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 134233
reakce na ...
FVE panel je v mrazech a zimě na velké lejno.
Je to má reakce na blackout v Texasu.
Evropa se mu blíží mílovými kroky, jak greendeal likviduje tradiční spolehlivé točivé stoje a prosazuje větrníky a slunečníky.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/texas-usa-mraz-snih-elektrina-ucty-ceny-americane.A210223_112204_zahranicni_kha

A protože u nás jsou demobloci s piráty a zelenými potemnělí a věřící hokejkovému grafu, tak se chci zařídit.
Půjdu do energocentrály a před mrazy naplním kanystry benzínem.

Já nemůžu za blbost politiků v socialistické EU, včetně angely.

Samozřejmě krbová kamna se samotížným rozvodem topení jsou jistota.

Autor: Radek Radek
Datum: 03.03.2021 17:54 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 122080
reakce na ...
Vy nemáte k tomu hňundajnu manuál , ?

odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 
Reklama