Plné znění článku: Energeticky úsporný rodinný dům v praxi (III)
Dobrý den, můžu se zeptat jak jste vyřešil přechod mezi železnými překlady a mezi rámem oken? Mám čtyři okna o šířce…
před 12 roky
Dobrý den. Přečetl jsem si několik článku ohledně obvodového zdiva a jeho skladby. Jsem zasatáncem akumulace tepla v…
před 15 roky
Jako nosné zdivo můžete použít systém KB blok XC beton dutý tloušťky 16cm, délka 45 cm a výška 24 cm na maltu 1cm,…
před 15 roky
145 odpovědí
Zobrazit všechny reakceDobrý den,
můžu se zeptat jak jste vyřešil přechod mezi železnými překlady a mezi rámem oken?
Mám čtyři okna o šířce 3m a řeším zda mezi nimi vyzdít pilíře nebo železným profilem a pouze jedinou podpěrou.
Dobrý den. Přečetl jsem si několik článku ohledně obvodového zdiva a jeho skladby. Jsem zasatáncem akumulace tepla v objektu určenému k trvalému bydlení. Jednak nedochází během topné sezóny k prudkým výkyvům tepla v objektu, dále v letních měsících nedochází při větrání k prudkému nárustu teploty a není nutná klimatizace, která v létě vyjde na nějaké peníze. Proto volím zdivo z betonových skořepinových tvárnic, kde pro rd postačuje šíře 20 cm, dále nemusí se řešit problém tepelných mostů překladů a stropů- Na toto z vnější strany tepelnou izolaci a to z PPS a dále již klasickou povrchovou úpravu. Síla zateplení minimálně 20 cm a více. S těmito mírami vytvoříte zdivo o tlošťce 40 - 50 cm/dle zvolené síly zateplení/ a k vlastnostem tohoto zdiva se nepřibližuje ani Ytong, který vyjde mnohem dráže, jelikož zdivo z betonových tvárnic vychází při svépomoci na 345 Kč/m2 + zateplení. Pevnostně zdivo splňuje normy, myslím že i s reservou. Nahlédnout je možno na stránky WWW.NEICO.cz. nebo KMBETA a pod. Nevíhodou je asi to, že jsou těžší - kolem 20 kg a beton je ostrý. Jinak zase dobře drží jakákoliv povrchová úprava i lepidlo. S pozdravem Jindra
Reaguji tímto na článek, kde je probíráno zpracování a řez polystyrenu pro izolace. První a zásadní podmínkou je, že musí být poylstyrenová deska po celém svém obvodu resp. části kde bude přiložena k desce další naprosto rovná, jinakk nemá prakticky zateplení smysl. Ŕezat lze např. zalamovacím nožem, ovšem při užití větších desek s větší tloušťkou nastává problém. Proto vkládám odkaz na výrobce nebo dodavatele řezacích přístrojů, které pracují tavnou metodou. I já jsem vyvil naší firmu těmito přístroji a jsme spokojeni.
Doufám, že alespoň někopu tato reakce napomůže vyřešit problematiku precizní izolace!
LL Lopek Lopek @lopek.lopekjenze kolik tyhle srandy stoji?
verim,ze jsou to velmi uzitecne veci.
Dobry den
uz se to tu castecne probiralo ale jak vyresite vystup z te prosklene steny (tenkrat jste psal ze to taky budete muset nejak resit). Na sve stavbe to mam stejne jako vy tzn. zvenku zaizolovano XPS (ten je dotazen az ke spodni hrane ramu) z nej jak kde vybiha kousek kotvy. Jde mi o konstrukci naslapne vrstvy hned u dveri a zpusob odizolovani od vody a snehu. Pokud by okno stalo na hranolku a ja mel vetsi tloustku na izolace tak bych si treba i poradil nicmene od kotev k okapnicce (oteviravych dveri - sklopne posuvnych ci jak se to rika) je to max 4cm a tak ted dumam jak vyresit tu cast cca 10-15cm od okna kde je XPS a kotvy. Ted to mam presne jako vy na obr. detail izolace pod okny. Jiz jste to vyresil?
