Nová podlaha do starého domu

Autor: Ondra Brichta
Datum: 18.11.2014 17:55
uživatel: 117952


Dobrý den,
starý dům (l.p. 1889), základy kamenné, zdivo smíšené (kámen->cihla->vepříci), žádná hydroizolace. Vlhkost v podobě výkvětu a odpadající omítky je pouze na jedné stěně, kam zatékala dešťová voda. Po rekonstrukci střechy a odvedení vody už bez dalšího šíření (2r. nazpět). Jinak vlhkost v domě určitě bude, nedělám si iluze. Na druhou stranu, stávající podlahy s nějakou primitivní hydroizolací(asi ipa) nezpůsobují viditelný posun vlhka do zdí. Dům je obývaný rekreačně.

Chci udělat prkennou podlahu na sucho, bez betonování s vědomím,že to nebude 100% ideální a komfort nepůjde srovnat se současnými trendy.

Má smysl po vybourání současných podlah dělat skladbu: hlína>hydroizolace>rošt vyplněný nějakým sypkým "trochu"-izolantem (liapor, sypaný polystyren) a nebo vypustit hydroizolaci a položit impregnovaný rošt rovnou na hlínu (případně do betonových polštářků) ?

Vlhkost tam byla, je a bude, tak jakou zvolit skladbu prkenné podlahy, aby to mělo životnost aspoň 30 let ?

odpovědět na příspěvek

Příspěvky v této diskusi vyjadřují názory čtenářů. Redakce portálu TZB-info nemůže ovlivnit jejich obsah, ale vyhrazuje si právo je odstraňovat.
Chronologický seznam příspěvků
Antonín Slováček24.10.2017 22:28
Jiří Kubíček24.10.2017 22:22
Antonín Slováček24.10.2017 20:34
Jiří Kubíček24.10.2017 19:27
Antonín Slováček24.10.2017 13:49
Dušan Hnědánek10.08.2015 00:05
Jiří Kubíček09.08.2015 22:29
Dušan Hnědánek09.08.2015 19:22
Dušan Hnědánek09.08.2015 19:18
Laďa Jaskva09.08.2015 13:35
Jiří Kubíček09.08.2015 07:38
Dušan Hnědánek09.08.2015 01:48
Jiří Kubíček01.12.2014 18:08
Ondra Brichta01.12.2014 17:19
Jiří Kubíček01.12.2014 15:34
Ondra Brichta01.12.2014 14:26
Martin Lapeš01.12.2014 13:54
Jiří Kubíček18.11.2014 21:50

Příspěvky
Autor: Dušan Hnědánek
Datum: 09.08.2015 01:48 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 120188
reakce na ...
Zdravím, řeším podobný problém jakou podlahu udělat. Zdi bez hydroizolace. Ale byly suché. Nejspíše díky větracím kanálům po obvodě zdí v místnosti. Přemýšlel jsem nad touto skladbou podlahy:

- 10cm beton na zhutněnou zeminu
- Hydroizolace (IPA) vytažená cca 10-15cm na zeď
- Dřevěný rošt
- V roštu bude izolace (vata) spolu s rozvody vody, topení a el.
- Na rošt 2x12mm OSB
- Finálka mirelon s kobercem

Co vy na to?
Největší obavy mám z vlhkosti vzlínající do zdí, když zruším vzduchové kanály po obvodu zdí.

Podřezání zdí nepřipadá v úvahu. Dům stojí 5m od frekventované silnice a na domek působí vibrace od kamionů kvůli nekvalitní silnici. Nechci, aby se mě domek přestěhoval k sousedům :-D
Stačí, že mě z toho praskají zdi stodoly :-O

Díky za názory a případné rady

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 09.08.2015 07:38 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Dobrý den, máte změřenou vlhkost zdiva ? Nějaká chemická injektáž by provést nešla ? Větrací kanály po obvodě zdi třeba fungovat trochu mohou, ale nevím, jak přesně u vás, nějak si to nedovedu úplně představit. Nejsem moc fanda těchto řešení, v dnešní době každý dům potřebuje zbavit vlhkosti a zároveň snížit energetickou náročnost. Takže i kdyby nějaké odvětrávání dobře fungovalo, v zimních měsících vám bude zdivo akorát ochlazovat, což znamená větší TZ a nebezpečí kondenzátu a plísní. Co se týká té podlahy, proč neuděláte raději těžkou plovoucí podlahu z EPS + PE fólie + anhydrit nebo beton ? Nebo proč místo roštu nepoužijete pouze EPS a na něj lehkou plovoucí podlahu z OSB desek ?

