Schéma topného systému: solár+Aku+el.kotel+krb.výměník

Reklama
JZ Jiří Zita @jiri.zita710 před 14 roky25.02.2010 19:23:00
Schéma topného systému: solár+Aku+el.kotel+krb.výměník

Dobrý den,

pro novostavbu rodinného domu jsem si připravil na základě vstupních požadavků schéma topného systému - obrázek v příloze. Jsem jen laik, co hodně čte a přemýšlí, a tak jsem použil jedno vzorové zapojení od dodavatele aku-nádrže a upravil si ho podle potřeby v Paintu.

Mohl by se mi k tomu někdo zkušenější vyjádřit, co je na tom špatně/dobře a co by se mělo vylepšit/předělat?

Plány:
- zatím 2-člená rodina, ale rádi bychom 4 až 5-člennou rodinu :-)
- rodinný dům 10x9,5m s obytným podkrovím a polovičním podsklepením (jižní svah)
- střecha sedlová, od jihu odchylka do 5 stupňů východně, 40 stupnů sklon
- tepelná ztráta novostavby snad do 8-10 kW (Durisol včetně 15cm šedý EPS + 5cm bílý EPS fasáda)

Zadání bylo:
1. Předehřev TUV solárními kolektory (vakuové trubicové)
2. Zásobník TUV min. 160l
3. Nízkoteplotní podlahové topení + 2 topné žebříky v koupelnách
4. Vrstvení vody (stratifikace) v Aku nádrži
5. Regulovatelný zdroj = elektrokotel
6. Možnost připojení krbu s teplovodním výměníkem
7. Alespoň částečná funkčnost systému i v případě poruchy nebo výpadku jedné z komponent
8. Preferovat české/slovenské výrobky, pokud mají dobré parametry a přiměřenou cenu

Aktuální stav systému ke dni 28.1.2015:
- zásobník TUV DZD Dražice OKCE 160 NTR/2,2kW
- Akumulační nádrž Gamma R2 800 (Lam Bollitori přes českou firmu T.W.I.)
- kotel MORA-Top Electra Komfort 15
- solární kolektory Vacusol VS 10 T (4 x 10 Heat-Pipe trubic)
- univerzální programovatelná regulace UVR 1611 (Technische Alternative přes českou firmu Sunpower)
- podlahové topení Revel PEX, samostatně řiditelné okruhy v přízemí a podkroví se 2 čerpadly Grundfos Alpha2
- krbová kamna ABX Polar 10 Aqua - připojená do systému, zatím ne do regulace (čerpadlo se spouští termostatem s jímkovým čidlem)