Rubriky:
Dobrý den, rád bych s vámi chtěl zkonzultovat svou denní spotřebu v novostavbě rodinného domu... podotýkám že zatím nebydlím a pouze vytápím na zhruba 17 stupňů to znamená do podlahového topení zatím pouštím cca 22 stupňů ...všude jsou elektrické topné kabely podotýkám že se snažím dvakrát denně větrat protože když přijdu je zde vlhkost cca 70% po desetiminutovém větrání spadne na 50.
Podlahu mám zateplenou 12 cm polystyrenu zdivo Ytong 30cm a polystyren 20cm ve stropě 20 cm vaty a půda zateplená 16 cm vaty
Podlahová plocha cca 140 m2... momentálně se denní spotřeba pohybuje při venkovní teplotě okolo dvou stupňů a v baráku teda 17 okolo 60kwh denně ..zdá se mi toho docela dost ale možná že je to v normě?
tepelná ztráta vypočtená je 6,5kw Děkuji vám za reakce
Novostavba, ztráty cca 5 kW, rekuperace, krb pro pohodu na silné mrazy. Čerpadlo 6 kW, náklady pouze na čerpadlo cca…
před 3 roky
Máte poněkud zkreslené představy. 1) topit elektřinou pro TZ=6kW je nesmysl 2) FVE panely pro topení si asi děláte…
před 4 roky
Při TZ 6kw je potřeba cca 12Mwh. V případě tč potřebuji 3,5Mwh. Záměrně zde neuvádím úsporu v penězích.Někdo tam…
před 4 roky
117 odpovědí
Zobrazit všechny reakcePři TZ 6,5kw je Vaše spotřeba naprosto v pořádku.
Až budete topit na 23st, tak spotřebujete 75kwh denně.
Vysoké spotřebě energie na začátku se nedivte, v konstrukci domu je dost vody a ta se musí odpařit a být vyvětrána. Teplo na odpařené vody je velké.
Aby se přeměnil 1kg vody v páru téže teploty, musíme jí dodat měrné skupenské teplo vypařování. S rostoucí teplotou měrné skupenské teplo vypařování klesá, pro vodu teploty 0°C jde o hodnotu lv = 2,51 MJ / kg, při 100°C má hodnotu lv = 2,26 MJ / kg.
Pro zmíněných 17 st C to bude přibližně 2,47 MJ / kg, což je 0,686 kWh / kg vody. A to není málo, když si uvědomíte, že v "syrovém" domě můžete mít i několik tísíc litrů vody, záleží na stavební konstrukci. Jestli jste dům stavěl svépomocí, tak si to množství možná zhruba dovedete představit.
Také pozor, podlahové vytápění se má uvádět do provozu postupným zvyšováním teploty a na to jsou dost přesné tabulky. Jde o to, aby zálivka betonem, anhydritem ve vlhkém stavu dobře vyzrála, získala potřebnou pevnost a pružnost. Pokud to tak máte, tak nepospíchejte s tím vysoušením.
Až to PV bude pěkně vyzrálé, tak vysoušení můžete urychlit tím, když budete více větrat. Samozřejmě si můžete vypomoci i vysoušečem, což dělají profi firmy, když pospíchají na další stavbu, hoří termín atp. Navíc vysoušeč pracuje na bázi tepelného čerpadla vzduch-vzduch, takže "odpadní teplo" získané kondenzací vodních par z místnosti uvnitř vysoušeče se do místnosti zase vrátí a přispěje k vytápění, takže o tuto elektřinu nepřijdete, ba naopak něco získáte zpět z té vody. Náklady máte jen za zapůjčení stroje.
JH Josef Hodboď @josef.hodbod342Furt se tady řeší, že někdo vytápí drátem a někdo teplovodním. Já za sebe uvedu jen to, že v dnešní době 90% novostaveb rodinných domů. Má prostý elektrokotel, který nahřívá vodu, která po svém vedení něco ztratí. Jako jsem naprostý laik, ale chápu snad dobře, že jedno nebo druhé topení je ve finále stejně drahé nebo levné ve výrobě tepla v místnosti o stejných parametrech tz. Nebo spíše drát vyjde levněji s ohledem na pořizovací náklady a minimální ztráty. Jedná se jen o drát s odporem, který se snad po napětím zahřívá, takže rovnou předává teplo okolo sebe.... Berte můj laický příspěvek jen jako kuličku. Děkuji
Mám dvoupodlažní dům.
