TZB-info - Porovnání nákladů na…
Výpočet a grafické porovnání nákladů na vytápění, teplou vodu a elektrickou energii v budovách. Do porovnání jsou zahrnuty náklady na topení, přípravu teplé vody, ostatní spotřebu elektřiny v domě a…
Prosíme o nezávislé posouzení skladby bungalovu.
rozměry 8x15m
zdivo ztracené bednění 15cm - (betonové bednící dílce, prolévané betonem a armované)
vnější zateplení -20cm zeď, 28cm strop, 12cm podlahy
zateplení základových pasů - 10cm XPS do 60cm pod zem
podlahové topení
Jsme ve fázi terénních úprav před budováním základů.
Protože beton nemá skoro žádné tepelněizolační vlastnosti, máme trochu strach z tep. mostu v patě.
Bude to zateplení základů stačit? Nebude v rozích kondenzovat voda?
Bylo by možné založit zdi na porobetonu jako další opatření izolace zdí? Nebo taková kombinace zdiva je problém?
Díky za jakoukoliv odpověď.
Dobrý den pa Pleva, teď jsem zmaten já, pokud něčemu nerozumím dám doplňující otázku jak předvedl p.Matějek.…
před 9 roky
Pane Martine, neberte si to osobně. Jsou věci kterým rozumíte, ale lidé jaké já třeba ne. Proto grafy bez uvedení…
před 9 roky
Nu takže debata na základě pocitových či opslích můstků bez souvislosti s daným grafem, jako je např. Paroubek?…
před 9 roky
410 odpovědí
Zobrazit všechny reakceja som zaklady poriesil takto, realne existuju druhy rok.. pre inspiraciu a blizsie info foto dokumentaciu: http://www.nulovydom.info/2012_04_01_arc…
Este by som poznamenal, ze velke + urobi stavbar ked uz zatepluje pod zakladovou doskou ak v interierovej casti planuje izolovat podlahu nad 20cm...
Již jsem zmiňoval,postavil jsem si domek na pěnoskle,základová deska mi vyšla v nákladech o polovinu levněji,super se s tím staví,má to super hydroizolační vlastnosti,našel jsem si českého levného výrobce,žádné "tepelné mosty" jsem nezaregistroval,je to to nejlepší řešení pro základovou desku
KH Karel Hroch @karel.hrochDobrý deň, prosím Vás, mohli by ste uviesť rozmery dosky, jej cenu, svojpomoc? a celkovo popísať Váš dom - typ, skladby konštrukcií, mernú potrebu tepla, spôsob kúrenia a TUV... Nech je to pekne pokope a môžeme si urobiť obraz. Ďakujem! Môžete byť inšpiráciou mnohým...
Dobrý den,
dostal jsem se k zajímavému posudku problému, který jsme zde dříve řešili. Postavil jsem se k němu tedy tak, jak jsme zde debatovali. Zadání bylo posoudit efektivitu řešení tepelného mostu u základu současnými "hi-tech" technologiemi zdění. Jedná se o eliminaci tepelného mostu u technologií zdění založených na prolévání polystyrenových tvárnic. První řešení je založeno na obvodové konstrukci, která má vnější i vnitřní vrstvu polystyrenu 15cm a uvnitř je nosných 15cm betonu (http://www.medmax.cz/med-max.php ). Zbytek detailu je řešen stejně jako tady, 100mm XPS na základu a 120mm EPS v základu. Základem eliminace mostu je vnitřní tepelná izolace "spojená" s izolací podlahy.
