Dobrý den,
rád bych se zeptal na jednu věc, na niž jsem nikde nenalezl odpověď.
Zaujala mě nabídka odavatele plynu 123usetri.cz, ale dodavatel (zrejmě kvůli obchodnímu modelu, který používá) vyžaduje přepis odběrného místa na jeho "osobu" (formou Smlouvy o správě nemovitosti - viz jejich web).
Spatřujete v tomto kroku nějaká rizika?
Děkuji, ML
Dobrý den všem, 123usetri.cz (P & M true family, s.r.o.) od 1.9.2018 by nám měl odávat plyn, leč minimálně od…
před 5 roky
Dobrý den, normálně se k příspěvkům v diskuzích nevyjadřuji, ale v tomto případě si situace žádá i oficiální…
před 6 roky
Velmi mě potěšilo, že už konečně tento určitě nejlepší kalkulátor konečně počítá všem dodavatelům podle jejich ceníků.…
před 6 roky
30 odpovědí
Zobrazit všechny reakceDobrý den všem,
123usetri.cz (P & M true family, s.r.o.) od 1.9.2018 by nám měl odávat plyn, leč minimálně od 20.8. na emaily ani telefony nereaguje.
Dosavadní dodatel mě 17.8. informoval:
"Nový dodavatel 123 ušetři si stále o odběrné místo nepožádal. Z naší strany je odběrné místo uvolněno od 1.9.2018, to znamená, že si o něj může dodavatel od tohoto data kdykoliv požádat a na odběrném místě nehrozí neoprávněný odběr."
Včera 20.8. mě dosavadní dodavatel na můj dotaz informoval:
Bohužel i ostatní zákazníci se nemohou s nikým z 123 ušetři zkontaktovat. Dnes jsme dodavatele 123 ušetři zkusili telefonicky kontaktovat i my, ale bohužel telefon nikdo nezvedal.
Dobrý den,
normálně se k příspěvkům v diskuzích nevyjadřuji, ale v tomto případě si situace žádá i oficiální stanovisko společnosti P&M true family, s.r.o., kterou jako jednatel zastupuji. Příspěvek pana Pokorného vrhá velice špatné světlo na celou práci lidí v 123ušetři.cz a to, co se zde snažíme pro své zákazníky dělat. Prověřila jsem si celou událost a došla k následujícím závěrům:
„Nalákala mě výhodná cena“
V konečných fakturách pana Pokorného jsme postupovali dle dohodnutých podmínek a fakturovali námi nabízené ceny beze změn. Předpokládám tedy, že pan Pokorný skutečně ušetřil.
„Jednou poslali 1 vyúčtování, jindy 2, pak to zase špatně spočítali.“
Rozdíl v termínech fakturace za dodaný plyn na jednotlivých odběrných místech je dán tím, že se nacházejí na rozdílných adresách, a proto na těchto místech dochází k periodickým odečtům v různých dnech. Tyto odečty jsou zcela v režii lokálního distributora, v tomto případě GasNet s.r.o. Tento distributor nám zasílá data o odečtu (spotřebě) vždy jednou za rok. Tato data jsou pak podkladem pro fakturaci konečným zákazníkům. Fakturace proběhla dle platných vyhlášek.
„Oni si nějak napsali moje odběry na svoji s.r.o.!“
Přepsání měřícího zařízení je ukotveno a popsáno ve Smlouvě o správě i Plné moci, kterou jsme s panem Pokorným řádně uzavřeli. Právě tento administrativní krok nám umožní nabídnout zákazníkům cenové podmínky, které nabízíme.
Zpětný přepis měřícího zařízení probíhá automaticky – na základě požadavku v systémech nového dodavatele. Zde je to pro všechny strany trochu sporné, protože za nás mohu sdělit pouze to, že dle elektronické komunikace byla, s dostatečným předstihem, zaslána veškerá potřebná dokumentace k přepisu OM. Dnes už těžko hledat viníka. Podle mého se stalo to, že nový dodavatel k OM přistupoval s jiným systémovým požadavkem a tím se celý proces zkomplikoval. S danou společností bylo komunikováno i ze strany pracovníků 123ušetři.cz a po celou dobu byla poskytována veškerá součinnost. Pan Pokorný jistě není jediným zákazníkem, který se od nás rozhodl odejít, a proto si troufám říci, že tento zpětný přepis je pro pracovníky zákaznického centra 123ušetři.cz zcela standardní úkon, kde je potřeba součinnosti i nového dodavatele. Pokud obě strany komunikují stejné požadavky (systémové) nelze požadavek neprovést.
„Museli osobně obcházet různé úřady a plynoměry zase napsat na mně.“
Požadavek na přepis měřícího zařízení (Smlouvu o připojení k distribuční soustavě) se provádí online na webových stránkách provozovatele dist. soustavy. Netuším, na jakém úřadu bylo potřeba žádat o přepis tohoto konkrétního měřidla.
