tepelná ztráta venkovního bazénu

Rubriky:

Reklama
FI František Ingr @frantisek.ingr před 5 roky29.06.2019 10:54:00
tepelná ztráta venkovního bazénu

Zdravím,

chceme si u domu svépomocně zhotovit celoroční bazén s protiproudem. Možná jsem jen nehledal dostatečně pečlivě, ale nikde na webu se mi nepodařilo najít odpovědi na otázky, které mně zajímají, anebo jsem si jako laik nedokázal vyvodit jednoznačné závěry (případně dosadit správné hodnoty do nalezených výpočtových vzorců apod.) Proto prosím zde, zda se najde někdo, kdo by dokázal odpovědět, nebo alespoň k odpovědím nasměrovat.

Představa řešení je následující:
Zapuštěný venkovní celoroční betonový bazén s vestavěným protiproudem, objem cca 10m3, ohřev z akumulační nádrže natápěné teplovodním krbem a přebytky z FVE. Izolace stěn a dna extrudovaným polystyrenem, odsuvný termokryt, v zimním období ještě doplněno polystyrenovou izolací loženou přímo na vodní hladinu, co nejtěsněji kryjící celý povrch vodní hladiny. Cca 40min/den odkrytováno při plavání. Uvažovaná udržovaná teplota vody cca 19°C.

A nyní ty otázky:
- jaká bude tepelná ztráta bazénu v zimním období? (oslovil jsem několikero lidí, kteří se zabývají výpočty TZ budov, nikdo to prý neumí spočítat, nemají na to programy.. já mám spíš dojem, že se s takovýmto požadavkem zatím nesetkali a nechce se jim nad tím přemýšlet. Možná jsem se ale jen neptal těch správných lidí. Nenašel jsem nikoho, kdo by se zabýval výpočty přímo pro bazény).
- ideální tloušťka izolace stěn a dna? Izolovat skelet zvenčí? Nebo je lepší (a možné?) izolovat zevnitř, zatáhnout do lepidla s perlinkou (třeba i dvojmo) a nanést finální povrch (zřejmě keramický obklad)? Udrží XPS tlak vody, aniž by se deformoval?
- jaký by musel být výkon teplovodní vložky do vody a jak velká akumulační nádrž, pokud by mělo stačit na hrazení tepelných ztrát topení v délce cca 2-3hod./den (neuvažuji počáteční nahřátí vody v bazénu, jen následné udržení teploty).