Dekuji za odpoved
Dobrý den, zaujalo mne Vaše řešení uchycení velkého okna na jižní straně a eliminace tepelného mostu. Nemáte k tomu podrobnější dokumentaci a popis. Jak se vám řešení v praxi osvědčilo?
RK Roman Kraut @roman.krautCo konkrétně podrobnějšího byste chtěl vědět?
Z obrázků je spodní uchycení na patkách myslím celkem patrné. Detailní výkres bohužel nemám.
velmi mě zaujala diskuze na tomto portálu. Stavíme také dům a vzdy, když přijde nějaký problém hledáme radu zde. Chceme v podkroví udělat stropy z palubek. Co nám však není jasné je, jak je přibít, a přitom neporušit parotěsnou folii. Vyřešil už někdo tento problém?
Díky za rady
Stavím nízkoenergetický dům. Pro ochranu proti přehřívání sluncem exponovaných místností (východ a jih) chci použít předokenní žaluzie. Nechci používat rolety z důvodů zatemnění místnosti a zamezení výhledu. Díval jsem se na konstrukce různých výrobců, nenašel ale žádné konstrukční řešení pro stavby s tepelnou izolací. Jak připevnit kovovou kazetu na venkovní stěnu a ovládací zařízení tak, aby nevzniky tepelné mosty? Existují jiné řešení?
MM Milan Mojžiš @milan.mojzisMám dojem, že zde někdo zveřejnil svou stavbu nízkoenergetického domu, kde to elegantně vyřešil přesahem střechy. V létě slunce svítí z vysoka, tak mu stíní přesah. V zimě je slunce nízko, svítí "vodorovně" (pod malým úhlem), a tomu střecha nebrání. Takže regulace teploty podle ročního období. Mně to přišlo geniální.
Děkuji za Vaše reakce, pane Vozdo do Šumperka to mám daleko, ale věřím Vašim zkušenostem. GT bloky mají 36 cm, ale je tam spousta polystyrenu v silných vrstvách, proto ta moje obava (zřejmě zcela planá). Máte pravdu, že je lepší eliminovat vodorovné zářezy a řešit to jinak. Ty GT bloky se mi taky líbí. Dotaz pana Eliašika byl taky na místě, předimenzovávat nosné stěny jen kvůli instalacím je opravdu nesmysl.
Nicméně "zasekávat" např. vodorovné vedení trubek k radiátorům je alespoň u nás v Jablonci docela módní a musím uznat, že to vypadá lépe. Ještě uvidím, jak to vyřeším s projektantem, asi na krajích v podlahách (podvěšené stropy nechci, prý se tam drží pavouci a různá havěť).
Jen ještě otázka na pana Vozdu: ty GT bloky se skládají na sucho, lepí nebo klasicky zdí na izolační maltu?
Dobrý den, jsem laik a měl bych 1 otázku, která souvisí s GT bloky a také s 30 cm zdivem se silnou izolací: jak se takové zdivo chová, když člověk potřebuje do zdiva udělat drážku pro trubky (VZT, odpady, vytápění atd). Není pak zeslabení takového zdiva již na úkor nosnosti, pevnosti atd.? Těch instalací, co přijdou do zdiva jsou mraky a silná cihla je silná cihla (myslím tloušťku nosného zdiva), nebo ne?
FS Franta Synek @franta.synekMám z GT bloků rozestavěný 3 podlažní dům + dřevěné podkroví.
Z pevnosti jsem měl taky obavy, ale statik mě uklidňoval, že je to OK a po roce důvěru v jejich pevnost už mám. Je pravda, že jsem se snažil eliminovat množství vodorovných zářezů do nosného zdiva na minimum a většinu rozvodů vést v podlaze.
GT tvárnice mají ale šířku 36 cm ne 30.
Dům mám postavený v Šumperku, není-li to pro vás daleko.