„SIPO“
V tomto bodu jsem našla pochybení z naší strany a na základě toho jsem dala souhlas k vyplacení jednorázové kompenzace ve výši 2000,- jako projev dobré vůle a náhradu za čas, který si celá tato situace vyžádala. Tuto kompenzaci pan Pokorný přijal. Škoda, že se tu o ni nezmínil. Jistě by to bylo milé.
Co se stalo a jak jsme to vyřešili:
Tento zákazník nám doručil výpověď dne 8.6.2017 – výpovědní lhůta dle smlouvy jsou tři měsíce od prvního dne následujícího měsíce, ale zk. požaduje ukončení k 31.8.2017 – tento termín je tedy akceptován z naší strany v zájmu spokojenosti zákazníka. Náš firemní informační systém nebyl do této příhody připraven na to, že by výpovědní lhůta měla být kratší než tři měsíce, a proto se i v měsíci září (zk. už u nás fakticky nebyl) choval dál, jako by u nás stále byl a tím pádem posílal požadavek na stržení zálohy v SIPO.
V případě placení záloh prostřednictvím SIPO je mechanismus následující:
Zákazník zaplatí srpnovou zálohu splátkou v září. Zálohu za září splátkou v říjnu.. atd.
V říjnu jsme dostali urgenci od pana Pokorného a na základě této urgence jsme našli chybu v našem systému a opravili ji tak, aby se za a) další zálohy už nestrhávaly za b) aby se podobná situace v budoucnu nemohla opakovat. Naše pochybení, které zde chci přiznat je v tom, že jsme v ten samý moment měli manuálně zkontrolovat i nastavení plateb SIPO přímo v systému České pošty, která systém SIPO provozuje. Domnívali jsme se, že když učiníme požadavek na ukončení plateb v našem systému, propíše se stejný požadavek i do systému České pošty. Tak se tomu děje u zákazníků, kteří končí smluvní vztah s klasickou výpovědní lhůtou. Z logických důvodů nemají všichni pracovníci přístup do kmenového systému SIPO ČP. Takový požadavek může podat pouze jeden konkrétní pracovník, který tuto kontrolu neprovedl. Dnes je náš systém připravený i na tyto nestandardní situace a do budoucna je připraven i manuál pro všechny naše pracovníky „co dělat když“.
V každém případě platí to, co zde už někdo psal. Zákazník má vždy možnost konkrétní platby ze svého výpisu SIPO vyjmout, a to s okamžitou platností. Jednoduše, na přepážce každé České pošty.
Energetický regulační úřad konstatoval, že jsme situaci vyřešili. Stížnost pana Pokorného je uzavřena bez následných kroků. Dne 13.3.2018 jsme se dobrovolně přihlásili k dodržování pravidel stanovených Etickým kodexem obchodníka s plynem vydaným právě ERÚ.
Skutečností zůstává, že mě „děsivé zážitky“ pana Pokorného opravdu mrzí, což bylo komunikováno i panu Pokornému.
Protože nám jde především o zákaznickou spokojenost, beru tuto zkušenost i jako cenný zdroj toho, co jsme mohli vylepšit.
Na poznámky o šmejdech, teplákách a řetězech nebudu s dovolením reagovat vůbec.
Za 123ušetři.cz Jaroslava Pomaresová, jednatelka P&M true family, s.r.o.
Děsivé zážitky s 123ušetři.cz, ve skutečnosti P & M true family, s.r.o. Jednatel Pomaresová, ale asi jediný člověk ve firmě, jménem Pomares. Nalákala mě výhodná cena. Měl jsem u nich 3 odběrná místa. Jednou poslali 1 vyúčtování, jindy 2, pak to zase špatně spočítali. Pořád jsem jim volal a psal emaily. Rozhodl jsem se odejít. Nešlo to. Oni si nějak napsali moje odběry na svoji s.r.o.! Takže jsem nemohl požádat o změnu. Pak mi 123ušetři.cz hrozili vypnutím a černým odběrem. Díky úžasnému novému dodavateli to po několika měsících skončilo. Museli osobně obcházet různé úřady a plynoměry zase napsat na mně. Smlouva s nimi skončila. Ještě pár emailů a telefonů a konečně jsem měl ukončení od nich potvrzené. Konec? Ne. Už 3 měsíc po sobě si přes moje SIPO dál neoprávněně inkasují zálohy. U mně je to 3.700 Kč měsíčně. Marně jim píšu a volám. Říkají mi věci typu TEĎ NEMÁM ZAPNUTÝ POČÍTAČ, ALE VŠECHNO UŽ JSEM URČITĚ VRÁTIL. Nevrátil a inkasuje dál. Píšu stížnosti na ERÚ, ČOI, ŽÚ, teď chystám trestní oznámení Policii ČR. Takže na 123ušetři.cz velký pozor. Je to šmejd, řekl bych, že chodí v Adidas teplákách a s tlustým zlatým řetězem na krku. Prosím promiňte mi emotivní tón, ale jen racionální fakta mi prostě napsat nejde. Nejedná se o urážky, osobní napadání, pomluvy a vulgarismy, vše mohu doložit.
