Diskuse ke článku: Sežere kamion Tesly stejně elektřiny jako 4000 domácností? A je to hodně nebo málo?

Autor článku: kolektiv autorů
Plné znění článku: Sežere kamion Tesly stejně elektřiny jako 4000 domácností? A je to hodně nebo málo?
Anotace článku: Nedávno informovala mnohá česká média, že elektrický kamion od Tesly by prý spořádal tolik energie jako malé město – což zní neefektivně a neekologicky, ale bohužel s trochou technických detailů i nesmyslně.

přidat ke článku nový příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Kolik sežere elektromobilJaromír Vegr13.02.2018 14:45
Moc hezké, ale pro vyučené elektrikáře nepřesvědčující. Petr Čížek28.12.2017 18:03
RealitaVladimír Křen19.12.2017 06:53

Příspěvky
Předmět: Kolik sežere elektromobil
Autor: Jaromír Vegr
Datum: 13.02.2018 14:45 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 106477
reakce na ...
Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2
Jezdím na elektřinu 30 let. K článku bych doplnil, že pokud by veškerá doprava přešla na elektrickou energii, stačilo by nám pouze takové množství, které vyvezeme do ciziny, třeba do Rakouska. Oni pak budou tvrdit jak čistou elektřinu mají, protože nemají jádro.

Předmět: Moc hezké, ale pro vyučené elektrikáře nepřesvědčující.
Autor: Petr Čížek
Datum: 28.12.2017 18:03 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 100074
reakce na ...
Pokud by došlo skutečně k rychlé masové elektrifikaci automobilů, jak to údajně plánují Němci, tak by stát musel zavést pořadníky na povolenky k jejich nabíjení. Jinak bychom museli začít pohánět fabriky parními stroji, zprávy vybubnovávat a doma si svítit loučí. Ten zbytek elektřiny by sežrala těžba a úprava lithia a recyklace dosloužilých baterií.

Předmět: Realita
Autor: Vladimír Křen
Datum: 19.12.2017 06:53 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 100035
reakce na ...
Opravdu je nadpis poněkud zavádějící. Aby to bylo trochu srozumitelné pokusím se to celé trochu zjednodušit. Budu uvažovat motor o výkonu 100 kW, dojezd kamionu 4 hodiny to je při dalším nabíjení dodat do akumulátorů 400 kWh. Když se to bude nabíjet 1 hod tak celkem žádný problém. Pokud stejnou operaci chci zvládnout za 10 minut musí být nabíjení na výkonové úrovni 2,4 MW. Kabel pro tento výkon je jako silná ruka a musí se s ním zacházet velice opatrně, manipulace jedním člověkem je nemožná. V energetice jsou celkem běžné motory 2-5 MW které jsou připojeny v rozvodně a propojovací kabel je veden po kabelových lávkách, koncovky jsou pevně přišroubované a provozní napětí 6 kV. Dokud zde budou točivé zdroje tak se síť s připojením uvedeného výkonu celkem bez problémů vyrovná protože je zde vždy velká mechanická akumulace. Pokud se výrazně přejde na netočivé zdroje bude problém s udržením frekvence. To je však hudba budoucnosti.

přidat ke článku nový příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 

Aktuální články na ESTAV.czProdejní ceny bytů v ČR ke konci března vzrostly o 16 procentProjektová dokumentace na rodinný dům: Jak dlouho trvá, jaké jsou fáze a celková cenaStále populárnější sprchové kouty ESCURA ve špičkové kvalitě a osobitém designuPlyn, elektřinu, uhlí, pelety? S volbou vytápění vám pomůže veletrh FOR ARCH