Rubriky:
Všechny odrazuji od této společnosti, ty báječné recenze jsou pouze vrcholek ledovce.
Společnost je zaměřena pouze na kvantitu montáží, další servis, komunikace je zcela jiného rázu, je dehonestující, nekomunikují, naprostá ignorance!
Varuji všechny před společností Schlieger.
Příklad: 3x během dvou měsíců jsem psal požadavek na servis a zjištění parametrů mé ftv elektrárny – bez reakce. Před týdnem jsem hovořil se zaměstnancem servisu p. Kotoučkem. Dal příslib, že zašle nějaké dokumenty, týden pryč a nic.
V čem ? V tom, že jste s nimi neuzavřel smlouvu o dílo ? Jinak pozor ... co se technologií týče pak je to v ČR z 85…
před více než rokem
Objektivní recenze jsou pravdivé vážený pane ! Někde jsem četl, že je nechtějí ani přijmout do solárních asociací ...…
před více než rokem
tak to jsem měl asi štěstí....
před více než rokem
17 odpovědí
Zobrazit všechny reakcetak to jsem měl asi štěstí....
TK Tomáš Knettl @tomas.knettlV čem ? V tom, že jste s nimi neuzavřel smlouvu o dílo ?
Jinak pozor ... co se technologií týče pak je to v ČR z 85 % totální technologický průser !!
nevidím to tak černě, alespoň z mé zkušenosti...
btw nepropočítával si někdo návratnost?
DC Dominik Cibien @dominik.cibienObjektivní recenze jsou pravdivé vážený pane ! Někde jsem četl, že je nechtějí ani přijmout do solárních asociací ... ani se nedivím, po zkušenostech s Malina Group, která se honosila členstvími a stejně klienty nepokrytě podváděla ...
Neobjektivní recenze jsou zfalšované Schliegrem samotným ... to je všeříkající ... jestliže někdo falšuje recenze pak pryč od něj !
Nejspíš jste jejich trollík co ?
No, tak ono ty jejich recenze zase všude tak skvělé nejsou. Viz - https://voltaico.cz/dodavatel/schlieger-…
Tam kde si nemohou napsat co chtějí je vidět realita. Fotovoltaiku montují lidé, kteří ani nerozumějí Česky. Myslím, že u firmy Schlieger to bude podobně jako u Maliny, trh se bude muset od podobných firem jednoduše časem „vyčistit“. Otázkou je, jak dlouho to potrvá a kolik lidí díky tomu přijde o peníze.
Tuto recenzi jsem chtěl psát až v době ukončení celé akce montáže FVE a wallboxů, ale s rychlostí firmy Schlieger by tento text mohla začít psát také až moje pravnoučata, a proto se recenze s postupem času bude ještě aktualizovat. Proces je napsán podle skutečných událostí a případná podobnost s Vaším příběhem je sice čistě náhodná, ale v případě zákazníka firmy Schlieger víc než pravděpodobná.
Nechci firmu pouze hanit, ale určitě ji nebudu chválit a pro celkový obrázek se musím rozepsat. Uvědomuji si situaci na trhu a problematiku dovozu dílů v minulém roce, ale nejslabší místo firmy spíše vidím ve skutečnosti, že se jedná o velký korporát se zaměstnanci, kteří maximálně přesně vědí, co nemají dělat a poté Váš požadavek půjde celou dobu v kruhu: servisní oddělení -> reklamační oddělení -> finanční účtárna -> obchodní zástupce -> servisní oddělení => reklamační oddělení…, kde jediným účelem nic-nedělání je nechat Váš požadavek pouze „vyhnít“, zákazník po čase skutečnost nechá být, konečnou fakturu s nedostatky zaplatí, aby mohl co nejdříve zažádat o vyplacení dotace. K dnešnímu dni (tj. 21.2.2023) jsem dostal odpověď od servisního odd. abych kontaktoval opět reklamační odd. a to po měsících neustálých urgencí u minoritní záležitosti aniž by někdo začal požadavek alespoň řešit, a proto doporučuji firmě Schlieger mít na svých stránkách napsané zdravotní varování pro osoby se srdečními potížemi.
V bodech bych chtěl nastínit časový průběh celé akce s popisem nejdůležitějších momentů, které obsahují pouze historii evidovaných emailů, nikoliv mnohých telefonátů (nakonec po dlouhém čekání byly jediným impulsem k akci), které můj mozek s ohledem vlastní ochrany již vytěsnil.
