Stěny z betonových panelů

Autor: David Zdeněk
Datum: 23.09.2011 11:40
uživatel: 100379


Dobrý den všem.
Stále řeším z čeho si postavit ten svůj domek (asi jako každý) a hodně mě zaujalo toto řešení: http://www.pasivnidomy.cz/nosne-konstrukce-pasivnich-domu-mohou-byt-i-z-betonu.html .Bojím se toho že jsem si ho trochu zidealizoval a proto prosím všechny o sdělení Vašeho názoru (co je tam špatně případně proč ,není tam něco na první pohled skryté atd.)

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Zobrazit všechny příspěvky zobrazuji 1 - 30 z 149   starší >>
Příspěvky
Autor: Vratislav Novák
Datum: 29.06.2017 14:21 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 125538
reakce na ...
Dobrý den,
neměl byste nějaký typ na výrobce panelů pro stavbu RD. A taky nebyl by nějaký popis jak se panely usazují k sobě a na základovou desku? celkem by mi zajímalo jak je vyřešené to spojení. Rád bych použil beton pro stavbu pasivního domu, ale stále jen hledám nějaké ideální řešení...

Autor: Honza Kopřiva
Datum: 01.07.2017 08:03 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100266
reakce na ...
Liapor

Autor: David Zdeněk
Datum: 01.07.2017 09:33 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100379
reakce na ...
V podstatě to je v diskuzi uvedeno ,panely na desce pouze stojí ,nejsou s ní nijak spojeny , v rozích je spoj řešený svařením armatury ,dále jsou na panelu oka z ocelového drátu skrz která se opět protáhne armatura a následně se celý spoj zabetonuje, dále jsou ještě stěny staženy v mém případě dvěma příčkama a rovněž stropem.Výrobce je ve vlákně rovněž zmíněn a zde se jednalo o individuální projekt , u Liaporu jsem také poptával ale tam mají typové projekty nebo alespoň měly v době kdy jsem poptával.

Autor: Milan Švaříček
Datum: 10.09.2016 23:40 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 112466
reakce na ...
Dobrý den,na kolik prosimvás vyjdou panely na takový domek? Nebo dá se to cca nějak spočítat? Taky bych chtěl dům z betonu, ale řeším jestli udělat ztracené bednění a na to zvenku izolaci, nebo použít velox systém a nebo postavit bednění a do něj z vnější strany izolaci.....
Ale dům chci mít obložený falešným roubením, nebo prkny, a tak řeším co bude lepší i pro to,aby šlo udělat rastr pro ten dřevěný obklad...nejradši bych na stavbě co nejvíc ušetřil, takže bych chtěl co nejvíc práce udělám svépomocí.

Autor: David Zdeněk
Datum: 11.09.2016 09:04 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100379
reakce na ...
Dobrý den ,jak je uvedeno v diskuzi "Pro můj dům cca. 120m2 je to za stěny s dopravou a montáží cca 330 000,-.
Sólo cena panelu je 1312 za m2 včetně elektro rozvodů."
Aktuální cenu poptejte u výrobce.Jinak věřte ,že na svépomoc máte hodně prostoru uvnitř např ,SDK ,tahání kabelů ,voda ,podlahovka ,rekuperace ,malovaní ,parapety ,dveře atd.
Já jsem volil cestu co možná nejjednodušší plášť od jednoho dodavatele - aby to nešlo "pokazit".A s vnitřkem už jsem se v klidu a teple lopotil sám.Za sebe říkám že jsem spokojen.Vy si svojí cestu musíte najít sám.

Autor: Milan Švaříček
Datum: 11.09.2016 09:08 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 112466
reakce na ...
Musím říct že je to opravdu zajímavé i ta cena a vše kolem. Vy máte rekuperaci? A zvenku jste zateploval? Myslím že kdyby to člověk řešil ztraceným bedněním nebo vyšalováním a zalitím tak se možná ani do těch 330tis nevejde že?

