Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Diskuse ke článku: Likvidace a recyklace větrných elektráren na konci životnosti

Autor článku: Břetislav Koč
Plné znění článku: Likvidace a recyklace větrných elektráren na konci životnosti
Anotace článku: Větrné elektrárny postavené na přelomu tisíciletí jsou nahrazovány novějšími, výkonnějšími i efektivnějšími typy. Jak naložit s materiálem, který zbyde po starých elektrárnách?

přidat ke článku nový příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Autor: Jakub Šafanda
Datum: 15.02.2021 10:47 odpovědět upozornit redakci

uživatel: 100165
reakce na ...
Nejsem žádný odborník na sklolaminát nebo recyklace obecně (ale mám jisté technické vzdělání) ale jak to vidím já.
Nejprve je asi třeba se rozhodnout, jak tu elektrárnu dostanu na zem. Buď nechám přivézt jeřáb a vše snesu v zásadě neporušené dolů. To ale bude drahé, ceny jsou tuším někde 1M/den. Ona doprava a příprava takového jeřábu také není sranda, několik dní to celé zabere. Pak ty listy mohu nějak použít (to dále).
Nebo se pokusím celý stožár nějak odstřelit (jde-li to). Vyhnu se nutnosti použití velkého jeřábu. V tom případě ale přijdu o možnost nějaké díly použít jinde a také nejspíš přijdu o vnitřní zařízení věže (někdy se snad do paty věže instaluje trafo).
A co s listy? Nemohu si pomoci ale mě ty příklady použití připadají dost přitažené za vlasy.
- Animace mostu - takto umístěné listy se budou prohýbat v různých místech a celý most se bude kroutit
- List mezi domky. To má jako nahrazovat nějakou oddělovací zeď? Už takto je tam málo místa a ještě si polovinu ubrat tímto? No nevím.