Druhé řešení je systémové dle: http://www.brinaco.cz/technika1.html
Jedná se o zakládání na plošnou desku, na kterou se provede hydroizolační souvrství, pak se položí izolace (zde pro názornost 120mm XPS) přes celou zastavěnou plochu - I POD OBVODOVE ZDI, na něj 250mm základová deska (brutálně vyztužená tak, aby převedla liniové zatížení ze zdí do plošného zatížení deskou na celou plochu XPS). Pak následuje kročejová izolace rockwool steprock v dimenzi 40mm, pak 80 mm betonu a nášlapná vrstva. Zeď je řešená v doporučení výrobce pro pasiv dle: http://www.brinaco.cz/technika3.html tedy 62,5mm EPS z interiéru, 125mm betonu a 187,5 mm EPS z exteriéru. Výsledky jsou následujicí:
V první serii posílám obrázky izoterm včetně zde diskutovaných variant (zeď zdracené bednění + 200mm EPS, 120mm EPS-S v podlaze a 100/200 mm XPS na základu)...
TM Tomáš Matějek @tomas.matejek901V další sérii jak vypadají pole teplot:
tento příspěvek byl redakcí odstraněn
JM Jaroslav Mikuš @jaroslav.mikus716Naopak, při nevhodném návrhu lehce dosáhnete toho, že Vám voda v konstrukci kondenzuje a provětráváním zčásti degradujete izolační vlastnosti zateplení. Navíc je výpočet takového systému zatížen dost velkou chybou. Než tento systém je podle mně lepší použít na zateplení vatou...
Dobré ráno všem,
ráda bych zdůraznila, že PD jsme nechtěli a nechceme. Na stěnu jsme plánovali 20cm EPS. Projektant dopočetl zbytek zateplení (podlaha, strop, základy) aniž by nás o čemkoli přesvědčoval.
Projekt viděli dva mladí projektanti, s čerstvě nabytými vědomostmi. Ten, který ho dělal (dostudoval před třemi lety)a pak ještě jeden náš známý, který právě dostudoval. Ani jeden neměl námitky. Zateplení jim přijde dostatečné. O EPD nepadlo ani slovo.
Co je tedy na těch školách učí? Jsou-li PD trendem a nejlepší možnou cestou, proč jim to ve škole netlučou do hlavy?!
Jsme rozhodnuti přidat stěnám i té podlaze. Naše základní otázka zní: Co je třeba udělat pro případné budoucí "zpasivnění" našeho domu? Pokud bychom se v budoucnu přece jen rozhodli pro rekuperaci, bude stačit 20cm v podlaze, 25cm na stěnách, 30cm na stropě, 15cm XPS (EPS) 80cm pod zem a kvalitní okna nebo je třeba dům mnohem více "zabalit"? Bereme to tak, že všude se dá přidat. Okna je možné vyměnit za lepší. Jediné, co nezměníme je podlaha.
V souvislosti s podlahou mě napadá otázka, zda není možné tepelné ztráty podlahovou plochou eliminovat použitím pořádného zateplení základů do pořádné hloubky... pokud by opravdu někdy hrozilo rozkopání podlahy...
Děkuji.
D.Š.
DŠ Daniela Štichová @daniela.stichova"V souvislosti s podlahou mě napadá otázka, zda není možné tepelné ztráty podlahovou plochou eliminovat použitím pořádného zateplení základů do pořádné hloubky... pokud by opravdu někdy hrozilo rozkopání podlahy... "
Myslím, že väčšia vrstva izolácie priamo v podlahe má väčší efekt ako pridávanie do zateplenia základov.
Dobrý večer. Nejde o hodnocení projektantů, ale o odpovědi na otázky. A ty odpovědi, by se měly týkat těch otázek. Je naprosto
zřejmé, že se zde diskutuje někdy naprosto věcně, ale někdy veeelmi obecně. Ono to také vyplývá z neurčitého zadání tazatele. Někdo nabude dojmu, že se jedná o NED až EPD a někdo, že se jedná o standard, starý 20 roků. A ještě k těm projektantům, opravdu je to slabina většiny, že neumí vysvětlit, proč, jak, na co, za jaké náklady, s jakým TZB stavět ty úsporné domy a hlavně proč je stavět. Kdyby to uměli všichni, tak tento portál zanikne pro nedostatek abonentů.
