Spotřeba plynu RD 48 MWh za 186 dní

Reklama
MH Marek Hytha @marek.hytha před 3 roky20.04.2021 19:36:00
Spotřeba plynu RD 48 MWh za 186 dní

Dobrý den všem,
obracím se s prosbou o radu, v této oblasti jsem bohužel naprostý laik.

Jak již bylo psáno v úvodu, bydlím v cihlovém RD a nyní přišla faktura při změně dodavatele plynu s vyúčtováním, kde je spotřeba 48 MWh za 186 dní. Loňský rok jsme měli spotřebu 52MWh za celý rok a rok předtím 44 MWh.
Jedná se o třípodlažní RD, se dvěma byty. Vytápění je řešeno plynovým kondenzačním kotlem Gepard Condens 25 MKO, který je společný pro oba byty. V dolním bytě je kombinace podlahového vytápění a radiátorů, v horním bytě je pouze podlahové topení. Plocha dolního bytu je 76 m2, plocha horního bytu je 176m2. Kotel je zároveň používán pro ohřev teplé vody pro oba byty - bojler 200l.
Na plynu též vaříme.
Stropy vysoké 2,4M. Tlouštka zdí 50cm.
V dolním bytě žijí 3 osoby, v horním bytě též 3 osoby.
Před zimou jsme RD zateplili polystyrenem 12 CM.

Ovládání teploty v místnostech je řešeno termostatem v každé místnosti, teplota je nastavena na 22 stupňů.
Abych letos snížil spotřebu plynu, snažil jsem se nastavit i teplotu nahřívané vody přímo na kotli, kdy jsem podle teploty venku vždy teplotu ubral čí přidal, nikdy nepřekročila 40 stupňů.
Nyní jsem doinstaloval FVE aby přes léto kotel nemusel často spínat na ohřev vody,ale aby vodu ohřívala právě FVE.

Chtěl bych požádat o radu - je možné, že je kotel špatně nastaven a třeba zbytečně topí? Nebo jsou náklady na výše uvedené využití v pořádku?A nebylo by v mém případě lepší tepelné čerpadlo?

Předem všem děkuji za odpovědi,
M.Hytha

Vkládání nových příspěvků je dostupné pouze pro přihlášené uživatele

Nejnovější příspěvky

25 odpovědí

Zobrazit všechny reakce
Reklama

Přihlášení

nebo se přihlaste emailem


Nemáte účet?

Vypadá to, že nejste přihlášen

Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.