V loňském roce jsem byl svědkem izolování několika objektů na sídlišti Havířov-Šumbark - většina stěn kromě únikových požárních pásů nad hlavním vchodem výhradně polystyrénem tl. 100 mm. Způsob provedení je hlavním důvodem, proč reaguji - Ing. Hořejší uvádí cenu desek z minerálního vlákna jako jediné negativum zateplení (ECOROCK). Pokud se vše odehraje podle schválených technologických postupů, je zateplení v pořádku, ale co se stalo v mých případech je bohužel poslední dobou velmi typické:
1. stavební firma nalepila PPS desky a ponechala je v horkém létě i na osluněných stranách i více než měsíc (střídaly se party, přišla dovolená, stejná montážní skupina otevřela i jiné a významnější stavby),
2. pak se povrchově už sprašující desky PPS přebrušovaly - ovšem velmi razantně - na některých plochách byl hloubkový úběr kolem 20 mm (!!!), odstranění poškozené povrchové vrstvy sice bylo správné, ale s výraznými důsledky na prostup tepla, fasádníci ovšem pouze vyrovnávali na polystyrénu nerovnosti fasády, nikoli poškozenou povrchovou vrstvu, na kterou by v případě rovinnosti klidně pokračovali v dalších operacích,
3. následný postup je pak bohužel naprosto typický: na velmi dobře rovinné desky se nanáší stěrkováním naprosto minimální vrstvy armovacího tmele - a to není záležitost PPS, nýbrž pravidelného rýžování na úkor předepsané technologie. Bohužel pokud se nenanese správná vrstva (měla by být kolem 2,5 - 3,0 mm), je konec s pevností v ohybu a tahu, i kdyby se použila sebepevnější síťka - a pak vzniká jedna z hlavních příčin praskavosti na stycích desek.
Pokud se kladou izolační desky v ECOROCKu na rovinnou fasádu, pak speciálně na deskách Fasrock díky povrchové textuře v případě, že se povrch izolačních desek zbytečně nepřebrušuje, tato textura nedovolí nastěrkovat zoufale zlodějské tloušťky kolem 1 - 1,5 mm (výstupky - stopy dopravníkových pásů z výrobní linky by byly viditelné) a na takové ploše se pak nachází většinou už i z tohoto principu dostatečná tloušťka armovacího tmele. Možná že tento moment je zajímavý jen pro odborníky, ale pro životnost 50 let máme k dispozici jen tyto max. 3 mm stěrky, penetrační nátěr pod omítku a v případě škrábané 2 mm omítky (obvyklé zpracování) pak v místech proškrábnutí nějakých 0,2 - 0,5 mm omítky, nanejvýše s fasádní barvou (0,2 - 0,4 mm), pokud se ovšem použije: je to kontrast oproti 20 mm klasických jádrových omítek, které se za tuto dobu opotřebily až na nulovou tloušťku.
PM Pavel Matoušek @pavel.matouseka potom si to nechte udelat od firem.
jeste,ze mam ruce a hlavu na svem místě :-)
Dobrý den,
na podzim jsem si dělal cenovou kalkulaci na zateplení novostavby RD, 150m2.
1. polystyren 5cm: kompletní materiál vč omítky: cca 42 000 (CEMIX)
2. vata 5cm: kompletní materiál vč omítky: cca 72 000 (Rockwool)
Podstatné cenové rozdíly nevznikají nejen na vlastním zateplovacím materiálu, ale na lepidle (7000) a nutnosti použít lepší omítku.
Myslím, že podobnou zkušenost má většina stavebníků, a proto se používá polystyren. Normální stavebník je v okamžiku zateplování pravděpodobně v podobné situaci, a jak říká klasik: "To máte ještě topení, podlahy, dveře, koupelny, kuchyň..." a rozdíl 30 000 je zvažován.
Navíc jsem si počítal následující varianty:
1 nezateplovat: celková ztráta 11,8kW, náklady na topení ročně (plyn) 20700kč:
2 zateplovat 5cm: celková ztráta 11,15kW, náklady na topení ročně (plyn)19600kč, roční úspora 1100Kč pro mne nic neznamená
3 zateplovat 10cm celková ztráta 10,8kW, náklady na topení ročně (plyn) 19 100kč. roční úspora 1600Kč bych už snad zvažoval , ale budu muset víc zaplatit za materiál za zateplení (cca 13000kč v polystyrenu)
Tepelné ztráty jsou počítány dle knížky " Stavíme vytápění".
