Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Diskuse ke článku: V Evropě se bude jezdit na elektřinu. Bude jí dostatek? A co infrastruktura?

Autor článku: Mgr. Jiří Zilvar, redakce
Plné znění článku: V Evropě se bude jezdit na elektřinu. Bude jí dostatek? A co infrastruktura?
Anotace článku: Emisní normy pro evropské automobilky jsou nastaveny tak, že bez výroby elektromobilů nebudou od roku 2020 schopny dostat průměrné emise flotily svých modelů pod 95 g CO2/km. Všechny evropské automobilky včetně Škody Auto tak s výrobou a prodejem elektromobilů v nejbližších letech počítají. A stejně tak s výstavbou infrastruktury.

přidat ke článku nový příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Re (2): Co se bude vyrábět?Zdeněk Kudlička22.06.2018 16:18
Re: Co se bude vyrábět?Jiří Zilvar21.06.2018 20:59
Re (2): Kapacita bateriíVáclav Kopal24.05.2018 09:47
Re (3): pouze na vlastni elektřinuZdeněk Kudlička24.05.2018 08:38
Re: Kapacita baterií Tomáš tom20.05.2018 18:05
Re (2): pouze na vlastni elektřinuTomáš tom20.05.2018 17:56
TeslaVáclav Kopal19.05.2018 11:27
Re: pouze na vlastni elektřinuVladimír Křen18.05.2018 09:51
Kapacita baterií Václav Kopal18.05.2018 08:28
pouze na vlastni elektřinuTomáš tom17.05.2018 10:58
Co se bude vyrábět?Jozef Homola17.05.2018 07:45

Příspěvky
Předmět: Tesla
Autor: Václav Kopal
Datum: 19.05.2018 11:27 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 117229
reakce na ...
Představte si, že máte Mercedes S klasse 331kW s 10 litrovou nádrží na benzín.
Tesla S 331kW 80kWh...

Předmět: Kapacita baterií
Autor: Václav Kopal
Datum: 18.05.2018 08:28 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 117229
reakce na ...
Kapacita baterie Citigo 13kWh to je tak 1,5 l. benzínu, na to tak 2x vyjede z Holešovic na Prosek.

Předmět: Re: Kapacita baterií
Autor: Tomáš tom
Datum: 20.05.2018 18:05 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 103641
reakce na ...
Jen při brzdění a jízdě z kopce v nádrži benzínu nepřibývá a brzdových destiček ubývá.
Z Prosek do Holešovic jsem nejel, ale podle mapy je to z kopce o 117m což může být dost zmařené energie v brzdách. ;-)

Předmět: Re (2): Kapacita baterií
Autor: Václav Kopal
Datum: 24.05.2018 09:47 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 117229
reakce na ...
Jasně díky rekuperaci to brzdy skoro nepotřebuje, ale 2x to ten kopec nevyjede. A to jsou v Praze i větší kopečky.

Předmět: pouze na vlastni elektřinu
Autor: Tomáš tom
Datum: 17.05.2018 10:58 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 103641
reakce na ...
Jestli budu někdy jezdit na elektřinu, tak pouze na tu vlastní a do žádného tunelu se zapojovat nebudu ani to nebudu nikde hlásit. Sazby elektřiny pro elektromobily nejsou oproti jiným sazbám stejně nijak výhodné. To by se energetika v ČR musela skutečně liberalizovat a dohlížet by na to musel skutečně nezávislý úřad.
A nabíjet z veřejné registrované nabíječky z distribuční sítě by byla jen zoufalá nouzovka při dlouhé cestě. Zvláště když už jich existuje i spousta neoficiálních a některé dokonce i zadarmo.
Větší vliv na energetickou síť bude mít možná až větší rozšíření elektrobusů a nákladních elektroaut. Ale když si uvědomíme že rozjezd vlaku znamená příkon v jednotkách MW z JEDNÉ FÁZE tak připojení k 3 fázové 300kW nabíječce bude stále jen "plivnutí do moře" a navíc v předem definovaných a dostatečně dimenzovaných místech.
A ty výkonnější nabíječky budou mít vlastní stacionární akumulátory, ze kterých se energie velmi rychle přelije do auta aniž by to vyvolalo nějakou změnu v distribuční síti.

Předmět: Re: pouze na vlastni elektřinu
Autor: Vladimír Křen
Datum: 18.05.2018 09:51 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 100035
reakce na ...
Pro přehnaný optimismus se zapomíná na technickou realitu. Opravdu není problém dostat do nabíjecího zdroje výkon 200 kW. Když bude provozní napětí 100 V tak pro dodávku výkonu 200 kW potřebuji proud 2000 A. To neveme nějaký kablík od žehličky ale pořádná žíla se kterou bude ruční manipulace opravdu nemožná, stejné je to s konektorem. Pokud budu počítat se 100 kW výkonu tak je to obdobné. Představa že takto výkonné zařízení je venku na dešti bez zakrytí je taky mimo realitu.

Předmět: Re (2): pouze na vlastni elektřinu
Autor: Tomáš tom
Datum: 20.05.2018 17:56 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 103641
reakce na ...
Kde jste přišel na těch 100V? To mají snad elektrokola a skútry.
Ve výkonných elektroautech je od 400V výše a klidně i třeba 1,5kV, proudy tedy pro 200kW jsou od 130A do 500A. a to přenesou dvě žíly vodiče např. CHBU 120 mm2, takže zhruba jako současná hadice na tankování.

Předmět: Re (3): pouze na vlastni elektřinu
Autor: Zdeněk Kudlička
Datum: 24.05.2018 08:38 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 122437
reakce na ...
Elekotrokola a skútry jsou na 36 V, některé možná na 72 V.
V každém případě ani elektromobil nebude na 1,5 kV, už jen z důvodu nároků na izolaci.

Předmět: Co se bude vyrábět?
Autor: Jozef Homola
Datum: 17.05.2018 07:45 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 100172
reakce na ...
Zajímá mne i čtenáře co se bude vyrábět v Horní Suché zda baterie nebo linky na výroku baterií. Zprávy jsou zatím rozporuplné.
Při stavbě haly už musí současně běžet příprava výroby. Je to pojem pro mnohé moc obecný ale strojaři ví co za obrovskou práci svým rozsahem to představuje. Řeknu jenom příklad. Už někdo"rozmísťuje stroje", už někdo "kreslí" lisovací a střihací nástroje a jiné věci jako vstřikovací formy bez kterých seriová výroba nemůže začít ani existovat?

Předmět: Re: Co se bude vyrábět?
Autor: Jiří Zilvar
Datum: 21.06.2018 20:59 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 120411
reakce na ...
Fotogalerie:
Dobrý den, v Horní Suché se budou vyrábět baterie. Linky možná taky, ale především baterie. Stavba továrny zatím pokračuje.

Předmět: Re (2): Co se bude vyrábět?
Autor: Zdeněk Kudlička
Datum: 22.06.2018 16:18 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 122437
reakce na ...
V Horní Suché se buduje hala, ale na 100% je jisté, že z ní nevyjde jediný elektrický akumulátor vyjímečných vlastností.
Tuto skutečnost znám již několik roků, nejméně od jara 2015.

přidat ke článku nový příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.