Autor: Dušan Hnědánek
Datum: 09.08.2015 19:18 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 120188
reakce na ...
Vlhkost změřenou nemám. Na zdech byly palubky a pod nimi na zdech nebyly žádné stopy po vlhkosti jako jsou mapy, plíseň apod. Jen na jedné zdi, kde byl větrací kanál zasypán byla omítka lehce černá.

Chemická injektáž by provést šla. Zdi jsou cihelné. Ale nějak se mě nechce věřit, že by to bylo účinné?

Tyto kanálky měli přísun vzduchu ze sklepa, kde nejsou mrazy a odváděl se PVC potrubím na půdu pod střechu. Pod těmito kanálky byly z kameninových půlkruhů udělána "drenáž".
Podle mě tyto kanálky byly spíše pro rozvod ústředního topení, páč jsem tam našel zbytky železných trubek.

Přemýšlel jsem nad podlahou z EPS + OSB, ale nevím co by řekla EPS , kdybych do ní vyřezával díry pro rozvody? Aby se nějak nezdeformovala?

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 09.08.2015 22:29 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Zdravím, kolik té izolace chcete celkem dávat ? Ono je stejně nejlepší to položit minimálně ve dvou vrstvách křížem přes sebe, tím pádem byste do toho dostal i ty rozvody.

Autor: Dušan Hnědánek
Datum: 10.08.2015 00:05 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 120188
reakce na ...
Nejspíš 10+5cm křížem. Spodní 10cm, vrchní 5cm. Na rozvodech vody a topení bude mirelon, aby se to schovalo do jedné vrstvy.

Autor: Laďa Jaskva
Datum: 09.08.2015 13:35 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 100179
reakce na ...
Dobrý den. Bez hydroizolace stěn je každá rekonstrukce předem určena k nezdaru. Dneska je pocitově stěna suchá, ale jaká je vlhkost v průřezu stěny zcela jistě nevíte. Nejdříve se musíte zaměřit na sanaci hydroizolace pod stěnami. Když to nejde podřezat, tak to postupně odbourávejte , položte izolaci a znovu dostavte, Až tak obejdete celý barák, tak se pusťte do podlah. Jinak si tam můžete nechat namlátit nerezové plechy a je to bez práce a relativně rychle. Ale cena tomu odpovídá. Pak můžete dělat podlahy. Podkladní beton, hydroizolace ( spojit s izolací pod stěnami ) atd. Já bych do podlahy nedával ani minerální izolaci, natož ji dělal na nějakém roštu. Normální klasická plovoucí betonová deska na izolaci z EPS a na tom již cokoliv. Od koberce, přez parkety ( palubky ) až po nějaké plovoucí podlahy. Může být i nalepený vinyl, nebo PVC a pod.
S pozdravem Laďa

Autor: Dušan Hnědánek
Datum: 09.08.2015 19:22 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 120188
reakce na ...
Podřezat by to šlo. To bych si udělal i sám. To pro mě není problém. Mě dělají vrásky možné problémy se statikou po podříznutí vlivem velkých vibrací autodopravy.

Asi bude lepší se na ten rošt vykašlat. Jak jsem to dneska počítal, tak by to vyšlo o dost dráž.

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 18.11.2014 21:50 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Dobrý den, dávat dřevěnou podlahu na zeminu bez hydroizolace je nesmysl, i kdybyste měl dřevo sebelépe impregnované. Navíc jestli to chcete mít alespoň trochu podle současných trendů, měl byste udělat plovoucí podlahu a navíc s tepelnou izolací. A jelikož se jedná o starý dům bez vodorovné hydroizolace, kterou asi dodělávat nechcete, i když je to žádoucí, měl byste udělat spíše těžkou plovoucí podlahu než lehkou, ale i ta by šla provést. Takže mé doporučení je udělat podkladní beton, na to hydroizolaci vytaženou částečně i na stěny, podlahový EPS, alespoň celkem 10 cm, lépe 15 cm (ve dvou vrstvách křížem přes sebe), kolem stěn dilatační pás, nějaká PE fólie na podlahovém EPS, roznášecí plovoucí vrstva z betonu nebo anhydridu. Nebo na tepelnou izolaci můžete udělat lehkou plovoucí podlahu např. ze dvou vrstev OSB desek.