Autor: David Zdeněk
Datum: 11.09.2016 09:49 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100379
reakce na ...
Ano ,rekuperaci mám.Zatepleno 30 cm EPS ,ten holý panel 12 cm není žádná izolace ,bez zateplení tedy nelze.
Když jsem vše zvažoval tak jsem pochopitelně také hledal různé varianty ,na internetu se dá dohledat dům ze šalovaček tuším 15 cm ,a sám píše že podruhé by toho už nešel ,dostat do toho ten beton není až tak jednoduché.Stejně tak se dá dohledat s bednením zde už přesně nevím ,ale v podstatě se to posouvalo nahoru a používalo opakovaně ,ale už podle toho popisu to bylo pro mě dost náročné a to nepočítám armování ,otvory atd.Podívejte se po okolí jak dlouho jim trvá příprava bednění a to jsou profíci co mají hromadu prvků.

Uvedu příklad kuchyňská linka stála komplet se spotřebiči cca 186900,- ,a myslím že se mnou do konce života nevydrží ,naproti tomu panely ano.Cena než začnete stavět je hodně relativní postupem času už Vám to ani nepřijde ,za vinil s nivelačkou jsem dal cca 90000,- a takhle je to se vším.

Autor: Lukáš Havlíček
Datum: 11.09.2016 12:26 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 110059
reakce na ...
Pokud chcete stavět z betonu, levně a svépomocí, podívejte se na BST - "betonové skořepinové tvárnice". Mám z nich postavený dům, materiál na zdivo vyšel na cca 95 tisíc. K tomu nějaký cement a písek, hrubá stavba bungalovu 13x9 metrů a garáže 6x4 metry ve 2-3 lidech trvala 2 měsíce - o víkendu. Co si na to dáte zevnitř nebo z venku je jedno.

Autor: Milan Švaříček
Datum: 11.09.2016 15:44 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 112466
reakce na ...
A mohu se zeptat to jste nějak i zateploval? Já se na to dívám a to je vlastně klasické ztracené bednění že? Nemáte nějaké rady a tipy jak to udělat,když bych chtěl zateplit a chci mít zvenčí dřevěný obklad a zevnitř částečně taky?

Autor: Laďa Jaskva
Datum: 11.09.2016 15:53 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100179
reakce na ...
Dobrý den. Jak se na to díváte, tak se díváte špatně. Není to ztracené bednění ale perfektní stavební materiál, který tvoří ucelený systém. Tvárnice jsou perfektně rovné a přesné. Zpevnění stavby se provádí pomocí betonu, který se zalévá do všech rohových ( průchozích ) tvárnic a do všech tvárnic tvořících ostění ( skryté sloupky ). Jelikož se jedná o difuzně otevřený materiál, tak jsou velmi vhodné pro vnitřní zateplení. Zde bych si troufl tvrdit, že je to velmi vhodné pro realizaci Vašeho záměru. http://www.be-tong.cz/otazky-odpovedi Čili, já bych to doporučil postavit s vnitřním zateplením, namontovat falešné roubení a vnitřek domu podle vlastního uvážení. Klasické řešení je nalepení EPS a finální vrstva sádrokarton.
S pozdravem Laďa

Autor: Milan Švaříček
Datum: 11.09.2016 17:06 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 112466
reakce na ...
Ale v tom případě už by dům neměl takovou akumulaci a když bych větral tak vyvětrám vzduch a stěny nic nedodají, takže už bych musel řešit rekuperaci ne?

