Vyhřívání příjezdové cestyDobrý den vážení,
obracím se sem s dotazem k realizaci vyhřívané příjezdové cesty. Co se týče skladby systému, tam je vcelku jasno, betonová armovaná deska, na ní položená elektrická topná rohož, na to opět do betonového lože dlažba z přírodního pískovcového kamene. Vyhřívání realizováno jako dvě samostatné "koleje". Řízeno automatikou - čidla teploty a vlhkosti (hrozící námraza), předpověď počasí (pravděpodobnost sněžení).
Dotaz se týká té podkladní ŽB desky. Uvažoval jsem na beton této použít místo štěrku drť z pěnového skla (dle výrobce pěnoskla to možné je) a tím tepelně odizolovat podklad. Při sepnutí výhřevu by pak, dle mé úvahy, byla převážná většina topného výkonu usměrněna nad topný kabel (nikoli i dolů pod něj jako u běžného betonu) a mělo by to vést k rychlejšímu prohřátí cesty (tím pádem i úspoře energie). Dodavatel topné rohože se na to ale moc netváří, prý je to kontraproduktivní, povrch bude odcloněn od spodního "zemního" tepla a bude více promrzat. Osobně se však domnívám, že "teplo země" na těch povrchových cca 10-15 cm bude mít naprosto minimální vliv, teplota povrchu bude mít spíše tendenci srovnat se s teplotou "vpravo a vlevo" kde žádná izolace nebude (jednotlivé vyhřívané koleje budou široké jen 50cm) a energetická úspora při chodu výhřevu je (při celkovém instalovaném výkonu cca 18kW) zajímavější, než případná ztráta daná odcloněním "zemního" tepla.
Je má úvaha správná, nebo je to zbytečné a stačí obyčejný beton?
Díky moc