TZB-info - Výpočet prostupu tepla…
Výpočet Prostup tepla vícevrstvou neprůsvitnou konstrukcí umožňuje určit tepelný odpor a součinitel prostupu tepla konstrukce dle platných norem a výsledek porovnat s požadavky aktuální ČSN 73…
Zdravím všechny, a prosím o případnou radu z řad zkušenějších. Máme v plánu výstavbu NERD (s obytným podkrovím). Nakonec se náš původní plán "L"kového domu změnil na jednodušší verzi - klasický obdélníkový tvar domu se zastavěnou plochou do 90m2. S projektantem jsme se zasekli na obvodovém zdivu. Prapůvodně jsme chtěli stavět z BST 20 + vnější EPS (20-30cm). Zaujala nás ale firma ekobet.cz - kvůli dostupnosti a cenové nabídce. V nabídce mají Betonové tvárnice a Liaporové tvárnice. Toto fórum mám projeté skrz na skrz, uloženo tisíc + 1 záložek, ale čím více studuji a vstřebávám, tím větší bordel v celé této věci mám :) To hlavní, co řešíme, je neprůzvučnost a pevnost zdiva, akumulační vlastnosti a poměr cena-výkon i vůči případnému dalšímu zateplení. Byl by někdo ochotný nám tyto dva materiály porovnat? Resp. zda bude výhodnější zaplatit více za Liapor či zůstat u klas.betonu? Betonové tvárnice u této firmy jsou i odlišené oproti klasickým BST. Nenašla jsem v jejich nabídce např. rohovou variantu tvárnic, kdy se v rozích stavby a kolem ostění oken a dveří provádí armování a probetonávka. Budu ráda za vaše rady a doporučení (poprosím bez poznámek typu "vrať se k plotně", což jsem zde v podobném duchu již zažila u svého jiného příspěvku :) ). Děkuji, Lucie
Odkazy:
https://www.ekobet.cz/liaporove-vyrobky_…
https://www.ekobet.cz/betonove-vyrobky_2…
Dle zaslaného ceníku máme nabídku (ceny bez DPH)
LIAPOR M300: 1184,-/m2
LIAPOR M240: 1104,-/m2
ECOCARE 30: 792,-/m2
ECOCARE 24: 720,-/m2
Betonové tvárnice: B30: 649,-/m2; B24 (440,-/m2)
Pokud však budete mít doporučení na jiné dodavatele nejlépe v okruhu severních a středních Čech, budu ráda za odkazy.