80m2 na každé patro. 8cm PIR v podlaze, fasáda a sokl ani střecha zatím nezatepleny. Okna trojskla, velká umístěna spíš na západ, na sever jen jedno malinké. Na jih jedny balkonovky 2,1x1,7m a jedno okno 1,6x1,5m. Stará cihla plus škvarobetonová tvárnice. A nezateplená garáž se starými dveřmi!!! V listopadu jsem zapnul teplené čerpadlo (vzduch-voda!) a výstup vody mám nastaven na 33°C. Denní spotřeba do dnes vychází do 70kW. Což odpovídá cca příkonu tepelného čerpadla. Za tu dobu jsem párkrát nahříl tepelným čerpadlem bojler, svítil, vrtal, brousil a dům dále upravoval. 5 dní v kuse jel také 2kW vysoušeč zdiva. Mám ve spodním patře také Jotul kamínka, ve kterých jsem třeba max 10 dní přitápěl na atmosféru. V domě je v místnostech teplo, že návštěvy nadávají a sundávají, vše co můžou. Když je venku těch -5°C, tak je uvnitř těch 21 a když je 0°C a víc je tam více než 22°C
Zdravím, řekl bych že to odpovídá. Běžně mám při mrazech kolem 72KWh denní spotřebu.
a když je cca 5 nad nulou, tak kolem 65kWh denně. Také záleží na větru. U nás na kopci fouká 10měsíců z roku.
U vás hraje roli hlavně vlhkost. Až to vyschne, tak se to může trochu zlepšit, ale spíše v rámci jednotek kWh. První rok je potřeba pořádně topit, ať můžete na jaře položit podlahy. Podlaháři chtějí 5%(vlhkost podlahy) předtím než položí plovku.
Vytápím na cca 23°C. spodní patro je komplet podlahovka a nahoře 7 malých radiátorů a 2žebříky v koupelnách.
Plochu mám kolem 150m2.
To zateplení stropu máte nějaké slabé. Nebo jsem to u mě předimenzoval. Mám ve stropu(na půdě)cca 29cm, ale nemám zateplenou střechu. Stěny domu mám ale nezateplené Heluz 50cm.
Ta spotřeba dost kolísá. Hodně záleží na podmínkách venku a jestli třeba nezapomene manželka zavřít okno a nebo jestli jede pračka a sušička několikrát denně o víkendu. Já mám docela problém s okny. Mám plasťáky od Vekry a každý rok musím nechat seřídit, jinak profukují kolem těsnění. Prostě se plast podle teplot kroutí pokaždé jinak. Co jsem viděl dřevěná okna, tak jsou mnohem stabilnější a lépe těsní.
Asi bych při další stavbě rovnou investoval do pasivního domu. Cenový rozdíl dnes už není velký cca půl milionu a ten se vrátí během 15ti let, tedy rychleji než tepelné čerpadlo. To mi vychází s návratností cca 20let, ale pak musíte koupit nové a jedete znova. Jinak reálné ztráty domu vidím tak 4-6kWh. Tedy jestli je správný můj selský přístup= na elektrokotli mám omezený výkon na 4kWh a teplotu v domě mám příjemných 22-23°C. Nevím ale zda to co ukazuje displej na kotli je dostatečně přesné a zda jde o příkon, nebo výkon. Spíše to vidím na příkon, takže stráty budou někde mezi 4-6kWh. Jestli tu někdo může potvrdit moji teorii, nebo poradit jiný přístup, rád se poučím.
VW Vlastimil Wenig @vlastimil.wenigMůžu poprosit o rozvedení úvahy u investice do pasivu cca půl milionu a rychlejší návratnosti než u tepelného čerpadla?
Dobrý den. Jestli se v novém baráku první sezónu protopí více, nebo měně je závislé pouze na jednom ukazateli. A to je obsah vody v konstrukcích. Obsah vody v konstrukci je pravděpodobně u Všech Ytongů, Porfixů a podobných materiálů vyšší, jak u pálených bloků. Nicméně bude to u každého baráku jiné a minimálně 50 - 75 % nemůže mít spotřebu vyšší v prvním roce, jak v následujících. Výjimka platí pouze pro případ, že by byla v prvním roce extrémní zima a následné zimy byly v průměru. Také tak trochu záleží na volbě podlahové desky. Anhydrit pojme hodně vody a trvá to poměrně dlouho než vyschne a to nějakou energii sežere. Nicméně, když už někdo chce porovnávat, tak musí být nastaveny stejné parametry a ne, že tam jednou nikdo nebude a jindy tam bude 10 lidí. Filip
Zajímavé, že nikdo z vášnivě diskutujících vás neupozornil na skutečnost, že topení první sezonu v novostavbě je trochu něco jiného než další normální provoz.
Tedy pokud jsem to v té rozsáhlé diskuzi nepřehlédl.
Dobrý den. Obžalovaný vstaňte. Jménem republiky jste byl právě odsouzen k úhrnnému doživotní trestu a to k odběru elektriky na topení.