S pozdravem Laďa.
Znovu připomínám hodnoty z energetického auditu :
měrná ztráta konstrukce prostupem tepla:
stěna - 21,5
střecha - 13,6
podlaha - 12,1
otvorová výplň - 27,0
tepelné vazby - 34,7
Porovnáním těchto hodnot docházím k názoru, že zateplení podlahy a střechy nejsou v rovnováze vůči zateplení stěn a kvalitě oken. Pokud neberu v zřetel potenciální budoucí zpasivnění a tedy dodatečné zvýšení všech hodnot, logicky se ptám:
proč zrovna podlaha a strop? Odhadnutá úspora 3000,-/rok na vytápění při změně z 12cm na 20cm v podlaze mi přijde neuvěřitelná. Předběžně počítáme s celkovými náklady na elektřinu
cca 20 000Kč/rok ( veškeré spotřebiče + občasný dohřev v akumulační nádrži )
Jediný důvod, proč přemýšlíme o zvýšení izolace podlahy je nemožné případné dozateplení této konstrukce. Kromě nákladů na EPS to přináší náklady na celkové zvýšení domu. Pokud podlahy, tak asi tedy i strop - takže další náklady na zvýšení věnce.
Tepelné vazby - 34,7 - můžete někdo popsat tuto hodnotu?
Díky
JV Jiří Vais @jiri.vais604Vypocitajte si tepelne straty, navratnost zateplenia a platby za paliva sam: http://www.klasici.sk/node/301 Na "audit" a "odbornikov" sa vykaslite. Ak chcete pomozem vam, vypocitam to za vas.
Dobrý den diskutujícím,
tento týden jsme vše konzultovali s projektantem.
Co se týká použití EPS s drenáží a nopovkou na základy, nevidí v tom problém.
Zateplení domu považuje za dostatečné a není třeba nikde přidávat. Pokud chceme dům vylepšit z hlediska tepelných ztrát, radí nám použít lepší okna a soustředit se na co nejlepší vyřešení okolí oken a dveří a dalších těchto míst, kde uniká hodně tepla.
Pro nás je teď nejdůležitější otázka podlahy. Prosíme všechny o odpověď:
a) Nechat 12cm, dle projektu. (Projektant trvá na tom, že není třeba zvyšovat.)
b) Zvětšit na 20cm, dle doporučení řady diskutujících zde
Děkujeme!
D.Š.
DŠ Daniela Štichová @daniela.stichovaDobrý den. Do podlahy, z té Vaší nabídky možností, já osobně jednoznačně preferuji 20 cm. ( když už nedáváte na výběr další možnosti - třeba 25 a 30 cm ).
S pozdravem Laďa.
jen preposilam,abych to nemusel prepisovat.
Autor: Robert Raus
Datum: 21.10.2009 09:53 odpovědět upozornit redakci reakce na ...
Pořád ještě netopíme a to je pro mě důležitý, v místnostech je 22 C a když jsme odpoledne doma a něco se dělá, zapne se televize, počítač stoupne telota tak na 23 C. Vzduch do místnosti je pocitově vlažný, ale to bude tim že má tak do 30C. Zatím se to tedy vytopí bez zapnutí přímotopů. Já to hlavně přičítám kvalitě domu, mám dobře zatepleno, vzduchový ztráty 0,6 trojskla a větrání bez ztrát. Co jsem si taky vzal z diskuzí byla předělávka oken. Původní projekt počítal s prosklením celý jihozápadní strany. Po přečetní diskuzí jsme to s projektantem předělali a změnšili prosklení na nejnutnější pro stavební povolení. Tím se uštřilo hned několikrát. tepelný ztráty klesly, ubyly venkovní žaluzie, zmenšily se okna. Jen na oknech a žaluziích se oproti půodnému rozpočtu ušetřilo 160 tisíc. To je taková částka, že bych jí pasivníma ziskama nezískal ani za dva životy a to nepočítam zmenšení střechy a přesahů co zlevnilo zase stavbu o další desetitisíce.