Autor: Laďa Jaskva
Datum: 11.09.2016 22:14 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100179
reakce na ...
Dobrý den. Mě by zajímalo, co vlastně chcete ? Když Vám někdo něco navrhne, tak si vymyslíte nějaký problém. Když nebude akumulace, tak se nic nestane. Navíc nemusíte tak intenzivně topit v době nepřítomnosti, protože zvýšení teploty, případně udržování teploty na nastavené úrovni je otázka chvilky. Navíc, co asi uspoříte když budete mít velkou akumulaci ? Uspoříte kulové, ale je fakt že, ta akumulace po zavření oken sama dorovná teplotu na původní hladinu velmi rychle. Rekuperaci jsem si montoval sám a ceny byla kolem 100 tisíc korun českých. Jednotka Atrea Duplex 330 EC. Pokud použijete lacinější jednotku, tak to zmáknete ještě laciněji. Já bych řekl, že úsporu na topení stejně nezaznamenáte, ale komfort to je.
S pozdravem Laďa

Autor: Josef Vávra
Datum: 11.09.2016 23:29 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 114474
reakce na ...
Tak alespoň vás to trkne,že už větráte dlouho :-) Běžně stačí větrat 5 minut. I tak u haly 4 x 8 metrů je vzduchu 100 kg a sádrokartonu nejméně 1000 kg. Tepelná kapacita toho sádrokartonu srovnatelná s 30 hodinovým větráním 0,3.

Autor: Lukáš Havlíček
Datum: 11.09.2016 17:59 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 110059
reakce na ...
Já mám vnitřní zateplení EPS 20 cm. Tvárnice nejsou ztracené bednění, normálně se z toho zdí a betonují se rohy a ostění. Plus sem tam nějaký sloupek. Je to jednoduché a levné, navíc absolutně blbuvzdorné. Na akumulaci Kašlu, to za mě řeší regulace a podlahové vytápění. Větrání rekuperační jednotku je pro mě samozřejmost - měl jsem ve starém domě a bez toho již si dům nedovedu představit.
Pro Váš účel by se to také hodilo - zateplit můžete zvenku nebo zevnitř, rastr na obložení vyřešíte s tesařem. Do BST ukotvíte cokoliv.

Autor: Milan Švaříček
Datum: 11.09.2016 18:08 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 112466
reakce na ...
jen se zeptám,co stojí ta rekuperace do menšího baráčku? Cca 80m2 dům s obytným podkrovím..? A vůbec jaké s tím máte zkušenosti,co se týče opravy,servis atd? Nebo jsou taky některé rekuperace které stojí za prd a některé dobré?

Autor: Lukáš Havlíček
Datum: 11.09.2016 19:04 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 110059
reakce na ...
Mě to stálo relativně pár korun, protože rozvody mám velice krátké a jen jednoduše "poházené" nad SDK stropem. Rozvody vyšli asi na 5 tisíc v materiálu, rekuperačku jsem již měl - ze starého domu. Já mám jednoduchý stroj bez řízených ventilátorů, spínám to pomocí běžných spínacích hodin + pár tlačítek, hygrostat v koupelně, senzor kvality vzduchu a nějaká relátka. Soused má asi 3 roky Venus od Multivacu koupenou v akci asi za 15 tisíc a nestěžuje si.

Autor: Milan Švaříček
Datum: 11.09.2016 19:50 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 112466
reakce na ...
Tak to je dobré, v tomto případě bych o ní i uvažoval, já slyšel spoustu lidí jak za to dávali 300 a více tisíc a po krátké chvíli tam něco odešlo. Kdybych přistoupil na rekuperaci tak taky jedině co nejjednodužší řešení, a čím se to rozvádí, co jste vy používal?

Autor: Lukáš Havlíček
Datum: 11.09.2016 20:54 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 110059
reakce na ...
Použil jsem na to určené flexi "hadice" Sonovac DN125. Výdechy mám všechny ze stropu, obyčejné plastové talíře. Za 300 tisíc to bude instalace firmou na klíč s drahou a nejspíše aktivní rekuperací. Tu já nepotřebuji, protože mám levný zdroj tepla - tepelné čerpadlo země/voda.
Pokud chcete postavit dům dobře a levně, tak se připravte na to, že si musíte spoustu věcí nastudovat - potřebné informace moc nenajdete na diskuzích, zde každý chválí to svoje - jako třeba já. Hlavně hledejte jednoduchý stavební systém z levného materiálu, něco k čemu není potřeba moc strojů a zařízení. Technologie do domu potom také rozumně vybírat - vytápění teplovodní podlahovkou je jednoduché a funkční, elektroinstalace bez nesmyslných příprav na to co si nikdy nedáte (zabezpečovačka, termostaty do každé cimry, el. rolety, atd...). V budoucnu (a již i nyní) bude stejně většina prvků bezdrátových. Atd. atd. - těch možností jak (ne)vyhodit peníze je mnoho.

