Uplatnění náhrady za nedodržení standardu lhůty pro vyřízení reklamace

Rubriky:

Reklama
MM Michal Matějů @michal.mateju před 2 měsíci24.03.2022 11:03:18
Uplatnění náhrady za nedodržení standardu lhůty pro vyřízení reklamace

Dobrý den, rád bych se zeptal na zkušenost s uplatnění náhrady za nedodržení standardu lhůty pro vyřízení reklamace - vyhláška 545/2006 Sb. o kvalitě dodávek plynu a souvisejících služeb v plynárenství - ve svém paragrafu 16 uvádí, že pokud dodavatel nedodrží standardní lhůtu pro vyřízení reklamace (ta činní 14, maximálně až 30 dnů), maloodběratel je oprávněn u něj uplatnit náhradu za každý den prodlení ve výši 750 Kč, celkový úhrn náhrad činí nejvýše 7 500 Kč.
Já reklamoval vyúčtování 28.1.2022 u PPAS a poté co nic nepřišlo do 21.3.2021, zavolal jsem na infolinku, reklamaci urgoval a najednou jsem měl opravenou fakturu za 2 dny v poště. Reklamaci bylo vyhověno, nicméně pokud bych to neurgoval, asi bych se nedočkal.
Tato možnost je zmíněna i na stránkách ERÚ, viz. https://www.eru.cz/-/reklamujete-vyuctov…
Máte prosím někdo s uplatněním náhrady zkušenost a případně s jakým výsledkem? Pokud to naše zákony umožnují, proč sankci neuplatnit a dožadovat se, aby se takové velké společnosti dodržovaly předpisy. Předem děkuji.

Vkládání nových příspěvků je dostupné pouze pro přihlášené uživatele

0 odpovědí

Reklama

Přihlášení

nebo se přihlaste emailem


Nemáte účet?

Vypadá to, že nejste přihlášen

Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.

Technická podpora

Máte potíže s přihlášením, vkládáním příspěvků, nebo se správou vašeho profilu? Napište nám! Uvítáme také připomínky, podněty a nápady k vylepšení diskuzního fóra. Děkujeme.