Cesta k větším ročním úsporám (a ty mne zajímají) vedou přes:
a)levnější palivo = dřevo = úspora oproti výše uvedeným číslům 9-10 000kč/rok, ale práce se dřevem, a kotel na TP se všemi nevýhodami. S levnější KWh je návratnost zateplení ještě více v nedohlednu
b)omezit ztráty větráním=rekuperace= úspora 3600Kč/rok (100%účinnost) oproti výše uvedeným číslům, ale rekuperační jednotka a roury po baráku na odvod a přívod vzduchu za 50 000Kč (odhad).
c) zvětšit účinnost = kondenzační kotel = úspora oproti výše uvedeným číslům 2 500kč/rok, ale dražší kotel o cca 20 000
Přes všechna takto čísla asi zateplím 10cm a můj dotaz na autora je: proč tvrdíte, že náklady na zateplení polystyrenem a vatou jsou stejné? Můžete to podložit čísly?
Děkuji za odpověď
PA Pavel @pavel234Pro tvrzení, že cena je srovnatelná mám jednoduchý důvod - nechal jsem si zpracovat cenové nabídky pro oba systémy. Cenu jsem úmyslně nezveřejňoval, protože je složená z různých druhů zateplení a je těžké ji srovnávat s jiným domem (část je z tvrzené minerální vlny, část pod přesahem střechy je z měkké minerální vlny a navíc bez fasády, naopak fasáda je na garáži, kde není zateplení). Navíc Rockwool dává pouze celkovou cenu za systém (nikoliv za komponenty), takže nedokážu říci kolik stojí metr čtvereční.
Rozdílem v ceně lepidla pravděpodobně myslíte větší spotřebu pro stěrkování (spotřeba pro lepení desek je stejná). Nedokážu posoudit skutečné spotřeby pro oba systémy, ale dle údajů CEMIXu:
- spotřeba lepidla pro stěrkování polystyrenu je 3,5-5 kg/m2
- spotřeba lepidla pro stěrkování minerální vlny je 4,5-6 kg/m2
Vezmeme-li tedy střední spotřebu 4,25 kg/m2 pro polystyren a 5,25 kg/m2 pro minerální vlnu, je rozdíl 1 kg/m2. Tedy ve Vašem případě pro 150m2 se pro minerální vlnu spotřebuje 150 kg lepidla navíc, cenový rozdíl je tedy přibližně 1500,- Kč bez DPH, při ceně 9975,- Kč/tunu uváděné CEMIXEM (rozhodně ne 7000,-).
Co se týká nutnosti použít lepší omítku, tak tato skutečnost mi není známa. Omítka se přeci v obou případech nanáší na zcela stejný podklad tvořený stěrkovou hmotou se síťkou. Osobně jsem použil silikonovou probarvenou omítku.
Pro orientaci uvedu souhrnně cenu zateplení a fasády v mém případě:
- zateplení tvrzenou minerální vlnou tl. 140 mm, plocha 100 m2
- zateplení měkkou minerální vlnou tl. 140 mm, plocha 45 m2
- silikonová probarvená omítka, plocha 150 m2
- stěrkovaná plocha s výztužnou síťkou 100 m2
- všude kolem otvorů použity začišťovací profily
Celková cena materiálu cca 75 tis. bez DPH.
-----------------------------------------
Jinak ale zateplete klidně polystyrenem, hlavně když to bude těch 10 cm.
Dovolím si i já přispět svou troškou do mlýna. Jsem právě ve stadiu hrubé stavby nízkoenergetického domku v Krkonoších a řešení ledajakého dilema mám již za sebou. Pravdou je, že další a další informace získávám během výstavby a projekt se mění téměř on-line. Je to výhoddou být sám sobě projektantem, na druhou stranu se člověk možná až moc pere s detaily, které praktik rutinně zvládá nebo ignoruje.