Já si myslím, že zde zaznívá spousta debilit. Jedna z nich je, že se to nevyplatí. Pravda je taková, že se nevyplatí nic. Jde pouze o srovnání nákladů. Náklady čistě ve spotřebě je potřeba vidět i v souvislostech. Neplatí, že se to láme na 4 kW tepelné ztráty. Je to podstatně výše. A Váš dům se do toho bez ztráty kytičky vejde. Jde o to, že bez topení nedosáhnete na nízký tarif po dobu 20 hodin. Jiná věc je, že když již někdo má nízký tarif a topí třeba plynem, tak tam se to jednoznačně musí hodnotit jinak. Jediné mínus já vidím v tom, že v topných kabelech nemůže proudit nic jiného, než elektrický proud. Proto jsem bráchovi rozmluvil aby si topné kabely pořídil. Má elektrokotel a vodní podlahovku. Že by měnil zdroj zatím neřeší, i když ho děda k tomu nutí roky. Asi ta platba za topení moc netíží a hlavně vím, že on ani neví, kde ten kotel je.
Nicméně právě u Vás zde všichni vědci zapomněli na fakt, že to již máte instalované a že to nehodláte měnit.
Já bych k tomu dodal, že Vám přeji, aby to topilo a na náklady již nemůžete mít žádný vliv.
Filip
FF Filip Filip @filip.filip736Přiznávám se...jsem vinen v plné parádě … :-)) a ted vážně..já nic měnit nechci..ani si nebudu a nechci sypat popel na hlavě - a šel jsem do tohoto topení záměrně taky proto, protože jsem z oboru... ale ještě by se nemělo zapomínat na to, že mám přípravu na FV panely ( na JZ straně se mi jich vleze cca 3,5kW ) a ja J cca 3kW ) - s tím už se za slunečných dní dá pracovat nehledě na ohřev vody přes jaro a léto......
Já bych řekl,dobře Vám tak.
Zalívat dráty do podlahy by mělo být považováno za trestný čin.
V létě přibude další dotaz-mám doma horko,co s tím?
LŠ Lubomir Švarc @lubomir.svarcOpravdu kvalitní příspěvek pane Švarc..děkuji ...Zkuste na místo plků my tady napsat smysluplnější příspěvek co by jste tam dal vy a můžeme se o tom dále pobavit :-D vynechte prosím kotel na tuhá paliva děkuji
Dobrý den, jak už bylo napsáno, tak pokrýváte aktuální TZ cca 2,5 kW při teplotním rozdílu 15°C. Jestli spadáte do středního klimatického pásma s teplotním rozdílem cca 36°C, pak by vám vycházely TZ domu cca 6 kW, což prakticky odpovídá těm vašim TZ domu a spotřeba je zcela ve vaší normě.
Co ale považuji za chyby je, že jednak jste dal pod podlahové vytápění pouze 12 cm izolace a ještě nechápu, jak vás mohlo napadnout při TZ 6,5 kW použít čistě el. vytápění. To už jsou relativně velké TZ a čistě el. vytápění na takové TZ vůbec není vhodné. Taky by mne zajímalo, jak máte vyřešen limit neobnovitelné primární energie při výpočtu PENB. Navíc se mi při vaší vnitřní ploše a celkovém popisu domu moc nezdá ten výpočet TZ domu. Neznám tvar vašeho domu a klimatické pásmo, ale normálně by takový dům neměl mít TZ nad cca 5 kW a ani to by nebyla žádná hitparáda. Je možné, že TZ máte reálně menší, než je ten výpočet, kde mohly být nesmyslně navýšeny TZ větráním, a nynější spotřeba může souviset s tím, že dům ještě není vyschlý.
JK Jiří Kubíček @jiri.kubicek951Pane Kubíčku o tom výpočtu Já take ocela pochybuji kdyby jste měla zájem klidně vám jej jen tak ze srandy mohu poslat... Nechtěl jsem tady rozebírat ani tak kde jsem udělal já nebo projektant chybu ale spíše porovnat s ostatními přibližně podobnými novostavbama spotřebu....
60 kWh za 24 hodin....to odpovídá tepelné ztátě cca 2,5 kW za hodinu, čilil při přepočtu ze současných teplot na mráz cca -15°C to odpovídá vypočtené TZ vašeho domu cca 6,5 kW.
Pokud je to bungalov, tak tepelná izolace ve stropě a i ve vytápěné podlaze je na dnešní poměry málo a tudíž má na spotřebě svůj váhový koeficient.
JH Jozef Homola @jozef.homola562ano je to bungalov.... je to vse dle PD...
Nevhodný příspěvek
Pokud chcete upozornit redakci na diskusní příspěvek, který svým obsahem porušuje pravidla diskusí na portálu TZB-info, klikněte na tlačítko Odeslat. V diskusích jsou nepřípustné zejména příspěvky vulgární, urážlivé a nesouvisející s tématem dané diskuse.
Vyberte způsob sdílení
Přihlášení
nebo se přihlaste emailem
Nemáte účet?
Vypadá to, že nejste přihlášen
Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.
Technická podpora
Máte potíže s přihlášením, vkládáním příspěvků, nebo se správou vašeho profilu? Napište nám! Uvítáme také připomínky, podněty a nápady k vylepšení diskuzního fóra. Děkujeme.