chlazení suchou podlahovkou

Rubriky:

Reklama
LV Lukas Voboril @lukas.voboril před 4 roky31.01.2020 22:04:00
chlazení suchou podlahovkou

Dobrý den,

měl bych dotaz, na který se mi nepodařilo najít zde ani jinde odpověď.

Dá se dům chladit podlahovým topením postaveným suchou cestou??

proč se ptám:
1) i mokré PT má na chlazení dost omezený výkon (někde jsem četl, že max. asi 40 W/m2?)
2) topení suchým PT je náročnější, než mokrým - kvůli vyššímu tepelnému odporu/nižší tepelné vodivosti (vzduch v okolí trubek?) je potřeba mít vodu teplejší (snad o 10 °C???), aby dosáhlo stejného topného výkonu/stejné teploty místnosti?
3) vzhledem k rosnému bodu nelze do PT poslat vodu chladnější než 18°C (za vyšší vlhkosti dokonce ani tolik ne)



jsem laik (tak můj dotaz a popis, prosím, takto vnímejte), ale logicky mi vychází, že stejná pravidla by se měla uplatňovat i v obráceném režimu (tedy v režimu chlazení) tedy....:

jestliže pro stejný tepelný výkon do místnosti potřebuji vodu o 10°C vyšší, pro stejný chladící výkon z místnosti bych potřeboval teplotu vody o 10°C nižší v případě suchého PT oproti mokrému. Při limitu 18°C topné/chladící vody do PT by to ovšem v případě suchého "odpovídalo" vodě 28°C v mokrém - tedy, žádný chladící výkon by se nekonal (spíš topný), resp. pro stejný chladící výkon bych u suchého potřeboval vodu 8°C, aby měla stejný výkon jako 18 v mokrém, což ale "nesmím" do PT pustit.
- Z toho všeho mi vychází, že PT stavěným suchou cestou je zcela nemožné chladit.

je tady ale ještě možnost, že v případě suchého PT by bylo možné vodu 8°C opravdu do něj pustit, protože "kvůli špatnému vedení tepla" bude na povrchu podlahy stejná teplota jako u mokrého při vodě 18°C, tedy bych byl na stejném místě rosného bodu
- A tedy by vše bylo ještě v pořádku, a bylo by možné jím chladit stejně jako mokrým.

a třetí možnost je, že fyzikálně to vychází úplně jinak...
- ale jak tedy by to bylo správně???