JP Josef Pokorný @josef.pokorny623Dobré odpoledne,
pár praktických rad, pokud jste je už nezjistil někde jinde:
a) SIPO - aby Vám jej nemohl teď už bývalý dodavatel stahovat, jsou dvě varianty řešení - u hotovostního SIPO stačí dojít na pobočku pošty, necháte si vyjmout platbu za plyn (je to za nějaký malý poplatek, dřív to bylo 5,- Kč, nevím, zda se nezměnilo). U bankovního (automaticky se Vám strhávají všechny platby přes účet) musíte vyjmout vše - zablokovat na bance převod (tedy i poplatek za rozhlas apod. a uhradit jiným způsobem)
b) Z Vašeho textu nevyplývá, zdali už máte konečné vyúčtování – pokud ne, tak byste měl platby, které jste hradil, mít zohledněné právě v konečném vyúčtování (ve Vašem případě 3x 3 700,- Kč). Pokud už konečné vyúčtování máte, pak by Vám měli tyto již přijaté platby obratem vrátit
Ideální je vytrvat a řešit s ERÚ. Už z toho titulu, že se jedná o neoprávněné zadržování plateb, které navíc kontinuálně pokračuje.
Jako majitele jednoho z malých dodavatelů mne mrzí, že máte takové zkušenosti. Vrhá to pak špatné světlo i na nás ostatní. Pokud byste potřeboval nějak dovysvětlit, klidně mi napište (eisner at energienadruhou.cz). Mnoho štěstí.
Tato diskuze nemá smysl.
Jenom mne mrzí, že jsem uváděním fiktivních cen tohoto dodavatele poškodil poctivé dodavatele. Na takovou interpretaci cen si dám příště velký pozor.
OBVYKLÉ JE ZADÁVAT CENY, KTERÉ ZÁKAZNÍK BUDE MÍT NEŽ CENY, KTERÉ ZÍSKÁ JAKO SANKCI.
Pokud bude pan Slezák uvádět podobné hanlivé příspěvky na práci Kalkulátoru, nechám je smazat, protože poškozují zájmy konečných spotřebitelů.
U 123ušetři vypočítává zdejší kalkulátor naprosto nesmyslné ceny.
Připočítává znovu distribuci, ale ta již je započítána v celkové ceně.
Cenu si raděj nechte spočítat přímo na http://www.123usetri.cz/
ZS Zdeněk Slezák @zdenek.slezakTo sem udělal ta cena 10.6k za M3 ,, včetně všeho,, i DPH.
Se mě zdá podezřele málo,, právě
Také by mě zajímalo na co vše si dát pozor u společnosti. Líbí se mi,že mají na dobu neurčitou a dokaží udělat cenu zajímavou. Kdyby k nim někdo přecházel,tak bych rád věděl co a jak.
Děkuji Kouřil
Dobrý den,
přípojka plynu (až po plynoměr) je majetkem distributora (podle oblasti RWE, E.ONu nebo Pražské plynárenské). Tím, že podepíšete smlouvu s dodavatelem nepřevádíte zařízení na něj, jen mu dáváte plnou moc, že může za Vás vyřídit smlouvu o distribuci a že dané odběrné místo je evidováno u operátora trhu s energií na dodavatele.
Díval jsem se na uvedenou smlouvu, bohužel je univerzální na různé dodávky. Pro Vás je důležité, abyste umožnil přístup k měřidlům pro odečet.
Plná moc pro tuto činnost je většinou součástí smlouvy, tak podle mého laického názoru bych Smlouvu o správě nemovitostí nepodepisoval.
Jan Schindler
JS Jan Schindler @jan.schindlerVážený pane Schindlere,
děkuji za rychlou odpověď i názor (kterým jste mi co se týká Smlouvy o správě potvrdil i můj). Napsal jsem firmě, zda by akceptovala dodávku i bez této smlouvy, tak uvidíme. Dám vědět, jak jsem dopadl.
Vzhledem k tomu, že mě tlačí čas, zjišťuju informace o zkušenostech s dalšími dodavateli, ale překvapivě se jimi web obecně moc nehemží...
Pokud byste někdo měli zkušenosti (pozitivní i negativní) s MND (smlouva na dobu neurčitou je pro mě podmínkou, proto mi mezi levnějšími padl do oka tento dodavatel) budu vděčný za každou info. Díky!
Marek Lapčík
Nevhodný příspěvek
Pokud chcete upozornit redakci na diskusní příspěvek, který svým obsahem porušuje pravidla diskusí na portálu TZB-info, klikněte na tlačítko Odeslat. V diskusích jsou nepřípustné zejména příspěvky vulgární, urážlivé a nesouvisející s tématem dané diskuse.
Vyberte způsob sdílení
Přihlášení
nebo se přihlaste emailem
Nemáte účet?
Vypadá to, že nejste přihlášen
Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.
Technická podpora
Máte potíže s přihlášením, vkládáním příspěvků, nebo se správou vašeho profilu? Napište nám! Uvítáme také připomínky, podněty a nápady k vylepšení diskuzního fóra. Děkujeme.