Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Diskuse ke článku: Nabíjení elektromobilů, zatížení sítě a řízení výkonu – část I.

Autor článku: Petr Caisl, ChargeUp
Plné znění článku: Nabíjení elektromobilů, zatížení sítě a řízení výkonu – část I.
Anotace článku: Výrobci aut se předhánějí v kapacitách baterií a dojezdu automobilů včetně rychlosti jejich dobíjení. Výrobci infrastruktury uvádějí na trh stále výkonnější nabíjecí stanice s výkony až 500 kW a první kusy těchto superchargerů se za potlesku elektromobilistů začínají otevírat i v České republice.

přidat ke článku nový příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Re: Elektroauta - nabíjení infrastrukturaRobert Vrána20.07.2020 17:46
Elektroauta - nabíjení infrastrukturaKarásek Dalibor20.07.2020 10:19

Příspěvky
Předmět: Elektroauta - nabíjení infrastruktura
Autor: Karásek Dalibor
Datum: 20.07.2020 10:19 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 121977
reakce na ...
dobrý den, všem,
z pohledu připojení nabíjecích stanic do distribučních soustav se jedná o běžný standardní postup. Obzvláště u větších výkonů, kdy bude nutné připojení na VN. Zde se bude jednat o běžnou trafostanici VN/NN, která nemá žádné speciální podmínky pro nabíjení elektroaut. Rovněž podmínky odběrů na VN nemají žádné "nové" podmínky a tedy platí "standardní 1/4hod". Nárazové odběry nad 100 kW pak mohou působit lokální problémy v síti.
Většina současného veřejného osvětlení má vypínanou fázi a tedy přes den "nejede". Rozvody jsou dimenzovány pro maličké příkony pro osvětlení. Takže níže uvedené nepovažuji za "chytrý nápad".
A tak zatímco vznikají chytré nápady (jako například vyvedení chytrých zásuvek z pouličního osvětlení),

Dalibor Karásek
energetika v investiční výstabě
Magistrát města Ostravy

Předmět: Re: Elektroauta - nabíjení infrastruktura
Autor: Robert Vrána
Datum: 20.07.2020 17:46 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 100453
reakce na ...
Dobrý den,

minimální příkon AC nabíjení je v protokolu definován jako 6A, tedy cca 1,4kW. Nevím zda vedení veřejného osvětlení tento příkon trvale zvládne. Ale pokud ano, tak se tímto výkonem přes noc(12hod) muže eauto nabít 17kWh, což zhruba stačí na ujetí 100km. Při průměrném nájezdu jednoho auta 30km denně tento příkon plně dostačuje.

přidat ke článku nový příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 
Reklama