Autor: Martin Lapeš
Datum: 01.12.2014 13:54 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 118123
reakce na ...
Dobrý den,
řeším nyní při rekonstrukci podlah v domě ze smíšeného zdiva, podobný problém, jelikož chci použít težkou podlahu. Podlahová plocha cca. 80m2.
-Betonová deska
-Hydroizolace??
-EPS nebo XPS? jak silné??
-Betonová roznášecí vrstva nebo anhydrit?
Na celé složení všech vrstev mám asi 20cm

- jak se vypořádat s hydroizolací, když zdi nejsou odizolovány a
podloží je velmi suché. Mám obavy při použití hydroizolace, aby se
nějáké vlhko nešířilo do zdí.

- je možné užití nějakých odvětrávacích drenažních trubek??
popřípadě jaké složení celé podlahy?

děkuji za případné návrhy a připomínky.

Autor: Ondra Brichta
Datum: 01.12.2014 14:26 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 117952
reakce na ...
v tom starém baráku o kterém mluvím, jsem provedl měření vlhkosti a při složení podlahy: škvára->beton->hydroizolační pás->hobra prošroubovaná do betonu i skrz hydroizolaci -> koberec, tak jsem naměřil ve zdech 0,5-1% , pouze v jednom místě, kde byl z vnějšku špatný stav svodů a odvodu vody kolem domu, byla vlhkost mimo stupnici (přes 2%). Takže on ten beton v mém konkrétním případě zase tolik vody do stěn nevytlačil.

Trubky jsou podle mě k ničemu, pokud se nepoužije nějaký odvětrávací systém. Klasické žluté drenážky mají mizivou plochu, přes kterou by se vlhkost nasávala pryč..leda je rozpůlit.

V mém případě nemám moc prostoru, maximálně tak 10cm, takže prakticky provedu jen opravu hydroizolace, přes ní přišroubuji do betonu prkna coby rošt a mezi ně dám symbolicky 2cm polystyrenu. Na to pak prkna podlahy a hotovo. Současné řešení vydrželo 20 let, nemám důvod věřit, že to dalších 20 let bude horší. Je to jen chalupa...

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 01.12.2014 15:34 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Dobrý den, moc místa na vše nemáte, jestli do toho počítáte i podkladní beton, nešlo by to ještě trochu vykopat ? Jestli ale je těch 20 cm konečných a na vše, asi bych to udělal osobně takto: 5 cm podkladního betonu s karisítí, hydroizolaci z asfaltových pásů a izolací proti radonu, která bude vytažená i na stěny do výše cca 10 cm, 9-10 cm podlahového EPS ve dvou vrstvách křížem přes sebe, dilatační pás kolem stěn, PE fólie, 4 cm anhydridu. To, že by se vlhko více šířilo do zdí díky tomu, že dáte na podlahu hydroizolaci, považuji spíše za fámu a nevěřím tomu. Žádné drenážní trubky bych do podlahy nedával, jen si tím vytvoříte tepelné mosty. Nejlepší by bylo zdivo nějak odizolovat, když máte vykopanou podlahu, klidně i třeba chemicky nějakou injektáží, což není zas tak nic složitého.

Autor: Ondra Brichta
Datum: 01.12.2014 17:19 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 117952
reakce na ...
Připojuji se k poznámce pana Kubíčka o té hydroizolaci..po laickém přečtení všech diskuzí jsem nabyl dojmu, že hydroizolace podlahy bez napojení na hydroizolaci zdí (která stejně není) jednoznačně povede k vytěsnění vody do zdí. I s touto obavou jsem psal první dotaz, abych nakonec zainvestoval do měřiče vlhkosti, proměřil si pečlivě celý dům a zjistil jsem, že řešení s pouze částečnou hydroizolací podlahy bez napojení do stěn je i po 20 letech funkční a jediný problém je zarostlý odvoďnovací kanál podél vnější zdi domu.

