Dobrý den,
uvažuji o stavbě pasivního domu. Obvodová konstrukce beton 16cm + polystyren 30cm, střecha I nosník 40cm - výplň vatou. Poradí mi někdo nějaké rozumné řešení
jak odizolovat nosné zdi od základové desky. Pěnové sklo je dost drahé, použít Ytong?
Tomáš
Pěnové sklo není hlavně nasákavé pro vodu jako Ytong ( +70% ) a hlavně penové sklo v celém světě ovládají z…
před 10 roky
Není to stavené ze ztraceného bednění, ale ze skořepinových tvárnic. Z jakého kraje jste tak si můžete vybrat…
před 10 roky
Dobry den mužu se zeptat jak jste postavil 16cm ZB? byl to monolit nebo nejake beton tvarovky ? dik za odpoved
před 10 roky
376 odpovědí
Zobrazit všechny reakceDobry den
mužu se zeptat jak jste postavil 16cm ZB?
byl to monolit nebo nejake beton tvarovky ?
dik za odpoved
JV Jiri Vantuch @jiri.vantuch Není to stavené ze ztraceného bednění, ale ze skořepinových tvárnic. Z jakého kraje jste tak si můžete vybrat od koho si je koupit
tento příspěvek byl redakcí odstraněn
PJ Petr Janda @petr.janda467už té neplacené reklamy nechte, navíc si děláte ještě i ostudu
Ahoj Tomáši,
též jsem dostal typ od projektanta použít pěnové sklo jako izolant do základové desky. Našel jsem jednoho českého výrobce pěnového skla v Karlových Varech, je jediný v ČR. Cena pěnového skla se pohybuje okolo 1500,- Kč /m3. Kvalita pěnového skla je velice dobrá nedá se srovnat s ytongem.
PJ Petr Janda @petr.jandaPředpokládám, že ta cena je za štěrk, nikoliv za desky. Tam se podle mých informací cena u Vámi myšleného výrobce pohybuje kolem 9000,- za m3, tedy nic až tak cenově převratného.
Ahoj Tomási,
pokud nestavís sklep, muzes zateplit POD základovou deskou az pod nosné zdi, nebo (to jde i u stavby se sklepem) musís stáhnout venkovní izolaci sten az do základu. Obojí je dost drahé, ale u betonové konstrukce je pouzití tepelne-isolacních elementu prímo do nohy nosné steny dost komplikované. Pokud by jsi stavel z VPC, mohl by jsi pouzít KIMMEX (Isokimmstein), steny by jsi ale musel volit ne 16, nýbrz 17,5cm silné. Kimmex vyrábím (v SNR), pokud chces Info (cesky) - lorenz at bauhorst.de
Michael Lorenz
BH bauhorst, Baustoffwerke Horsten GmbH&Co.KG @bauhorst.baustoffwerke.horsten.gmbh.co.kgDobrý den. Pane řediteli, kromě toho, že porušujete psaná
pravidla, s odpovědí jste se zpozdil tak 5 roků. Předpokládám, že hnízdečko pan Tomáš již obývá a první ptáčata se již prohání
na anglickém trávníku, jak je u nás v Česku zvykem.
S pozdravem Laďa.
Stavim dům z betonových panelů širokých 1,2m v tloušťce 115mm.
Už toho špekulování čím izolovat svisle konstrukce mám dost.
Statik už ze mě taky nemůže.
Mám tři varianty které staticky vyhoví
1) Překlady z liaporbetnu DxVxŠ 500x170x170 s mezerou 700mm pod panelem
- lambda 0,21
- moje neoblibenější varianta a nejlevnější, ale bohužel mi ji (trochu) rozmlouvá technoložka liaporu, která má obavu o rosný bod v cihle její pravidelné vymrzání - jako kdyby na liaporu nestály celý baráky
2) Cihly novomur light 750x115x115 s mezerou 450mm pod panelem
- lambda 0,189
- http://www.contechaccessories.com/attach…
- to je taky v projektu, ale stavební firmě se do toho nechce kvuli ukladání panelů (bojí se nutné přesnosti)
3) Pěnové sklo perinsul 450x50x140 bez přerušení a navíc s věncem
- lambda 0,05
- což je asi jistota, ale zase ta nejdražší (do te varianty F se mi moc nechce)
co se týče prostupu tepla jsou to docela rovnocenné varianty.
