Thermomur 350 mm a boxy na venkovní žaluzie vs. tepelné mosty

Rubriky:

Reklama
Thermomur 350 mm a boxy na venkovní žaluzie vs. tepelné mosty

Dobrý den,

předem se omlouvám, nejsem z oboru, snažím se nabrat informace a předejít problému v budoucnu. Proto prosím akceptujte mé nepřesnosti a případné chyby, jsem sice z technického oboru, nicméně úplně odlišného, a tak jsem pouze samouk s tendencí snažit se vše pochopit, jinak nevěřím svému rozhodnutí :-D

Plánujeme letos stavbu RD - bungalov, 144 m2 zastavěná plocha, 120 m2 plocha místností. Momentálně finalizujeme projekt a předpokládáme zahájení stavby na začátku června a tento termín je z mnoha důvodů naprosto reálný a možná dopadne i květen (máme obrovské štěstí víceméně ve všem včetně známostí).

Stavba bude v systému Thermomur, obvodové zdivo (obdelník 18x8m) z tvarovky 350 mm (150mm EPS zvenčí, 150mm železobetonová konstrukce, 50mm EPS zevnitř, uvnitř pak dvě nosné stěny Thermomur 250mm, zbytek SDK příčky. S volbou jsme po pečlivém zvážení pro a proti více než spokojeni a vlastně i nadšení - nerad bych tuto diskuzi vztáhl k tomu, zda je to dobrá volba nebo ne, opravdu jsme spokojeni a tuto debatu jsme absolvovali několikrát. Nicméně na jeden problém jsme nyní narazili:

Z evidentních důvodů je box na žaluzie přiznaný v celé velikosti na fasádě nepřijatelný, to už snad nikdo nedělá, na novostavbách už vůbec ne. Box přidělaný na okenní rám v okenním otvoru se mi jako řešení nelíbí, jelikož dominanta domu budou obrovská okna a portály a sebrat 20 cm (možná i víc) z výšky okna mi přijde jako hrozně neefektivní a škoda.