Pro obvodovou stěnu jsem zvolil systém firmy KM Beta pod obchodním názvem SENDWIX. Nosnou složkou je vápennopísková(bílá a těžká-akumulace schopná) cihla tl.240mm, na kterou je přilepeno 200mm Rockwoolu. Ceníková cena kompletu je včetně malty a obou omítek asi 1600,-Kč/m2 bez DPH(cena 2003). Tepelné mosty v obvodovém zdivu neřeším, neb budou plně kompenzovány dodatečnou vnější izolací.
Na základovou desku jsem pod obvodové zdivo a částečně i pod vnitřní nosné stěny (asi 1m od obvodu) použil desky z pěnového skla Perinsul. Dodávají se v v délce 500mm v různých šířkách i pro mě důležitých 240mm. Přerušil jsem tak most mezi deskou a obvodovým zdivem. Teď řeším otázku, zda je nutné izolovat ještě nadzemní část soklu základu. Cítím, že to nebude nutné, ale určitě to neuškodí.
Vodorovnou izolaci podlahy budu řešit shodně jako kolega Hořejší (dovolím si říci kolega :-)). V podstatě ani další konstrukční zásady se od něho neodlišují.
Okna budou EURO IV78 s trojsklem k=0,8. Jejich vnitřní strana bude lícovat s vnějškem obvodové stěny. Budou utopena v izolaci a konečný efekt bude v podstatě stejný jako u pana Hořejšího.
Vytápění bude pravděpodobně teplvzdušné s rekuperací. V současné době mám zadaný prováděcí projekt u firmy Atrea. V budoucnu předpokládám ohřev TUV solárními panely. Tepelné čerpadlo jako primární zdroj tepla jsem pro cenovou náročnost opustil. V domě bude také krb, který by měl zlepšit tepelnou pohodu v přechodových obdobích a sloužit i jako zdroj teplého vzduchu pro vytápění.
Možná jsem nebyl příliš detailní, ale na jakoukoliv reakci odpovím.
Pěkný den.
Fasádní EPS, dodávaný skutečně renomovanými výrobci je na každém balíku viditelně označen, že se jedná o fasádní EPS. Složením se nijak neliší od obyčejného EPS ale bloky se před rozřezáním na desky příslušné tloušťky určitým způsobem stabilizují (každý výrobce to dělá jinak), takže po aplikaci EPS na fasádu nedochází v průběhu času k rozměrovým změnám, způsobujícím pozdější problémy (praskání, tepelné mosty ve styčných spárách apod.). Podobně se stabilizují i EPS desky, určené pro zateplení plochých střech. EPS výrobcem určený pro fasády a pro ploché střechy nelze zaměňovat! Přeji všem pěkný den.
Zajímalo by mne, když se jedná o energeticky úsporný dům, proč jste nepoužil předokenní žaluzie. Řeším právě tento problém a zatím se mi jejich použití jeví skoro jako zbytečné, byť jsem s nimi cca před 4 roky při zahájení stavby počítal. Dnes jsou běžně vyráběna skla s "lepším" k. Je to právě proto? Díky za rady a postřehy.
FR František @frantisekPředokenní žaluzie mám osazeny na severní straně na oknech do kuchyně. Jsou z hliníkových lamel a vyplněné PUR pěnou. V podstatě jsem je tam dával spíš z důvodu zetemnění. Pro tento účel je to opravdu výborné řešení.
Co se týká prostupu tepla, tak jsem zkoušel měřit teplotu v prostoru mezi oknem a žaluzií v porovnání s venkovní teplotou. Při venkovní teplotě -10°C byl rozdíl teplot cca 1,5-2°C. Takže celkem zanedbatelný. O něco se sice ještě zvětší odpor při přestupu tepla na vnější straně okna, ale celkový přínos k úsporám určitě neodpovídá nákladům na žaluzie.
Předokenní žaluzie budu dodatečně dávat i na jižní stranu, ale opět z důvodu zatemnění.
