Dotaz na elektroinstalaci v novostavbě

Reklama
MJ Martin Jung @martin.jung před 6 roky26.09.2017 11:02:00
Dotaz na elektroinstalaci v novostavbě

Dobrý den,
měl bych dotaz k elektroinstalaci v novostavbě. Nejsem elektrikář, byť mě to celkem zajímá a baví, takže jsem vše konzultoval, nicméně, mám pár dotazů na rozvržení. Celý objekt je připojen jističem 3x25A, který je umístěn v budce na kraji pozemku.

1) Hlavní přívod mám zakončen na jističi 3x20A, který slouží pro rozvody v obytných místnostech a dále přes 3F lištu druhý 3x20A jistič pro propoj do garážového rozvaděče (kabelem 5x4) a třetí 3x16A jistič pro sklokeramickou desku do kuchyně (5x2,5). Sklokeramika bude vestavná a napevno připojená. Z prvního jističe mám každou fázi vyvedenu do jednoho patra v rozvaděči. První a druhé patro (fáze) má 1F proudový chránič a jsou zde rovnoměrně rozházeny chráněné okruhy (pokoje a chodba podkorví - 2 okruhy, koupelna zásuvky- 1, koupelna světla - 1, myčka - 1, uživatelské zásuvky pro kuchyň - 2, dolní pokoje a chodby - 3 okruhy, pračka - 1). Na třetí fázi, bez chrániče mám světla v celém domě (3 okruhy) + světlo nad vchodem vně budovy (1 okruh), ledničku (vestavná, připojená k vyhrazené zásuvce). Na tuto nechráněnou fázi bych rád přidal i vestavnou troubu + mikrovlnnou troubu (taktéž vestavba ve vyhraněné zásuvce) a zásuvku pro plynový kotel (vyhrazená pouze pro něj). Kotel je ale umístěn v technické místnosti, kam možná v budoucnu umístím druhý sprchový kout. Ostatní zásuvky v technické místnosti jsou za proudovým chráničem, stropní světlo ne.

2) v objektu je tlaková kanalizace, 3F čerpadlo o příkonu 1,1 kW. Má vlastní dodanou rozvodnici s proudovým chráničem. Je problém, pokud jsem tento rozvaděč propojil s garážovým rozvaděčem kabelem 5x1,5? Jeho délka je cca 75 cm, kromě zakončení v rozvaděčíh je uložen ve zdi a je jištěn jističem 3x10A.

3) všechny venkovní zásuvky jsou za proudovým chráničem. venkovní světla (nad vchodem, garáží a terasou) ne.