Polské kotle

Reklama
PV Pavel Václavík @pavel.vaclavik před 12 roky21.08.2011 09:12:00
Polské kotle

Jak jsem kupoval polský kotel.
Pracuji jako servisní mechanik od roku 1991.
Zákazníkovi je jedno,který ,kotel je svařovaný robotem, řezaný laserem a pod. To je bonus spíše pro výrobce, protože díky tomu by měla být cena levnější a připadá mi to naopak.
Chce kotel –
1 -který mnoho nestojí
2- spálí co nejméně paliva
3- dlouhá životnost
4- pokud má závadu hned opravit
Každý máme jiné finanční možnosti a dostupnost paliva. Auta kupujeme také každý jinak někdo ojetá jiný nejlacinější a někdo jen ty nejdražší.
No a u kotlů je to podobné.
Byl jsem mojí známou požádán o výběr automatického kotle. Některé výrobce již zastupuji, a tak jsme zvažovali výhody a nevýhody českých výrobců. I u nás se dá vybrat špatný , dobrý a dokonce i špičkový. Ty ceny však bolí.
No a což takhle polský. Nejdříve nedůvěra , spousta času při čtení fóra. My vždy polské výrobky ihned hodíme mezi šmejdy. Což to takhle zkusit prověřit osobně.
Začali jsme, typováním výrobců a jejich návštěvou a prohlídkou výroby. Skoro vždy byla s polské strany ochota. Nakonec padla volba na typ kotle SIMAR. Mají zastoupení v Německu a Maďarsku. Jednání proběhlo výborně. Mají různý výběr hořáků (otočná retorta,tlakový,litinová retorta,ocelová,různé druhy automatik, řízené otáčky ventilátoru, protokol o shodě EU,máte možnost si vybrat i materiál roštu)

Jsou za cenu, kterou by mohl leckterý český výrobce závidět a kvalita je srovnatelná. Nakonec jsme vzali zastoupení SIMAR pro ČR i se servisem.
Záruční opravy fungují tak že servisní organizace dostává po dobu garance náhradní díly zdarma a na opravy dostává s každým kotlem garanční paušál. A jak životnost- myslíte že každý polák mění kotel po pěti letech. Namontujme kotle tak jak mají být a pokud je budeme provozovat v optimálních podmínkách čas ukáže zdali český nebo polský výrobek je dobrý.