12/21 - Nabídka - Bylo poptáno více firem, kde musím jmenovitě pochválit pana R. Bistára, kde jenom za jeho profesionální jednání firma získává jednu hvězdičku navíc. V době, kdy obchodní zástupci nestíhali nápor poptávek ve všech firmách a od konkurence jsem většinou získal jen obecnou nabídku s pevně daným technickým řešení bez možnosti změny (například požadavku výkonnějšího měniče 20kw), dokázala firma Schlieger nabídnout řešení dle mých požadavků včetně sloučené objednávky s nabíjecími stanicemi elektromobilů (možnost kombinace dotací NZÚ). V té době nebylo standardem a p. Bistár objížděl zákazníky po domluvě i o víkendu aniž by věděl, že bude smlouva nakonec podepsána (tedy v mém případě).
01/22 – Uzavření smlouvy a vystavení faktury
Smlouva je sepsána pro objednavatele celkem nevýhodně, navíc se zde prodloužil datum dodání proti původní nabídce, ale s ohledem na celkovou situaci kolem FVE a trochu nestandartní objednávce bylo akceptováno.
01/22 – Vystavení zálohové faktury
S přehledem nejrychlejší oddělení firmy. Zálohová faktura přišla hned druhý den a buďte si jistí, že ta konečná přijde ještě dříve, ačkoliv dílo nebude třeba ani hotové (popsáno níže). V zásadě ale s tímto oddělením nemám problém.
Platba byla z mé strany odeslána následující den na 60% ceny, což bych v dnešní době již neudělal.
02-22 – Doplnění požadavků, registrace termínu realizace
Opět profesionální přístup p. Bistára: Krátká reakční doba odpovědi, zjišťoval problematiku i mimo jeho kompetenci (např. legislativu FVE vs. stavební úřad), ačkoliv smlouva byla již podepsána a záloha zaplacena, což jinak dle interních pravidel firmy většiny zaměstnanců Schlieger znamená „zvolnit“. (děkuji a to bez ironie)
Bohužel žádost ani po měsíci nebyla úspěšně od firmy podána (částečně díky komplikaci u dvou dotačních titulů, jinak díky nečinnosti firmy) a pokud podána není, dle interních pravidel nemůžete žádat o termín realizace a Váš pravděpodobný termín dostávají lidé, kteří uzavírají smlouvu dlouho po Vás.
04-22 – NZU vrací špatně podanou žádost od Schlieger
Vráceno k doplnění, termín montáže v nedohlednu. Všichni chápou situaci, ale v interních pravidlech firmy Schlieger a v desateru božích přikázání se výjimky neakceptují -> termín Vám nikdo nepřidělí.
05-22 - Akceptace žádosti o dotaci (20.5).
Na pomalejší postup narazíte už jen při žádosti stavebního povolení, vyplacení odškodného od pojišťovny či vyřešení požadavku na servisním či reklamačním oddělení firmy Schlieger.
06-22 – Montáž FVE
Nečekané uvolnění termínu jedné česky nemluvící čety v tomto termínu se rovnalo úkazu v kraji nepoznaného. Moji radost, že bych mohl nakonec alespoň částečně stihnout sezónu, tak nezkazila ani skutečnost, že firma i po mém upozornění poslala četu na 100km vzdálenou adresu a tím jsem přišel o den dovolené. Nezkazila mi ji ani přivezená projektová dokumentace, jejíž částka spolu s revizí činila 10000kč a sloužila pouze pro pobavení montážní čety, protože i mě bylo jasné, že „konstruktér“, který dokumentaci kreslil, nikdy podobný funkční systém nenavrhnul. Více zbytečné oddělení ve firmě je snad už jen reklamace at schlieger.cz které sice nic neřeší, ale za to vůbec neodepíše, protože dovolat se / nechat se přepojit k nim prostě nedá. Bohužel montážní četa neměla s sebou nejdůležitější část FVE střídač (i obě nabíjecí stanice wallbox), což každý krom technika kreslící dokumentaci v Schlieger uzná, že je na systému podstatný nedostatek.
07-22 – Střídač bude. Wallbox nikdy nebyl, není a nebude.
