Autor: Pavel Václavík Datum: 21.08.2011 09:12 | uživatel: 105832
| Jak jsem kupoval polský kotel. Pracuji jako servisní mechanik od roku 1991. Zákazníkovi je jedno,který ,kotel je svařovaný robotem, řezaný laserem a pod. To je bonus spíše pro výrobce, protože díky tomu by měla být cena levnější a připadá mi to naopak. Chce kotel – 1 -který mnoho nestojí 2- spálí co nejméně paliva 3- dlouhá životnost 4- pokud má závadu hned opravit Každý máme jiné finanční možnosti a dostupnost paliva. Auta kupujeme také každý jinak někdo ojetá jiný nejlacinější a někdo jen ty nejdražší. No a u kotlů je to podobné. Byl jsem mojí známou požádán o výběr automatického kotle. Některé výrobce již zastupuji, a tak jsme zvažovali výhody a nevýhody českých výrobců. I u nás se dá vybrat špatný , dobrý a dokonce i špičkový. Ty ceny však bolí. No a což takhle polský. Nejdříve nedůvěra , spousta času při čtení fóra. My vždy polské výrobky ihned hodíme mezi šmejdy. Což to takhle zkusit prověřit osobně. Začali jsme, typováním výrobců a jejich návštěvou a prohlídkou výroby. Skoro vždy byla s polské strany ochota. Nakonec padla volba na typ kotle SIMAR. Mají zastoupení v Německu a Maďarsku. Jednání proběhlo výborně. Mají různý výběr hořáků (otočná retorta,tlakový,litinová retorta,ocelová,různé druhy automatik, řízené otáčky ventilátoru, protokol o shodě EU,máte možnost si vybrat i materiál roštu) Jsou za cenu, kterou by mohl leckterý český výrobce závidět a kvalita je srovnatelná. Nakonec jsme vzali zastoupení SIMAR pro ČR i se servisem. Záruční opravy fungují tak že servisní organizace dostává po dobu garance náhradní díly zdarma a na opravy dostává s každým kotlem garanční paušál. A jak životnost- myslíte že každý polák mění kotel po pěti letech. Namontujme kotle tak jak mají být a pokud je budeme provozovat v optimálních podmínkách čas ukáže zdali český nebo polský výrobek je dobrý. Každý kotel má jiné podmínky provozu- teplotu, komín, palivo apod. Vždyť také , někteří lidé topí PET lahvemi, dalš