Dobrý den,
Jelikož nejsem zasvědcen do legislativy ohledně centrálního vytápění, budu rád za případné rady.
Bydlíme v bytovém domě o šesti jednotkách, vytápěném centrálně z tepelného hospodářství. Za rok 2019 je nám účtován odběr tepla, který je o 1/4 vyšší než průměrný odběr za poslední 3 roky. Schodou okolností v uvedeném roce došlo k pravidelné kalibraci měřiče tepla. Naše reklamace byla tepelným hospodářstvím zamítnuta s tím, že je měřidlo dle kalibrace v pořádku a že k navýšení spotřeby mohlo opravdu dojít (uvedeli důvody, které jsou ireleventní k tak velkému nárůstu). Jako perličku uvedli že máme stejnou spotřebu jako sousední dům, který však není zateplen, narozdíl od našeho domu.
Poslali však také detajlní rozpis odběru v jednotlivých měsících za poslední čtyři roky. Zde jsem si všiml, že měřidlo od druhé poloviny roku 2018 vykazovalo nezvykle nízké či naopak vysoké odběry a to až do kalibrace v roce 2019. Od té doby jsou hodnoty v průměru, a podle mích odečtů máme průměrnou spotřebu tepla i letos - měřidlo opět měří správně.
Došel jsem tedy k závěru, že měřidlo bylo před kalibrací opraveno, a až poté splnilo certifikaci. (Certifikační laboratoř provádí i opravy měřidel...)
Existuje nějaká zákonná povinost vlastníka měřidla - tepelného hospodářství prokázat, že měřidlo nebylo opravováno? Předpokládám, že nám dobrovolně nebudou chtít fakturu za kalibraci a případné opravy ukázat.
Budu rád za každou radu jak posupovat. Děkuji.
0 odpovědí
Nevhodný příspěvek
Pokud chcete upozornit redakci na diskusní příspěvek, který svým obsahem porušuje pravidla diskusí na portálu TZB-info, klikněte na tlačítko Odeslat. V diskusích jsou nepřípustné zejména příspěvky vulgární, urážlivé a nesouvisející s tématem dané diskuse.
Vyberte způsob sdílení