Rekonstrukce hurdiskových stropů, kročejová izolace, podlahové topení

Rubriky:

Reklama
LP Lukáš Pospíšil @pheus před 22 dny26.08.2024 14:11:36
Rekonstrukce hurdiskových stropů, kročejová izolace, podlahové topení

Dobrý den,
podobné téma se částečně řešilo zde https://forum.tzb-info.cz/157663-pruhyb-…
Provádíme rekonstrukci RD. Podlahy v 2.NP jsou formou hurdiskového stropu. Traverzy jsou Ička 160mm, přepažují místnosti v šíři cca 380 cm a 350 cm. Ostatní místnosti jsou menší. Hurdisky jsou usazeny v patkách a promaltovány. Jako separační vrstva je škvára cca 3-6 cm a na ní škraloup betonu cca 2-3 cm do výšky traverz.
Na této vrstvě byly vyzděny příčky z dutých cihel a následně jednotlivé místnosti vybetonovány vrstvou cca 6 cm. Po vybourání příček nás čekalo nemilé překvapení, výška betonu v jednotlivých místnostech není stejná a v celé ploše (cca 10x12 m mínus schodiště) je rozdíl až 3 cm. Při zaměření podle posledního schodu na schodišti vychází nad traverzami až 9 cm místa.
Dva zkušení zedníci nám nezávisle na sobě doporučili beton vybourat, odstranit škváru a vystavět novou podlahovou vrstvu - do výšky traverz podlahový EPS a celou plochu udělat jako monolitovou desku. A teprve na tuto desku máme vyzdít příčky. Výhodou má být odlehčení a zpevnění konstrukce a možnost stavět nové příčky libovolně (a ne jen podle traverz nebo nosných zdí). Nevýhodou bude, že např. odpady a vodu musíme natáhnou relativně napřesno a přitom naslepo, protože nebudou příčky, podle kterých by jsme se zaměřili.
A teď seznam dotazů:
1. Bojím se, že odlehčením celé podlahy při odstranění betonu a škváry dojde k jejímu zvednutí a destrukci hurdisek (byt v 1.NP je obývaný). Teoreticky by to ale nastat nemělo, původně byla podlaha při betonování ve stejné poloze jako teď, tak kam by se přeci zvedala...
2. Bourání 6 cm silného betonu není úplně jemná hodinářská práce. Začal jsem na terase (4,3 x 2,5 metrů místnost pod terasou). Používám slabší bourací kladivo (5J) na vysoké otáčky. Snažím se osekat místnost kolem dokola. Jakmile je betonová deska volná z více stran, snažím se jí majzlíkem a klínky "odtrhnout" a uvolnit. Na terase to celkem šlo, bouracím kladivem jsem po pěti cm ukrajoval podél praskliny nad traverzou, až jsem místnost rozpůlil a poté po kusech odlamoval. Přesto mám strach, aby se těma otřesama hurdisky neutrhly.
3. Pokud se vše povede a podlaha se nepropadne, místo škváry uložím EPS jako separační vrstvu. Má být položený volně nebo ho mám bodově přilepit pěnou?
4. Podle doporučení mám nechat podél traverz cca 5 cm mezeru tak aby se při betonování traverza "zalila" betonem. To má zvýšit pevnost a snížit otřesy. Na druhou stranu to ale vytvoří krásný most pro přenos hluku. Traverzy jdou skrz celou skladbu stropu..
5. Je tedy nějak možné do této skladby zakomponovat kročejovou/hlukovou izolaci? Nebo musí být až mezi betonem a podlahovou krytinou?
6. Kvůli úspoře místa zvažujeme podlahové topení (ne všechny místnosti v 1.NP jsou vytápěny). Jenže opět narážíme na problém, že podlahové topení nebude přeci v celé ploše, ale musíme ho uložit podle pozic příček. Jednak přeci nebude topení pod příčkami a aby byly zachovány okruhy topení podle místností. Může být vůbec systémová deska pod příčkou? Nebo se musí skládat cca podle místností a pod příčkami bude beton až na kročejovou izolaci popřípadě až na traverzy a EPS?
7. Samostatnou kapitolou je zateplení podlahy terasy. Strop pod terasou je zateplen 160 mm vaty. RD bude zateplen 160mm EPS. Ale betonová podlaha s traverzami bude mít celkem velké tepelné mosty (především v napojení podlahy s obvodovou zdí, kde shora nebude žádná izolace a tím bude zeď shora prochládat i pod EPS). Podlaha na terase bude pravděpodobně dlažba na terčích a PVC hydroizolační fólie. Navíc kvůli spádu nebude moc prostor pro bůhví jaké zvýšení podlahy. Na terasu bude vchod přes balkonové dveře a nechceme žádný schod :( Parametry stávající podlahy ještě nemám změřené, teprve včera jsem ji odkryl a zjevně nesouhlasí s původní dokumentací

Takže vize je taková, že v prvním kroku zabetonujeme traverzy (mezeru mezi traverzou a EPS). Vytvoříme tím rovnou podkladovou plochu se zabetonovanými traverzami a podlahovým EPS mezi nimi. V EPS by byly taženy voda a odpady, ale tak, aby co nejvíc věcí směřovalo do obvodových zdí. WC těžko, ale odpad od kuchyňského dřezu nemusí koukat z betonu. Elektrické rozvody budou taženy vrchem.
Poté by se mohla položit zvuková izolace v celé ploše (netuším jaká, nechci za to dát nesmyslný peníze). Na izolaci by se rozmístili systémové desky podlahového topení. Na těch by jsme si vyměřili budoucí příčky a podle toho by se položilo topení.
Celá plocha by se poté zalila betonem s vláknem a vznikla by monolitová deska.

Prosím o Vaše názory, rady a zkušenosti

Vkládání nových příspěvků je dostupné pouze pro přihlášené uživatele

4 odpovědi

Zobrazit všechny reakce
Reklama
Reklama

Přihlášení

nebo se přihlaste emailem


Nemáte účet?

Vypadá to, že nejste přihlášen

Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.

Technická podpora

Máte potíže s přihlášením, vkládáním příspěvků, nebo se správou vašeho profilu? Napište nám! Uvítáme také připomínky, podněty a nápady k vylepšení diskuzního fóra. Děkujeme.