asi mi z toho jebne :)
VO Velky otazník @velky.otaznika co varianta 4) základová železobetonová deska založená na perimetru nebo XPS
http://images116.fotki.com/v714/photos/1…
http://images43.fotki.com/v1439/photos/1…
foto z http://www.mawo.at/arge-passivhaus.htm
Pasivní dům - izolace nosných zdí, příspěvek Mara Mara 5.10.2004.13:02
https://forum.tzb-info.cz/101049-pasivni…
alternativou je založení na "štěrku" pěnoskla(cenově snad srovnatelné s XPS)
http://images24.fotki.com/v851/photos/1/…
http://images30.fotki.com/v433/photos/1/…
k varantě 3) si přečtěte Tepelné odizolování nosných zdí, příspěvek Mara Mara 8.9.2005 20:51
https://forum.tzb-info.cz/101951-tepelne…
tento příspěvek byl redakcí odstraněn
Na otázku ,jak odizolovat obvodové stěny o základů pasivního domu je jen jedna odpověď. Odizolovat základovou desku a napojit k vnější izolaci obvodové stěny pasivního domu.
Je spousta firem,které nabízejí stavby pasivních domů,ale tento problém neřeší.Pak vznikají tepelné mosty nebo zbytečný únik tepla podlahou.
Staré pořekadlo říká teplo je potřeba míti od nohou.
IH Ing.Zbyněk Humlíček @ing.zbynek.humlicekDobrý den, ráda bych se zeptala jestli je nějaký materiál, kterým lze odizolovat příčky od základu,aby nevznikali tepelné mosty. Děkuji.
serus uz si pozeral domy ktore nmaju strechu a su zasypane hlinou je to ekologicke ekonomicke a ked sa to spravi pekne je to aj pekne cize skus kukut.............
A mas to Romane, krast se nema. A kdyz krades, tak se mas se mnou rozdelit zpravedlive, blbejch 30% me neumlci.
http://mujweb.cz/www/roman.hanauer/
Možná lacinější variantou bude výstavba z betonovým skořepinových tvárnic a celou konstrukci odizolovat zevnitř.
JK Jan Kouřil @jan.kourilpokial ide o vnutorne zateplenie nizkoenergeticeho ci pasivneho domu, skuste si naskicovat eliminaciu tepelnych mostov... nieco ide v pohode, ale ked som videl napriklad napojenie zb stropnej konstrukcie s kompletnym eps podhladom ci (zrejme zartom mienene) odporucanie pouzit v tomto detaile "isokorby" - hm, usetrim tym az tolko? ak aj hej, redukcia akumulacnej schopnosti mi asi znemozni dosahovat letnu pohodu bez klimatizacie a efektivne vyuzit pasivne solarne zisky - a uspora je fuc (rovnako, ako ked doplnim daku inu masivnu konstrukciu kvoli akumulacii)...
ak uz uspory touto cestou, nie je logickejsia (a ekologickejsia) drevostavba?
a ak uz byvat v polystyrenovej krabici, preco nie v tej legovej eps skladacke vyliatej betonom?
argument "rychleho vykurenia" zvnutra izolovaneho domu je v pripade ned ci epd absurdny (skuste si zratat, o kolko vam v pripade poldennej nepritomnosti poklesne teplota) a pruzne kurenie vam aj v masivnom nizkoenergetickom dome po navrate z dvojtydnovej lyzovacky za par minut zabezpeci tepelnu pohodu porovnatelnu s beznym bytom.
Takže sem dávam porovnanie pre zobrazenie s konšt. tep. tokom.
0,10 podklad betón
0,15 EPS
(0,30 EPS)
0,15 podklad betón
0,20 zhut. kamenn. podklad
0,80 piesočnatá zemina
stena
0,30 EPS
0,20 tehlovzduch
(0,00 EPS sokel)
0,10 EPS sokel
ĽM Ľubomír Mičko @lubomir.micko529do jake hloubky jsou ty zaklady izolovany?
jeste by to bylo zajimavy s penovym sklem.
Tak me napada, ze pro "zpasivneni" jsou naprosto idealni panelaky: nosna betonova kontrukce, velka okna a minimalni plocha sten na byt.
