Vysvětlení pro laika, ohřívač vs bojler vs zásobník

Rubriky:

Reklama
JB Jan Brus @jan.brus150 před více než rokem21.08.2022 11:54:18
Vysvětlení pro laika, ohřívač vs bojler vs zásobník

Dobrý den,

máme starý kotel doma a velkou spotřebu vody, TUV děláme průtokem a je to celkem hrůza, kotel chvíli hřeje pak se vypne a člověk při sprše musí neustále regulovat tam a zpátky ať se nespálí nebo ať to nemá studené.

Budu kupovat nový kondenzační kotel a otázka je jak na ohřev TUV když do budoucna (5-10 let) chci solarní panely a TČ vzduch voda.

Studuju různé možnosti a jsem z toho úplně magor.
Hlavně mě zajímá, hodí se pro naší situaci kombinovaný ohřívač např 200l? Který by ohříval vodu plynovým kotlem (v topné sezóně i mimo ni) a v budoucnu by se přepojil na elektriku z fotovoltaiky + ohřev z TČ?
Moje naivní představa byla, že by kotel ohříval vodu průtokem do zásobníku, že by si sám zásobník bral tu horkou vodu z kotle, jak jsem ale pochopil spíše to je tak, že kotel prostě topí do topení a voda z topení je přivedena i do zásobníku a tím se ohřeje voda uvnitř zásobníku, takže v létě kdy kotel netopí, nemůže ani ohřát vodu. Je to tak?

Možná mi chybí pochopit rozdíl mezi bojlerem, ohřívačem, zásobníkem na TUV nebo já nevím jaké ještě výrazy existují. Už sedím na internetu dny a stále vůbec netuším co vybrat.

Původně jsem uvažoval o bojleru OKC 400 NTR/HP ale ten nemáme kde postavit, takže bude možná lepší 200l pověsit na zeď, ale nevím jestli dvě vany+sprchový kout a 7 lidí to utáhne.

Vkládání nových příspěvků je dostupné pouze pro přihlášené uživatele

Nejlépe hodnocené

Nejnovější příspěvky

41 odpovědí

Zobrazit všechny reakce
Reklama

Přihlášení

nebo se přihlaste emailem


Nemáte účet?

Vypadá to, že nejste přihlášen

Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.

Technická podpora