- Střídač by byl, kdybych souhlasil s 10kw měničem skoro bez náhrady, jinak 20kw
někdy snad bude.
08-22 - Střídač byl instalován, v systému je ale chyba. Dořeší revizní technik při celkové revizi.
- Revizní technik prohlásí střídač za vadný, nutná výměna.
- Jiný střídač není, ale někdy bude.
09-22 - Koncem měsíce střídač je. Sice se jedná o nějaký putovní, protože jsou na něm napsané lihovou fixou symboly, ale mám být rád, že tento byl vyřazený z méně podstatného důvodu než původní – aneb vítej ve Schlieger tombole.
- Znovu revize. Už znám osobně půlku techniků FVE, kteří jezdí +/- 7hod dle domluvy.
- Zaslán český návod na střídač (díky)
- Informace, že byla zaslána žádost u ČEZ (distribuce) od firmy Schlieger
10-22 10-22 – Zjištění u ČEZ distribuce (21.10), že nebyla vůbec zaslána žádost u ČEZ (distribuce) od firmy Schlieger!!! -> Email na distribuce at schlieger.cz k vysvětlení situace.
- 26.10. zaslání skutečné revizní zprávy namísto již té podané v imaginární žádosti
- 31.10. Informace, že byla zaslána žádost u ČEZ (distribuce) od firmy Schlieger - znovu a lépe (ve skutečnosti poprvé)
- 1.11. Zaslaná faktura na doplacení zbytku FVE mimo ceny neexistujících wallbox, které ve firmě ještě nikdo nikdy neviděl, ale budou. Jejich finanční oddělení je rychlejší, než „čůrací zastávka na území chřestýšů“. Omlouvám se za přirovnání, ale je s podivem, že ostatní oddělení u Vás reagují jen na základě hezkého počasí.
- Faktura z mé strany nezaplacena s odůvodněním, že systém není vyzkoušený, není zde provedena revize ani paralerní připojení distributorem (žádost nestihli ani ještě zaevidovat), součástí objednávky chybí již mýtické wallboxy o kterých si zaměstnanci maximálně vyprávějí u táborových ohňů, a proto fakturu zaplatím, až bude systém kompletní.
11-22 – Nic. A už vůbec nic o přístroji začínající na písmenko W, které se ve firmě už nesmí ani vyslovit.
- 25.11. Špitnutí na servis at schlieger.cz ohledně W, že sice každý e-shop má skladem v 10 barevných provedení, ale oni nemají skladem ani nabíječku telefonu, -> následné odkázání na dotaz revize at schlieger.cz, kde jsem nedostal odpověď žádnou, protože skutečný význam adresy je REklamní VIZE
12-22 – Paralerní připojení od distribuce ČEZ přesně v den, kdy nasněžilo nejvíce sněhu letošní zimy. FVE je možné konečně vyzkoušet a její dodávka je krásných -200W za spotřebu měniče (to není výtka systému FVE jen zmiňuji paradox). Skoro rok po uzavření smlouvy si „snižuji“ spotřebu energie.
1-23 - Instalace wallboxů – Avízo sice s předstihem v řádu hodin, ale bájného jednorožce si také uděláte čas kdykoliv. Bohužel namísto dvou kusů jedno-pistolových na dvou odlišných místech mě instalovali pouze jeden s dvěma nabíjecími pistolemi, kde montážníci tvrdili, že je to úplně stejné, protože v Schliegeru platí jiné prostorové zákony. Wallboxy samozřejmě jiné než v nabídkovém listě, bez základních komponentů a bez jakéhokoliv předchozího upozornění či domluvy. Skvělý pocit se snažit dovolat na servis at schlieger.cz ve 13:24hod všedního dne (vyhledáno v historii hovorů jen pro Vás), aby Vám automat řekl, že už na odd. nikdo není, protože mám volat do 14:00hod všedního dne, kde opodál netrpělivě přechází s bouracím kladivem u Vašeho nového RD český nemluvící pracovník, který u Vás není od hodiny a vy ho jen zdržujete instalováním něčeho, co jste si neobjednal. Jinými slovy u Schliegeru se nejdřív bourá a pak se ptá. Kdyby moje rok stará fasáda mohla mluvit, tak z montážníků Schlieger ztratí ihned řeč (zbytečně navrtané otvory jsem si už opravil, děkuji za optání).