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 01.12.2014 18:08 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Podle mne největší katastrofou pro zdivo bez vodorovné hydroizolace je venkovní vlhkost, takže je potřeba mít dobře udělané a všude okapy, a terén nebo např. nějaké chodníky vyspádované směrem od domu. Druhým problémem jsou hodně vysoké spodní vody, ale tím zas tolik domů netrpí. Že by hydroizolace podlahy nějakým způsobem vytěsňovala vzlínající vlhkost ve vyšší míře do zdiva, než kdyby v domě nebyla, tak to osobně považuji za velice nepravděpodobné, ale třeba se pletu :-)).

Autor: Antonín Slováček
Datum: 24.10.2017 13:49 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 124632
reakce na ...
Dobrý den, řeším stejný problém s podlahou a chci se zeptat, jestli nebude problém, když vyvedu izolaci podkladového betonu částečně na zeď. Základy chalupy nejsou moc hluboké, ale na základ dali alespoň ipu a nato začali stavět, ale napojit se na tuto ipu nepůjde. Ještě jsem našel, že by bylo dobré dát pod podkladový beton drenážní trubky a vyvést to ven a udělat tak komínový efekt, aby to odvětrávalo vlhkost. Co myslíte? Děkuji

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 24.10.2017 19:27 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Dobrý den, hydroizolaci klidně na zdiva vyveďte, tak do výše tepelné izolace podlahy. Drenážní trubky pod podlahou považuji za zbytečnost, jen si tam přivedete chlad a vytvoříte větší tepelný most a paty zdiva. Kdybyste chtěl mít náhodou prostor pod podlahou z nějakého důvodu pořádně odvětraný, což podle mne není ve vašem případě nutné, můžete podlahu udělat na tvarovkách iglú, ale chce to pak podlahu pořádně zateplit.

Autor: Antonín Slováček
Datum: 24.10.2017 20:34 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 124632
reakce na ...
No prvni varianta byla, že to udělam z iglu, protože kolega to dělal taky a něco mu zbylo, ale raději bych udělal podkladovou desku, protože tim zpevnim zaklady, protože nejsou moc hluboke, ale kazdopadne to z venku obkopu a dam drenáž plus nopovka. Problem mam ze dnou stran, kde jsem v mirnem svahu, treti strana je nad terenem a posledni je nad sklapem. Ale spis se bojim te vlhkosti co pujde na steny.

Autor: Jiří Kubíček
Datum: 24.10.2017 22:22 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 113007
reakce na ...
Jestli občas hrozí nějaký přítok vody k domu kvůli svahu, tak udělejte tu drenáž a můžete použít i drenážní trubku z vnější strany vyvedenou do drenážní jámy nebo dešťové kanalizace. Bude to mít podstatně větší význam než nějaká odvětrávací drenáž zevnitř pod podlahou, která je podle mne téměř k ničemu.

Autor: Antonín Slováček
Datum: 24.10.2017 22:28 odpovědět upozornit redakci
uživatel: 124632
reakce na ...
Udelam to, jak pisete, doted to byl jen beton na hline a fungovalo to, je to stra chalupa na samote a s nicim se tehdy moc neparali a vlhkost co pujde do zdi zastavi ipa ktera je cca 10 cm nad podlahou jako vodorovna izolace zdiva a na posledni vrstvu betonu dam dilatacni pas na zed a dej se vule bozi.

odpovědět na původní příspěvek

Přihlášení/odhlášení odběru příspěvků e-mailem:
váš e-mail:
Toto je nemoderovaná diskuse čtenářů portálu TZB-info. Redakce nenese zodpovědnost za obsah příspěvků a vyhrazuje si právo příspěvky odstraňovat.



 
 

Aktuální články na ESTAV.czZačaly přípravné práce pro novostavbu na Václavském náměstíČištění a ochrana fasády rodinného domuPraha koupí objekt nádražní restaurace v BubenčiVize pro okresní město: Hala obchoďáku nebo moderní čtvrť pro bydlení a služby?