Dobrý večet, tak jsem se nechal "hecnout" a pro názornou ukázku zateplení základu jsem vymodeloval pár případů.
1) základ bez zateplení
2) základ zateplen 10 cm perimetr do hl 80cm
3) základ zateplen 10cm perimetr do hl. 80cm z obou stran
4) základ zateplen zvenku 15cm zevnitř 10cm
5) základ zateplen zvenku 15cm
PK Pavel Kříž @pavel.kriz891Přidávám podruhé, původní přízpěvek utekl na další stránku.
Takže mám výsledky výpočtu, přikládám v příloze. Vliv dalších 10cm polystyrenu na rozložení teplot v konstrukci je viditelný v obrázcích. Posoudil jsem detail na tepelnou ztrátu, vyšla v projektantem navrženém řešení 22 W/m, u větší tloušťky izolantu se jedná o ztrátu 21W/m. Rozdíl ve ztrátě jednoho metru detailu je tedy 1W. 1W odpovídá s rezervou 2,5 kWh ročně potřeby tepla na metru běžném délky konstrukce.
nevím jestli v souvislosti přímo se stavebníkem zde padlo něco na téma tepelných čerpadel. Uvažuji tedy tarif tepelného čerpadla D56d, kde je cena 2,34221 Kč/kWh. Roční úspora tedy vychází 5,86 Kč za metr běžný této konstrukce.
Pokud se budeme bavit o nákladech na provedení jednoho metru zateplení 200mm EPS oproti 100mm XPS. Na prvním fulltextově vyhledaném portálu jsou ceny takovéto:
Deska EPS 150 tl 200mm = 294Kč, pro použití na 1 metr běžný konstrukce při výšce zateplení 1m použijeme 2 desky. Cena je 588Kč.
Deska EPS tl 100mm = 146Kč, na 1 metr běžný použijeme 2 desky. Cena je tedy 292Kč.
Deska XPS tl 100mm = 327Kč , na 1 metr běžný použijeme 2 desky. Cena je tedy 654Kč.
Finanční porovnání je tedy následující. Větší tloušťka izolace ročně ušetří na metru délky detailu zhruba 10Kč (přehnáno vzhledem k růstu cen a inflace). Rozdíl ve vstupní investici jen za materiál desky (bez montáže, oplechování, kotvení) je 296 Kč na metru běžném. Odhadovaná návratnost tedy je 29,6 let.
___________________________________
Ceny byly použity zde, izolanty výrobce Bachl http://stavebniny.baushop.cz/ploche-stre…
Pro výpočet potřeby tepla byla použita tato aplikace, kde za ztrátu byla dosažena hodnota 1kW a celková cena pak u tepelného čerpadla byla přenásobena 0,001. https://vytapeni.tzb-info.cz/tabulky-a-v…
Dobrý den všem,
jako jeden s investorů a naprostý laik bych chtěla shrnout, co jsme si z debaty odnesli.
1. Chtěli jsme na zateplení základů zvenku použít 20cm EPS se všemi opatřeními.
Vzhledem k příspěvkům v posledních dnech jsme ale, spíše tedy já, zase znejistěla, co tedy bude nejlepší.
Náš projektant si stojí za tím, že 10 cm XPS stačí.
Jde nám samozřejmě i o cenu ale ne za cenu "znekvalitnění" zateplení.
2.Celkově nás diskuze přivedla k rozhodnutí více zateplit. To jest: podlahy 20cm namísto 12cm, strop 30cm a necháme si rezervu na případné zesílení zateplení v budoucnu. Stěny zůstanou na 20cm (ale uvažujeme o 25cm). Základy jen zvenku asi 20cm EPS namísto 10cm XPS
3. Měli jsme velkou radost, když nám pan Smrčka spočetl, že budeme mít vlastně NED.
Teď zjišťujeme, že to třeba tak není...
