pro novostavbu rodinného domu jsem si připravil na základě vstupních požadavků schéma topného systému - obrázek v příloze. Jsem jen laik, co hodně čte a přemýšlí, a tak jsem použil jedno vzorové zapojení od dodavatele aku-nádrže a upravil si ho podle potřeby v Paintu.
Mohl by se mi k tomu někdo zkušenější vyjádřit, co je na tom špatně/dobře a co by se mělo vylepšit/předělat?
Plány: - zatím 2-člená rodina, ale rádi bychom 4 až 5-člennou rodinu :-) - rodinný dům 10x9,5m s obytným podkrovím a polovičním podsklepením (jižní svah) - střecha sedlová, od jihu odchylka do 5 stupňů východně, 40 stupnů sklon - tepelná ztráta novostavby snad do 8-10 kW (Durisol + 15cm šedý EPS)
Zadání bylo: 1. Předehřev TUV solárními kolektory (vakuové trubicové) 2. Zásobník TUV min. 160l 3. Nízkoteplotní podlahové topení + 2 topné žebříky v koupelnách 4. Vrstvení vody (stratifikace) v Aku nádrži 5. Regulovatelný zdroj = elektrokotel 6. Možnost připojení krbu s teplovodním výměníkem 7. Alespoň částečná funkčnost systému i v případě poruchy nebo výpadku jedné z komponent 8. Preferovat české/slovenské výrobky, pokud mají dobré parametry a přiměřenou cenu
Zatím mám tedy vybrané (aktualizováno/doplněno 1.1.2012): - zásobník TUV DZD Dražice OKCE 160 NTR/2,2kW - Akumulační nádrž Gamma R2 800 (Lam Bollitori přes Vacusol) - kotel MORA-Top Electra Komfort 15 - krbová kamna ABX Polar 10 Aqua - solární kolektory Vacusol VS 10 T (4 x 10 Heat-Pipe trubic) - univerzální programovatelná regulace UVR 1611 (Technische Alternative)
Také uvažuji o podobném řešení vytápění s akumulací do nádrže cca 750-800litů. Já jsem ve fázi příprav - uvažuji krbovou vložku Bef WH750 Aquatic a pro akumulaci se rozhoduji mezi NADO 750/35V6 nebo LMT 800+nerezDN25 http://akumulacni-nadrz.cz/lmt-0800-2v.php Dohřev bude na plyn a solární panely HP-1800-20 http://www.eusolar.cz/products/produkt-1
Máte již nějaké praktické zkušenosti z vaší instalace ? Za případné rady velice děkuji