Mezi PPS a EPS není rozdíl. PPS bylo dřívější označení obecně pro pěnový polystyren, EPS (expandovaný) polystyren se užívá pro odlišení, protože proti původnímu PPS má zaručovanou sníženou hořlavost (min. C1 proti C3). Co se týká lepení, musí být použita lepidla na bázi polyuretanu (PUR) nebo asfaltové lepidlo ve vodní disperzi (dříve Gumoasfalt). Lepidla na bázi organických rozpouštědel se nesmí používat. Pokud se jedná o izolační pásy na bázi asfaltu (nikoliv dehtu, ty už se snad ani nedělají), není třeba se přímého styku s PPS obávat, asfalt je přírodní materiál a neobsahuje žádné degradující příměsi, modifikované asfaltové pásy obzvlášť.
Vyčerpávající informace o PPS (EPS) najdete na www.sdruzeni-zps.cz publikace Izolační praxe 1. Přeji všem pěkný den.
PB Petr Bořek @petr.borekDakujem za vysvetlenie, zacnem pouzivat skratku EPS...
"kotvení natloukacími hmoždinkami s kovovým trnem (10 x 200 mm, hustota 6 ks/m2"
na tohle nas ve skole urcite upozornovali, ze tam zednici nekdy natlucou misto plastovych koliku ocelove hrebiky a ze pri to znehodnocuje zatepleni (vlastni zkusenost mi chyby)
jaky je Vas nazor?
(pokud by tomu tak bylo, proc pouziva system Velox distancni prvky take ocelove?)
MR michal rydlo @michal.rydloU hmoždinek s plastovým trnem v této délce je hlavní problém, že trny se lámou při zatloukání. A pokud se to řemeslníkům nechce vyndavat, tak už nikdy nezjistíte kolik hmoždinek vlastně drží.
Ja planujem dat izolaciu z fasadneho PPS- potrebujem ju potiahnut az po, pripadne mierne pod uroven terenu. Myslite si, ze ked ten PPS ochranim sklotextilnou mriezkou a bitumenovym naterom nebude dostatocne chraneny pred vlhkostou? Ked som pozeral ako sa stavia z PPS tvarnic tak tam ked z nich robia pivnice robia to presne takto...
Inak pekny clanok, dakujem.
PS Peter Svancarek @peter.svancarek580tak, tohle by me zajimalo taky.jestli s tim nekdo ma zkusenosti,tak doufam,ze se ozve.jen je mi divne,ze se neozvou zadne firmy s praxi.copak si to nectou????,aby taky poradili.toho jejich vychvalovani svych vyrobku mam nekdy pokrk,ale aby poradili to je ani nenapadne.
tedy mimo fa.ATREA a pana Žeravíka i kdyz on neni firma,ale praktikant :-))),muzeme byt radi alespon za ne !!
Dobrý den.
Mě by zajímalo, jak jste vyřešil detail uchycení vnějšího parapetu pod dokny.
Dobry den, velice ocenuji podobne clanky, neni nad to si precist osobni zkusenosti jinych. Navic sam mam letos pred sebou stavbu RD (Liberecko). V soucasne dobe resim zcela zakladni vec, a to rozhodnuti o skladbe obvodoveho zdiva vcetne systemui zatepleni. Mam jasno pouze v tom ,ze nechci experimentovat se systemy na bazi PS, po vypoctu R a ceny za m2 vcetne predpokladane prace to vypada takto:
1)silikonova omitka,perlinka,min. vata 100 mm lepena, Ytong P2 300 mm,vnitrni omitka Ytong 10 mm+perlinka
R=5,13 (m2.K.W-1)
cena m2 2950 Kc (bez DPH)
2)silikonova omitka, perlinka, min. vata lepena 100 mm, POROTHERM 30 P+D na TI maltu POROTHERM, vnitrni omitka POROTHERM UNIVERZAL
R=4,57
cena m2 3024 Kc
Kdybych vzal jen vysledek R a ceny, je to jednoznacne ve prospech Ytongu, ale bohuzel mam minimum praktickych zkusenosti, jak se Ytong chova v delsim casovem horizontu, co zivotnost, co odvod vlhkosti z domu skrz steny, co zadrzovani vlhkosti ve stene? Privitam zkusenosti.