Autor: Bohuslav Vintr
Datum: 11.09.2016 15:28 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100268
reakce na ...
Jsem jeden z těch, co jsem používal posuvné bednění na betonové stěny. Přesněji řečeno používal jsem hlavně lehčený beton ze směsi škváry a stavebního odpadu - menší kousky cihel a malta. Případně s vloženým EPS. Větší kusy cihel (půlky) byly vkládány do bednění v rámci možností a zalévány. Jednalo se ale jen o jednotlivé stěny v rámci rekonstrukce stávajícího objektu. Využil se tak mimo jiné odpad z demoličních prací tamtéž.
Co se týká rozvodů elektřiny, přímo do betonu jsem vkládal "husí krky" a krabice.

Nicméně v případě stavby nového domu bych asi uvažoval o tom, nechat si postavit na klíč ŽB skelet ve formě sloupů a betonové stropy.
Samotné vnější stěny bych pak umístil vně této kce. To už bych udělal svépomocně a hlavní složkou by byl EPS. Např jako sendvič zevnitř beton (tvárnice), EPS, beton, nebo lícovky, apod. Přičemž zvenku by to mohla být třeba jen cca 5 cm silná betonová vrstva nahazovaná a vyztužená (slabé KARI, silnější pletivo) pohledová vrstva na EPS.
Nebo bych použi něco podobného jako dříve. Bednění stažené šrouby, uvnitř vrstva EPS, zevnitř silnější vrstva betonu, zvenku slabá pouze na ochranu EPS.
Betonové sloupy převážně skryty v místech vnitřních příček. Pokud přiznané, tak v obtížně využitelných místech (roh místnosti).
Výhody:
Rychlá stavba, na skelet se dá brzo postavit střecha.
Nosné kce na klíč se zaručenou pevností.
Stěny pouze výplňové, zajišťující pouze zavětrování kce. Tj. nenáročné na stavbu. Je možno se soustředit na vlastnosti tepelně izolační.
Stěny relativně lehké, nenosné je možno postavit na vrstvu pevněšjšího EPS (XPS) a tak zcela zamezit tepelnému mostu ve stěně směrem z podloží. Zůstanou poze mosty v místech sloupů o malém průřezu. I ty se dají omezit tak, že patky pod sloupy se vylejí do ztraceného bednění z EPS (XPS).
Nízká stlačitelnost např. EPS 100-150 pod nenosnými stěnami umožní z vnitřní strany stěny použít dostatečně těžkou tepelně akumulační vrstvu. Např. 10-15 cm betonu.
Elektrorozvody zalít do betonu (stěny), topení do podlahy, vodu a odpady do předstěny. Případně v místě vody a odpadu udělat ztracené bednění z dobře zpracovatelného materiálu typu pórobeton.

Autor: Karel Plaček
Datum: 01.08.2016 13:56 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 101348
reakce na ...
Pane Zdeňku, nadchlo mne vámi zvolené řešení. Obracím se na pana Nutila. Nicméně ještě od vás by mne zajímalo jak máte realizováno vytápění, větrání, chlazení ve vedrech, ohřev TUV, máte komín - krbovky?,digestoř nad sporákem?, jakou TZ, jakou roční spotřebu elektřiny - jakou sazbu, co máte jako nášlapnou vrstvu na podlahách, máte někde podokenní žaluzie, máte ke zhlédnutí hafo foto? Okna máte předsazena před panel, jaký profil okenních rámů, jaká skla,? Udělal byste dnes něco jinak?