Vzhledem k požadavku bezbariérového domu (bez schodů) a tvaru pozemku, nám vyšel podlouhlý bungalov.
Navzdory logickému argumentu, že ke ztrátám bude docházet kvůli velké stropní a podlahové ploše, se nám nechce věřit, že jsou rozdíly oproti patrovému domu tak obrovské a že ani při tak dobrém zateplení se nedostaneme alespoň blíže k NED.
Jsme rádi, že se diskuze rozvinula od zateplení rohů dále do více směrů.
Dispozice domu už měnit nebudeme, ale věříme, že vylepšeným zateplením můžeme výrazně snížit úniky tepla.
Je zateplení v bodě 2. dostačující pro NED nebo alespoň hodnoty blížící se NED? Nemáme přidat podlaze a stropu?
Co se týká rohů, je tu tolik názorů, že opravdu nevím, co bude nejlepší...
D.Š.
DŠ Daniela Štichová @daniela.stichovaPani Štichová,
ja sa vyjadrím len k bodu 2.
Ak berieme do úvahy spotrebu na vykurovaní za 20-30 rokov, jasne vychádza, že treba použiť čo najhrubšie izolácie. Investičné navýšenie nie je také strašné. Takže som všetkými desiatmi za 20 cm v podlahe, 25 cm na stenách a aspoň 40 cm na strope. Navýšenie hrúbky izolácie na týchto 3 konštrukciách prinesie väčší efekt ako zvyšovanie zateplenia základu. Tým však nechcem povedať, že zvyšovanie zateplenia základu je úplne zbytočné.
Veľmi silno predpokladám, že Váš domček môže byť kľudne NED aj bez riad. vetrania, ale s použitím trojskiel. Ale nikto z nás diskutujúcich nemôže bez výpočtu a detailnej znalosti Vášho domčeka zodpovedne povedať, že to bude NED. Treba sa spoľahnúť na výpočty p. Smrčku.
V noci som si počítala zväčšenie hrúbky izolácie na strope nášho domu; v projekte máme 40 cm. Keďže teraz zlacneli izolácie a ceny energií sa držia na rovnkej úrovni (SR), vychádza mi, že z hľadiska úspor za 30 rokov je rentabilné pridať ešte 20 cm. Ak neuvažujem rast cien energií a počítam s cenou 1 kWh v plyne, je to na/mierne pod hranicou rentability. Lenže ceny energií porastú a my budeme mať elektrické vykurovanie, takže dať 60 cm do stropu je v našom prípade rentabilné.
Držím palce.
Jarka
Dobrý den,
přečetl jsem si celou tuto diskuzi a jsem docela zhnusen. Na první pohled spousta odborníků, kteří zde vynaložili nemalé úsilí aby někoho přesvědčili o své pravdě. Přesto k posouzení detailu na dvourozměrné teplotní pole bohužel nedošlo, což by definitivně rozseklo diskuzi. Naštěstí si stavebník z této debaty odnesl to nejlepší v podobě zateplení základu z obou stran a zvětšení tloušťky izolantu. Ještě bych mu doporučil, aby zateplení základu provedl v obou stranách až k základové spáře, pokud chce šetřit, nejít níže než 2x tloušťka základu. Také materiál zateplení základu volit z EPS a odkazovat se na dopravní stavby je nesmysl. Samotný polystyren má ve stavbnictví i jené funkce, než tepelně izolační. Například funguje jako dilatační prvek, roznášecí vrstva, separační vrstva nebo jako zvuková izolace. Z hlediska pevnosti nemá v základu co dělat. Třeba při použití s nopovkou strácí nopová folie smysl, "čokoladky" se stejně vlivem zeminy zatlačí do EPS (nejlíp nejlevnější verze EPS70). O nasákavosti nemá smysl se bavit, jde o pevnost.
