Ostrovní provoz rodinného domu |
Autor: Petr Vojvodik Datum: 24.02.2021 14:13 | uživatel: 134233
| Dobrý den, s ohledem na hrozící blackout 8.1.2021 a odpojování - blackout ve Švédsku, Skotsku, Franci, Itálii a Rumunsku chci zkusit ostrovní provoz na baterii. Chci pořídit krbová kamna se samotížným rozvodem topení a svítit s přívodem 12V z baterie elektromobilu. Jak dlouho baterka 64 kWh v elektromobilu Hyundayi vydrží v hodinách nabitá, když je venku -10 C a má průměrný odběr 100 W do vycucnutí? Vydrží 24 hodin? Větrníky byla 8.1. nějaké líné. Chybělo 6,7 GW výkonu.
odpovědět na příspěvek |
|
Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat. |
Chronologický seznam příspěvků |
|
Příspěvky |
Autor: Josef Vavra Datum: 24.02.2021 15:43 odpovědět upozornit redakci | uživatel: 133727 reakce na ... | Teorie: 64 kWh/0,1 kW = 640 hodin = 26 dní. Na tyto stavy nutného provozu je nejlevnější jakákoliv 2 kW elektrocentrála.
|
|
 | Autor: Petr Vojvodik Datum: 24.02.2021 15:53 odpovědět upozornit redakci | uživatel: 134233 reakce na ... | Díky, ale reálně asi nikdo neví. 100 W na sviceni. TV na 12 V nemám i když jsou. Čerpadlo u studny asi ne. Je to krizovy scénář, díky.
|
|
|
 | Autor: Petr Vojvodik Datum: 25.02.2021 08:49 odpovědět upozornit redakci | uživatel: 134233 reakce na ... | Je to jednodušší, jen jsem to nadhodil jako rizikový scénář pro případ blackoutu. Musíte mít benzín, ten při blackoutu je problém sehnat. Pumpy nefungují. A skladovat doma kanystry s benzínem ... Zatím mi nikdo neodpověděl, jak se elektromobil bude vybíjet chladem, tj. -10 nebo -20 C. Tušíte to někdo?
|
|
|
|
 | Autor: Mirek Svejda Datum: 25.02.2021 09:48 odpovědět upozornit redakci | uživatel: 123537 reakce na ... | Trochu se protiřečíte. Elektrocentrále se Vám nelíbí, protože musíte mít benzín a proto chcete zálohovat baterkou z auta. Stejně tak můžete použít elektrocentrálu a benzín vycucnout a auta. Pokud se chcete jistit, tak další možností je FVE s baterkami. Jenže to se dost prodraží.
|
|
 | Autor: Petr Vojvodik Datum: 25.02.2021 15:15 odpovědět upozornit redakci | uživatel: 134233 reakce na ... | Aby jste rozuměl, plně s centrálou souhlasím, mě zajímala kapacita baterie ev při -10 a -20. Baterii s FVE na zimu je drahé řešení, které je většinu roku k lejnu.
|
|
 | Autor: Jozef Homola Datum: 25.02.2021 16:15 odpovědět upozornit redakci | uživatel: 100172 reakce na ... | Armádní tatrovka (raketomet GRAD) dokázala nastartovat ( k údivu a téměř šoku přítomých expertů, tahač na vytažení z mrazící komory už byl připraven) i při vychlazení na -50°C (skutečná zkouška na polygonu v Rusku). Finta byla v tom, že petrolejový kahan nahříval baterii (experti o tom neměli tucha). Toto se skutečně událo a firma Tatra dostala 5 mil převoditelných rublů na vývoj dalších Tater schopných pracovat za Uralem. Událo se to někdy po roce 1970. Skutečnost asi taková, že výkon baterií silně klesá s mrazem a co navíc motor a oleje jsou více ztuhlé. To jen pro zpestření a ilustraci.
|
|
|
|
Autor: Mirek Svejda Datum: 24.02.2021 14:42 odpovědět upozornit redakci | uživatel: 123537 reakce na ... | Pokub by bylo 1.3, tak to chápu jako apríl. To myslíte vážně ? Píšete o hrozícím blackoutu 8.1.2021 dneska je 24.2.2021. Krbová kamna klidně můžete udělat s nuceným oběhem + záložní baterka s měničem. Odběr 100W x 24h = 2.4kWh. Ta baterka v autě stačí skoro na měsíc.
|
|
 | Autor: Petr Vojvodik Datum: 24.02.2021 19:52 odpovědět upozornit redakci | uživatel: 134233 reakce na ... | Mne to zajímá i s ohledem na venkovní teplotu. Tj. auto je v -10. Za jak dlouho se vybije? Při -20 C je to myslím rychlé vybíjení... 8.1. hrozil a v budoucnu to bude daleko horší díky elektromobilitě. Tak trochu špekuluji... dnes cz/zpravy/zahranicni/texas-usa-mraz-snih-elektrina-ucty-ceny-americane.A210223_112204_zahranicni_kha
|
|
 | Autor: Jiří Zilvar Datum: 26.02.2021 12:35 odpovědět upozornit redakci | uživatel: 120411 reakce na ... | 1) Jestli chcete zálohovat opravdu jen svícení při nouzové situaci, stojí podle mě i za zavážení, jestli si na těch pár hodin/dní nevystačit s čelovkami a náhradní baterií, případně powerbankou a solárním panýlkem na nabíjení. Prodávají se i powerbanky se zásuvkou, které zvládnou napájet i notebook nebo jiné menší spotřebiče. Dají se dobíjet i v autě z 12V zásuvky. 2) baterie se v mrazu nevybíjí, jen se z nich ta elektřina hůř dostává. Když baterie ohřejete, kapacita se vrátí. 3) Co vím, tak u posledních zimních testů byl pokles dojezdu elektromobilů průměrně o 20 % https://www.auto.cz/o-kolik-se-snizi-dojezd-elektromobilu-v-zime-norove-pripravili-velky-srovnavaci-test-133747 . Dojezd není kapacita, pokles kapacity akumulátoru v mrazu tedy bude ještě o něco nižší. Ale... 4) ...záleží na mnoha faktorech, nejen jak velký mráz bude, ale i jaká baterie to bude, viz třeba https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/21683-vliv-nizke-teploty-na-kapacitu-vybranych-li-ion-akumulatoru . Tři různé lithiové články = tři různé hodnoty.
|
|
|
|