Horsi to ovsem bude s realizaci 30 cm izolace ve vysce nekolika desitek metru a utopenymi okny... :-]
Nieco pomoze zalozenie tvarnic (ak su betonove alebo tehlove) na maltu s prisadou perlitu (tzv. termomalty). Podla prepoctu mi to v mojom pripade znizilo sice tep. stratu cez zakladove pasy o cca 200W (pri priem. vyske zalozenia 3cm) ale v urovni podlahy ma teraz murivo okolo 17oC, co je dost na zabranenie vzniku kondenzacie. V pripade pasivneho domu sa asi rata kazdy watt, tak by to mozno k niecomu bolo - ja staviam len nizkoenergeticky dom. Pri termomaltach sa udava lambda okolo 0,21W/mK.
Samozrejme - v ostatnych vrstvach uz staci pouzivat normalnu maltu.
DB Daniel Banas @daniel.banasDodatok:
Pripadne zalozit betonove/tehlove murivo na poter z perlit-betonu. Vid: http://www.perlit.cz/perlit/navod.htm
Dobry den,
nevim zda vam to pomuze, ale u naseho PD jsme izolovali nosne zdi z liteho betonu tak, ze pro prvnich 40 cm nosnych zdi jsme vylevali liapor betonem s lambda okolo 0,3-0,5. V nasem konkretnim pripade to podle vypoctu vykazovalo lepsi izolacni schopnosti nez perinsul v tloustce 50mm a myslim ze i pro 100mm a usetrili jsme cca 30 tisic korun. Ve vypoctech jsme zkouseli cca 10 ruznych reseni od styroduru, pres perinsul, penobeton, purenit, porobeton atd a toto reseni davalo jedny z nejlepsich vysledku co se tyce linearniho tepelneho mostu a bylo bez problemu realizovatelne za skoro nejnizsi cenu z uvazovanych reseni a to je to do nejblizsi liaporove betonarky pres 20 km.
JK jan kadlecek @jan.kadlecekPane Kadleček, děkuji za odpověď. Bylo by možné od Vás získat nějaké náčrty nebo nákresy různých konstrukčních detailů?
Tomáši, právě dodělávám další studii (s parametry prováděcího projektu) Passivhausu a vždy řeším stejný problém.Jako první vyhodím po prvních finančních propočtech AZ Flexovské pěnové sklo (a je mi to líto), které je zatím fakticky neúnosně drahé a raději to vrazím do Heat Mirrorů.Obvodovou kci mám podobnou, klient akceptovat full exterier i interier pohledový beton - stěny interier 100mm ŽB (statik ještě dnes nevěřícně kroutí hlavou, ale spočítal to) + 300mm EPS + exterier 100mm ŽB (na XPS nejsou peníze), strop 150mm ŽB + 350mm EPS + full skladba extenzivní zelené střechy. Tady jsem to vyřešil tak, že jsem tep. izolaci obvodových stěn v plné síle 300mm zatáhl "opravdu" 1,2m pod úroveň terénu až na úroveň základové spáry (jenom jsem použil samozřejmě perimetrické EPS desky). Starý dobrý detail. Podlahu mám izolovanou 150mm EPS a tato izolace zase přechází na perimetrické 150mm EPS desky na vnitřní straně základové zdi. Barák mám tedy na 99% celý zabalený - tepelný most tak vzniká pouze v úrovni základové spáry v šíři 500mm a to 1,2m pod úrovní terénu. Na celý dům (bungalov) spotřebujeme cca 300m3 EPS a při slevě, kterou na to množství dostaneme, se ta izolace základových zdí skoro ztratí.Zasklení je ze 100% HeatMirrorem (U=0,59 W/m2K) a v co největší míře samozřejmě neotvíravé a bezrámové. Srdcem celého domu je Atreácký DUPLEX RB s IZT, posílený vakuovými trubicovými kolektory od Vermosu. Jsem samozřejmě příznivcem vnějšího zateplení ale vnitřní zateplení nezavrhuju - třeba se někdo někdy nechá přesvědčit. S názorem pana Strnada (v jiné diskuzi) na potřebnou tl. TI souhlasím - ale u této akce použijeme asi nejlepší výplně otvorů (co se týče součinitele prostupu tepla), které se u nás dají normálně sehnat a na ostatním obvodovém plášti (85% obálky) jsem naháněl opravdu každý Watt kvůli malému výkonu DUPLEXU RB.Všem alternativně myslícím a něco kloudného dělajícím tvorům - Nazdar. Marek
MM Mara Mara @mara.maraVelmi zaujimavy prispevok, beton sa mi ako stavebny material velmi paci - hlavne ked je priznany a precizne prevedeny. Ta kombinacia stavebneho materialu a kurenia ma mozno jednu nevyhodu - kurenie sa v zime v podstate asi nemoze na dlhsiu dobu vypnut. Vzhladom na akumulacnu hmotu vnutri domu a vykon vykurovania by zakurenie po prestavke trvalo aj niekolko dni. Ako je to vyriesene?