U detailů, které zde padly bych rád poukázal na řešení hydroizolace a její návaznosti na nopovku a přesahu nad upravený terén. Dle normy by měl být přesah 300 mm nad upravený teren, kam by měl přesahovat i XPS (mechanické namáhání soklu). Rozhraní mezi XPS a fasadním EPS bych řešil protažením hydroizolace (aby vzlínající voda po omítce neprošla přes spáru mezi XPS a EPS). Debaty o nízkoenergetickém domu vzhledem k výsledku PENB (kolem 80kWh/m2) je rozseknuta, chybí 30kWh, což se při bungalovu honí špatně (nevýhodný koncept pro nízkoenergetické stavby - ochlazovaný strop v 1.NP). Otázka však nesměřovala k principu vytápění, takže ji rozvádět nebudu.
Zdravím,
po prostudování diskuze a konzultace jsme se rozhodli, že tepelný most v patě zdiva rozhodně nebudeme řešit založením na jiném zdivu či pěnoskle. Použijeme polystyren a podle vašich názorů EPS v silnější vrstvě než dle projektu.
Bude to cele ale trošku komplikovanější, neboť chceme zateplovat základy už při betonáži a využít částečně EPS jako bednění. Základové pásy lité do bednění z OSB desek 18mm v přední části domu ( je tam převýšení - takže nadzemní část se bude bednit)
Proč nepoužít ztracené bednění už do základů? - drahé, nemožnost použít 30t žuly co máme na pozemku, protože do 30cm bednáku to nejde cpát..., nutnost obkopat kvůli zateplení.
Takže pokud použijeme EPS 20cm na základy, budeme muset nechat vybagrovat pásy o šířce 50cm pro 20cm EPS a 30cm betonu. Ale jak s tou nopovkou?Pověsit jí přes stěnu pásu a pak připevnit EPS asi, že?
Co se zateplení podlahy týče , tak zatím mi není jasné, kde těch potřebných 7cm navíc vzít. Máme věnec zároveň jako překlady a celá konstrukce je tak nějak koncipovaná co nejnižší. Na přikládám obrázku řezy.
JV Jiří Vais @jiri.vais604Dobrý večer. Tak tu potřebnou výšku na větší zateplení podlahy získáte tak, že stavbu založíte na železobetonovém základě, který uděláte až na izolaci proti vlhkosti - šířka 15 cm a výška dle požadovaného zvýšení síly tepelné izolace podlahy. Také na větší zateplení stropu získáte větší výšku zvýšením věnce přesně
o požadovaný nárůst síly tepelné izolace. Zavěšený SDK strop
spustíte o ten rozdíl níž a výška místnosti zůstane stejná.
Celkový nárůst výšky domu bude patrný pouze z venkovní strany. Pokud by to opticky vadilo, je možno o rozdíl výšky věnce snížit venkovní podhled. Co se týká využití EPS jako ztraceného bednění, najdete to ve starších diskuzích, včetně fotodokumentace. Při tloušťce EPS 20 cm to bude zřejmě daleko jednodušší, jak to dělali Vaši předchůdci. Nopovka se instaluje až
dodatečně, těsně před zasypáním výkopu s položenou drenážní trubkou a hotovou fasádou nadzemní - viditelné části soklu.
Co se týká bagrování základů mohli byste to jedním vrzem udělat i pro položení drenáže.
Řešení s řádným zateplením od základové spáry a vynechání založení na pěnoskle, či něčem jiném schvaluji. Ať se dílo daří!
S pozdravem Laďa.
Dobrý den. Já osobně bych to řešil úplně jednoduše. Protože
EPS se používá jako roznášecí a výplňová hmota pod silnice a železnice, nevidím žádný problém použít EPS přímo na zateplení
základových pás pomocí EPS. ( mimochodem to tak dělá velká, ne-li převážná většina stavebníků ). Jediný požadavek je, co
nejvíce snížit vlhkost prostředí. Tam stačí udělat drenž s odvodem do kanálu a celé to ochránit nopovou fólií. Při tomto
řešení není potřeba zohledňovat cenu izolace a EPS síly 20 cm použít již od paty základu a prakticky se dostat pod nezámrznou hloubku. Tímto řešením zanikne problém s tepelným mostem
v rozích stěn. Co se týká síly izolace rozhodně souhlasím s paní
Černou, že co tam nedáte dnes, to už tam nedostanete nikdy.