Autor: metball iGIN
Datum: 01.08.2016 22:44 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 104998
reakce na ...
Airforum, zdroj 90% odpovědí na Vaše otázky;
tam se zakladatel vlákna moudře přesunul...
a já jen potvrzuji, že má postavenu "pastóšku" vysokých kvalit.
Domyšlenou do mnoha detailů. To se v Zaprděné KOtlince moc nenosí, domýšlet detaily před realizací!
Byl jsem u něj dvakrát ...

Samozvaný Fyzikální Ombudsman

PS: ... a bráním se mazáni mých příspěvků tu na DĚS-infu,
časté modifikaci odkazů...
... hledejete na LuftFóru uživatele Elff,
zásadní je jeho vlákno s identifikací /viewtopic.php?f=21&t=1025

iGoNY

Autor: Ales Kadlec
Datum: 02.08.2016 13:12 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 106690
reakce na ...
Můžete dát prosím odkaz na na to vláko. Díky

Autor: David Zdeněk
Datum: 06.08.2016 10:11 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100379
reakce na ...
Zdravím ,tak dle PHPP2007 je TZ 1807 W , Měrná potřeba tepla pro vytápění 26 kWh/(m2 a) ,nejedná se tedy o pasivní dům a je to dáno zejména velikostí a umístěním ,menší domy jsou ve výpočtu mírně znevýhodněny.
Topení je kompletně podlahové teplovodní ,ale je připojené na teplovod ze sousedního domu ,kde je automat na uhlí .O větrání a ohřev TUV se stará VP 18 .Chlazení nemám používám pouze VP18 a to k tomu aby jsem si při větrání zbytečně nepřihříval interiér "horkým vzduchem" ,zatím si jedu ručně ráno podle počasí přepnu na chlazení a večer si vypnu aby mě jednotka v noci nerušila na 2 stupeň.Komín a krbovky to je naprosto marná investice ,nemá smysl rozebírat zde jsem ve skupině nemám rád "kotelnu" v obýváku a romantiku ohně si rád vychutnám s buřtem venku.Digestoř jistě cirkulační na přání ženy dost vysoko uvidíme časem co to udělá ale je opravdu fajn když se o ní člověk nemlátí hlavou ,momentálně to mám bez uhlíkového filtru ,v kombinace se zapnutím větrání na 3 stupeň cca 2 hod v kuse se dá říci že problém se zápachem není a vše se odvětrá a ještě se ohřeje více TUV ,zde musím ještě říci že i při nižším stupni se nešíří zápach do pokojů.Spotřeba elektřiny se v mém případě odvyjí pouze od užívání spotřebičů a nijak nesouvisí s domem mám tarif AKU pro ohřev bojleru. Klasika koupelna ,chodba a WC dlažba ,zbytek lepený vinil lamely.Aktuálně nemám ani záclony - závěsy ,venkovní žaluzie jsem neplánoval a ani nejsou třeba i při pečení jsem se nedostal nad 26°C ,takže hůře už na tom být nemohu - doufám.
Ano okna jsou předsazena ,ale lícují s panelem možná by bylo lepší kousek odsadit aby byl větší vnitřní parapet pro kytky ale nijak mě to neomezuje ,je to profil 88 a trojsklo ,kombinace fixů a otevírání ,zde jsem šel cestou menšího otevíracího křídla ,které když chci otevřu naplno a větrám a nijak mě to neomezuje v interiéru oproti velkému oknu ,která každý dá na ventilačku protože jinak by do něj narážel.

Vždy se něco najde ,mám jenom asi tři ,jako parozábranu na střechu pod EPS bych místo fólie natavil IPU ,trubky podlahovky bych dal 18 mm místo 16 mm ,je to slyšet asi budu muset osadit slabší čerpadlo do rozvaděče.Pro rozvod rekuperace bych zcela určitě použil těsnící tvarovky ke spiru.