Ako sa budu realizovat steny? Formou strateneho debnenia alebo pomocou nejakeho debniaceho systemu?
Ja som tiez pred casom pisal o takomto rieseni izolacie nosnych stien (zakl. pasy aj zvnutra + pod zakladovou ZB doskou) - dost mi to bolo skritizovane ;-) Existuje nejaka simulacia alebo odhad, aky je v skutocnosti priebeh teplot pod takto zaizolovanymi nosnymi stenami?
Vážený pane, dovoluji si Vám podotknout, že pro stanovený cíl máte špatnou koncepci výstavby pasivního domu. Pasivní dům (PD)musí mít vyřešenu v běžných podmínkách výměnu vzduch až do 60 % objemu. Tu vyřešíte buď otevřeným oknem - což považuji za vyhazování energie do černé díry a nebo rekuperační jednotkou se zemním registrem. O koncepci pasivního domu nemůžete totiž bez tohoto zařízeni vůbec uvažovat. Pokud máte mít dodře regulovatelný a s minimálním finančním nákladem řešený provoz budovy , má smysl pouze vnitřní zateplení.Vnitřním zateplením kompletně vyřešíte všechny tepelné mosty a zamezíte energetickým ztrátam do mrtvé hmoty, kterou neumíme regulovat. Pro tuto koncepci také mluví zákon o zachování energie. V současnosti rekuperační jednotka umí pracovat s 90 až 95% účinností. Zemní registr Vám v zimě ohřívá vstupujíci vzduch o 10st.C a v létě je schopen ho až o 10st.C ochladit. Pokud Vám někdo tvrdí, že je PD jen záležitostí skladby stěny a oken je nezodpovědný a trestuhodný záškodník v myšlenkách nízkoenergetických domů. M. Truksa
MT Miloš Truksa @milos.truksa928 Rekuparační jednotku se zemním registrem beru jako samozřemost, stejně jako kvalitní zasklení s rámy, vysokou vzduchotěsnost budovy,zateplení, atd. Jde mi jenom o nějaké konstrukční detaily (jako v tomto případě).
A nyní k Vašemu příspěvku. Skutečně si myslíte, že vnitřní zateplení je lepší? Že s ním vyřešíte všechny tepelné mosty?
Jak by jste to řešil třeba u stropu? Myslím přízemní dům s podkrovím. Izoloval by jste strop zespoda i zezhora? Napojení
stropu na nosné zdi by byl dost velký tepelný most.
Mám založeno na Ytongu P4-500, konkrétní materiál bych nechal na statikovi.
MF Michal Fiala @michal.fialaMůžete mi napsat, z čeho máte zdi a strop (kvůli váze)?
V tomto vam fundovane a hlavne zodpovedne poradi len statik podla vasho projektu - plocha nosnej steny je dost mala a stena je pritom z pomerne tazkeho materialu. Aj ked je dom predpokladam typu bungalow stale bude zalezat este napriklad na vahe strechy. Je mozne ze skoro ziadna hmotnostna/pevnostna trieda porobetonu danemu zatazeniu nevyhovie.
Nevhodný příspěvek
Pokud chcete upozornit redakci na diskusní příspěvek, který svým obsahem porušuje pravidla diskusí na portálu TZB-info, klikněte na tlačítko Odeslat. V diskusích jsou nepřípustné zejména příspěvky vulgární, urážlivé a nesouvisející s tématem dané diskuse.
Vyberte způsob sdílení
Přihlášení
nebo se přihlaste emailem
Nemáte účet?
Vypadá to, že nejste přihlášen
Registrací a přihlášením získáte mnoho výhod. Neunikne vám žádný nový příspěvek u oblíbených témat, můžete se ptát i odpovídat.
Technická podpora
Máte potíže s přihlášením, vkládáním příspěvků, nebo se správou vašeho profilu? Napište nám! Uvítáme také připomínky, podněty a nápady k vylepšení diskuzního fóra. Děkujeme.