máte někdo zkušenosti s tepelnými čerpadly Zubadan? Já jsem se o ně zajímal a protože jsem náturou technik, zdálo se mi až neuvěřitelné, že tato zařízení mají do -15oC pořád 100 procent výkonu. Na základě čeho vzniklo těchto 100 procent? Jak to vlastně funguje? Divné je i to, že nikde nejsou žádné seriózní informace.
To byly otázky, které mě trápily. Postupem času jsem přišel na to jak tomu je. V chladivovém okruhu je prvek s názvem "HIC", který v případě špatné dodávky tepla z venkovního výparníku dodává teplo do chadiva z elektrické energie. Je to tedy jakýsi elektrokotel ve venkovní jednotce. Proč si ale dávat elektrokotel de-facto na zahradu? Jak to je s tím stoprocentním výkonem?
Přijde mi, že to zařízení má tyto parametry pouze pokud běží ten elektrodohřev "HIC" v chladivovém okruhu, jinak ne. Takhle ale funguje přece každé tepelné čerpadlo, jen má elektrodohřev přímo v topném systému...
Je tedy ten zázrak dán pouze tím, že jsme elektrokotel šoupli na zahradu místo do kotelny? :-) Potom je až neuvěřitelné jak snadno lze udělat klamavou reklamu...
Pane Chvojík, pokud by jste si podrobně prohlédl chladivový okruh a princip/funkci výměníku HIC, tak by jste naopak zjistit, že se nejedná o žádný elektrodohřev (který zde žádný není), ale o pouho pouhý výměník tepla, který slouží k dochlazování/předehřívaní směsi chladiva z kondenzítoru/do kompresoru. Při hledání na internetu najdete více podrobných informací, např. na ruských stránkách: http://www.hiconix.ru/UserFiles/File/Zubadan_Slim/Zubadan_Slim.pdf, nebo na našich českých: zubadan.cz