Foto veřejně nikde moc nemám ,a u sebe to ještě nemám ani pořádně vytříděné ,ostatně bez nějakého popisu vám to stejně mnoho neřekne pokud budete chtít něco konkrétního můžu zkusit pohledat.

Zdravím

Autor: David Zdeněk
Datum: 09.01.2013 17:04 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100379
reakce na ...
Fotogalerie:
obrázek č. 1 obrázek č. 2 obrázek č. 3 obrázek č. 4
Tak a mám z toho standardní vlákno TZB ,hádání ,urážení ,vkládání příspěvků které nesouvisí s dotazem a konkrétní řešení nebo rada žádná ,když to shrnu :

lepší je monolit ,přesto že jsem se na to neptal
je to drahé ,přesto že jsem žádal aby se cena neřešila
problém je ve spojích panelů

Pro mě už to není důležité ale při hledání informací by toto mohlo pomoci někomu dalšímu kdo hledá podobné řešení

Co se týká spojů panelů tak jsou svařené ,spojené lanky (ocelová oka) ,zalité betonem - podrobnější info by ale jistě zájemcům zodpověděl výrobce.

Dům je dle nějaké směrnice posuzován i na "zemětřesení" ,dle slov projektanta.

Kdo hledá ten najde vícero výrobců panelů ,nebo kompletních domů (kde jsem ale narazil na neochotu postavit přesně dle mého přání a byla mi nabízena úprava jejich projektů)

Autor: LUKÁŠ DROBNÝ
Datum: 09.01.2013 18:19 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100454
reakce na ...
Dobrý den pane Davide,

takže do těch ocelových ok ve spojích panelů byla svrchu vložena
armovací ocel a poté dutina svrchu zalita betonem ?

Jak jste řešil střechu tohoto domu ?

Autor: David Zdeněk
Datum: 09.01.2013 18:48 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100379
reakce na ...
Rohový spoj je svařený a zalitý betonem ,v průběžném spoji je skrz oka protažen roxor a zalito betonem , spoj kde je vložen panel mezi stěny je provedeno svrtání na chemickou kotvu a staženo ,netvrdím to na 100 procent neboť jsem uživatel ne autor ,ale z fotek bych řekl že je to patrné.

Na betonovou desku se dalo 50 cm EPS a spádové klíny ,fólie ,vše zatíženo kačírkem.

Autor: LUKÁŠ DROBNÝ
Datum: 09.01.2013 19:33 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100454
reakce na ...
Díky za odpověď .
Těch 50 cm EPS jste k betonovému stropu nějak lepil ?
Máte nějaké přesahy střechy ? Pokud ano, jak jste je řešil ?

Autor: David Zdeněk
Datum: 09.01.2013 20:15 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100379
reakce na ...
Je volně položený ,přesah střechy je pouze u okapní hrany ,jinak je všude atika ,tedy bez přesahu.

Autor: LUKÁŠ DROBNÝ
Datum: 09.01.2013 21:14 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100454
reakce na ...
Ano, a jak jste tedy vyřešil ten přesah střechy u okapní hrany ?
Jak je veliký ?

Autor: David Zdeněk
Datum: 09.01.2013 21:39 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100379
reakce na ...
Střešní deska je přetažená o 25 cm přes zadní stěnu (něco jako balkon) , na ní je snížená atika a vše zatepleno.A řešení je taktéž od dodavatele panelů takže jsem to vlastně neřešil :-0

zobrazuji 1 - 30 z 149   starší >>
odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 

Aktuální články na ESTAV.czPraha koupí objekt nádražní restaurace v BubenčiVize pro okresní město: Hala obchoďáku nebo moderní čtvrť pro bydlení a služby?Jak navrhovat, prodávat a instalovat řízené větrání a moderní vytápěníPraha 8 chce jednat s majitelem o budoucnosti chátrajícího Paláce Svět