TČ Nibe F2120-16 - inventor venkovní jednotky opakovaně poškozený mravenci

Rubriky:

Reklama
PP Pavel Prouza @pavel.prouza před 22 dny06.09.2022 10:53:35
TČ Nibe F2120-16 - inventor venkovní jednotky opakovaně poškozený mravenci

Přátelé, řeším už podruhé servis našeho TČ. Inventor venkovní jednotky si z nějakého důvodu (asi teplo, sucho, ?) oblíbili mravenci a lezou do něho. Objevili jsme to po kolapsu TČ v létě před dvěma lety. Čerpadlo nahlásí chybu č. 447 (Dočasná ztráta jedné fáze kompresoru 3x v průběhu 2 hodin nebo trvale po dobu 1 hodiny) a zablokuje kompresor. Načež po několika dnech vymlouvání dorazí autorizovaný servis Nibe vymění komplet celý inventor. A dorazí faktura na 37 tis. Máme přitom garanci záruky na díly. Přístup Nibe je podle mě hodně nefér.

Máte někdo podobnou zkušenost? Znáte způsob ochrany?

Snažíme se bránit, zde uvádím můj dopis na Nibe s argumenty:

Dobrý den,

ano, fakturu za provedený servis, kdy je k tíži zákazníka fakturováno ve 100% dopravné, práce i plná cena náhradního dílu, přijmout nemůžeme. Bylo to avizováno předem servisnímu technikovi v den opravy. Bylo se servisním technikem domluveno, že po našem návratu z dovolené (31.8.) bude toto řešeno s kompetentním nadřízeným. Přesto již 30.8. vaše paní účetní bez dalšího pošle fakturu.

Naše stanovisko k tomuto servisnímu případu (montážní list č. 24082022-10, typ výrobku F2120-16) je následující:

1) Jedná se o opakovanou závadu, tedy systémový problém. Identická věc byla řešena jako reklamace předloni. Dnes to však jako reklamaci podle vás řešit nelze. Jak je to možné? S největší pravděpodobností se závada bude opakovat.

2) Je avizováno, že na díly se vztahuje záruka. Na základě čeho je definováno, co jsou vámi argumentované vnější vlivy, které uplatnění záruky vylučují?

3) Modul inventoru, který je součástí venkovní jednotky, je vybaven ochrannou mřížkou. Velikost mřížky nedovolí přístup např. myši nebo většímu hmyzu. Pro mravence však žádnou překážku nepředstavuje. Podle našeho názoru je právě toto příčinou problému a jedná se o konstrukční nedostatek nebo vadu. Podle servisního technika shluk mravenců způsobil zkrat inventoru a bez dalšího šetření, nebo hledání poškozené části inventoru, musí být celý díl nahrazen novým. Což je samo o sobě zarážející. Venkovní jednotka tedy není z výroby dostatečně připravena pro venkovní použití. Konstrukční požadavek venkovní jednotky na rezistenci proti hmyzu je identický a samozřejmý stejně jako řešení ochrany proti zatékání a kondenzaci vody, přístupu hlodavců, atd.

4) Venkovní jednotku provozujeme v souladu s návodem. Nejsme jako uživatel oprávněni zasahovat do zařízení, nebo instalovat do něj konstrukci, která by přístup mravencům do inventoru zabránila (byť by takové opatření bylo vlastně jednoduché). Nejsme ani oprávněni pravidelně jednotku rozebírat, snímat kryt inventoru, kontrolovat případnou přítomnost hmyzu v něm a instalovat nebo dokonce vstřikovat do jednotky chemické insekticidní přípravky. Jinými slovy, pokud se budeme, jako zákazník, snažit znemožnit mravencům vstup do inventoru sami, pravděpodobně nastane situace, že z vaší strany bude někdy příště obecně zpochybněn nárok na uznání záruky na díly. Neboť tyto díly budou viditelně upraveny, doplněny nebo případně i poškozeny (spojovacím materiálem, lepidlem, chemicky, apod.).

5) Z výše uvedeného vyvozujeme, že bylo, je a bude jedině na autorizovaném servisu Nibe, učinit v rámci servisu taková preventivní opatření, aby inventor, jako součást venkovní jednotky, byl proti mravencům rezistentní. Aby tedy nedocházelo opakovaně k jeho výměně. Například máte možnost instalovat na stěny inventoru síťku, která umožní potřebnou ventilaci elektronického zařízení, ale mravence dovnitř nepustí.

6) Je tedy absolutně vyloučené, přijmout fakturu k tíži zákazníka a ze 100% krýt náklady na tento servisní úkon, tedy konkrétně 37.521,- Kč (vč. DPH). Nemůžete chtít po zákazníkovi, aby platil za něco, co sám nemůže ovlivnit, co je způsobeno konstrukčním nedostatkem zařízení, a navíc, co se opakuje a stane se znovu. Jiným nedostatkem zůstává, že prodáváte předražené náhradní díly, ani se nepokoušíte o jejich opravu, jen nahrazujete celý komplet za nový...

Prosím o relevantní reakci.

Děkuji
Pavel Prouza


5. 9. 2022 v 13:55, Otakar Rákosník <otakar.rakosnik at dzd.cz>:

Dobrý den pane Prouzo.

Prosím o jasné vysvětlení, proč fakturu za objednanou a odvedenou práci nejste ochoten přijmout.

Porucha nenastala vlivem vady výrobku, ale vlivem vnějších okolností. V tomto případě hnízdo mravenců způsobilo zkrat na modulu invertoru.


Ing. Otakar Rákosník
<image001.png>
Ředitel servisu a tech. podpory

Vkládání nových příspěvků je dostupné pouze pro přihlášené uživatele

Nejlépe hodnocené

Nejnovější příspěvky

14 odpovědí

Zobrazit všechny reakce
Reklama
Reklama

Přihlášení

nebo se přihlaste emailem


Nemáte účet?

Vypadá to, že nejste přihlášen

Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.

Technická podpora

Máte potíže s přihlášením, vkládáním příspěvků, nebo se správou vašeho profilu? Napište nám! Uvítáme také připomínky, podněty a nápady k vylepšení diskuzního fóra. Děkujeme.