Problém s kotlem Viessmann VITOPEND 100 WH1B

Reklama
PK Pavel Kostelník @pavel.kostelnik před 7 roky17.02.2017 09:50:00
Problém s kotlem Viessmann VITOPEND 100 WH1B

Dobrý den,
Mám problém s kotlem Viessmann VITOPEND 100 WH1B.
Kotel je v provozu necelých 8 let a vytápí RD. V roce 2013 jsem si nechal od technika – partnera firmy Viessmann, nainstalovat ohřev TUV v externím zásobníku OKC 125 NTR HV z Dražic.

Až do minulého týdne jsem nezaznamenal žádný problém se spolehlivostí.
Co se stalo: kotel přestal ohřívat TUV. Zkoušel jsem ho restartovat (včetně vytažení ze zásuvky), ale ohřev TUV se nespustil. Až po dalším restartu cca po 12 hodinách se činnost kotle vrátila do normálu.

Po 3 dnech kotel přestal ohřívat vodu v topném okruhu, zatímco TUV ano.
Po několika restartech kotel opět začal ohřívat topný okruh (tlak a teplota normální), ale TUV na 70°C.
Změna nastavení regulačního kolečka na to neměla vliv. V běžném provozu mám nastaveno mezi stupni 3 a 4 dle sezóny, pro teplotu vody cca 45°C.
Pozvaný technik první zkontroloval patronu s motorkem (díl 059), kterou vymontoval, následně vyčistil a zdála se poté funkční. Po restartu kotle bylo motorek ventilu slyšet.
Jenže teplota v zásobníku TUV opět vystoupala na 70°C.
Dioda pod regulačním kolečkem TUV nesvítí. Pouze při přetočení tam a zpět se zapne program na měření emisí. Kotel jede v režimu zapálení – zhasnutí.

Pak přišlo na řadu čidlo v zásobníku. Bylo vyměněno za originál zabalené Viessmann (původní taktéž). Když bylo čidlo ve studené vodě, okruh TUV se spínal jak má. Kontrolka svítila a kotel reagoval na stupeň nastavení.
Po vložení čidla do zásobníku, se večer dostala teplota vody opět na 70°C. Kontrolka nesvítí.
Topný okruh v normálu.

Moc rád bych vás požádal o názor na tento problém: vadná elektronika, nesprávná funkce motorku v patroně v namontovaném stavu (špatná poloha)?
Zatím si s tím lámu hlavu já i servisní technik.
Máte někdo zkušenost s tímto problémem?
Děkuji vám za případné reakce.