2-23 – Aktuální stav
Aplikace 2 měsíce stále hlásí chybu (Warn: Plant abnormal) i při nabyté baterii, kde řešení servis at schlieger.cz je skutečně technický. Chyby nízkého napětí při nabyté baterii si mám prostě nevšímat (A je to. Vyřešeno. Paráda.), popř. kontaktovat reklamace at schlieger.cz, která ale tento požadavek předala dne 6.2.23 právě na servisní oddělení. Tento složitý proces plný matematických algoritmů předání informací trval specialistce reklamací paní ZV více než měsíc (jim zasláno 1.2.23).
Dále technici udělali velmi nešetrný, ale hlavně úplně zbytečný prostup do plachty střechy, který se dal řešit pouhým protáhnutím průchodky překrytím plachty bez nutnosti poškození! Díky neodbornému zásahu ztratila funkci odvodu střechy, ale servis at schlieger.cz briskně odpovídá, že prostup sice vypadá neideálně, ale na funkci FVE to nemá vliv. Tak u takových odborníku, kteří se nikdy nepodepíší, je s podivem, že si dokáží sami zavázat každé ráno tkaničky u bot.
Wallbox – Zde je více problémů, ale zodpovědná osoba pan RB semnou relativně jako jediný aktivně komunikuje a snad se snaží situaci vyřešit, ale dle jeho slov proces trvá. Bohužel situace je stále ve stejném bodu, ale doufám, že se díky němu věc pohne, a proto ještě s recenzí posečkám.
Dle mého subjektivního názoru se dá semnou rozumně domluvit, snažím se být v problémech nápomocný, nelpím na detailech, ale žádám od firmy funkční řešení dle objednávky a to nejlépe v termínu (1rok není málo), kde se obávám, že toto není zdaleka firemní filozofií. Když mi montážní firma přijede bez krycích lišt a chce mi vést kabel po vnější fasádě bez nich s odůvodněním, „že ten černý kabel na bílé fasádě určitě tak hrozně vypadat nebude“, tak je pro mě samozřejmostí lišty koupit svépomocí. Nejen, že firma Schlieger nebude mít tu slušnost Vám ty jejich lišty alespoň z nabídky odečíst (jejich předražený ceník komponentů je na samostatné téma), takže je ve skutečnosti zaplatíte 2x, ale celou akci dávno po splatnosti u firmy nikdo nedokončí a problémy si pouze předávají mezi odděleními. Bude nutné asi zahrnout oddělení ČOI.
TP Tomáš Provazník @abcdabcdstřídač v. měnič ... asi neznáte rozdíl ... žádný totiž není .........
no a to ještě nevíte, že si baterie využíváte nikoliv na 80% ale max na 40% - úspora po ročním vyúčtování bude ledová sprcha. Objednal jste si skládačku. Nejedná se o systém.
Baterky umřou do cca 4 let ... takže ve finále předražená skládačka řečeno zcela přesně
VM Vladan Marcalík @vladan.marcalik382Takže když do baterie 7kWh s 20% DoD nateče 5.5 a odebere se zpět 5.4 je špatně? ty vaše systémové dokáží více?
Však tahle "firma" se dostala už i do Černých ovcí a to už je co říct. To už musí být lidi hodně zoufalí, když to ženou až do televize. Na první dobrou, když se potenciální zákazník podívá na jejich e-stránky, tak nabyde dojmu, že je to veskrze solidní firma. TČ v nerezu, reklamní žvásty dechberoucí, všechno vypadá sluníčkově a ejhle, chyba lávky.
Nevhodný příspěvek
Pokud chcete upozornit redakci na diskusní příspěvek, který svým obsahem porušuje pravidla diskusí na portálu TZB-info, klikněte na tlačítko Odeslat. V diskusích jsou nepřípustné zejména příspěvky vulgární, urážlivé a nesouvisející s tématem dané diskuse.
Vyberte způsob sdílení
Přihlášení
nebo se přihlaste emailem
Nemáte účet?
Vypadá to, že nejste přihlášen
Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.
Technická podpora
Máte potíže s přihlášením, vkládáním příspěvků, nebo se správou vašeho profilu? Napište nám! Uvítáme také připomínky, podněty a nápady k vylepšení diskuzního fóra. Děkujeme.