YouTube - Печь "PLAMEN…
Печь "PLAMEN TARA" - Видео № 1: обзор после месячного использования по выходным; свои впечатления; особенности - "минусы" (технические характеристики, принци...
Dobrý den,
chystáme se v létě stavět celoroční chalupu na Vysočině (dvoupatrová dřevostavba, celková plocha cca 130 m²). Pročítal jsem zdejší rubriku o tepelných čerpadlech hledaje informace o vhodnosti kombinace TČ (vzduch-voda) a krbových kamen. Mohl bych se poptat někoho na zkušenosti s touto kombinací? Bylo by tam všude podlahové topení, tak přichází v úvahu i kombinace s teplovodními kamny, ale říkám si, jestli takový topný systém na chalupu trochu přepálený a komplikovaný.
Projektant spíš považuje za rozumnější nezávislý krb a nebo krbová kamna k tomu - já jsem v tomto naprostý laik. Mám k dispozici dřevo, tak bych ale každopádně nějakou možnost přitápět dřevem uvítal. Zároveň ale bych chtěl udržet investice na začátku na uzdě. Dále bych ocenil i tip na nějaké konkrétní TČ/dodavatele vhodné pro provoz na chalupě (tj. nepravidelné užívání), poměrně chladné místo. Ideálně někoho, kdo by kvalitně udělal i celou topenařinu, protože to je jediné řemeslo, které ještě nemáme vyřešené. Zatím zvažuji nabídku od firmy Mastertherm (resp. Masterenergy). Nabízejí jakési split kombi čerpadlo i s bojlerem a ta teplovodní kamna, ovšem cena se mi zdá dost vysoká (k půl milionu)
Uvítám veškerá moudra, děkuji.
Budete mit jiste nizke TZ, takze se uplne nabizi topeni/temperovani tepelnym cerpadlem vzduch vzduch. Topim tak v…
To mám osobní zkušenost, když jsem hodinu vysával celé horní patro před litím nivelačky. Bylo tam takový vedro, že…
To se musíte sám sebe zeptat, zda opravdu myslíte vážně topení dřevem. Případně zda spíše preferujete pohodlí TČ.…
67 odpovědí
Zobrazit všechny reakceNevhodný příspěvek