Do podlahy bych dal 20 cm, na stěny 30 cm a na strop minimálně
30 cm. Izolace střechy a stěn by měla být stejná. Uvádí se, že
střecha by měla být lépe zaizolována. Já k tomu nevidím žádný logický důvod. Snad pouze skutečnost, že se počítá s nekvalitním provedením.
S pozdravem Laďa.
LJ Laďa Jaskva @lada.jaskva833a potom udržovat vlhkost uvnitř v přijatelných mezích - větrání!!!!
Dobrý večer,
z toho co píšete se dá předpokládat, že se budete pohybovat na úrovní nízkoenergetického domu, blížícímu se pasivnímu. Problém tepelného mostu mezi nosnou zdí a základy je standartní problém. Založení na ytongu je v zásadě možné, je však potřeba staticky ověřit na konkrétní konstrukci. Problém může nastat u sloupků a dveřních otvorů. Další možností je použít pěnosklo.
Co se týká Vámi ovažované izolace doporučil bych přidat na tloušťce podlahové izolace. Průměrná teplota za otopné období v exterieru je cca 3 oC. pod podlahou je to cca 6oC. Jenže při podlahovém topení je teplota podlahy od 24oC takže rozdíl průměrných teplot odpovídá rozdílu teplot mezi interiérem a exterierem. Naopak odpovídající izolace stropu k izolaci stěn by mohla být o něco menší...
I když já osobně bych spíš přidal nějaký ten centimetr izolace i na stěny.
PK Pavel Kříž @pavel.kriz891"Naopak odpovídající izolace stropu k izolaci stěn by mohla být o něco menší... I když já osobně bych spíš přidal nějaký ten centimetr izolace i na stěny."
Odpovídající! Strop - kľudne 40 cm, zaberá veľkú plochu, keďže ide o bungalov. Nie je problém s upevnením, tak prečo nedať optimálnych 40?
Pripájam sa k Vám... Odporúčam pridať do podlahy aj na steny. Ak nie teraz, tak už nikdy... Podlaha - pridať, koľko sa bude dať kvôli svetlej výške, steny 25-30 cm.
v prvom rade by som riesil TM pata muru a minimalizoval by som ho zalozenim na doske a pod doskou XPS, ak nie (musite vediet preco) tak zakladove pasy + podkladak a Perimeter nielen zvonku ale aj zvnutra pasov
v druhom rade ak splnite prvu nutnu podmienku (vyrieseny TM) by som optimalizoval hrubky jednotlivych izolacii
Staticky Vam zalozenie na Ytongu ani na penoskle nevyjde...
EJ Erik Juhas @erik.juhasStaticky Vam zalozenie na Ytongu ani na penoskle nevyjde... To opravdu nevím proč by nemohlo, kromě pár případů bodového zatížení....
Nevhodný příspěvek
Pokud chcete upozornit redakci na diskusní příspěvek, který svým obsahem porušuje pravidla diskusí na portálu TZB-info, klikněte na tlačítko Odeslat. V diskusích jsou nepřípustné zejména příspěvky vulgární, urážlivé a nesouvisející s tématem dané diskuse.
Vyberte způsob sdílení
Přihlášení
nebo se přihlaste emailem
Nemáte účet?
Vypadá to, že nejste přihlášen
Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.
Technická podpora
Máte potíže s přihlášením, vkládáním příspěvků, nebo se správou vašeho profilu? Napište nám! Uvítáme také připomínky, podněty a nápady k vylepšení diskuzního fóra. Děkujeme.