Optimálna teplota topení a užitkovej vody v byte - kotel Buderus Logamax plus

Reklama
FH Filip Hau @filip.hau před 7 roky15.10.2016 18:31:00
Optimálna teplota topení a užitkovej vody v byte - kotel Buderus Logamax plus

Dobrý deň,

Obraciam sa na Vás s prosbou o pomoc ohľadom správnych nastavení teplôt na kotli (topení a užitková voda) - som študent a bývam v prenajatom byte a je to pre mňa momentálne španielska dedina.

Kotol v byte je úplne nový (ani nie rok od inštalácie) Buderus Logamax plus, model GB172-24K, má byť nejaký veľmi šetrný a inteligentný, aspoň to mi pani prenajímateľka vysvetlila. http://www.buderus.cz/produkty/kotle/nas…

Mám tieto otázky:
1.) Aká je optimálna teplota topenia, prosím? V byte v kuchyni sa nachádza teplotné čidlo na reguláciu teploty, také to koliečko. Ak si nastavím povedzme 23 stupňov Celzia, nerozumiem potom tomu ako vhodne nastaviť maximálnu teplotu vody, ktorú kotol ohrieva a privádza do radiátorov - príde mi to menej zrozumiteľné. Napríklad, prikážem, že chcem 23 stupňov, no povolím kotlu povedzme 45 alebo 50 stupňov alebo 55 alebo 60 alebo 65 stupňov - aký je rozdiel keď aj tak koniec koncov dostanem teplotu bytu na 23?

2.) Aká je prosím optimálna teplota užitkovej vody (vodovod, sprcha, úmyvadlo)? Mám tam 43 stupňov a je to super teplé a dostačujúce na sprchovanie - viac nepotrebujem, maximálne teplá skoro páli kožu. No vraj treba vykurovať vodu až na 55 kvôli baktériám, je to pravda? Je to zbytočné? Ak budem vodu v kotli aspoň cez jeseň a zimu vykurovať na 55 stupňov Celzia do radiátorov, tak sa o toto zamedzenie baktériám postará a môžem nechať vodu do vodovodu len na 43? Alebo treba mať obe min. na 55 lebo sú nejak, neviem, oddelené tie nádrže v ňom alebo niečo podobné?


Vopred ďakujem za Vašu ochotu pomôcť :)
Filip

Vkládání nových příspěvků je dostupné pouze pro přihlášené uživatele

Nejnovější příspěvky

20 odpovědí

Zobrazit všechny reakce
Reklama

Přihlášení

nebo se přihlaste emailem


Nemáte účet?