Střídač, řízení spotřeby a další - všechny otázky v jednom

Rubriky:

Reklama
JK Jan Kali @jan.kali před 11 roky17.03.2013 21:26:00
Střídač, řízení spotřeby a další - všechny otázky v jednom

Zdravím všechny.

Aktuálně plánuji FVE na střeše - jih, 17 panelů (4,2kWp). Pán z montážní firmy co dělá FVE od doby největšího boomu mi dokonce řekl, že se aktuálně FVE nevyplatí a ať ji nedělám. Dokonce, že oni ji realizovat nebudou, což nechápu. Udělám si ji tedy svépomocí. Ušetřím tak cca 80tis. Kč. Z tohoto důvodu budu působit asi jako trouba, nicméně jsem vystudovaný inženýr elektro. Nutno říci, že jsem FVE nikdy nestavěl.

Otázky:
1) Jaký zvolit střídač? S VF transformátorem, nebo bez transformátorový? Nyní neřešme prosím cenu, ale technologickou stránku. Hledal jsem jaký je moezi nimi rozdíl a nic kloudného jsem nenašel. Bude někde tak hodný a poradí mi?

2) Dále chci instalovat nějaké řízení, aby byla maximalizovaná spotřeba. Našel jsem zařízení jako WattRouter a GreeBonO. Uniká mi ale jedna věc - je od řídící jednotky ke spotřebiči potřeba tahat speciální signálový kabel?
Ovladač budu využívat ke spínání topných spirál v akumulačních nádržích, takže spotřeba bude solidní. Potřebuji vědět, jestli mám (jedná se o novostavbu RD) natahat od regulátoru ke spirálám jen elektro kabel, nebo i nějaký řídící signálové.
Který z daných dvou regálátorů byste doporučili? Nebo jiný? Důvody?

3) Jaké všechny součásti musí FVE mít? Myslím tím z pohledu legislativy - samozřejmostí jsou panely, střídač, ale vím že jsou potřeba někde nějaké odpojovače od sítě /při podpětí nebo naopak přepetí v síti/, někde by měl být taky elektromer pro měření na zelený bonus a další... Jaké všechny části tedy má instalace mít (po elektrické stránce), abych němusel něco předělávat.

Děkuji všem za odpovědi!

Vkládání nových příspěvků je dostupné pouze pro přihlášené uživatele

Nejnovější příspěvky

100 odpovědí

Zobrazit všechny reakce
Reklama

Přihlášení

nebo se přihlaste emailem


Nemáte účet?