PD Ing. Petr Ducký @ing.petr.duckyparkrat jsem z YTONGU stavel a bez problemu i bez budoucich prasklin.s vlhkosti vam moc neporadim,plisne se tam rozhodne netvori.nechapu co s tou vlhkosti porad kazdy ma.pokud budu pouzivat rekuperaci,tak se o takove veci zajimat nemusim :-).
predpokladam,ze nezijeme v tropech kde je vhkost skoro 100%.
proc chcete na vnitrni zdi (10cm) davat perlinku? ja to rovnou vystukoval a za 2 roky co se to uziva,nikde ani prasklinka :-)
ty ceny co jste uvedl jsou šílený,me to materialove vychazi na mene nez 1/2.leda,ze by jste mel zlodejskou stavebni firmu,coz by nebylo nic neobvykleho.pak by ta cena souhlasila.
chtel jsem delat asfaltovou silnici a podle mych propoctu byla za 100m cca 400 000kc,vcetne kanalizace a firma si jen za tuto silnici uctuje 1 400 000kc.
to jen aby jste pochopil rozdil cen :-)
P.Hořejší, váš článek je skvělí. Chtělo by to více takových praktických zkušeností.
Můžete upřesnit tloušťky polystyrenu v podlaze? A taky by mě zajímalo, jak jste napojoval svislou hydroizolaci na vodorovnou a jakým způsobem jste ji přepěvnil k obvodové stěně a hlavně jak na to připevnit tepelnou izolaci?
Můžete uvést i nějaké ceny? pro orientaci? Třeba metr2 kontak.zateplení. děkuji. přeji krásný den.
PA PAVEL @pavel711Tloušťka polystyrenu v podlaze je uvedena v článku - desky o tloušťce 10 cm jsou položeny v celé ploše přízemí. Zapomněl jsem pouze uvést, že desky jsou pokládány pokud možno bez přerušení - všechny instalace jsou uloženy až na tomto polystyrenu. Na několika místech, kde není podlahové vytápění, jsem na 10 cm polstyren ještě přidával druhou vrstvu tloušťky 5 cm a na ní teprve beton.
K napojení vodorovné izolace na svislou. Vodorovná izolace je položena s přesahem cca 10 cm přes okraj základové desky. Tento přesah je ohnut o 90° nahoru a přilepen z vnější strany k první řadě tvárnic. Svislá hydroizolace je vytvořena z pásu o výšce 0,5 m, který je navařen přes ohyb vodorovné izolace a jinak přímo na obvodové zdivo. Svislá izolace má dole přesah 10 cm pod úroveň vodorovné izolace. V horní části končí vodorovná izolace těsně pod soklovou lištou, ve které začíná zateplení minerální vlnou. Všude pod hydroizolací je samozřejmě proveden nátěr asfaltovou penetrací.
Tepelná izolace z polystyrenových desek PERIMETER je lepena přímo na hydroizolaci běžným lepidlem na fasádní polystyrenové desky (drží to bez problémů). Desky budou stejně skoro celé zasypány v zemi a tím přitlačovány ke zdi, takže velké nebezpečí utržení podle mne nehrozí.
Nevhodný příspěvek
Pokud chcete upozornit redakci na diskusní příspěvek, který svým obsahem porušuje pravidla diskusí na portálu TZB-info, klikněte na tlačítko Odeslat. V diskusích jsou nepřípustné zejména příspěvky vulgární, urážlivé a nesouvisející s tématem dané diskuse.
Vyberte způsob sdílení
Přihlášení
nebo se přihlaste emailem
Nemáte účet?
Vypadá to, že nejste přihlášen
Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.
Technická podpora
Máte potíže s přihlášením, vkládáním příspěvků, nebo se správou vašeho profilu? Napište nám! Uvítáme také připomínky, podněty a nápady k vylepšení diskuzního fóra. Děkujeme.